Classic Adventures – začiatočník vs. veterán #2

  Classic    Beta    Vanilla   

V dnešnom pokračovaní našej Classic Adventures série, kde ja a Matjee prinášame svoje pohľady začiatočníka a veterána na WoW Classic sa pozrieme na novú zónu, vyberanie talentov, ale aj prvý dungeon, no a ako malý bonus vám Matjee popíše testovanie Alterac Valley. Taktiež si určite prečítajte aj predchádzajúci diel, aby ste boli vždy v obraze.

 

Nová zóna

Ďalšia zóna v mojom prípade po Durotare je The Barrens, alebo proste len Barrens. Pre mňa je to neskutočne ikonická a veľmi nostalgická lokácia. Moc som sa sem tešil, už len z dôvodu aká je nádherná a pokojná. Moje prvé kroky viedli k strážnej veži Far Watch na hranici dvoch spomínaných krajov. No a tu už som začínal mať menší guláš v hlave. Doteraz boli totiž questy celkom identické s retailom, avšak v období Cataclysmu prešiel Barrens veľkou zmenou a aj questy sa od tých pôvodných dosť rozchádzajú.


Dostával som dosť úloh na zabíjanie divokých zvierat, ale aj kmeňov prasacích ľudí. Predmety, ktoré som potreboval na splnenie týchto úloh, padali občas len zriedka a ja som začal byť čoraz viac frustrovaný. Celej situácii nepomáhal ani fakt, že po Barrens sa už potulovali aj levelovo oveľa vyšší nepriatelia a ja som proste raz za čas dostal po hube. Aj môj spôsob boja pozostával len z castenia Smite a modlenia sa, že prežijem. Áno, je to blbosť, ja viem. Ale vtedy som to nevedel a začínal som byť čoraz viac zúfalejší.


Keď sa mi konečne podarilo dostať do Crossroads, moja zúfalosť začala naberať oveľa drastickejší rozmer. Questy ma posielali na všetky možné strany, dokonca aj do iných krajín, a ja som stále tápal a netušil, čo treba urobiť skôr. Behal som hore-dole do Ratchetu, dokonca som zaútočil aj na pirátov a pevnosť Northwatch, kde boli dosť silný nepriatelia, ale našťastie som našiel druida, ktorý bol na rovnakej vlnovej dĺžke ako ja a spolu sme sa pretĺkali dnu. Zomreli sme asi 5krát, pričom sa dobiehalo z Ratchetu až do Northwatch, ale spoločnými silami sa nám to nakoniec podarilo a pevnosť padla. Potom som pokračoval v plnení ďalších questov, ktoré ďalej prehlbovali moju agóniu a okolo levelu 20 som zastal úplne na mŕtvom bode.

ewqr5ldsle_99a5bb5fa5f1891b98e4ecfcbad3169c15a6bda3_1560888469_0176.jpg

Aby som to zhrnul, expenie sa mi začalo riadne zadrhávať. Blúdil som hodiny po mape, ale nie preto, že by som nevedel kam ísť, ale preto, že som dokončoval rôzne questy na podstatne rozdielnych miestach zároveň. Taktiež som začal častejšie umierať a dobiehanie tiež nebolo moc príjemné. Začal som dostávať dosť nepríjemné pocity a počiatočná radosť sa začala vytrácať. Narazil som na tvrdú realitu a lepšie to nebude. Ibaže by nie.


Poslední úkoly v Elwynn Forrestu jsem odevzdal a kam se vydat dál? Přesunutí na západ do Westfallu by se sice mohlo zdát logické, avšak z hlediska rychlosti levelování to je past na hráče. Questy vás zde nutí přebíhat po celé lokaci, quest itemy mají malou šanci na drop a nebo mají mobky, které potřebujete zabíjet, roztroušené spawn pointy. Proto jsem se vydal do Stormwindu a odtud pomocí "metra" až do Ironforge a dále kolem Gol'Bolar Quarry na východě, kde jsem jen tak mimochodem splnil několik úkolů, až do Loch Modan. V západní části Lochu jsem udělal několik jednoduchých úkolů, vzal si fly point a vrátil se zpět do Ironforge. Odtud jsem vyběhl na západ do hor, tajnou cestou přelezl přes několik kopců, až jsem se podle mapy dostal do Wetlands. Poté už jen stačilo skočit dolů, zemřít na fall damage a oživit se v Menethil Harbor. Odtud jsem lodí konečně vyplul do svého cíle, kde strávím větší množství času – Auberdine v Darkshore.

 

Darkshore, právem považovaný za nejlepší lokaci na levelování po 12. úrovni, totiž obsahuje velké množství questů, které na sebe dobře navazují. Proto jsem si, podobně jako v Elwynnu, rozdělil zdejší questění na několik efektivních okruhů, kdy jsem za malé množství času mohl splnit více questů najednou. Po pár hodinách a několika levelech jsem musel Darkshore krátce opustit, protože všechny zbývající úkoly byly pro warriora na mé úrovni příliš těžké. Pomocí lodi jsem se dostal do Wetlands a následně přeletěl zpátky do Loch Modan. Ve východní části jsem na několika questech udělal zhruba level a potom jsem se opět přesunul, tentokrát do Redridge Mountains. Okolo místního jezera jsem s pomocí úkolů pro nižší levely a několika pro můj dodělal 20. úroveň. Poté jsem šel chvíli dělat poslíčka, abych si připravil questy do svého prvního dungeonu.

h9pro2avfs_2550daa48f1eb5085be9bfa892e5d045af2ccc88_1560976585_5078.jpg

Výber talentov

Môj výber bol úplne jednoduchý. Po prvom pohľade na zložitý talentový strom som otvoril strýka Googla a našiel to, čo potrebujem. Rozhodol som sa pre healovanie, takže tomu prispôsobím aj svoj výber talentového buildu, ktorý je čisto Holy, s jemnou prímesou Discipline. Prvý talent sa volá Holy Specialization a pridáva +1% critical effect pre Holy spelly. Not great, not terrible. Potom nasleduje Divine Fury, ktorý skracuje cast time, až som sa dopracoval k Holy Nove, ktorá je niečo ako unikátny plošný healo-damage spell. Párkrát som ju použil a tiež nie je úplne na škodu, no mana nepustí.


Volba talentů je pro rychlost levelování velmi důležitá, neboť správný build ho může výrazně urychlit či ulehčit. Protection je tankovací strom a tak jako primární strom nepřipadá v úvahu. Fury má potenciálně lehce vyšší dps a sustain, avšak chybí mu několik klíčových talentů, které levelování, PvP a běhání dungeonů zpříjemní, a proto jsem se rozhodl pro Arms. Rend je na nižších levelech abilitou s nejlepším poměrem Rage vs damage a 35% buff z Improved Rend pro něj je nejlepší volbou na prvním tieru. Je také potřeba pro další skvělé talenty a tak jsem do něj vložil první 3 body. Dva zbývající, potřebné pro zpřistupnění druhého tieru, jsem dal do Deflection. Následně jsem vymaxoval Tactical Mastery, protože díky tomuto talentu může warrior v dungeonech i PvP přepínat mezi jednotlivými stances a nepřijde o všechen Rage, který má. I další talent Anger Management je o efektivnějším využítí Rage, neboť prodlouží dobu, než vám začně Rage ubývat, o 30 % a osobně ho považuji za jeden z nejlepších talentů v Arms stromu. To se sice nezdá jako moc, ale je to ten rozdíl, díky kterému vám před dalším mobem nespadne všechen Rage, který jste nestihli použít. A to už se vyplatí.

 

Prvé dungeony

Ako prvý dungeon som sa na classicu rozhodol podstúpiť RFC, čiže Ragefire Chasm. Nie je to tak úplne plnohodnotný dungeon, ale to som ja vtedy nemohol vedieť. Je tam veľa trashu, prechádza sa o trochu inak a bossovia sú tam myslím len dvaja. Alebo aspoň ja som viac nepostrehol. Pred vstupom sa ma parťák opýtal, či mám všetkých 5 questov a ja som zostal poriadne zaskočený. Mal som dva a... ono ich je ešte niekde viac? Samozrejme. Sú roztrúsené dobre že nie po celom svete. Pred vstupom do dungu sme si ich pekne krásne pošérovali a mohlo sa ísť. Celkovo asi nie je o čo stáť, prešli sme to rýchlo a nič extra sa neudialo.


Naopak dungeon Wailing Caverns mi dal zabrať natoľko, že som ho po prvýkrát nedošiel, pretože jeden hunter sa ofučal a leavol. Druhýkrát spadol po hodine a pol server pri poslednom bossovi. No a ja som zabudol zbierať veci potrebné na dokončenie questov, aj toho na skvelú staffku pre priestov. Najviac ma prekvapilo, aký je ten dungeon iný oproti aktuálnej verzii. Celá parta sme sa v jaskynných chodbách niekoľkokrát stratili a nevedeli, kde sa presne ďalší boss nachádza. Taktiež nepriatelia nepredstavovali veľké problémy a bossovia už vôbec nie. Náš warrior tank bol dostatočne rozvážny, a tak sme nemali potrebu wipovať. Myslím, že to bola pomerne zábavne zabitá hodina a pol.

1on22m6vmx_99a5bb5fa5f1891b98e4ecfcbad3169c15a6bda3_1560888469_1033.jpg

Ešte aby som nezabudol, bol som healer a okrem pár vyhrotených situácií sa nedialo nič náročné. Castil som najlacnejší heal, bublinu a keď išlo do tuhého, tak prišiel na rad silnejší a rýchly Flash Heal na úkor many. Takéto situácie avšak nenastávali moc často a mana sa mi stihla regenerovať prirodzene. A keby nie, tak ma náš mág pred dungeonom dostatočne zásobil vykúzlenou vodou na manu.


Jako první dungeon jsem si vybral Deadmines, který je pro Alianci snadno přístupný a do kterého jsem měl 5 různých questů. Ve world chatu jsem se chvíli pokoušel sehnat 4 další hráče, kteří by se ke mně přidali, avšak nalezl jsem jen mága a warlocka. Stále nám tedy chybělo třetí DPS (já jsem tankoval) a healer. Když se po 10 minutách stále nikdo nehlásil, zkusil jsem napsat několika priestům okolo 20. úrovně. První již Deadmines byl a neměl zájem je jít podruhé, avšak hned další priest byl zásah do černého. Nejen, že byl ochotný s námi dungeon zajít, ale měl i v partě dalšího kamaráda, který by se k nám rád přidal. Nevadilo nám, že byl tento rogue pouze level 17, protože bylo lepší ho vzít, než dále dlouho hledat. Hned jsme se tedy přidali k jejich partě a přesunuli se ke vchodu do Deadmines.

3ckf6h9rrt_2550daa48f1eb5085be9bfa892e5d045af2ccc88_1560976585_5937.jpg

Uvnitř dolu, avšak stále před dungeonem, jsme zabili předáka Thistlenettla a několik horníků pro první dva úkoly. Poté jsme již proběhli portálem do instance, rebuffnuli a ihned jsme začali. Protože měl náš healer téměř pořád dostatek many, mohl jsem v podstatě celou dobu pullovat pack za packem. I když jsme omylem pullnuli o patrolu víc, nebyl to žádný problém, protože mobky dělaly překvapivě málo damage. Občas se toto snížené damage hodilo, protože mág, převážně při AoE packů, poměrně často přebíral aggro. Naštestí s priestem za zády dokázal moby chvíli tankovat, a tak jsem některé moby chvíli tankoval já a chvíli on. Na bossech případně několika málo mobech se threatem problém nebyl, a tak jsme dungeonem procházeli bez jakýchkoli větších problémů. Asi největším bylo odpojení priesta během bojování s trashem na lodi, avšak tam se mobové dají snadno evadnout přeskočením na místo, kde na nás nedosáhnou. Tam jsme počkali, dokud se healer opět nepřipojil, a po vběhnutí do dungeonu jsme ho s pomocí warlocka summonnuli k nám. A tak jsme i několik posledních packů i finální dva bosse zabili znovu bez jakéhokoli zaváhání a mohli si po vylootování hlavy VanCleefa udělat screenshot na památku. Celkově byly Deadmines snažší, než jsem předpokládal, a i s DC healera a podlevelovaným roguem jsme celý dungeon dokončili za méně než hodinu.

fph5zijg91_2550daa48f1eb5085be9bfa892e5d045af2ccc88_1560976585_6587.jpg ga7zdudmv6_2550daa48f1eb5085be9bfa892e5d045af2ccc88_1560976585_6757.jpg

Alterac Valley test

Jak mnozí z vás postřehli, od pátečního večera až do ponděli probíhal na betě test battlegroundu Alterac Valley. Ten byl speciální v tom, že tentokrát Blizzard odpojil všechny realmy a hráči se mohli připojit pouze na nový realm Field of Strife. Zde si každý mohl vytvořit postavu na 58. úrovni a se základním gearem se přihlásit do AV. Vzhledem k tomu, že probíhaly maximálně 4 battlegroundy současně, jste mohli v téměř každé hře potkat známé streamery a hrát s nimi či proti nim. Poměrně dost hráčů se snažilo tyto známé osobnosti, většinou hrající za Hordu, zabít za každou cenu. Zbytečně se sami vrhali mezi spoustu rozlobených Horďáků, což způsobilo, že většinu AV, kterých jsem se mohl zúčastnit, Aliance prohrála. Průměrná délka vyrovnaných her byla něco mezi 2 a 3 hodinami, avšak čím déle test trval, tím jednostrannější hry byly. Nejednou se mi v pondělí stalo, že první půl hodinu hrálo jen něco okolo 20 hráčů Aliance proti plnému raidu (tzn. 40 hráčům) Hordy a nebylo žádným překvapením, že tyto hry skončily za méně než hodinu. V samotném battlegroundu jsem popravdě moc bugů neviděl, a pokud ano, tak se jednalo o bugy kosmetické – například špatná pozice textu na score screenu.

 


 

V ďalšom diely nášho Classic seriálu sa môžete tešiť na ďalšie príhody z nášho putovania, ale aj ako sa mi podarilo dostať z agónie. Do komentárov nám môžete napísať , o akých veciach by sme sa mali z našich pohľadov nabudúce rozhovoriť alebo čo by sme mali vyskúšať, čo ste ešte nevideli.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Martins911 21.06.2019 09:36

Zkuste tam hodit nějakej time jak dlouho vám např. trvalo těch 5 lvl apod...

matjee 21.06.2019 16:23

Muzu se snazit si ti do budoucna nekam psat, ale bohuzel pomerne casto hraji stylem - chvili leveluji a chvili jsem afk a neodpojuji se. Takze muzu napsat jen hruby odhad, protoze /played nebude presne.

kastroll 21.06.2019 08:07

ooga gang

matjee 21.06.2019 16:26

Super napad, diky za navrhnuti . Osobne jsem je jeste nepotkal (AV se nepocita), ale desim se chvile, kdy na me ze stealthu vyskoci

Perzeus 1 21.06.2019 07:56

Moc pekny jen tak dal

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet