Před několika dny byl vydán článek, ve kterém jsem se dozvěděl o doporučených komponentech pro další datadisk. Musím upřímně říct, že jsem si mírně oddechl. Přeci jen jsem spíše konzolový hráč a počítač doma obměňuji už pouze tehdy, když musím (čti, když něco shoří). Ovšem seznam doporučených komponentů mi zůstat v hlavě a já stále musím uvažovat, zda hra opravdu nabízí takový grafický zážitek, aby vyžadovala GeForce GT 960 a 8 GB operační paměti.
Před čtrnácti lety, při spuštění Vanilla World of Warcraftu, jsem žasnul nad tím, jak někdo může vůbec splňovat požadavky ke spuštění hry, které byly tehdy 800Mhz procesor, 256 MB operační paměti, 32 MB paměti grafické karty, 4 GB místa na disku a rychlost internetu měla přesahovat alespoň 56 kbps. Za čtrnáct let se nám požadavky neuvěřitelným způsobem navýšily. Je ovšem pravdou, že vývoj komponentů za tu dobu urazil dlouhou a skoro neuvěřitelnou cestu. Na druhou stranu tady nyní sedím a nechápu, proč potřebuji 70 GB volného místa na disku nebo již zmíněnou grafickou kartu o takové ‚síle‘.
Ano, grafická stránka celé hry se za mnoho let změnila, o čemž svědčí například nové modely postav nebo třeba propracování zbroje, avšak opravdu potřebuji k tomu, abych hrál hru na nějaké solidní detaily tak ‚nadupanou‘ mašinu? Upřímně lituji hráče, kteří hrají spíše na přenosném počítači, protože ti se k nejvyšším detailům budou dostávat velice těžko. Pokud samozřejmě neutratí dvě průměrné výplaty za herní notebook.
Nějak jsem začal sledovat obrázky, které kolují po internetu, a porovnával, co se vlastně nejvíce změnilo. Jasně, máme lepší textury, snad úplně všude, a hra tak vypadá mnohem lépe. Největší změny jsem začal ovšem pozorovat na modelech hlavních postav, bylo přidáno mnoho efektů, jako například stíny. Zapomínat bych neměl ani na nové efekty vody. Objevilo se mnoho nových efektů kouzel, které určitě sežerou mnoho grafického výkonu. Ovšem mou nejoblíbenější změnou, která za ta léta nastala, jsou nové stromy! Ty vypadají konečně skvěle.
Mou otázkou tedy je, myslíte si, že hra opravdu dodává takový grafický zážitek, který je úměrný požadavkům, které v současné době hra má? Já osobně si myslím, že nikoliv. Jsem si jistý, že z komponentů, které mám momentálně v počítači, by byla hra schopná vytáhnout mnohem více. Otázkou ovšem je, jak moc je limitující více než 14 let starý engine hry.
Jaká je vaše nejoblíbenější grafická změna za těch mnoho let? Napište nám do komentářů.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Hromovapest 06.02.2018 14:33
Upřímě wowko nikdy nebalo o grafice.To bylo poslední co mě zajímalo.Kvůli tomu sem to nezačal hrát. Já jsme spokojený. Vyhovuje mě to naprosto jak to je nyní. Jinak mam kartu 1060 od Nvidie a je mi jasne že její potencil ve wowko nevyužiji. Využívám ji v Call of duty nebo SW-Battlefront.
Být blizzardem nechám grafiku jak je a spíše rvu kvalitní herní obsah.Ten drží hráče.
barrny 06.02.2018 11:00
Grafický vzhled WoW je od nepaměti druhořadý a nikdy nekonkuroval soudobým grafickým peckám, Blizzard prostě vsadil na jednoduchost a bohužel nyní se to snaží všemožně zachránit, proto bylo do hry implementováno spousty nových hezčích a plastičtějších modelů, všemožných kouzel, efektů atd. a to si vybírá svou daň v podobě daleko silnějšího PC, které je nutno pro kvalitní hraní, (mimochodem bez SSD disku je wowko nehratelné). Pravda je, že každý další datadisk vypadá hezčí a lahodnější, ale ač se bude Blizzard snažit sebevíce, tak nikdy hra díky zastaralému enginu, nebude mít grafické orgie a to by si měli někteří jedinci v blizzardu uvědomit.
Apropos teď jsem měl pro srovnání možnost si vyzkoušet nepříliš povedenou hru TESO a musím říst, že některé scenérie mi vyloženě braly dech, hlavně azurová pobřeží plných palem za krásného počasí, jen jsem tak stál a kochal jsem se výhledem, to se mi za celou dobu hraní wowka za cca 10 let nikdy nestalo a předpokládám už ani nestane.
Silveralius 06.02.2018 10:04
Grafika jde kupředu to se musí nechat. Ovšem ne nejsem s ní spokojen jelikož do nového kabátu se stále oblékají jen a pouze nové zóny, ale jinak při expení pak chodím k krásně detailní postavou v zónách na jejichž grafiku nebylo sáhnuto od Vanily nebo tbc. A to je tak nechutné. Kdyby si dali tu práci a všude dali jen nové modely stromů vypadalo by to hned lépe
Abych jen nehanil lokace Legionu a to všechny jsou po grafické stránce úžasné
A i na Pandarii je vidět obrovský skok.
Inu viděl jsem předělání starých modelů, kdoví třeba se dočkáme i předělání startovních lokací a lokací k nim přilehlých. Jelikož teď je to fakt do očí bijící.
Ps: Kdyby někdo chtěl tak zadejte do youtube World of Warcraft Unreal. Jsou tam videa lidí co předělali lokace wow do Unreal Enginu a vypadaj fakt hustě
fizola 05.02.2018 14:25
Grafiku to ma stale peknu prave kvoli tomu umeleckemu stylu,co ma trapi je optimalizacia v jednej konkretnej zone.
Pred nedavnom som si kupil trocha silnejsi notebook ako som mal doteraz, 1050ka nie je bohvie co na dnesne pomery ale v pohode si dava WoWko na Ultra tak 75+ a s kazdym dalsim datadiskom (myslim obsah, zony atd) klesne asi o 5 fps, zrejme kvoli detailnejsim texturam modelom atd. takze v legione mam tak 45,co je super na pohodove hranie
Az na jedinu jednu krajinu a tou je suramar, jak sa pozriem blbym smerom tak klesne v pohode pod 15! a bezne max 25 nic viac
Raidy v pohode 60+, cely svet sa da ale Suramar je neuveritelne zle optimalizovany, co len pridalo k tomu ako velmi nemam rad tu krajinu
Jikonekt 05.02.2018 14:45
Tam mi padaj fps na 30 i na 1080 gtx... hraju teda ve 4k na ULTRA :_)
fizola 05.02.2018 14:55
@Jikonekt Takze to nie je chyba len u mna teda. Suramar fakt prehnali asi, ten engine ho uz nezvlada s tolkymi vecami co tam napchali ja len 1080p Ultra ale vyzera to fakt krasne, chvilami ked vypnes interface to fakt vyzera jak animovany film, hlavne v pandarii. Vdaka tomu to nezostarne nikdy.
Teraz napr. BDO ma krasnu grafiku ale zostarne za par rokov, WoWko nie (az tak)
Martins911 05.02.2018 20:07
Mě připadal mnohem horší tannan jungle tam jsem měl nepochopitelné dropy
Jikonekt 05.02.2018 21:56
@Martins911 Tam to bylo spis poctem hracu v lokaci. Neco jako kdyz si ted zajdes brawl (ve stredu akorat zacne :_) Sousthore vs Tarren Mill. Tam si bez opravdu ale opravdu silnyho pocitace clovek nezahraje a ma dropy fps nekam az ke slideshow :_)
Martins911 06.02.2018 15:16
@Jikonekt jak jsem se dříve na tenhle brawl těšil tak teď bohužel musím říct že je to totální kravina jestli si chtěli udělat zadobře s hráčema co se tam kdysi mydlili ostošest tak zapomněli že se tam bojovalo po většinu času do 10-20 lidí.
Esperanta 05.02.2018 13:32
Za mě určitě nejúžasnější efekt vody. Vím, upravili nám modely, všechno je tak nějak hezčí ale já se pořád nemůžu nabažit toho, když jste v Zangarmarshi nebo nějaké lokaci plné jezer a potoků a začne pršet. Nebo do té vody skončíte a ono to tak krásně zbluňká. Samozřejmě pokud máte grafiku na nějakou solidní úroveň. Já teď byla nedávno kvůli fps nucena snížit některé efekty, ale vodu jsem nechala alespoň na good quality.
Romik 05.02.2018 12:22
Nemohu si pomoci, ale hra realne vyuziva jen 2 fyzicka jadra cpu.....
Pytler 04.02.2018 15:46
Jen taková otázka do placu.. hry hraju primárně na PS4, na PC pouze WoW, ale na tenhle datadisk už budu muset udělat pořádnej upgrade. Proč se Blizzard nezabývá zpřístupnění WoW na konzole? Určitě by jim to pár předplatitelů získalo, samozřejmě nemluvím o ovládání pomocí ovladače, jednoduše by to bylo hratelný jen za pomocí klávesnice a myši, což přece není problém do PSka zapojit.
Jikonekt 05.02.2018 14:43
No na konzole se tenhle typ her moc nejodi. Ikdyz klavesnici a mys treba i pripojit jde, dela to opravdu jen mala cast lidi, co konzoli ma. Tam navic nikdo nechce, aby si deset let hral jednu hru. Konzole jsou naopak zamereny na to, aby clovek koupil co nejvic her do roka nebo co nejvic dilu jedny hry (Proto CoD, FIFA, FORZA apod. vychazeji tak casto). HW prodavaj pod cenou s tim, ze jim to zaplatej prodeje her ;_)
Jikonekt 04.02.2018 14:42
Tak není to jen tím starým enginem, ikdyž z nemalé části určitě také, ale obecně jsou nároky Open world MMO her někde jinde než nároky u singleplayer her jako třeba Zaklínač 3.
Ale obecně by si nějaké omlazení celé WoW už zasloužilo. Jenže kdo by předělával tak obrovský funkční svět do nového enginu, to by byla doslova sisyfovská práce :_)
Ellendway 05.02.2018 20:48
A Zaklínač není Open World? Co třeba takový Skyrim? Ten taky není Open World?
Jikonekt 05.02.2018 21:53
@Ellendway Ach jo, pisu preci MMO open world a v te zkratce MMO je ten phromny rozdil. Zaklinac ani Skyrim ani Fallout 4 vazne nejsou masivne multiplayerove online hry :_P Kdby si mel v Zaklinacovi 3 potkavat ve meste nekolik desitek nebo spis stovek dalsich hracu, co se tam pohybujou, obchodujou a resej svy questy, v ty hre se nehnes.
Rapid Game 04.02.2018 13:09
Mě osobně nezáleží ani tak na kvalitě grafiky ale spíš na designu a stylizaci, což si naštěstí WoWko drží i s vylepšováním grafiky. Takže ať Vanilla nebo Legion stylizace pořád stejná akorát jsou vylepšeny textury atd... takže se mi líbí WoWko napříč grafickými změnami. Jinak co se týče grafických požadavků, jsem za to, že byly takhle navýšeny, kvůli raidům. Kde docela dost padaly fps, takže to podle mě takhle navýšili aby si lidi nestěžovali. Nemyslím si, že ta grafika bude zase o tolik posunutá aby měla takové požadavky ale podle mě si kryjí záda právě kvůli raidům, kde přece jen efekty kouzel 20 a více lidí + efekty bossů dají zabrat.
Šamanpaňské 04.02.2018 12:58
Grafika u wowka je skvělá. Ono se to nezdá, protože blizz okolo toho nedělá takový humbuk, ale každým datáčem/patchem je grafika o něco vylepšena - ať už modely, spelly nebo něco víc do grafiky tipu dohled,vyhlazování atd.
Kámoš co hraje na freečku WOTLK si myslel že to je pořád graficky to samé, ale jak jsem mu ukázal legion tak byl z té grafiky vedle
Jinak za mně nejoblíbenější grafická změna asi nové modely postav a hlavně in-game cinematicy, protože ty vypadají čím dál lépe !
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet