Jak všichni jistě víte, před necelým měsícem byl oznámen remaster starého pardála a předchůdce samotného WoW, Warcraftu 3. Do nového kabátu bude oblečena grafika, přibudou změny v balance, ale hlavně to budou cutscény, které dostanou novou image. V této souvislosti se dá také předpokládat, že Warcraft 3: Reforged bude z hlediska lore předělán tak, že lépe naváže na současný World of Warcraft, potažmo na Kroniky.
Nejspíš si říkáte, že ohledně příběhu se ve Warcraftu 3 chyby nevyskytují a na svého nástupce navazuje více než spolehlivě. To je však taková zákeřná polopravda. Ačkoli je celkový příběh postaven ve správně lajně, v důsledku retrospektivního retconování příběhu WoW prostřednictvím Kronik (převážně) se stalo to, že některé věci dávaly menší smysl, nebo byly pozměněné natolik, až to vedlo k jistým zmatkům.
Osobně jsem fanouškem Warcraftu od jeho ranných počátků až dodnes, a proto přikládám těmto (pro někoho "nevýrazným") detailům větší důležitost. Z tohoto důvodu jsem si pro vás připravil seznam těchto "lore chybiček", u kterých doufám, že budou v Reforged napraveny.
1. Black Temple ≠ Hellfire Citadel
V tomto bodě se konkrétně podíváme do kampaně Lidí (potažmo Krvavých elfů) v datadisku Frozen Throne. Celá kampaň se v podstatě točí kolem toho, jak ...SPOILER ALERT ( ͡° ͜ʖ ͡°) ... se Vysocí elfové (resp. nyní Krvaví elfové) dostali pryč z Aliance Lordaeronu, a našli cestu k Illidanovi. (Tato část je taky nepřesná, viz. chyba č.3 níže).
Illidan samotný chce postupně sbírat magickou moc, kterou by v budoucnu mohl využít proti Plamenné legii. Šance se mu nabídla po dohodě, kterou mu paradoxně navrhl jeden z generálů samotné Legie, Kil'jaeden, který po lovci démonů chtěl zničit Krále lichů Ner'zhula. Illidan přijal, ale Ner'zhula se mu po intervenci Maiev a Malfuriona nepodařilo zničit, a proto se rozhodl ukrýt na Outlandu, kde ho dozorkyně však dopadla. Illidana na poslední chvíli zachránil Kael'thas a Vashj. Lovec démonů se rozhodl proti Legii konat už nyní, akorát "potichu" tím, že převezme Outland. Na to potřeboval porazit mocného pitlorda jménem Magtheridon.
A zde je zakopaný pes. Celý Outland byl ve Warcraft 3 portrétován jako zarudlá pustina, což je ve WoW verzi Outlandu pouze jediná lokace - Hellfire Peninsula. Mimo jiné se zde nachází (ne)slavná Hellfire Citadela. Za Magtheridonovo sídlo byla považována tzv. "Black Citadel". Ve skutečnosti ale pitlord sídlil v Black Templu na východě v Shadowmoon Valley, tudíž bylo běžné, že lidé zaměňovali Black Temple a Hellfire Citadelu.
Zajímavý fakt: Magtheridon při souboji s Illidanem nezemřel, jak by se mohlo zdát, ale byl zajat a převezen právě do Hellfire Citadely, kde Illidan používal jeho krev k vytváření nových fel orků do své armády. Zde se s ním také v The Burning Crusade utkáváme v raidu, který mu byl věnován.
2. Sunwell neměla být v Silvermoonu
Největší zlom pro Vysoké elfy nastal během Třetí Války, kdy zkažený Arthas vtrhl do Quel'thalasu a téměř celou rasu vyhladil. A to vše jen kvůli tomu, že potřeboval jejich nejcennější zřídlo moci, Sunwell, pro oživení Kel'thuzada. V samotné kampani v Reign of Chaos je Sunwell zobrazována v Silvermoonu v misi The Fall of Silvermoon.
Avšak v knihách, tak i v samotném WoW se Sunwell nachází na ostrově Quel'danas. Připočítávám do toho i smrt tamního krále Anasteriana, která byla zmíněna pouze v knihách a ve WoW poprvé až v datadisku Wrath of the Lich King.
3. Ne všichni Krvaví elfové šli s Kael'thasem
Chvíli zůstanu u Krvavých elfů a navážu na bod 2. Zničením Sunwell začali Vysocí elfové zjišťovat, že se díky ní stali závislími na magii, což je pomalu, ale jistě dále ničilo. Jako nový počátek, ve snaze znovu svůj národ postavit na nohy a pomstít se Arthasovi, se princ Kael'thas rozhodl svůj lid přejmenovat na Krvavé elfy (Blood Elves - Sin'dorei) a najít způsob, jak svému lidu dopřát dostatek magie, aby mu nehrozila další genocida, tentokrát však ta vnitřní. Sice dále víme, že se přidal ke zbytku Lordaeronské vojska pod vedením zaujatého Velkomaršála Garithose, který se chtěl Kael'thase a elfů podle zbavit, a když se mu to nepovedlo, našel si záminku k jejich popravení a to vše vedlo k tomu, že Kael'thas nakonec spolu se svými elfy našli Illidana.
Ve Warcraftu 3 však nebylo řečeno, že Kael'thase nenásledovali všichni Krvaví elfové. Ve skutečnosti se Krvaví elfové rozdělili na dvě skupiny. Jedni pomáhali Kael'thasovi, druzí zůstali v Quel'thalasu a znovu budovali své téměř ztracené království. Kael'thas pověřil Lor'themara Therona vedením jako regent-lorda (v podstatě zastupující vládnoucí osoba v princově nepřítomnosti), který na znovuvybudování Quel'thalasu dohlížel.
Zajímavý fakt: Po Illidanově porážce v Northrendu se Kael'thas od lovce démonů začal distancovat, což mělo za následek i utnutí jeho komunikace se Silvermoonem, které vyústilo v to, že se Krvaví elfové, kteří zůstali na Azerothu, přidali k (nové) Hordě. S Kael'thasem nakonec všichni víme, jak to dopadlo.
Zajímavý fakt č.2: Kael'thas nikdy nebyl oficiálně po smrti svého otce korunován králem.
4. Akama byl prezentován jako Lost-One Draenei
Příběh Draeneiů je všem nejspíše jasný. Znovu ale přeskočíme k Illidanovi a jeho kampani na Outlandu. Při počátečním tažení proti Magtheridonovi a jeho fel orkům můžeme narazit na draeneiskou vesnici, která je vedena jistým Akamou. Možná si říkáte, že Draeneiové mají netradiční vzhled. No, pravdu máte tak napůl.
Než orkové vtrhli na Azeroth, díky machinacím Plamenné legie si dali prvně tu práci a téměř vyhladili celou draneiskou rasu. Ačkoli část této rasy přežila, díky fel magii používané orkskými warlocky začali někteří přeživší Draeneiové "mutovat". Zdraví Draenei se od těchto nakažených začali časem distancovat. Celkově se na Outlandu tedy nacházeli tři typy Draeneiů:
- Ti zdraví.
- Tzv. "Broken Draenei (Krokul)" - polonakažení dá se říct.
- Lost-Ones - kompletně proměněni.
Když jsme jako Kael'thas a Vashj poprvé potkali Akamu, tak měl model Lost-One Draeneie, zatímco ve WoW (a tedy i nyní lore-wise) je Broken Draenei.
5. Vol'jin a.k.a. Witch Doctor
Vol'jina jistě znáte jako někoho, kdo trpí Alzheimerem a neví, kdo mu nakukal posadit na křeslo Sylvanas. Také může být znám pro svůj rok (ne)slávy během Warlords of Draenor, kdy byl Warchief a Blizzard si pro něj nic speciálního v tu dobu nenachystal.
Ale během Mists of Pandaria pomohl svrhnout Garroshe a sám dal najevo, že si s ním není radno zahrávat. Vol'jin je tzv. Shadow Hunter, schopný trolský válečník se schopnostmi se spojit přímo se svými loa.
Vzhledem k tomu, že ve Frozen Throne je kampaň za orky urputně zdlouhavá a většinou pojatá spíše ve stylu RPG, se dá říci, že není těžké se na ni vykašlat. Ale pokud jste ji hráli, tak víte, že Vol'jin se zde objevuje. Tento bod je svým způsobem stejný jako předchozí bod s Akamou - Vol'jin měl původně úplně jiný model. S přihlédnutím k jeho schopnostem je docela zarážející, že na místo Shadow Huntera dostal v této kampani model "pouhého" Witch Doctora.
6. Scarlet Crusade + Ashbringer
Nyní se přesuneme zpět na námi všemi oblíbené místo, kde Třetí Války nabyla svou jiskru - Lordaeron. Po Arthasově zradě a jeho následném cestování ve světě s konečnou zastávkou v Northrendu se ve Warcraftu 3 o moc v Lordaeronu praly de facto čtyři frakce:
- Pohroma (Kel'thuzad a spol.).
- Legie (Varimathras, Detheroc a Balnazzar).
- Zbytky vojska Lordaeronu (resp. Aliance Lordaeronu alá Garithos).
- Sylvanas a její Forsaken (Opuštění).
Samozřejmě víme, že Garithos nakonec zemřel rukou Sylvanas (potažmo Varimathrase), přičemž zbytky jeho vojsk se přidaly k Alianci tak, jak ji známe dnes. Legie v Lordaeronu zdánlivě ztratila veškerý vliv. Zdálo by se, že zůstal pouze Kel'thuzad a Sylvanas.
Nicméně ve WoW se objevila další lidská frakce nesoucí název Scarlet Crusade. V podstatě se jednalo o jakousi "náhradu" paladinského řádu Silver Hand, který se zformoval ihned po Terenasově smrti. K této frakci se váže i začátek příběhu slavné zbraně Ashbringer. Jak slavný meč, tak i tento časem Balnazzarem zkažený (ano, tehdy "umřel" jen zdánlivě) a fanatický řád by mohly zaujmout své místo v Reforged, jelikož je jejich počátek do lore zasazen právě do doby "občanské války" v Plaguelands. Problém však byl, že Undead kampaň ve Frozen Throne byla rozdělena napůl - na přeskáčku se jednou věnovala Sylvanas, jednou čistě Arthasovi. Trochu více detailů konkrétně na tyto dvě věci jsem již specikoval v tomto článku.
7. Pandí obličej na warglaivách Illidana a demon hunterů
Všimli jste si toho někdy? Když se pozorně ve Warcraftu 3 podíváte na zbraně lovců démonů a Illidana, můžete na nich najít vyrytý symbol pandí hlavy. Spekulace mají za to, že v té době Blizzard rád "vtipkoval" ohledně referencí na pandy (viz. skryté místo v RoC kampani v Andorhalu).
Ve Frozen Throne by se mohlo zdát, že ten vtip přikrášlili tím, že pandy přidaly do hry jako hratelné hrdiny (ahoj Chene). Nakonec se z vtipu stala sériozní záležitost, jelikož se tato rasa oficiálně stala canon, byl jí věnován datadisk a zaujala ve Warcraft lore právoplatné místo. Ačkoli se nejspíše jednalo o vtip, jen doufám, že už se pandí hlava v Reforged na warglaivách demon hunterů neobjeví.
8. Suramar v ruinách
Suramar. Hádám, že když se toto slovo řekne v době současné, vybaví se mnohým z vás nekonečná quest linie pro Shal'dorei. Zajímavé na tom všem je ale to, že jsme o Suramaru, natož o Broken Isles, až do datadisku Legion vůbec neslyšeli.
Poslední zmínka o Suramaru byla ve Warcraftu 3, kdy Maiev pronásledovala Illidana v jeho honbě za Sargerasovým okem, o kterém se dozvěděl prostřednictvím MU Gul'dana, jehož lebku Illidan o několik měsíců dřívě pohltil, a zdědil tak warlockovy vzpomínky. Maiev se pozastavovala nad tím, že z kdysi skvostného Suramaru jsou pouze ruiny, čemuž jsme do Legionu i věřili. Nic jiného nám ani nezbývalo.
V Legionu jsme zjistili, že Suramar nakonec stojí v celé své kráse a přežil Válku Prastarých, po níž bylo rozhodnuto, že celé město bude zaopatřeno magickým štítem. Ten samozřejmě držel do té doby, než se Legie během svého datadisku opět vrátila. Má otázka zní: To Maiev přehlédla v dálce velký, zářící štít, že se dovoluje něco takového tvrdit?! Odpověď samozřejěm tkví v tom, že se de facto jednalo a jedná o další retcon.
9. Illidan vs. Arthas cinematic
Taky dostáváte husí kůži, když se na to pokaždé podíváte? Já ano. Završení celého hlavního příběhu Frozen Throne. Událost, která v ruce držela dva klíče k rozdílným budoucnostem. Všichni víme, že Arthas vyhrál a Illidan byl nakonec Arthasem ušetřen. V cinematicu se mohlo zdát, že námi vzývaný Arthý Illidana nechal napospas "smrti" vykrvácet. Postupem času, hlavně ve World of Warcraft, jsme se dozvěděli, že Illidan přežil a spolu s Kael'thasem a Vashj se stáhli zpět na Outland.
I samotný Blizzard uznal, že cinematic se jim v tomto duchu nepovedl, jelikož se zdálo, že Illidan nalezl svůj konec. Nebo v jeho případě jeden ze svých konců.
Zajímavý fakt: Když se Kael'thas s Illidanem stáhl zpět z Northrendu, nechal za sebou jistý počet svých vojáků. Pohroma osamělé elfy zabila a oživila do svých služeb. Tito elfové jsou ve WoW známí jako vampírští San'layn.
Zajímavý fakt 2: Illidan ve skutečnosti při souboji s Arthasem používal svou fel magii, díky které málem Arthase porazil. V cinematicu tomu tak bohužel není.
10. Proč se ve Warcraftu 3 se vůbec neobjevují gnómové?
To nejlepší jsem pochopitelně musel nechat na konec, jelikož toto nechci pojmout jako chybu. Ve Vanille je v "původní Alianci" zastoupena většina ras, které byly součástí výběru frakce Lidí ve Warcraftu 3 - tedy Lidé a trpaslíci. Noční elfy jsem nepočítal, jelikož nebyli v dobách W3 členy Aliance. Bohužel nám ve Warcraftu 3 zcela chyběla rasa gnómů, ačkoli je jejich příběh hodně, ale opravdu hodně provázán s trpaslíky a byli v té době součástí Aliance. Říkáte si asi proč.
Gnómové a jejich království odjakživo sdílelo území s trpaslíky v Dun Morogh a obě rasy žily ve vlídnosti jedna k druhé. Dokonce se i prostřednictvím trpaslíků stali členy Aliance. Naneštěstí pro gnómy se v počátcích Třetí Války stala v jejich hlavním městě, Gnomeraganu, tragédie, díky které se město potýkalo s katastrofálními obtížemi. Jelikož Mekkatorque nechtěl být sobecký, protože o dění v Lordaeronu věděl a nechtěl už tak dost vytíženou Alianci, a hlavně trpaslíky, zatěžovat, rozhodli se gnómové tuto krizi řešit v tichosti bez jakékoli pomoci. Šlechetné, že? Stejně by ale nebylo na škodu nějakého toho gnóma do Reforged dát aspoň v ojedinělém výskytu, jelikož jsou s trpaslíky jako jedna ruka.
Závěrem
Warcraft je rozsáhlé universum, jehož příběh se dočkal postupného rozšíření až v dobách World of Warcraft. Do té doby jsme žili pouze z lore vycházejícího z původních tří Warcraft strategií. V několika bodech si lze všimnout toho, že detaily ohledně původu jistých ras, nebo i samotných frakcí, pocházejí právě až z pozdějších dob, retrospektivně.
Samotnou roli v tom jistě hrají i lidí, kteří v Blizzardu mají tento příběh na starost. Vemte si třeba v rámci WoW odchod Chrise Metzena a důsledky z toho vyvozené -> smrt Variana, hra na schovku s Thrallem. Vše se doplňuje zpětně, aby celkový příběh dával smysl doplněním nedostaků a zároveň dostal nový směr. Proto jsme, koneckonců, dostali Kroniky. Pokud chce Blizzard tedy tyto nedostatky doplnit, rád bych Reforged opravdu viděl jako "reforged" - tedy odrazit se od tohoto nového, doplněného příběhu a uvést jej do starší hry, které z tohoto důvodu chcete dát nový kabát. Avšak, toto rozhodnutí je v rukách těch nahoře. Jak to nakonec bude? Těžko říct.
Líbil se vám článek? Všimli jste si v původní hře těchto nedostatků? Zapomněl jsem na nějakou chybu? Podělte se v komentářích!
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
KO23L 19.02.2019 13:13
Jen pro doplnění ke gnómům. Ve warcraftu 3 asi zmíneni nejsou, ale ve Warcraftu 2 se například Allianční Gyrocopter jmenovala Gnomish Flying Machine, takže tam ta provázanost ras a alespoň nějaký odkaz na Gnómskou rasu jsou ... už ve W2
Horm 05.12.2018 20:12
Vím,že to není otázka přímo k obsahu článku, ale neví se kdy dostanou předplatitelé W3 Ref. slíbeného mounta do WOW ? Já to nikde nevyčetl.
Kaspo 05.12.2018 21:14
8.1 alebo 8.1.5, viem, že viem v 8.1 je v databáze, takže blizzardovsky povedané SOON.
Hanzias 01.12.2018 12:47
Lidi, všiml jsem si, že hodně z vás píše, že jsem zanedbal fakt, že mezery v příběhu W3 ve vztahu k WoW se nedají brát jako relevantní vzhledem k tomu, že se ten přběh vyvinul pořádně až v pozdějších stádiích WoW. Jen bych rád podotknul, že jsem si toho vědom a v článku to dokonce zmiňuju několikrát. Obzvláště na konci v závěru. Ty "mezery" právě vznikly v důsledku toho tvoření příběhu, jak vy píšete, já to akorát uvádím v souvislosti s "retconem" nebo "retrospektivou".
PandaEl 02.12.2018 11:31
Pre mňa zmeny vo WoW trpia veľkým nedostatkom. WoW lore ďalej ako pokračovalo upadalo. A kvôli wow sa musel aj spraviť retcone. Čo je škoda, pretože po dlc Frozen Throne netrebalo nič upravovať. Možno nejaké maličkosti.
Žiaľ, vracanie čase späť v minulosti, nemožnosť uchopiť správne postavy, to sú nedostatky World of Warcraft. A podľa mňa sa jednoducho vyčerpali. Na WIII by mal jednoducho nadväzovať WIV, ktorý by šiel svojou cestou.
twice 03.12.2018 06:46
@PandaEl No nechci ti kazit představu úpadku lore díky WoW, ale v knížkách se cestovalo časem ještě než wow vůbec vyšlo. ^^ A stím že měli problém správně uchopit postavy, já ti nevím, přijdou mi to spíš jako prázdné fráze.
PandaEl 03.12.2018 18:57
@twice Prázdne fráze? Vracať neustále hrdinov, ktorí sú už mŕtvy? Postavy, ktoré sú tu a potom nie len tak? Bavíme sa tu o hre. Nejak si nemyslím, že by sa vracalo v čase lore WI - WIII. Spýtam sa naopak. Prečo ti to príde ako prázdne frázy?
Rodann 01.12.2018 00:11
Hmm... Je s podivem, že autor článku nezmínil ten nejdůležitější fakt, proč je ve W3 a WoW relativně hodně odlišností, resp. nepřesností - protože se oba projekty vyvíjeli de facto současně a přestože se ze začátku prolínaly a doplňovaly, jak šel čas, tak se toto stalo i největším problémem - obě hry se samozřejmě v průběhu vývoje dost měnily a s finišem už jedna s druhou nedokázala jednotlivé nuance udržet jednoduše proto, že je vytvářely dva různé týmy.
PandaEl 30.11.2018 13:53
Ja rovnako ako ostatní považujem Warcraft RTS za originál LORE a nevnímam ich ako chyby. Skôr WoW kedy sa veci prispôsobovali a potrebovali upraviť kvôli ďalšiemu príbehu. Kvôli WoW vznikli "chyby" a "nezrovnalosti".
To ale neznamená, že potrebujem tieto veci vidieť vo W3 Reforged. Pre mňa je WoW pokračovanie druhého alter príbehu, ako tu už niekto spomenul práve na referenciu Cavern of Time.
Valohran 30.11.2018 12:35
Bylo by super, kdyby tyhle věci upravili. Na tohle téma byl i rozhovor, kde sice nezmiňují moc konkrétních věcí, ale obecně by rádi ty nesrovnalosti zahladili ( https://www.gameinformer.com/exclusive-interview/2018/11/07/how-blizzard-is-updating-warcraft-iiis-fiction-for-reforged ). Samozřejmě je o otázka, jak moc jim to předsevzetí vydrží, ale doufat můžem
Votep 30.11.2018 10:52
Osobně mi leži Sunwell a věci kolem něj v hlavě už z dob prvního expeni na Burning Crusade a to kde a jak byl, či nebyl součásti. Příběhově a knižně toho bylo naznačeno a řečeno dost a stále mi to přijde nedořešeno a nebo se jedná zas jen o detail, který buď zapoměli a nebo se na to prostě jen vykašlali. Stačí se jen zadívat na WoW plán města Silvermoon, na plán Quel'danasu a prostě si to spojte jako puzzle a je hned jasné, že to muselo logicky vytvářet jedno město. Je tam nespočet pojítek. Je to jinak krásně vidět i při pohledu na mapu Eastern Kingdoms, puzzle. Tim pádem by bylo vysvětleno jedno, ale nedořešeno to ostatní. Hold si jednou řekli, prostě to uthnem a uděláme z toho ostrov a je to.
BotU 30.11.2018 05:14
Vzdyt ve warcraftech (mysleny rts), ani chyby v lore byt nemuzou. Prvni zmeny vytvorilo az wowko, se svymi zmenami v historii...
Osobne beru za posledni prispevek do puvodniho lore trilogii Valka prastarych, ktera vysvetluje vetsinu zmen v (paralelni) historii WoWka...
Co to ovsem nevysvetli je existence Dreanei z WoWka, ti podle puvodniho lore ani existovat nemohli
Logaen 30.11.2018 01:44
Z pohľadu fanúšika Warcraft komunity (rozumej RTS franchise) sú mi tieto minimálne odlišnosti ukradnuté, celkový príbeh sa nemení. To že Vol'jin alebo ktokoľvek iný, nemá svoj model je asi tak podstatné ako keď vo Warcraft 2 mal Uther model rytiera a vo Warcraft 3 premakaný model Paladina. Sunwell ležala na ostrove a chránili ju Silvermoon stráže. V podstate sme museli prejsť 3 mosty (jeden z každej strany, keďže Reign of Chaos neobsahoval hrateľné námorníctvo), než sme sa k Sunwell dostali a tak si môžeme kvázy povedať že bola skutočne na ostrove. Veď aj vo Warcraft 2 bol Dalaran ostrov v tvare kríža a vo W3 bol znázornený ako mesto pri Lordamaere Lake. Červená farba orkov potom čo sa napili Manorothovej krvi v kampani orkov, bola predmetom diskusie už v roku 2004, kde sme sa ako komunita zhodli, že sa jedná o okamžitý vplyv silnej démonickej energie ktorá časom vyprchá a ich koža sa vráti do normálnej zelenej (vtedy fel ešte nebol - a.ka. good old days).
Suma sumarum tieto veci neovplyvňujú priamo príbeh Warcraftu a sú iba doplnkom ktorý vadí iba WoW komunite.
Z pohľadu hráča WoW, ktorý to vydržal ťahať do dnešného dňa bez unsubscribe, ide o zmätočné veci ktoré nepochopí a nedá si to do súvislosti. Proste neprijme fakt že to nie je podľa kroniky za ktorú dal toľké peniaze a podľa hry v ktorej strávil toľko času že pozná celé dnešné lore a všetky questy a lokácie naspamäť. (Prepáč že ťa sklamem milý hráč ale priprav sa na to že ti AVision retconne aj to čo máš v tej kronike). Chápem rozpoloženie hráčov v tomto smere. Tu však musíte pochopiť tri veci:
1. Warcraft lore RTS je odrazovým mostíkom pre WoW je pochopiteľné že online hra potrebuje napredovať obsahovo s komunitou a udržiavať sa zaujímavou. (môžeš prekresliť Rembranta najlepšie ako vieš no originál bude vždy originál)
2. Vo vysokých kruhoch WarCraft, Starcraft RTS a Diablo RPG nerdov, ktorý ako komunita defacto hru akou je Warcraft spopularizovali na úroveň giganta (na tento fakt herné spoločnosti zabúdajú - úspech hry závisí od fanúšikov a následne fanatickej komunity nie od perfektného prepracovania). Do roku 2008 je WoW považovaný za inú časovú líniu ktorá pokračuje svojím smerom. Prelomový moment je vraj niečo v Caverns of Times (TBC datadisk) kedy sa narušila časová linka a tak WoW lore pokračuje svojou vlastnou cestou ktoré ma novú minulosť a súčastnosť. Pre túto komunitu do ktorej sa skromne radím Warcraft lore stojí skončením WarCraft III: The Frozen Throne.
3. Blizzard je už iba značkou Activisionu rovnako ako je Škoda značkou Volkswagenu. Originálny tím ktorý hru Warcraft, Starcraft a Diablo franchise stvorili a milovali už na hrách nepracuje iba ich komentuje.
Ospravedlňujem sa za dlhší komentár a prajem Vám len to dobre
Rekrash 09.12.2018 00:21
Toto bych tu někde připnul .
Ysu 29.11.2018 23:45
Obličeje pandy na warglaivách jsem si nikdy nevšiml.
Randy 30.11.2018 08:24
Ja som na to kukal stále jak male decko a zamýšľal som sa nad tým prečo sú tam
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet