Redakce Wowfan.cz a spřátelených webů vám přeje veselé Vánoce a bohatého Ježíška.
World of Warcraft: Eternity's End
Neonové světelné meče. Vážně si Blizzard myslí, že touto úlitbou fanouškům Star Wars zachrání hru?
Zdroj: Wowhead
Nový model Arbitera.
Zdroj: Wowhead
WoW & Blizzard live
Pravidelné vánoční slevy, na hry, na pety, na mounty, ale i naherní služby.
Vydání knihy Exploring Azeroth: Kalimdor opět odloženo, tentokrá na 25. ledna 2022. Ti, kdo měli možnost do knihy nahlédnout, vznáší obvinění, že je plná rasových stereotypů.
Zdroj: Amazon.com, Wowhead, Wowfan.cz
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
WitekCZ 09.01.2022 12:03
Pro Zullise a další: K těm redaktorům - odešli už dříve z vlastního rozhodnutí sami. Jenom jaksi nebyl čas odebrat jim práva, dostal jsem se k tomu až když jsem měl na konci roku dovolenou. Vzhledem k obecnému úpadku zájmu o hru a tomu, kam to poslední dobou Blizzard směruje, různým ne-zrovna-pozitivním eskapádám, se ani nedivím, že téhle brigádě dali vale. Práce redaktorů vyžaduje spoustu času (údržba starých článků, psaní nových), který dneska nechce nikdo obětovat. Já mám např. už dvě děti, 7 & 10, práci a koníčky, takže mi taky moc času nezbývá. Lidí, kteří by chtěli psát, bys mohl spočítat na prstech jedné ruky nešikovného dřevorubce a tihle lidi už nějaký svůj projekt mají. Pak tu jsou i další faktory, ale ty zmiňovat nebudu. Snažím aspoň udržovat týdenní přehled. Když se podívám do statistik, tak to má solidní čtennost a lajky, až mě to mile překvapuje.
Lethal 10.01.2022 17:42
Tento formát noviniek je rozhodne dobrý, aj keď hru už veľmi nesledujem, rád si pozriem nejaké nové zmeny/ohlasy v rámci nej. Možno už len zo zotrvačnosti, ale aj tak je to fajn.
Tá éra mladých nadšencov do WoW skončila, preto ti v mene čítateľov ďakujem aj za ten čas, ktorý venuješ k tomuto webu a Diablofans.
Zullis 28.12.2021 00:45
Tak nějak Hromovapest píše někdy hlouposti, ale dnes snim třeba souhlasím o polemizaci nad tímto webem, protože už nemá v podstatě žádnou úroveň. Jediný WitekCZ tu ještě má snahu aspon jednou za týden přidat článek o novinkách. Ale jinak už to tu upadlo a člověk čekal aspon i přání k Vánocům stylizované WoWkem a už ani k tomu se nikdo nezmohl. A co hodně sráží i úroveň je vyjadřování nějakého Galifry, který se tváří intelektuálně, přidal pár článku v dost dávné době a jinak za označením Redaktor WoWfan se vyjadřuje často toxicky, sráží jiné uživatele a má potřebu vyjadřovat svůj negativní postoj ke hře. K čemu takový člověk tu je? Je to fanouškovský web, nebo haterský? To jsou otázky které se často kladu když v poslední době to tu navštívím. I když Blizzard, resp. jeho vedení dělá dost kroku k zamyšlení, stále má jeden z nejzajimavějších, nejrozvinutějších a nejzáhadnějších příběhů a aspon na to by se šlo zaměřit a psát články které aspon budou hodné wowfan webu. Pokud se to tady nedá dokupy, tak je tohle opravdu zbytečný web.
PAVEK 28.12.2021 05:04
Já sem chodím rád jednak kvůli těm týdenním souhrnům, jednak kvůli diskusím. Ty diskuse jsou asi ten hlavní důvod, proč sem chodím, popravdě. Protože je fakt, že ty týdenní souhrny jsou pouze krátké přepisy z toho, co se dočtu na WoWhead. Škoda, že tu nejsou nějaké delší články, krom těch zkratkovitých přepisů z WoWhead. Na druhou stranu chápu, že to redaktoři dělaji zadarmo a čas holt není, sám to znám.
Ironfis 28.12.2021 09:10
Galifryho neznám, takže nemůžu ho nijak zvlášť soudit. Jeho kritika Blizzardu je podle mě oprávněná, ještě aby ne, ale máš pravdu v těch článcích. Kromě Witka to tady vážně stagnuje.
Týdenní rekapitulace a that's it.
Čekal bych nějaké lore články, tématické, sakra i klidně spekulace, cokoliv, jenže tady se v posledních měsících vážně nic neděje.
Má to být fan stránka. Ne "week news" sloupek v novinách.
Tím neříkám, že si nevážím zdejších redaktorů. Jenže v momentě kdy sem chodím spíš kvůli diskuzím, než kvůli článkům samotným, tak je to smutný.
Chápu, že člověk nemusí mít chuť díky tomu co Blizzard dělá, ale tak ať to vyřeší jako Esperanta a na jeho místo nastoupí někdo, kdo má chuť a zápal.
Týdenní rekapitulace jednoho redaktora a kritika Blizzardu v diskuzích druhého redaktora je za mě málo....
A znovu opakuji, já si zdejších redaktorů vážím.
Martins911 28.12.2021 14:46
@Ironfis nj ale zkus někoho najít koho nové lore ještě neznechutilo
Zullis 28.12.2021 15:32
@Ironfis Galifryho kritika může být oprávněná, netvrdím že není, ale jakmile jako redaktor fanouškovského webu vystupuje jen kriticky, zatímco tu není z vedení webu nikdo kdo by přispíval webu jako fanoušek, tak to tady nepůsobí jako wowfan. Jinak musím uznat že Galifry napsal dřív třeba dva články ohledně příběhu, které jsou hezky sepsané a jsou takové jaké by člověk čekal na wowfanu. Těma články mám na mysli -- Lovecraft ve světě Warcraftu -- O zbraních, duších a světech-- . A je škoda že v takovém nepokračoval, což hádám je dáno tím že to nemělo asi moc odezvu, dle toho, že žádné komentáře ty články nemají. Každopádně pokud vnímá už jen nechuť kterou má potřebu dávat najevo, nemá tendenci sepsat už nějaký článek, tak at se aspoň pod označením redaktor nevyjadřuje.
Jinak bych i dost vytkl webu to, že i když má zajimavé články jako jsem zmínil třeba ty od Galifryho, tak strašně lehce zapadnou a nejde je pořádně zpětně vyhledat. V záložkách nahoře v podstatě nejsou dohledatelné, jsou různě roztříštěné, i když by si takové články zasloužily svou sekci. Vyhledávání je tu docela k ničemu, jediný schovaný vyhledávací filtr, který se objeví když dole člověk rozklikne že chce zobrazit všechny články tak je celkem k něčemu.
A ano, je potřeba tu někoho kdo má chuť a aspoň menší zápal, jenže lidi co tu zůstali ve vedení mi příjde že jen stagnují a nemají ani snahu někoho nového tu dosadit aby to nějak ožilo. A dovedl bych si i představit třeba spolupráci s nějakýma youtuberama co ke hře nějaký vztah mají, lore je zajímá a jako fanoušci wowka se prezentují dlouhodobě, jako třeba Michmajstrcz, nebo Honzaj. Snad i v jejich okolí by se pak objevil někdo kdo by web oživil.
Arrinao 28.12.2021 18:26
@Zullis No, zkus sehnat lidi, kteří dneska pro WoWko mají zápal. A nebo to rovnou vezmi na sebe (a to říkám jako člověk který sám nemá rád tenhle argument ve stylu 'udělej si sám, když se ti to nelíbí', ale na to cos napsal se těžko dá reagovat jinak).
Těžko můžeš po lidech chtít aby před vším zavírali oči. Že se mají soustředit na pozitivní věci? To ale pak reálně vyvstává otázka 'jaké pozitivní věci ještě té hře zůstaly netknuté?' Faktem bohužel je, že většina těch věcí včetně lore který si zmínil je šla s kvalitou tak strašně dolů, že už se prakticky mezi ty pozitivní věci nedají počítat. A co se týče těch které pozitivní byli a zůstali, jako třeba combat, který má WoW pořád pravděpodobně nejlepší ze všech MMORPG... no kolik se toho o tom tak dá napsat?
Chápu že tě to jako fanouška irituje ale je to holt důsledek stavu hry.
Lockdaar 28.12.2021 19:23
Co se těch článků týče, tak mě se velmi líbily ty návody na mounty, které tu tehdy vycházely viz. třeba https://wowfan.cz/clanek/hunting-of-the-mount-6-loyal-gorger nebo tu pak taky byly návody na ty speciální pety, na hračky tuším i atd. Škoda, že v tom nikdo už nepokračuje, nechápu trochu proč, tohle je řekl bych ideální téma, které může bavit každého za každé situace, ať je dění ve WoW jaké chce, těch speciálních mountů/petů na sbírání tam je celkem dostatek, což možná ne každý ví, jelikož mounti, o kterých se asi každý zaručeně dozví, jsou jen ti co byly přidaný do shopu a je to často informace dobrá zde jen k hejtování, ale že tam do samotné hry mimo to přidaly také nějaké mounty a často víc než jen jednoho, který vyžaduje zvláštní postup na získání, se už tady bohužel možná nedozvíme - opravdu mi mj. přijde, že většina lidí to vážně neví, že v té hře jsou i mounti/peti, které tam třeba přidali spolu i s dalším mountem do shopu, jelikož na toho novýho mounta ve shopu je vždycky nějaký viditelný promo video ale na podobný mounty ve hře, který vyžadují speciální postup na získání, žádné promo video od Blizzardu není pokud se po tom člověk nepídí a nenarazí na tu informaci někde dále třeba na wowheadu.
Já taky chápu, že třeba víc lidí nemá teď momentálně zájem a je třeba těžší někoho na psaní článků sehnat, ale jak říkám, je to škoda, jelikož materiál/obsah na články v té hře je, ať už jde o ty zmíněné mounty, pety, různé achievementy, návody na reputace, tipy pro classy na m+ dungy nebo ať už v případě Classicu další různé návody na různé věci z pvp/pve atd. atd. Zkrátka kdo by měl chuť/čas na psaní, tak asi nevěřím tomu, že by nic napsat nešlo i vzhledem k aktuální situaci. Zároveň se tu také nesnažím nějak shazovat nebo kritizovat redaktory, kteří si dají tu práci, věnujou tomu svůj čas a napíší aspoň ten týdenní přehled, když už třeba více bohužel zkrátka dneska nejde, ale jen říkám jaký na to mám pohled. Kdyby se třeba ta série návodů na mounty obnovila, příjemně by mě to osobně potěšilo.
Ironfis 28.12.2021 19:27
@Lockdaar
To ti klidně podepíšu :-)
Galifry 28.12.2021 21:00
Tak už můžu reagovat bez modrých písmenek abych vás neiritoval. Dost si zjednodušuješ ty jednotlivý pojmy. Fanoušek neznamená nutně ovce s klapkama na očích a kritik není automaticky "hejtr". Takhle černobílý to není. Někoho, kdo hru nekritizuje a stačí mu jen to, že jde spustit a je mu úplně jedno jaká je, bych já osobně nikdy neoznačil jako fanouška.
Ta moje zahořklost v diskuzích je asi důsledek frustrace z debat s lidma co buď informace nemají nebo je záměrně nevnímají, ignorují, to už je jedno co z toho. Pokud tady někdo opakuje, že s tou hrou je všechno v pořádku nebo přinejhorším "to ještě není tak zlé", tak o tom buď nic neví, no a nebo lže. Na začátku patche 9.1 mělo WoW mezi 1,2 a 1,5 milionem aktivních hráčů (to jsou čísla vytažená přímo ze hry na základě počtu charakterů s Covenantem, někdo má 1 char, někdo má 6, proto to rozpětí). Už to je na WoWko špatný a vzhledem k tomu jakým způsobem klesla aktivita ve hře pro patch 9.1.5, tak se aktuálně bavíme o číslech pod milionem aktivních hráčů. Hráči se nevrací na nový patche, nevrací se kvůli legacy contentu. Tak, Sanctum je nejhorší v historii moderního WoW v tom, kolik guild raid začalo a kolik ho dokončilo napříč všemi obtížnostmi. Ty rozdíly jsou obrovský. A takhle se dá pokračovat i o pluskách a pvp. O tomhle nikdo při smyslech nemůže říct, že "není tak špatný".
O příběh ztratili zájem i lidi, kteří tím žili. Danuser dokázal během jednoho datadisku zabít 20 let lore. Nemá cenu řešit. Spekulace také nemají cenu, na každou otázku je teď odpověď "Zovaal".
A bude to mít Blizz ještě těžší, protože jednak mají "panic mode", protože nechápou proč SL selhalo, považovali tenhle datadisk za svůj velký moment, takže hledají cestu ven. A druhak, WoWko má poprvý reálnou konkurenci, která Warcraft zastihla v jeho nejslabší formě. Rozjetý FF, který sice může někdo odsuzovat kvůli stylu, ale příběhově a herně je to mnohem lepší hra než WoW. V krizi se topící New World, který má ale něco, co WoW nemá, vývojáře co komunikují s hráči. Jasně, nevyřeší to za týden, ale pracují na tom a hru mají koupenou miliony hráčů, který zaujala a stačí jim to potom jen pustit, žádný sub, žádný blbosti okolo. Za 2 měsíce přijde další smrťák, Lost Ark. Amazon dokázal z toho originálního pay2win bordelu udělat hodně dobrou hru, která je free to play, s microtransakcema, který na tu hru mají úplně minimální vliv. Vlastně největší je to, že tomu dělají špatnou reklamu, protože tam jsou. Po herní stránce je ta hra pekelně zábavná a class design je vynikající.
Co se týče článků, tak je samozřejmě těžký psát o něčem pro co člověk nemá zápal, navíc pro "mrtvý" obecenstvo. Ta komunita se samozřejmě úměrně zmenšuje (stačí se podívat na aktivitu na discordu) a je problém najít jak ty co by psali, tak ty co by četli. Obecně je psaná forma na webu v další fázi ústupu a i zavedený weby si pomáhají crowdfundingem. Omlouvám se za dlouhý koment, ale je pravděpodobně na dlouho poslední.
Ironfis 28.12.2021 21:53
@Galifry
Jak jsem řekl, tvoji kritiku chápu a souhlasím s ní. Jen jsem si dovolil říct, že tady jsou jen víkendová shrnutí a nic víc. Netušil jsem, že to zapříčiní RQ a smazání poloviny redaktorů :-)
Morderon 28.12.2021 22:39
@Galifry Blizzard si podřezal vlastní větev. Je zcela evidentním, že vývojáři tu hru zkrátka nehrají, není jejich zájmem, je jich málo a nemají kapacity nebo vhled na přijímání objektivní kritiky. Že restriktivní covenant systém je špatný, věděl každý průměrný hráč od prvního momentu. Nikdo soudný nemohl věřit, že po BfA toto bude Blizzard schopen vybalancovat. Proč potom točit covenant ability kolem toho, že budou gró buď rotace, nebo burstu? To navíc evidentně ani nebylo cílem. Další problém, grind, grind, grind, všude grind. Neúcta k času hráče dosáhla vrcholu. Nikdy nepochopím, proč bylo nutno nejprve farmit rep. Vena´ri a následně zcela masochistický Codex kvůli upgradům. Nikdy nepochopím, proč tyto věci nebyly acc wide. Běžný hráč sotva tyto repky mohl nafarmit na mainu, natož na altech. Dalších nepochopitelných failů je SL plný. Přitom je to datadisk, který je co se obsahu týče srovnatelný s Legion. Jenže když 75 % covenant obsahu učiní pro ty, co 24/7 nehrají alty, nedostupným, čemu se pak divit.
Další věcí je rychlost vydávání contentu a jeho kvalita. Neměl jsem rád ani Mechagon ani Nazjar. Oboje jsem ale daleko lépe snesl než Korthii, která je nejenže absolutně bez nápadu, ale celá se točí kolem repetetivního grindu, který pro hardcore končí až po měsících, měsících!
O příběhu škoda mluvit, ten je v troskách už od BfA. Osobně jsem o něj zájem sice ztratil už mnohem dříve (WoD), nicméně sem tam se člověk přeci jen zajímal. Teď už jen čekám, čím Blizzard zklame příště.
PvP je další oblast, kterou člověk zkrátka nepochopí. Tisíce hráčů, které Blizzard nechal odejít jen díky své lenosti a nejspíše odporu některých ve vývojářském týmu k tomuto aspektu hry. Mluvím nejen o naprosto tragické class balance, ale také o gearování, které nedává smysl a místo maximálně inkluzivního přístupu nabízí naopak exkluzivní, který byl ve hře naposled snad v TBC, pokud vůbec.
Problémů existuje více, ale toto plus vše další, co se okolo Blizzardu letos odehrálo, dává vcelku jasný obrázek o tom, jaké "principy" za SL stojí. Je to stejně nedomyšlený a nedotažený expansion jako BfA a ačkoliv 9.1.5 přinesl velmi pozitivní změny, pro mnoho hráčů už je zkrátka pozdě.
Může se WoW "zachránit"? Určitě. Reflexí a analýzou dřívějších úspěchů a neúspěchů (protože SL ve velké míře opakuje faily datadisků předchozích) by se dle mého názoru mohlo dojít k slušným výsledkům. SL už se však zachránit nedá, to je jasné. Zcela evidentní je potřeba změny ve vedení, přístupu ke komunitě a důsledné dodržování banů boosterů a cheaterů, kterých je ve hře na úrovni epidemie. Otázkou je, vidí-li to zodpovědní lidé. Divil bych se, kdyby ne. Poté je otázkou, zda k takovým změnám najdou odvahu...
Zullis 29.12.2021 03:32
@Arrinao Lidi by se věřím dali najít. Jak už jsem napsal, i v okolí těch youtuberů by se dalo jistě najít někoho s dostatečným zápalem. Převážně věřím kolem těch mladších ročníků jako jsou oni, což je 24 let a míň jsou lidé co se rádi ponoří do takových projektů jako je tenhle web, kdy se budou chtít dělit o kde co kolem hry z pohledu někoho tolik neotráveného. Mají i víc času než někdo 30+ a nejsou tolik ponoření v nepříjemné nostalgii jak co bylo a už není, kteří jsou díky tomu otevřenější všemu novému s čim hra a příběh příjde. Já jinak si své kolem projektů wow prožil a připomíná mi to tu situaci s jednim freečkem na kterém jsem působil, kde jsem se přihlásil do vedení v podobné situaci, kdy denně hrávalo 5 lidí, musel jsem zastávat pozici core, database developera, webmastera a i gamemastera, ale vše se zvládlo a server běží stále, v roce 2022 oslaví 17 let. A s podobnou situaci kdy jsem zastával v podstatě všechny funkce a pracoval na projektu v podstatě sám mi jedna zkušenost stačí. Ted už ani nehraji, nepodílím se na žádném projektu a jen pozoruji s čim novým hra příjde a občas mě překvapí nějaké zajimavosti z lore které mi unikly. A dovedu věřit že tenhle web může zase ožít a zvládnout vše i v těchto těžších časech, stejně jako tenkrát to freečko. Není vše tak černé ani s hrou jak tu někteří stále tvrdí a má pořád potenciál překvapit. WoWko je navíc i v takovém stálém vývoji kdy zkouší kde co nového, nebo nějak pozměnit a zjisťují jak na něj komunita zareaguje. Pokud by chtěli a šlo opravdu do tuhého, lehce se vrátí k systémům které fungovaly a hráči si je chválili nejvíc, stejně tak jako lore, které pořád rozšiřují a je stále plné tajemna, kdy by jim stačilo to tajemno prostě víc poodhalit a jít cestou otevřenější. To co píšeš, že lore šlo s kvalitou dolů je sice tvůj názor, který bud je daný tím že to tvrdí teďka kde kdo, nebo z neznalosti lore či nějakého nepochopení v něm. Špatné jako takové rozhodně není a Shadowlands nijak jeho kvalitu nesnížilo. Šlo by souhlasit s tím, že je lore špatně podávané a nese se v duchu moc tajemna a neobjasněných pořádně věcí kolem. A kde kdo i zapomíná čím vším ještě příběh může překvapit, protože lore má wow obrovské za ty roky. Z toho důvodu bych tu uvítal opravdu články o lore, i kdyby aspoň měly být překládané věci z wowpedie. Kdy by někdo třeba přeložil příběh okolo Nathrezimů, Elune, o příběhu staré Azerotské rasy taurenů okolo sourozenců měsíce Mu'sha, slunce An'she, menšího měsíce Lo'sho a jejich matce Earth Mother, nebo okolo dračích letek, kde je toho pořád plno nevysvětleného a doporučil bych k překladu článek https://www.wowhead.com/news/dragonflights-of-the-old-gods-and-mystery-of-the-dragon-isles-speculation-290676 . Stále se třeba neví za jaké situace nastane chvíle kdy Nozdormu se přemění v Murozonda a samotná síla času a vše kolem Taverns of time na Azerothu není objasněné. Ve WoW toho má pořád plno potenciál. Tedka příběh se odehrává v kosmickém měřítku, který se nemusí zamlouvat všem. A jak se blizz vyjádřil, už nikdy nebudeme jenom neznámí, celkem bezvýznamní lovci a sběrači, v podstatě už nikdy příběh nebude tak jednoduchý jak by mnohým vyhovoval, ale vyjádřili se i tak, že k přízemějším příběhům se vrátí, protože ví, že o to hráči taky stojí. Taky se vyjádřili že chtějí příběh víc koncentrovat do samotné hry a ne ho tak roztříšťovat třeba knihama. Blizzard sice tolik s komunitou nekomunikuje, ale neznamená to, že si nejsou vědomí toho co chtějí a v případě nouze že se jima řídit nebudou. Řídí vývoj hry jako klasickou firmu, podobně jako Babiš dle jeho dřívějšího vyjadření chtěl řídit stát, minimalizují námahu na výrobu produktu tak aby byly dostačující a byl z nich zisk, ale v případě nouze jsou schopni se vynasnažit produkt udělat kvalitnějším aby o zákazníky nepřišli. A ano, Kotick by si mohl podat s Babišem ruku, oba ví jak kde co obcházet a ždímat. A není úpadek jen díky stavu hry, můžou si za to i sami hráči svým postojem. Je to jako dnešní civilizovaný svět, který je bez válek, okupace, s minimem nemocí, kdy mají všichni střechu nad hlavou, dostatek jídla, pití, můžou se v klidu vzdělávat, můžou v klidu žít své životy s rodinama, cestovat relativně bezpečně po světě a přesto mají plno sociálních problému a jsou nespokojení, kdy vzpomínají na to jak bylo dobře za komunistů, jak se měli líp někdy dřív a jak je tahle doba špatná. Hráči závidí že v nějaké hře jsou lepší systémy, jako někteří lidé závidí třeba německu lepší úroveň. Lidé si neváží prostě předností co mají a stále chtějí něco co víc zasytí nějaký pocit v nich. A jak stárne hra a komunita, tak starší komunita je zahořklejší a zahořklejší protože nemají i čas kde co grindit, nemají čas kde čemu věnovat tolik úsilí. Myslím že kdyby tahle část komunity neměla potřebu trávit u toho čas jako za mlada, neměla potřebu být nejlepší a brala to jako příběhovku a oddechovku, kterou si zahrají jen na projítí obsahu když výjde, zajímali se především o lore a grindění nechali mladším, tak by bylo vše docela v pohodě. Zajímalo by mě jaký obsah by si kdo představoval když by ve hře kde co nového prošel, co by si představoval že by mu za jeho čas stálo. Jinak dobrý příklad jak nostalgie mládí u wow může dopadnout je Classic, který dopadl jak dopadl. Je vždy potřeba jít vpřed, vyvíjet si svou cestu a je prostě přirozené že starší generace bude nespokojená, zatímco mladší bude kde co víc příjmat. A ano, je jasné že se objevují hry konkurující WoWku, které mají lepší ohlasy a to proto, protože se noří úplně do neznáma jak mladí hráči, tak starší, kteří se cítí jako tenkrát když poprvé s WoWkem začínali. Nemají tolik co vyčítat, protože jejich pocity zas nachvíli něco nového zasyťuje. Ale až by hráli ty hry tolik let jako WoWko, tak by byli ve stejné situaci. Jenže WoWko šlo dobrou cestou kdy zkoumají co hráčům vyhovuje a co ne a různě to zkouší kombinovat připraveni jistě naservírovat to lepší a příběhům nechávají prostor aby mohli kdykoliv ještě něčím překvapit, takže kdyby se cítili opravdu ohrožení, tak mají se čím ohánět a jak si zas udělat odstup od konkurence. Co se týče jinak k tomu že pro hraní WoW se platí game time, je pravda že se to zdá jako nevýhoda, ale člověk si platí za jistotu že ví co od nich čekat, že jeho čas, práce v dosáhnutí něčeho ve hře se nevytratí a hra neskončí brzo. Tyhle hry co jsou free to play tuhle jistotu nedávají, bud bude hra stagnovat časem, takže se nového obsahu nedočkají, nebo si každou blbost budou muset koupit aby se mohl posunout dál, nebo aby byli lepší jak ostatní v něčem. Žádná společnost a už vůbec ne tak větší jako Amazon nebude něco vytvářet co by pro ně nebylo ziskové podobně jako u konkurence. Tak naivní věřit že by ztráceli jen tak čas a prostředky jsou děti, které nedospěly. A pokud si Blizzard hráče zase získá, tím pádem takové společnosti budou přemýšlet nad tím, že levná snaha se jim nevyplatí.
Závěrem bych se vrátil k webu. Co bych wowfanu i doporučil je spolupráce se stránkou https://www.postavy.cz/svet/warcraft/postavy/ což je super místo pro postavy ve hře a jejich popisům.
Bonox 29.12.2021 06:00
@Zullis K tomu Lore. Stejně jako většina z nás (pravděpodobně), jsem začínal u WC III + FT a aktivně jsem jel asi do Wotlk. Dal jsem pak Lore sledoval často i skrze tento web. Problém SL je, že to je jeden obří retcon, celého dosavadního příběhu, o který se nikdo neprosil, a který to všechno dost podelal. Jak bylo řečeno výše, za vším, co se kdy odehrálo v Lore, stal Jailer. Je to vlastně zaporak, o kterým jsme 20 let neslyšeli, ale měl vliv na všechno a najednou se objeví a my to zjistíme. Zjistíme, že jedna z nejikonictejsich postav WC - Arthas ( Lich King) byla vlastně pouhou loutkou, bez vlastního vědomí. Zjistíme, že Sargeras a jeho Legie, de facto ultimátni nepřítel ve WC, byl pouze pod vlivem někoho dalšího v pozadí. Stáří bohové, největší intrikani ve světě WC, blednou závisti, vedle Jailera. Aby bylo rozuměno, to, že se objeví nějaký další a mocný zaporak špatně není. Ani to, že se evidentně inspirovali Thanosem z Marvelu. Špatně je to, že to co, udělali z Jailera je neuvěřitelně laciný, prvoplanovy a směšný. Prakticky celé dosavadní Lore, které rozšiřovalo nemálo knih, můžeme splachnout do záchodu, protože za vším hledej Jailera. Entitu, o které se dosud nikdo...NIKDO ani slovíčkem nezmínil. Pro mě, jako člověka, co s WC vyrůstal, je to jako bych dostal pěsti do čumaku, na zemi mi pochcali hlavu a ještě si řekli o peníze. Nedivím se proto tomu znechucení lidí. Ona i ta tématika SL se mi už odzacatku moc nelíbila, ale budiž. Ale to, co provedli s Lore, jak ho vyklestili a znaslinili, to je katastrofa. Takže se ani nedivím, že nikdo nechce psát články o Lore, protože, všechno, co byli už tady za ta léta vytvořeno, tak díky SL neplatí a může se to smazat.
Galifry 29.12.2021 08:00
@Ironfis Však to s tím nemá co dělat, už to neformálně probíhalo nějakou dobu a já jsem chtěl jen odstranit ten argument proti webu.
Galifry 29.12.2021 08:05
@Bonox Dám ti jednu radu k ušetření času. Se Zullisem nemá vůbec smysl debatovat, dočkáš se sáhodlouhých nesmyslných textů o tom jak to má Blizzard zmáknutý, minule tam byli i Illumináti. Nemá to cenu.
Zullis 29.12.2021 13:29
@Galifry Přesně tohle jsem očekával že zmíníš, už v prvním příspěvku. S projektama jak jsem napsal mám zkušenosti, takže i s lidma kolem něj. Pochybuju že po půl a víc roce si někdo pamatuje nick někoho kdo se nějak vyjádřil. Takže hádám jsi využil své funkce redaktora a podle nicku či jeho ID jsi dohledal jak jsem v minulosti komentoval aby jsi vytáhl něco co někoho opět označí negativně. Podobné situace se děly i na tom freečku, kdy přišel někdo kdo měl chvíli zápal něco pro lidi vytvořit, ale pak ho ztratil a dál využíval funkce i když nic netvořil, vezl se dál jen na práci jiných, sem tam si addnul tajně nějaký item své postavě a sem tam se podíval do logů ve hře, které logovaly chat aby věděl co si třeba kdo whispuje. A myslim že pravidlo wowfanu - Každý redaktor by měl napsat alespoň čtyři články za měsíc. Jinak mu hrozí odstranění přístupu k článkům a přesun do neaktivních redaktorů. - mluví jasně a má svoje různé důvody proč takové je. Také můžu dát radu jiným at nelitují že jsi se vzdal označení redaktor v diskusi, protože jako redaktor už nic nesplňuješ a jsi špatnou reklamou wowfanu. Jestli ale je škoda toho že jsi se vzdal toho označení, nebo jestli já píšu nesmysly je věc posouzení druhých, kteří mají svou hlavu. A pokud někdo nedovede uznat že veřejná organizace jako Svobodní zednáři, která má své idee, které se shodují s tím co je ve hře může mít spolupráci s herní společností, jen hádám proto, protože ta organizace nepůsobí vlivně a realisticky, tak je krátkozraký a žijící ve své bublině. Připomíná mi to situaci s covidem, kdy kolem umírají lidi, celý svět je na nohách kvůli němu, ale najdou se takoví, co popírají že by nějaký covid vůbec existoval, nebo si to stále nechtějí připustit. A utvrzovat takové lidi o něčem takovém jak píšeš cenu nemá, protože stále nedospěli.
Zullis 29.12.2021 14:59
@Bonox Život není o tom co si kdo vyprosí a každý se nemusí se vším shodnout, nemusí se každému líbit vše. To že Lich King není tím kdo vše řídi a že je někdo nad ním bylo dávno jasné, taky bylo jasné to, že byl ovládnutý něčím co sprotředkovali Nathrezimové, kteří využívali magii smrti, ale nebyli žádní ultimátní vládci smrti, takže šlo hádat že někdo je nad nima. To že se objeví někdo jako Jailer bylo očekávané, protože jsou dávno v příběhu entity co disponovali v podstatě ultimátní silou magie z univerza, ale nikdy nikdo nebyl kdo by představoval ultimátní sílu smrti. Taky bylo jasné že existuje Shadowlands. Které si kde kdo možná představoval jako špatné místo, ale proč by nemohlo být takové jaké ho vykreslili když tohle posmrtné místo spolupracuje s uchováním koloběhu života jaký v tom světě funguje? To že nám nikdy nikdo Jailera nezmínil bylo třeba jen proto, protože prostě ti co o něm třeba věděli, tak jim nepřišlo vhodné nějakým dobrodruhům ho zminovat, když věřili že je na místě z kterého se jen tak nedostane, byl prostě zapovězený. A nepřátelé co by se o něm dozvěděli, tak jim vyhovovalo že nikdo nic neví, protože díky němu čerpali sílu jako Sylvanas a nepotřebovali zalarmovat že se něco kolem něj děje. A že Jailer je nějaký vrchol všeho se dá polemizovat. Stále je toho dost otevřeného, jako třeba to, že Nathrezimové po svém vyhnání z Shadowlands infiltrovali kosmické síly a jediné světlo je odhalilo a vytáhlo proti nim, zatímco se neví jaký vliv měli či mají třeba na void a void samotný na ně, zda nemají něco společného se starýma bohama, kteří jsou taky docela neznámou, protože se živí smrtí planet a i samotní Nathrezimové byli ti kdo první informovali Sargerase o nebezpečí voidu a starých bohů, čimž začala jeho cesta. Neví se co s tím vším má společného Pantheon. Taky je jasné, že se void a smrt nemá zrovna v lásce. I taková rozmluva N'Zotha v Shrine of Storm kde je neklidný a mluví o tom, že světlo se spojilo s nepřítelem všech. Zatímco máme prvního udeada oživeného světlem je taky dost věc která může věci zamotat a poláží otázku zda za tím právě není to že si vybral Anduina za šampiona, když vládne světlem. Taky nevíme pořád kdo Elune je a proč nedovolila Tyrande zabít Sylvanas. Ve WoW prostě síly univerza bojují o dominanci a my stále do jejich politikaření nevidíme a nevíme co vede jejich pohnutky, takže nemůžeme vědět co čekat. Chápu že se tak různě zamotaný a záhadný příběh nemusí kde komu zamlouvat, ale tvrdit o něm že je prostě špatný nejde.
Martins911 31.12.2021 05:28
@Morderon pěkně shrnuto a vlastně jsi i v prvních větách shrnul všeobecný problém moderních her od korporací vše pro akcionáře a že by se obtežovali tu hru hrát je nenapadne raději ten čas a peníze strčí do marketingu stačí si vzpomenout co jsme v posledních letech od nich dostali.
Galifry 31.12.2021 09:02
@Morderon Já si tedy dovolím v některých věcech polemizovat. Nemyslím, že obsah SL je srovnatelný s Legionem. Ty systémy byly tehdy nový a byly vnímaný jinak, ale hlavně ten FOMO efekt byl daleko menší. A hlavně těch vyloženě povinných aktivit bylo nesrovnatelně míň, ty věci lidi dělali, protože prostě chtěli, ne proto, že by museli. Alty dělali i lidi co je normálně nepotřebují kvůli kampaním, nikdo nemusel zabíjet stovky démonů kvůli skinu na artefakt, ale zabíjel. Do kampaně na Broken Shore to byla podle mě úplně jiná hra, pak se to začalo lámat k tomu co známe dneska.
Hlavně pak ten poslední odstavec je, bez urážky, hodně naivní představa. Máme ji všichni, jenže myslím, že reálný to není. Já už jsem dneska přesvědčený, že ty hlavní lidi jsou tam proto, protože jsou ochotní naplňovat tuhle vizi současného WoWka a to je "s co nejmenším úsilím vydělat co nejvíc peněz za co nejkratší čas", o tu hru už nejde. Hazzikostas, Hamilton, Holinka a Danuser jsou tam, protože prostě "vyhovují". Danusera by dřív v Blizzardu nenechali napsat ani vzkaz na ledničku. S velkou slávou přivedli zpátky Holinku, který nebyl nikdy populární a hráči byli rádi, když odešel. Naopak schopní lidi odchází, ale hlavně neodchází z herního průmyslu, ale z Blizzu. To je to podstatné.
Pokud jsou ty jejich finanční výsledky pravdivé, tak jim Token a Store vydělávají dost peněz. Vybrali si tuhle cestu. Proto se nedočkáš banování boostů, protože na nich sám Blizzard vydělává. Jinak by to bylo dávno vyřešené, viz. třeba FF. Takže to je podle mě největší problém, ta hra je taková, protože firma ji takovou chce. Možná nikdo nečekal, že to prokoukne tolik lidí a ten fail bude až takový. To se uvidí směrem k dalšímu datadisku, jestli jim na tý hře ještě záleží.
S tím souvisí i příběh. Vsadili jednoduše na "easy win". Vzali ten, který byl nejpopulárnější a přiživili se na něm. A ještě ne moc dobře.
Kdo by si chtěl zrekapitulovat historii, tak tohle je vcelku dlouhý, ale povedený video: https://www.youtube.com/watch?v=BazitK-ZgDk
Morderon 31.12.2021 09:16
@Galifry Ad 1) Srovnáním obsahu jsem myslel zejména rozsah contentu, ne kvalith. Ad 2) Co jsou povinné aktivity SL? V zásadě Torghast a Venari/Research Codex, zbytek k raidům, dungům ani PvP není třeba. Hardcore v Legionu znamenal v podstatě permanentní farmení něčeho (WG, dungy, raidy, ...) kvůli Artifact power a legiondarkám. Nemyslím si, že v tomto by na tom SL bylo hůře. Co se nepovinných aktivit týče, Legion jasně vede, protože zkrátka 12 kampaní je 12 kampaní. Ale v tom je nesrovnatelný s kterýmkoli datadiskem. Ad 3) Poslední odstavec není naivní představa, ale zbožné přání, které se nesplní. Všeho, cos napsal k tomuto, jsem si vědom a je mi jasné, že cesta zpět by byla velmi obtížná. Otázkou je, jaký výsledek bude mít "katarze" ActiBlizzu. Asi je nám všem jasné, že dokud Kottick zůstane na svém místě, těžko budou hmatatelné.
Ironfis 31.12.2021 10:20
@Morderon @Galifry
Však nebojte. V další expanzi nám už jen potvrdí, že si s tím pouze vytírají pr*el a bude to malá, smutná tečka za legendárním příběhem s trapným koncem (ale tohle vlastně zvládl už SL). Ne vážně tohle je realita. Po tom Lore bordelu co stojí za ho*no v last dvou expanzích si stále drží Danusera a Hazzikostase, takže fakt nečekám zlepšení ani trochu. Měli nechat našeho plešouna lusknout prsty, vše smazat a začít znovu s wowkem 2 (jakkoliv absurdně a nesplnitelně to může znít). Tohle je trápení umírajícího. Realita však je, že i kdyby se to vše stalo, tak pokud by na tom dělali tihle experti, stejně by to skončilo tragicky...
Galifry 31.12.2021 12:39
@Morderon To už zase srovnáváš 2 rozdílný věci pokud u jednoho vezmeš "hardcore" a u druhýho ne. Na Legionu se to taky hrotit nemuselo, tam to hrozně zkresluje ten RNG systém. "Hardcore" Sl znamená mít 4 chary, každý s jiným Covenantem a s tím dělat Torghast, Renown, daily a weekly. Pokud bych vzal casual hráče s jedním charem, tak v Sl je toho nutnýho zla víc, ale třeba je to jen o subjektivním dojmu. Ono jde asi taky o to, jak jsou ty systémy provedený. Ony kampaně v L, ať už class nebo Suramar byly přece jen líp zpracovaný než Torghast, který vyšel v podobě pouhýho stínu toho co měl být. Škoda jen toho RNG v Legionu, ať už legendárek nebo Titanforge.
wovaw82493 07.01.2022 16:53
Ruku na srdce, tento web je na světě jen z důvodu, aby generoval zisk, protože má silnou pozici ve vyhledávači. Kdo čte web delší dobu musí vidět, jak to vypadá a co se tu opravdu děje. Web převzal nový majitel, není snaha něco zlepšit a komunita upadá. Není tu vlastně vůbec nic, žádná inovace, žádné kvalitní informace a vlastně ani žádné novinky. U ostatních webů z "Blizzfanu" je to naprosto totožné.
Průser je v tom, že dneska je jiná doba. Lidi nebudou psát zadarmo, nebudou psát článek za 30 korun, ani za kilo. A jak sám vidíš, není tady ta stará parta, která tady byla před X lety. Lore redaktorky jsou pryč, Jerryky je pryč, Ellendway je pryč (ten má tuším jiný web), Snake je pryč... a Witek dělá píše dva články týdně. Stručné, nudné a naprosto zbytečné. Ale inzerentům to stačí.
Hromovapest 27.12.2021 16:41
Když čtu ty články od některých autorů tohoto webu.
Tak si říkám jestli by nebylo lepší tento web zrušit.
Ruku na srdce. Stejně od vzniku tohoto webu člověk čerpal informace z cizích webů. Protože než jste se tady rozhoupali tak už se vědělo dávno všechno od jiných.
Navíc posledních několik datadisků tu všichni jen prorokujete jak hra končí. Měli by jste tedy jít příkladem a s končit s tímto webem.
Galifry 27.12.2021 17:44
Tak ty všem doporučuješ, že když se jim něco nelíbí, tak to nemusí hrát. Tak co kdybys šel ty příkladem a nechodil na web, který se ti nelíbí. Je to koneckonců tvůj jediný argument, když budu tak velkorysý a budu tomu tak říkat.
kritik 27.12.2021 18:07
Tak si můžes založit svuj web, kde můžes opěvovat genialitu wowka v roce 2021, schválně kolik lidi tam bude chodit..., naopak bych řekl že poslední dobou jsou tu dost realistický články (já s tim nemam nic společnýho).
Ale pokud tu uvádim nějaký argumenty tak ty jsi mi nedokázal ani jeden z nich vyvrátit, tvoje jediná odpověd byla tak to nehraj, jak nějakej 10ti letej troll, opravdu tvoje trolling příspěvky jak sis koupil všechny store mounty jak na to máš tu nikomu chybět nebudou, takže tvůj vlastní argument - když se ti tu nelíbí tak sem nechoď .... je asi jediný co k tomu říct ..
Hromovapest 27.12.2021 20:42
@Galifry Broučku chodím sem pouze pro datum konce hry. Protože už nějaký ten rok to tu předpovídáte. A pořád nic. Pokaždé zabrečíte a napíšete že je konec. Což je tedy prča číst.
Hromovapest 27.12.2021 20:51
@kritik Ale opravdu to nehraj pokud se ti hra nelíbí. Co na tom nechápeš ? Ti zastydla puberta nebo co ? A taky mám všechny raidy na Mythic pokořený.
Většina to tu máte pravděpodobně zbídou na normal. Ale máte jasno že hra je v kýblu. :P
Teda abych nekřivdil některý borci jste mě tu napsali že hra je nuda a moc lehká. Proto nereidujete.
Martins911 27.12.2021 23:49
@Hromovapest no tak za 1. Nikdo tě tady nedrží ale to by jsi neměl s kým psát že? Ono není zas tak těžký si domyslet že nebudeš mít moc lidi kolem sebe na blizku taky kdo by si chtěl povídat s člověkem který absolutně sere na názory druhých 2. A přejdu k tomu webu tenhle web nikdy nebyl o super hot novinkach vem si kolik je zde článku kolem lore jenže ti co to psali tak ztratili nadšeni díky posledním 2 datadiskum za 3. Co se týče konce wow tak já mám zkušenost s opravdovým koncem jiného mmo a to s star wars galaxies kde došlo k ukončení kvůli licenci a stejně si to komunita sprovoznila sama po nějakém čase a dokonce si to sama upravuje a celkem úspěšně , takže je otázka jestli mmo můžou umřít za mě asi ne ale pokud wow bude mít počet hráčů jako teď nebo méně tak kvalita půjde dost dólu
wovaw82493 07.01.2022 16:55
@Hromovapest Po dlouhé době s tebou souhlasím. Drtivá většina casuálů nemá ani ten normál. Zmáknou maximálně LFR a to ještě po vydání dalšího raidu. Tento web by měl dostat konečně normální redaktory, kteří budou zaplacení a budou psát inteligentní věci. Ať se klidně vykašlou na novinky (nebo ať je píšou, ale ať je opravdu píšou, když přijdou, ne v týdenním přehledu) a začnou dělat na zajímavých věcech - návody, zajímavé informace z lore, atd...
Lethal 20.12.2021 23:20
Krásny ten neónový meč. Toľko polygónov mali objekty ešte za čias PS1.
Lukinho017 19.12.2021 17:11
A opět nejnovější mount (ta kočka) není v akci. Ti jsou teda vychcaní.
Galifry 19.12.2021 16:45
Je zajímavý, že tu "korektnost" knížky rozmázli odborníci z Wowheadu. Normálním lidem spíš teda vadilo, že tam jsou faktický nesmysly. Docela by mě zajímalo jak může někdo jako Copeland napsat, že "během Války prastarých mágové čerpali sílu z Temného portálu". A to takových věcí je tam daleko víc.
Morderon 19.12.2021 17:26
Timewalking ala WoD, dá přece rozum...
kritik 19.12.2021 23:22
Už mě to fakt nebaví, jak si amíci ty svoje nesmyslný rasový války musí přenášet i do fantasy světa. Fakt jenom idiot může vymyslet termín "rasovej stereotyp ve fantasy světě" ty lidi jsou fakt zralí na léčení. I kdyby tam řikali že okrové jsou moc zelený nebo moc hnědý nebo nevim co ... a co má jako bejt ? I pětiletý dítě pochopí že je to jenom fikce, že to nemá s realnym světem nic společnýho ... ale ne ...v týhle společnosti, která se řítí do totality se nesmí nic ani naznačovat ....... navíc ono je tady dost pochybný kdo to vlastně kritizoval, diskuze pod článkem nebyla povolena, takže někdo si vydal svůj názor jako obecnej názor, ale jsem si jistej že 90% lidí při čtení knihy tuhle zhovadilosti fakt neřeší ..
Reeki 20.12.2021 07:55
@kritik proč se tomu ještě diviš, vždyť USA spolu s Ruskem a Čínou, patří mezi fašistické státy a západní Evropa je začíná dohánět. Takže v jako každé totalitě se všem musí ukazovat pouze jednotná propaganda a je jim úplně fuk jestli jde o knihu film nebo hru.
Morderon 20.12.2021 10:00
@Reeki Povedzte nám, pán Reeki, čo si tak predstavujete pod tým pojmom fašizmus?
Reeki 22.12.2021 10:28
@Morderon rekl bych ze politicky smer 20-30 let ktery vznikl v Italii a ktery se zalibil jistemu panu Adolfovi, ktery tento smer dotahl v nemecku k nacismu a totalni diktature ve state, ano slovo fasismus melo byt pro mene chapave jedince ve velkych uvozovkach a nebrano doslovne ale jako slang.
Morderon 22.12.2021 13:15
@Reeki Takže nám tvrdíte, že dnešní USA, Rusko a Čína jsou po politické stránce rovny nacistickému Německu? Ach ta dnešní mládež.
Plandulcz 25.12.2021 13:13
kritikTu hovadinu jsi vypotil sám ? Nebo ti radila maminka a tatínek ?
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet