Escape from Kezan
Frakce: Horda, Goblini
Lokace: Kezan, Lost Isles
Questgiver: mnoho questgiverů
Potřebný level: 1 (startovní lokace)
Kezan, domovina goblinů plná úžasných technologických vynálezů, kovu a kouře. Do příchodu Cataclysm na jeho břeh nevkročila jiná noha než ta goblinská. Jak jistě víme, goblini jsou neutrální, prodávají těm, kteří jim zaplatí víc a o nějaké šarvátky mezi stranami se nezajímají. Nebo tedy ano, pokud z toho pro ně kouká další kšeft navíc. Jenomže časy se mění a ne všichni goblini mohli zůstat neutrální, tak jako to třeba vidíme v Booty Bay. Některé Cataclysm totiž natolik zasáhl, že byli nuceni opustit svůj domov… a tím domovem byl Kezan. Jako goblin začínáte v KTC Headquarters a goblinka jménem Sassy Hardwrench má na vás prosbu. Musíte se jít podívat, co se děje v Kaja’mine, kde trollové těží tajemnou ingredienci kaja’mite, jenž je přidávána do bublinkového nápoje Kaja’Cola (ano, ve WoW už máme referenci i na Coca Colu… stejně jako proslulé banány z Tel’abim jsou narážkou na Chiquitu). Nápoj Bilgewater Cartelu vynáší velké peníze a je to jedna z cest, jak se dostat na pozici Trade Prince či Trade Princess. Jenomže trollové, kteří přísadu těží, se jaksi vzepřeli a odmítají nadále pracovat. Sassy po vás pošle zásilku, aby celou věc popohnala. Tu předáte Dampwickovi, který se tváří, že se nic neděje, ale jakmile otevře balíček a dostane pořádnou bombu do nosu, pochopí, co zpráva od Sassy znamená.
„Zase máme problémy v Kaja’mine, šéfe. Ti červi se zase vrátili a knižně řečeno žerou zisky Kajaro Trading Company! Těžba se zastavila, což může negativně ovlivnit výrobu Kaja’Coly! Snažil jsem se zavolat hubitele, ale ten uprchl i s penězi, které jsme mu proplatili předem.“ Takže je na vás, abyste se o červíky postarali a vymlátili je. A musíte též popohnat trolly, aby těžili kaja’mite, jinak je život vás obou na vlásku.
Když tak uděláte, vrátíte se s dobrými zprávami, že je katastrofa zažehnána. „Sassy mi rozkázala, abych uvolnil nějakou Kaja’colu na tvou honoraci dneska pozdě odpoledne. Sakra, to mělo být překvapení! Ode mě to nemáš, jasný?“ Nacpe vám šest balíčků této podivné limonády a pošle vás ji doručit. Sassy už na vás čeká, ale prohlíží si balíčky s kaja’colou, jakoby měly ve chvíli vybuchnout.
„Potřebujeme víc kaja‘coly než tohle!“ Načež dál prská, že Dampwicka asi zadupe do země. „Jak jistě víš, Kaja’Colu můžeš nalézt po celém městě. Je to nejprodávanější produkt Bilgewater Cartelu vůbec! Jen pamatuj, image je to nejdůležitější, pokud z tebe máme udělat Trade Princess (pokud hrajete za mužskou postavu, pak čtěte Trade Prince). Ne, počkat… profit je nejdůležitější! A výbuchy hned v těsném závěsu! Kde jsme to skončili? Ah, image!“ Mezitím, co jste byli dole v dole, se po vás strhla sháňka. Meds Dreadshredder si vás vyžádala.
Když vás vaše manažerka uvidí, zálibně si mne ruce. „Tohle se ti určitě bude líbit!“ Hodí vám klíčky a řekne vám, že máte nabrat tři tlučhuby, kteří by s vámi šli na tu velkou párty. A jak tak jezdíte po městě, nabíráte své bodyguardy, potkáte Trade Prince Gallywixe, který už se domákl, že si brousíte zuby na jeho místo a nezapomene vám ze svého parádního vozítka vyhrožovat, že vás bude sledovat na každém kroku. Raději pokrčíte rameny, zapnete si rádio, které vám zahraje pěkné odrhovačky z Brewfestu a se slávou naberete posledního člena vašeho kruhu „kamarádů“. Mimo to jste s pěkným vozítkem určitě ve městě udělali dojem a o to šlo především. Poté vás navede za hvězdou sportu, který se na Kezanu provozuje a to boje mezi shreddery. Mezitím vás ještě vaši parťáci pošlou vymlátit peníze z goblinů, kteří vás chtěli převést a máte si skočit do banky pro makaróny (měna na Kezanu). Dlouhou frontu v bance přeskočíte, vyberete peníze a namlátíte goblinům, aby si už příště nevyskakovali. To jsou jen maličkosti, které jsou brzy vyřízeny a vy tak můžete pokračovat ve svém marketingovém plánu.
Tým, kterému máte pomoci, má všechny shreddery vyřazené a k plnému provozu posledního jakš takš funkčního mu schází plno dílů. Co byste pro image neudělali, že? A proto si jdete zamazat ruce od oleje a ty díly sehnat. Bedny s díly se válejí všude v okolí hřiště, takže je brzy vláčíte zpět ke kapitánovi mužstva. Ti jsou schopni díky tomu posledního shreddera opravit a chtějí po vás, abyste to byli vy, kdo nepřátelskému mužstvu rozbije ciferník. Mimo to, opět vám to zvedne popularitu, o což se vaše manažerka snaží, jinak by vás neposílala od čerta k ďáblu. Souboj vyhrajete a poslední, co máte udělat, je hodit míč přímo mezi dva tovární komíny. A jakmile to uděláte, objeví se obrovský drak provolávající něco o hodině soumraku a letí přímo k Mount Kajaro.
„Vzdávám ti poklonu, ale zdá se, že ten drak právě míří ke starý Mount Kajaro a… oh, ksakru, asi jdu popadnout svoje věci a mizim vodsaď!“ A upaluje si sbalit svých pět švestek. Co si budeme nalhávat, vám se z pohledu na toho draka taky sevřel žaludek.
„To si ze mě děláš srandu! DEATHWING?!“ vykřikne Sassy, když za ní s tou novinou přijdete. Nevypadá dvakrát klidně. „Dobře, dobře, tohle zvládneme. Jsem si jistá, že drak za chvíli zmizne a pak uděláme tu párty… a kdyby ne, tak nastoupíme na loď a opustíme ostrov.“ Bilgewater Cartel se o nějakého draka vážně nestará a tak vás navlékne do šatů, které jste si sami sehnali, a pošlou vás na párty, zatímco zbytek ostrova panikaří, že sopka co nevidět vybuchne. Vám samotným je nějaký drak ukradený a tak bavíte hosty. Jenomže každá správná oslava je většinou něčím pokažena a tak se ze svého slušivého oblečku musíte převléknout do pracovního a rozbít přiběhnuvším pirátům… pusu.
„Uff, to bylo o fous,“ Sassy si otře zpocené čelo. „Naneštěstí mám pro tebe horší zprávy. Trade Prince Gallywix na tebe čeká v druhém patře. Mám takový pocit, že to on poslal ty piráty. Tak už raději běž, nesmíš ho nechat dlouho čekat!“ Vystoupáte po schodech, kde na vás čeká samotný Gallywix a co víc, ve svém vozítku, které se zázrakem procpalo až po schodech do druhého patra.
„Ale, ale, ale. Jestli to není můj svéhlavý chráněnec! Jsem vážně raněn a zklamán. Neposlal jsi mi pozvánku na tu tvou oslavu! Promiň za ty piráty… víš, jací umějí být. Takže, co teď s tebou uděláme?“ Promne si bradu a zapřemýšlí. „Jsi extrémně ambiciózní goblin… možná trochu moc vůči tvému vlastnímu bezpečí. Tak trochu v tobě vidím sebe, když jsem byl ještě mladý. Mám pro tebe nabídku. Určitě sis všiml, že Mount Kajaro vybuchuje díky tomu tvému drakovi… a všichni v Kezanu zemřou!“ Teatrálně mávne rukou, aby celé situaci dodal na dramatičnosti. Záhy se otřese zem a zvenčí se ozve řev Deathwinga. „Ovšem, pokud mi dáš tak bazilion makarónů, než moje luxusní jachta opustí ostrov, postarám se o to, aby ses odtud v pořádku dostal.“
Ty mazaný prevíte, pomyslíte si, když scházíte schody dolů, a už chápete, proč se Gallywix stal nejmocnějším Trade Princem.
„Bazilion makarónů?“ vyjekne Sassy. „Kde jako máme takovou sumu sehnat?“ Na okamžik se odmlčí a vážně si vás změří pohledem. „Říkal vůbec něco ohledně toho, že by mě vzal s tebou?“
Sehnat peníze bude vážně problém, jelikož i banka je mimo provoz a tak se pro své vlastní peníze budete muset vloupat… a vlastně i pro všechny ostatní. Též Dampwick vás pošle pro poslední zásoby čistého kaja’mitu, který zbyl. Není to za bazilion makarónů, ale alespoň něco. Jdete se poptat i Megs, vaší manažerky, co s tím hodlá udělat.
„Všichni tady zemřeme!!!“ jsou slova, kterými vás přivítá, načež jí jednu vpálíte, aby se uklidnila. „Omlouvám se. Musíme najít způsob, jak ty peníze rychle obstarat. Mám zprávy, že Gallywix do ulic vyslal své lupiče, aby vyrabovali vše, co jde. Pokud jim kradené věci sebereš, máme šanci se odtud dostat!“ A ještě do toho všeho se k vám dostane nápad ukrást Gallywixovi všechny drahé věci z jeho sbírky. Abyste mohli přežít, musíte si holt zamazat ruce. Přes všechny anabáze konečně seženete dostatek makarónů a už je stačí zavést jen Gallywixovi. Hopsnete se Sassy do auta a vjedete až na palubu jachty.
„Oh, to jsi ty. Jaké nečekané překvapení,“ přivítá vás Gallywix a z jeho gesta, jak sepnul ruce, tušíte nějakou vytáčku. „Gratuluji, dokázal jsi to! Vidím, že jsi přivezl vše, co jsem chtěl, včetně tvého vozítka.“ To už se na vás goblin opravdu zle ušklíbne. „Bazilion makarónů je něco, co jsem si ani nedokázal představit. Teď jsem nejbohatší a nejmocnější goblin na celém Azerothu! SMŮLA PRO TEBE, ŽE JSEM SI PRÁVĚ ROZMYSLEL PODMÍNKY NAŠÍ DOMLUVY!“ Směje se na celé kolo a vy už víte, že jste po kolena v tekutém písku. „Teď jsi můj otrok. Drapsni pádlo. Příští zastávka: Azshara! Muhahaha!“ To ovšem ještě ani Gallywix netuší, že se moc daleko nikdo z vás nedostane.
Jak jsme již řekli, moc daleko jste se nedostali. Ztroskotali jste nedaleko Kezanu sestřeleni válečnými loděmi a jen zázrakem jste přežili. Přeživší vás vytáhli na plovoucí trosky z Gallywixovy luxusní jachty a jedinou další společnost vám dělají žraloci. Výbuch to byl opravdu ošklivý a tak není divu, že jste blízko smrti.
„Teď je to na tobě,“ slyšíte hlas jednoho z goblinů. „Vrátíš se do života a budeš tady, když tě ostatní potřebují, anebo budeš odpočívat na věčnost?“ Jak se zdá, všichni doufají v tu první možnost a dají vám to najevo, když vám do ucha zařvou: „Nechoď za Světlem!“ Co by to bylo za questovou linii, kdybyste hned zemřeli, že?
Probudíte se a cítíte se ještě hodně malátní. „Ah, omlouvám se, myslel jsem, že jsi mrtvá! Tohle je prostě šílené: vpluli jsme do námořní bitvy mezi Aliancí a Hordou!“ oznámí vám goblin, který s vámi sedí na plovoucí trosce. „Ještě potřebujeme zachránit ostatní.“ Ukáže na všechny únikové moduly ve vodě okolo vás. „Myslím, že se tady posadím a počkám, až poberu dech. Můžeš k nim doplavat a dostat je z toho? Na, vezmi si můj pár termohydratických ploutví. Díky nim ti to půjde rychleji.“ Načež vám pár podivně vypadajících ploutví vnutí. „Řekni Sassy, že za chvíli dorazím.“
A tak vlezete do vody a vysvobozujete z únikových modulů přeživší. Z jednoho dokonce vytáhnete Gallywixe, kterému nevrazíte pěstí jen proto, že jste buď neuvěřitelně nad věcí anebo jste ještě příliš vyčerpaní po setkání se smrtí, že to prostě neuděláte. Pak vysvobodíte další a další gobliny, kteří když na vás vykouknou, místo pozdravu se ptají: „Prosím tě… řekni mi, že ta bestie Gallywix to nepřežila.“
Pouze na ně vykouzlíte falešný úsměv a dál se nevyjadřujete k tomu, že jste se ho ani nepokoušeli utopit. Doplavete na břeh za Sassy, která se štěstím rozpláče, že jste přežili a obejme vás. Prakticky první, co musíte vyřešit, jsou opice, které sebraly goblinům nářadí a bez nich se z ostrova nikdy nedostanete. Navíc goblini chtějí odplatu za to, že si dovolily jim ukrást nářadí a tak napěchují banány výbušinami, které opicím házíte… A banány je o chvíli později vyhodí do povětří. Vracíte se k Sassy s dobrou zprávou a hlavně náčiním a bombami v podpaží. A Sassy má zprávy i pro vás.
„Mám dobré zprávy! Dampwick našel jeskyni plnou kaja’mitu. Tak malá pravděpodobnost něčeho takového! Ovšem je tu i druhá stránka věci. Vzal s sebou pár přeživších, aby mu pomohli vytěžit nějakou rudu, ale nikdo z nich to neudělal. Zní to šíleně, ale Dampwick říkal, že v jeskyni jsou nějaké opice… S krumpáči! Ony těží kaja’mite! Jak je to vůbec možné? Můžeš se o to prosím postarat?“ Co jiného vám taky zbývá. Jdete kus na východ a Dampwicka naleznete u vchodu do jeskyně. Vypadá zničeně.
„Šéfe! Eh, tedy, hádám, že už nejseš můj šéf, ale i tak je super tě zase vidět,“ pozdraví vás. „Věřila bys tomu? Jeskyně je plná inteligentních zabijáckých opic, které těží kaja’mite!“ Ano, opice, které těží minerál, který kdysi pomohl celé rase goblinů vyspět a vzepřít se svým pánům a ovládnout Kezan… To je teď váš velký problém. Takže první, co musíte udělat, je postarat se o to, aby horník s vozíkem bezpečně projel dolem a nabral nějaký kaja’mite. Mimo to ještě máte zdokumentovat jeskynní malby těchto podivných opic. A jak tak projíždíte dolem, u oltáře narazíte na mrtvé tělo orka, který má u sebe deník. Ještěže jste se rozhodli studovat orkštinu. Jak se sem asi ten ork dostal? Hlavou vám bleskne vzpomínka na přestřelku mezi posádkou Aliance a Hordy. Rozhodnete se zápisky donést Sassy.
„Orkové? Oni tu ztroskotali taky? A teď je na ostrově i Aliance? Myslíš, že nás půjdou zabít?“ vyděsí se Sassy ale pak se uklidní. „Myslím, že je načase si s orky trochu popovídat.“ Načež vám deník vrazí zpátky do rukou a pošle vás s přáním dobrého štěstí k někomu z posádky.
Běžíte podél pobřeží, až naleznete pěšinku, která míří výš a výš až na kopec, kde vás přivítají vlajky Hordy. A na útesu stojí orka hnědé pleti. Shlédne na vás a řekne: „Ty musíš být ten goblinský otrok na lodi, která se potopila. Co to držíš?“ Když jí deník podáte, okamžitě vám jej vytrhne z ruky a prudce oddychuje. „Omlouvám se. Byly to pro nás těžké dny. Jmenuji se Aggra. Všechny, které tu vidíš, jsou ti, kteří zbyli z posádky Draka’s Fury. Možná bychom měli spojit síly. Máme stejného nepřítele: Alianci. Jejich SI:7 se nezastaví, dokud všichni nebudeme mrtví.“ A tak s Aggrou začínáte osnovat plány.
„Náš lovec, Kilag Gorefang, a pár průzkumníků se vydali do údolí víc na západ. Vydali se hledat vzácný náklad, který jsme strážili, když ty alianční bestie potopily naši loď.“ A tak jste posláni proklestit si cestu nebezpečnými masožravými kytkami a najít Kilaga. Co je na dalším questu šílené... je šílený sám o sobě! Kilaga najdete, i jeho družinu a jsou obklopeni masožravými květinami. Na pásek si máte připevnit nějaké zařízení, které vás udrží roztočené, vrazí vám do ruky opravdu velkou čepel a můžete jít. Prodíráte se kytkami a díky tomu, že připomínáte podivný sekáček na maso, co seknutí, to jedna kytka dole. Takhle jich pozabíjíte sto a vrátíte se k orkovi.
„Vrať se k Aggře a vyřiď jí, že jsme stále naživu a jdeme blíž k Wild Overlook, která je v severozápadní části ostrova.“ Kilag i se skupinou se vydá dál po cestě, která je lemována mrtvými kytičkami. Sice se vám ještě trochu točí hlava, ale dokážete za Agrou dojít a zprávy jí doručit. Aggra vám toho sice moc nevěří, protože je to celé postavené na hlavu, ale alespoň vám poděkuje a pošle vás k Wild Overlook, kde by už Kilag měl být. Probíháte mezi kytičkami, které jste sami zabili, a trochu přemýšlíte nad tím, že se to rovná genocidě. Ovšem ty blbé kytky vás chtěly sežrat dřív!
Na Kilaga narazíte a ten vám hned přidělí parťáka a brýle, se kterými budete moci vidět SI:7 agenty. Když jste vážně neopatrní, vrazi vám milého společníka zabijí a vy s potupným výrazem a šoupaje nohou Kilagovi musíte vysvětlit, že potřebujete dalšího orka. Se zabíjením nějaké ty zkušenosti už máte a proto ani SI:7 pro vás nejsou překážkou. Kilag vás pošle dál k útesům na západě. Je to opravdu daleko, ale Kilag vás posadí na hřbet svého pantera a ten s vámi uhání přes divočinu až k Braxovi, se kterým se máte setkat u alianční základny na pobřeží.
„Aliance nám sebrala něco hodně důležitého, co jim nemůžeme nechat.“ Jak se brzy od orka dozvíte, drží to na lodích a Horda to chce zpět. Pro začátek tedy musíte štípnout klíčky od gyrokoptéry, která je vás schopna přenést až na palubu. Jste goblini… to přeci není žádný problém. Byznys je byznys. Samozřejmě nevíte, kdo klíčky má a tak musíte prošátrat kapsy každého… mrtvého člena SI:7. Když klíčky konečně vylovíte, okamžitě podle přetechnizovaného vzhledu poznáte, že je musel vyrábět gnom. Rychle zamíříte k pláži, kde uvidíte stát gyrokoptéru a pilota… Proč klíčky neměl jen pilot, ale mohl je mít kdokoliv? Propil je v kartách?
S nemalými obtížemi nasednete do gyrokoptéry, nastartujete a letíte k lodi Vengeance Wake, kde se prý vzácný náklad ukrývá. Samozřejmě si nikdo z námořníků nevšimne rachotícího hučícího stroje, který jim přistál u stožáru, takže je to pro vás jednodušší. Rejdíte po lodi a napadne vás, že nejcennější věci asi budou schovávat v podpalubí. A samo sebou, že tam cenný náklad naleznete. A opravdu vás ve snu nenapadne, že to bude právě Thrall! Zabijete mága, který ho v kleci drží, a otevřete.
„Nebýt tebe, určitě bych byl na cestě do Stormwindu jako trofej a otrok… Ti alianční psi mě našli na pláži nepřipraveného a vsadili mě do téhle klece, která mi zabraňovala se spojit s elementy. Ale teď už ne!“ Thrall vystoupí z klece a děkovně vám stiskne ruku. „Nikdy bych si nemyslel, že budu znovu vězněm Aliance. Ani nevím, jak ti poděkovat.“ Thrall vám přijde jako sympaťák, takže se domluvíte, že půjdete námořníkům na palubě natlouct budku.
Než se dostanete nahoru, je po srandě. Thrall si všechnu zábavu usurpoval pro sebe a usuzujete tak z mrtvol na palubě a zbylých námořníků, kteří se šplouchají ve vodě. Mimo to během chvíle zmoknete na kůži a ještě do toho opravdu hezky hřmí. Ale Thrall vás do toho chce zahrnout také. Jeho mise je až příliš důležitá, než aby nechal námořníky, aby jeho i vás lovili i nadále a tak se rozhodne tomu učinit přítrž. Obdaruje vás mocí elementů a tak jdete už opravdu natlouct námořníkům kokosy. Ztělesníte se do obřího víru, který na námořníky pod vámi sesílá blesky a co dělají blesky při kontaktu s vodou? Jsou ještě silnější. Námořníci popadají jako mouchy a vír vás poté odnese zpět na Wild Overlook, kde už na vás čeká Aggra i Thrall.
„Naše osudy jsou už navždy propojené,“ řekne vám Thrall. „Události se daly do pohybu a teď hrozí, že rozervou náš svět na kusy. Musíme tomu učinit přítrž, dokud je ještě čas.“ Ještě jednou vám poděkuje a vyšle vás na větší ostrov, kde se jistě brzy znovu setkáte. Pak se vydáte za Sassy, která stojí u obří fronty goblinů.
„Wow,wow! Jestlipak to není, kdo myslím! Tys vážně zachránila Thralla, náčelníka Hordy!?“ Sassy na vás vyvalí oči. Mezitím se ozve zapraskání obrovitých palm, jak je další goblin vyslán v raketě na ostrov. „Dobře, potkáme se na větším ostrově. Myslím, že nikdo nechce tu dálku plavat se žraloky sám.“ Ukáže na raketu připevněnou k palmám. „Když jsi byla zaměstnána zachraňováním náčelníka Hordy a nás od Aliance, Dampwick postavil tuhle raketu, která nás vystřelí na támhleten ostrov, aniž bychom se museli dostávat přes žraloky.“ Dřív než stačíte nastoupit do rakety, zastoupí vám cestu Gallywix a co se většinou stává při setkání s vámi? Začne vám vyhrožovat úplně vším, co má po ruce, ale na to vy neberete zřetel. Jste už prostě zvyklí.
„Měla jsem tě nechat mezi žraloky, ty zelený parchante!“ pomyslíte si, ale jinak to necháte být. Chvíli sledujete, jak Trade Prince nastoupil do rakety, která jej vystřelila na ostrov, pokrčíte rameny, nastoupíte do pochybného přístroje a vydáte se vstříc dalšímu dobrodružství.
Bezpečně jste dorazili na ostrov za Dampwickem, který vás přivítá a je rád, že jste cestu přežili. Zčernalé rakety kolem vás vám dávají tušit, že ne všichni měli to štěstí. Na chvíli vás napadne, zda to přežil Gallywix, ale jste si jisti, že ano, protože ten zmetek má talent na přežití.
Dampwick vás pošle odpálit předem připravenou nálož bomb, které po odpálení mají vytvořit menší městečko. Uděláte to, výbuch vás odpálí vzhůru, ovšem na zem dosednete díky padáku a přistanete mezi budovy. Co ti goblini nevymyslí… Jdete zpět za Dampwickem, který po tom výbuchu ještě trochu odkašlává kouř.
„Hej! Kde je dok? Někdo ukradl dok a ropnou rafinerii z našeho Town-In-A-Box (tzv.: Město-v-krabici)! Kdo by ale mohl udělat takovou věc?“ Rozhlíží se kolem. „Kde je vůbec Trade Prince?“ Jakmile to Dampwick vysloví, okamžitě vám dojde, kdo to udělal.
Goblin vás tedy pošle za Hobartem, goblinem, který stojí u ovládacího panelu městečka. Prý má pro vás důležitý úkol a ty připadnou vždycky vám, takže jdete. Jak se dozvíte, máte pochytat pár slepic, abyste nezemřeli hlady. A ne, nevezmete je pod krkem… přiděláte jim na záda rakety, které je donesou až k Hobartovi. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
„Hobart si vážně myslí, že nás uživí vejci od těch malých slípek?“ řekne vám Bamm Megabomb, když se vrátíte zpět do městečka. „Měli bychom obstarat pořádná vejce!“ A pošle vás sesbírat raptoří vejce. Přesně tak, nejsme žádní troškaři! Dá vám tedy s sebou slepičí vejce, které kladete do pastí raptorů, raptoři se do nich chytí a vy zpod jejich těl vytáhnete jejich větší vejce. Přinesete je zpět, Hobart to vidí a samozřejmě chce Bamma trumfnout, takže vás pošle na lov toho největšího vejce, jaké jde. Máte se vydat zneškodnit mechanickou slepici, která byla součástí města, ale prchla. Slepici s menšími obtížemi zabijete a to, co spadne na zem, nevypadá zrovna jako vejce ke konzumaci. I tak ho drapsnete a jdete zpátky. Vejce se jíst vážně nedá a prakticky bylo určeno, jen aby se Hobart vytáhl a tak ho můžete klidně zahodit.
„Fajn, fajn. Ta celá věc s vejcem asi neměla žádnou cenu. Takže kdo by si dal trochu žraločího masa?“ zeptá se Hobart. „Jen je s tím menší problém. Tedy trochu větší problém. Vážně velkej problém: The Hammer!“ The Hammer je obrovitý kladivoun, který plave v zátoce, a vy ho máte zneškodnit. Jste tedy vysláni sesbírat nějaké žraločí části… i když vůbec nevíte, co s nimi chtějí tam ve městě dělat. Části donesete Assistant Greely, která vám celou věc objasní. „Zkombinujeme části žraloků s tím, co zbylo z Mechachicken a měli bychom být schopni vytvořit dokonalý vraždící stroj!“ A to už jste si mysleli, že to šílenější být nemůže… Na břehu převezmete ovládací zařízení, spustíte žraloka a jdete natlouct kladivounovi lebku. Nutno dodat, že žralok s žárovkami místo očí a raketami na bocích mě vážně pobavil. Po porážce žraloka se máte vydat za Megs, vaší bývalou manažerkou. Prý má nějaké problémy s hadími lidmi a tak jdete. Spoustě z vás už určitě došlo, že je řeč o nagách.
„Šéfe, máme problém,“ přivítá vás Megs, když ji po cestě najdete. Vypadá to, že ty nagy tam dole připravují útok na naše město. Jako důkaz tady mám několik mrtvých průzkumníků.“ Pohledem zajede k mrtvým tělům, které lemují cestu k ruinám. Takže je na vás, abyste nagám slušně vysvětlili, že takhle to opravdu nepůjde. Vztyčujete své vlajky namísto jejich a těm, kterým se to nelíbí, dáte pořádnou bombu do nosu. Když se vrátíte, Megs vám podává gumového poníka. Toho máte nafouknout, vstoupit do vody a nalákat mláďata nagů a přivést je zpět s vámi. Ať už je na goblinech cokoliv, zřejmě mají charisma, které působí i na malé nagy, takže za chvíli už za vámi trajdá dvanáct malých mláďat.
„Oh, ti jsou roztomilí!“ rozplývá se Megs, když jí mláďata přivedete. „Kdybych je tak mohla přeměnit na plyšové hračky a prodávat je za gazillion makarónů!“ Rychle ji profackujete, aby se probrala a řekla vám, co má s tím vším okolo v úmyslu. „Ty a Ace vezmete tahle mláďata k jejich vůdci a pokusíte se ho za pomocí nich přesvědčit, že se nám má vzdát.“ Povytáhnete obočí, že tomu moc nevěříte, ale už vám vyšlo spoustu šílenějších nápadů, takže přestanete drbat jedno z mláďat po hlavičce a jdete se vypořádat s hrozbou. Dorazíte na místo a Ace se ujme výhružky typu: máme tvoje mláďata, tak se vzdej nebo jim podřízneme krk! Nečekali jste však, že jejich vůdce nebude naga, ale faceless one, služebník Starých Bohů, kterému jsou nějaká mláďata ukradená a nějací malí goblini už tuplem.
„Šéfe, tohle nefunguje. Mizim vocaď!“ zaláteří Ace a nechá vás napospas nestvůře. Vy jste tušili, že to nebude fungovat! Tušili jste to a teď je zase na vás, abyste bojovali o holý život sami. Stvůru s velkým štěstím zabijete a celí rudí vzteky se vracíte za Megs, abyste vrazili Aceovi pěstí. Jenomže ten tušil, že tam dřív nebo později půjdete, pokud to přežijete, a tak si musíte vybít vztek na své bývalé manažerce.
„Co to sakra je? To nezní jako naga!“ vyděsí se Megs, když jí celou historku převyprávíte. „No… zabila jsi to, ať už to bylo cokoliv. Na tom nezáleží. Máme teď jinou práci.“ A začne vám líčit, že práce u Ruins of Vashj’elan byla naprosto zbytečná a ve skutečnosti se chystal zaútočit kmen pygmies, který v tuhle dobu už vaše malé městečko ničí. Jak se tam máte ale dostat nezpozorováni? Megs je vynalézavá a tak vám na hlavu narazí opravdu velkou helmu, spíše krunýř želvy, která vás skoro celého zakryje. Prý patřila jednomu veledůležitému vůdci pygmies a tím je můžete oklamat. Pygmies se hrnou z kopce na město jako lavina a vy jste rádi, že krytí funguje.
„Ah, to jsi ty!“ vykřikne nadšeně Sassy, k zemi srazí dalšího pygmyho. „Co to kecám? Všichni tady umřeme!“ Vrazíte jí facku a sednete si za jeden z útočných kanónů a kropíte malé útočníky pěknou kanonádou. I když jste jich zabili hodně, stejně nepřestávají útočit, i když v trochu menším počtu.
„Pygmies zajali spoustu našich lidí a odtáhli je do své vesnice. Kdo ví, co tam s nimi ti malí ďáblové budou dělat?“ řekne vám Sassy, když se vracíte od kanónu. Záchranné mise jsou vaše specialita, narazíte si pygmejovskou helmu na hlavu a vyrazíte. U vesnice se potkáte s Izzy, goblinkou, která vám má ve snažení pomoci. Řekne vám, že musíte zachránit zajatce, na kterých pygmies dělají podivné rituály a zabít jejich vůdce, který celý kmen poštval proti vašemu městečku. Zabijete šamany, kteří vysávají z goblinů život a Yngwieho, vůdce kmene najdete na kopci nad vesnicí, jak pořvává nějaké nesrozumitelné hlouposti. Vůdce kmene? Kdeže! Porazili jste faceless one, takže nějaký pygmy vám může lízat boty!
„Skvělá práce,“ pochválí vás Izzy, když jí řeknete, že jste zachránili všechny gobliny, kteří tu byli, „ale to není ani polovina goblinů, které odtáhli z města! Museli je vzít k vulkánu!“ Rituály, které na nich pygmies prováděli, mohly gobliny přeměnit v zombies. Evidentně se to u některých stalo, protože jste nemohli zasáhnout včas a tak musíte běžet varovat Sassy. Když běžíte cestou dolů k městečku, procházíte kolem mrtvých pygmies. Goblini ve městě si s tím zřejmě poradili i bez vás.
„Přeměnili spoustu našich lidí v zombie? Řekni mi něco, co nevím…“ Sassy ukáže na pomalu se sunoucí tlející těla goblinů, které se blíží k městu. Jsou však pomalí a tak je můžete předběhnout a dostat se k vulkánu za ostatními. U vulkánu se potkáte s bývalým kapitánem Bilgewater Buccaneers, kterému jste těsně před příletem Deathwinga vyhráli zápas. Je to tedy opět na vás, abyste se vypořádali s witch doctory, kteří zombie oživují, než pošlou celou armádu proti vašemu městu, a pozabíjeli zombie jako takové. Nasadíte si raketové boty, které vám goblini vecpali, vyletíte do vzduchu a zombie pod vámi mohou dělat, co chtějí, ale spálíte je na uhel. O witch doctory se postaráte, takže není už o co se bát a tak se vracíte zpátky i s podivným práškem, který jste měli posbírat. Izzy raketové boty poupraví a vy jste vysláni do jádra vulkánu, abyste se tam setkali s Hobartem. Sedmimílové boty vás tam naštěstí donesou, takže nemusíte jít celou tu dálku pěšky.
„Volcanoth je želví bůh, se kterým tyhle bestie spolupracují. Tedy… není to bůh. Je to prostě jen obyčejná želva,“ vysvětlí vám Hobart a vám je jasné, že se s tou želvou budete muset vypořádat, aby vás pygmies nechali být. Boty se vám při přistání rozbily, ale Hobart se rozhodl vám z nich udělat zbraň typu: ohněm proti ohni, protože tohle staré moto platí téměř na všechno a Hobart sám má oheň rád, tak jako každý goblin, protože ti nejraději všechno vyhazují do vzduchu. Kde však něco horkého sehnat? Potomci Volcanotha mají zvláštní žlázy, které jsou opravdu velmi horké a tak je z nich vypreparujete a přinesete Hobartovi. Správný goblin si umí poradit jen s tím, co má po ruce!
„Stálo mě to spoustu krve, potu a slz, ale Bootzooka je připravena k použití!“ Dá vám podivně vyhlížející zbraň do rukou a ukáže na jeskyni nedaleko. „Tihle pygmies krmí našimi lidmi svého boha Volcanotha, a je načase jim ukázat, kdo je tady pán!“ Když se však přiblížíte k jeskyni, vidíte, že Volcanoth není zas tak obyčejná želva. Vypadá jako stvořena z lávy a také je celkem velká. Opravdu hodně velká. Na želvu tedy pálíte vším, co máte a schováváte se za ztuhlé magma před jeho dechem. Želvu sice porazíte, ale vchod za vámi se zavalí a sopka se začíná pomalu probouzet. Naštěstí na druhé straně jeskyně uvidíte letadlo a v něm Sassy, která na vás mává.
„Musíme odtud zmizet, než ta sopka vybuchne! Tak se chytni provazového žebříku a letíme! Vezmu tě ke starým přátelům!“ Chytnete se žebříku a Sassy se vydá tunely pryč ze sopky. Když vyletíte ven, vidíte, že je vše v plamenech. Celý les, vesnice pygmies, kopce i vaše městečko. Sassy vás tedy vezme víc na západ a přistane na břehu ozářeném ohněm. Slezete ze žebříku, otřete si zpocené čelo a vydáte se za někým, koho Sassy nazvala starým přítelem.
„Říkal jsem ti, že se znovu setkáme,“ pozdraví vás Thrall. „Ovšem netušil jsem, že za tak špatných okolností.“ Čím Thrall myslí špatné okolnosti? Dejme tomu, že sopka vybuchla a může vás všechny zabít, pokud se nedostanete z ostrova včas, ale i když jste zlikvidovali alianční flotilu, kolem vás teď krouží plno pilotů letadel, kteří na pláž vysazují spoustu parašutistů, kteří jdou vám i Thrallovi po krku a nehodlají se svého úkolu vzdát. Přikývnete, že se o parašutisty postaráte a ještě slíbíte Aggře, že pomstíte padlé válečníky Hordy tím, že podříznete krk třem aliančním velitelům SI:7. Tak si to už míříte na pláž natěšeni, že Alianci nakopete ciferník, když na vás zamává Sassy stojící u letadla, se kterým vás vysvobodila ze chřtánu sopky.
„Ti parašutisti zaminovali pláž! Náčelník se mě zeptal, jestli je něco, co s tím můžeme udělat, tak jsem mu řekla: „To si pište, že můžeme!“ Během této startovní linie jste se naučili krást, vloupat se do bankovního trezoru, kutat kaja’mite, házet po opicích banány nacpané výbušninami a vůbec spoustu šílených věcí a teď jsou z vás i odborníci na zneškodňování min. Holt když to neuděláte vy, nepočítejte s tím, že to někdo udělá za vás. A tak na pláži občas podříznete krk nějakému dotěrnému trpaslíkovi či gnómovi (nejsme rasisti, jen celá tato četa na pláži je tvořena z gnómů a trpaslíků), hodíte granát na minu a spácháte pomstu na třech velitelích… a přinesete jejich hlavy, protože bez nich vám to orkové těžko uvěří. Vrátíte se s úspěchem, ovšem útok nepolevuje.
„Tohle je vážně směšné!“ zanadává Sassy. „Ti gnómové prostě neví, kdy přestat!“ Dokud nezlikvidujete piloty, kteří vysazují na pláž stále nové posily, můžete se rozloučit s tím, že se z ostrova dostanete živí. Ještěže máte vlastní letadlo, které Sassy nazvala Pride of Kezan, abyste se pilotům mohli postavit čelem a sestřelit je z oblohy. Nutno dodat, že jste na tom s muškou lépe než tatík Indiana Johnese a svou vlastní blbostí si nerozstřílíte zadní část letadla se slovy: „Je to špatný, juniore, trefili nás!“
„Thrall nám slíbil, že nám pomůže osvobodit naše lidi, které Gallywix zajal a vzal je ke chřtánu sopky, když mu pomůžeme se vypořádat s Aliancí.“ To jste udělali, takže teď je další část dohody na Thrallovi. Jdete si s ním tedy promluvit, jaké budou další kroky.
„Pomohli jste nám proti Alianci, takže teď je načase, abychom pomohli my vám,“ řekne vám Thrall a vy jste jedině rádi, že po těch všech peripetiích s Gallywixem je tady někdo, kdo alespoň umí dodržet své slovo. Vyšle vás opět za Kilagem, jehož Bastia umí nejlépe sledovat cestu, kam byli goblini odtaženi. Ork vás posadí na záda své kočičky, která vás odveze tam, kam byste šli hodně dlouho pěšky a ještě k tomu s jazykem na vestě. Bastia vás odveze ke Sky Falls, kde je vstup do dolů, kam Gallywix odvedl většinu goblinů. Ovšem jak vidíte, některým se podařilo utéct.
„Ah, to jsi ty! Hezká kočička!“ Přivítá vás Slinky Sharpshiv. „Podívej, nemáme moc času. Asi sis všimla, že ta sopka stále vybuchuje!“ Načež se zem znatelně otřese. Slinky vám řekne, že Gallywix odvedl veškeré gobliny do dolů, kde po nich chce, aby mu těžili poslední zbylý kaja’mite, který na ostrově je. A jelikož jste jediná šílená osoba, která by se tam vydala, musíte najít Greely, která pomáhala těmhle šťastlivcům utéct, ale jí samotné se to nepodařilo. A tak se vydáte do dolu, který se otřásá v základech a vám každou chvíli do vlasů spadne hlína. S velkým štěstím Greely najdete, ovšem vypadá dehydratovaně, že není schopna s vámi prohodit ani jedinou souvislou větu. Rozhlédnete se kolem. Goblini těží kaja‘mite, takže by tu určitě měla být i kaja’cola, která by měla pomoci Greely se probrat a dostat nějaký nápad, jak se odtud dostat. Štípnete nově vyrobenou kaja’colu a vyklopíte ji do goblinky, kterou nápoj okamžitě probere k životu.
„Musíme odtud ostatní dostat, než ta sopka vybuchne!“ A začne na vás chrlit plán, jak pomoci ostatním. Jednak zlikvidovat warlocka, který tu funguje jako bachař a udržuje gobliny otupělé a také posbírat dostatek kaja’coly na to, abyste ji vyklopili do zbylých goblinů, které najdete, tudíž i vaší oblíbené trojice tlučhubů, kteří vám dělali ještě tehdá na Kezanu osobní stráž.
„No… nenávidím Trade Prince, ale něco se mu musí nechat. Ta nová kaja’cola s menším množstvím kalorií a dvakrát více nápady vážně funguje!“ ušklíbne se Greely. „Dobře, teď už máme, co jsme chtěli a měli bychom odtud vypadnout, než to tu opravdu vybuchne!“ Taky milujete útěky z vybuchujících dolů v důlním vozíku? To by snad ani nebyl Blizzard, kdyby tohle klišé v tuto chvíli nevyužil.
Necháte se tedy vést kolejemi až ven z dolu, kde hupsnete do vozíku a jedete. Na konci se sice trochu vybouráte, ale náraz ve zdraví přežijete, oprášíte si kolena a jdete se zeptat, co dál. Jak to tak vypadá, Gallywix si na svou luxusní jachtu vzal i celý tým Steamwheedle Sharks, kteří teď se svými shredery terorizují přeživší gobliny, kterým se nelíbí, jak s nimi Trade Prince zachází. Je vám jasné, co musíte udělat: zlikvidovat je. Než však uděláte první rázný krok k těm slizkým goblinům v kovových exoskeletech, zastaví vás Coach Crosscheck, kapitán Bilgewater Buccaneeers. Když už tedy budete shredery likvidovat, proč z nich nevykuchat nějaké součástky, ze kterých by se dal postavit nějaký použitelný? Mimo to: Steamwheedle Sharks byli vždycky lépe vybavení, takže je čas na menší odplatu! Ze shrederu preparujete nepoškozené části a ty o nějakou tu chvíli později táhnete zpět ke Coachovi. Ten vám i s Hobartem začne stavět exoskelet. Teď se však musíte upnout k něčemu jinému: ropné rafinerii, kterou Gallywix ukradl z balíčku Town-In-The-Box i s dokem. Jak tu rafinerii zlikvidovat? Stačí upustit ventily, které by měly zůstat zavřené a zmáčknout velké červené tlačítko.
„Oh, nebudeš věřit, kdo je na té ropné rafinerii!“ osloví vás Izzy, která slyšela, že se tam chcete vydat. „Chip, který teď pracuje s Trade Princem. Ten chladnokrevný had tě odhodil jako kus hadru a dal se dohromady s tou mrchou Candy! Víš… být já jeho bývalka… asi mu vyříznu ještě bijící srdce z hrudi!“ Pravda, tuhle část jsem ze začátku považovala za nedůležitou. Pokud hrajete za goblinku, vaším přítelem je právě Chip Endale (ano, opravdu v tom slyšíte Chip&Dale). Naproti tomu, pokud hrajete za goblina, tak je to Candy Cane. A jakmile se stanete číslem jedna v hledáčku Gallywixovy odstřelovací pušky, tihle dva se dají dohromady. Takže já jako goblinka šla tohohle parchanta zlikvidovat. Takže vyrazíte na plošinu, uvolníte kohoutky, ale ta hlavnější věc je rozkopat tomu parchantovi hubu za to, co vám udělal! S velkou rozkoší toho zmetka zabijete, vyříznete mu srdce z hrudi a se zkrvavenýma rukama se plížíte k ovládacímu panelu, kterému dominuje velké červené tlačítko. A co znamenají červená tlačítka? Povětšinou: DO NOT PRESS! Takže co uděláte? Zmáčknete!
„Tak co?“ zeptá se vás Izzy, když odvrátí zrak od té pěkně plápolající ropné rafinerie. „Zvolila sis pomstu nebo odpuštění?“ Ukážete jí chladnoucí zkrvavený orgán ve vašich rukách a hned nato se rozpláčete.
„Dostal, co si zasloužil.“ Obejme vás a poplácá vás po zádech. „No tak, neplač, to bude dobrý. Určitě najdeš někoho, kdo ti za to bude stát. Ale,“ odtrhne se od vás, „radši mi tohle dej.“ Vezme vám zkrvavené srdce z rukou. „Lidi by si mysleli, že jsi šílená.“ Takže jste si vyřídili účty s ex-přítelem, okrajem jste zlikvidovali ropnou rafinerii a teď máte osvobodit zbytek zajatců držených v klecích. Ovšem to je vedlejší, když vám Sassy řekne, že se tam nachází i Candy Cane, ta mrcha, která vám přebrala chlapa a chodila s ním i v době, kdy jste byli spolu! Blah! Tak to tedy ne, takhle to nenecháte. Ale tak dobře, ty gobliny cestou z klecí osvobodíte. Hobart se totiž slušně vyjádřil, že klíče jsou na nic a tak vám dal plnou náruč raket, které máte přidělat ke klecím, které je vystřelí do vzduchu, takže občas zaslechnete: „Ty a Hobart budete vážně jednou moje smrt!“ načež rakety odpálí klec vzhůru i s drženým goblinem. Občas se to prostě nepovede, no…
„To má za to, že ti ukradla tvého chlapa!“ zavrčí Sassy, když se vracíte z úspěšného lovu. Goblinka ukáže dolů k doku. „Thrall právě dole bojuje s Gallywixem! Měla bys mu jít na pomoc!“ Thrall by to zvládl sám… ale i tak se chcete ujistit, že to probíhá dobře. Sednete do shredera, kterého vám Hobart postavil z náhradních dílů, a vydáte se dolů k pobřeží. Boj je to sice tuhý, ale nakonec Gallywixe porazíte. I když vám to není dvakrát po chuti, že Gallywixe Thrall ušetřil, alespoň se můžete připojit k Hordě a Thrallovi a v tom je větší síla, než kdybyste museli světu čelit samotní. Jste zachráněni a můžete odplout z ostrova, než se tam všichni upečete jako na rožni.
„Mám pro tebe něco, co chci, abys doručila novému náčelníkovi Hordy,“ řekne vám Thrall před vstupem na loď a předá vám balíček. „Dej to mému kor’kronskému příteli v docích v Bladefist Bay v Durotaru. Postará se o to, aby ses do Orgrimmaru dostala v pořádku.“ Přikývnete, naposledy se s Thrallem rozloučíte a vstoupíte na loď, která vás dopraví až do Durotaru. V docích najdete zmíněného Kor’kron orka a dáte se s ním do řeči. „Vím, kdo tě poslal. Dal ti něco, co mi máš doručit?“ Podáte mu balíček, který ork posléze otevře. Vypadá to, že zprávu moc dobře pochopil. Vrátí vám ho zpět.
„Měla bys tohle velmi rychle odnést náčelníkovi Hellscreamovi do Orgrimmaru. Vezmi si mého vlka. Odveze tě tam.“ Pomůže vám se vyškrábat na hřbet mohutného zvířete a to se s vámi vydá až za brány Orgrimmaru.
Vstoupíte do Grommash Hold a vydáte se za náčelníkem, který nevypadá příliš nadšeně, což dá i najevo slovy: „Co má tohle znamenat, gobline? Tvému druhu je zapovězeno vejít do Grommash Hold. Raději rychle odejdi, než ti připomenu, kam patříš!“ Garrosh je naproti Gallywixovi a jeho výhrůžkám andílek a tak se jen usmějete, že mu tedy taky přejete dobrý den a podáváte mu emblém SI:7.
Garrosh si jej přebere a nevěřícně na něj hledí. „Thrall tě pověřil, abys mi to doručila?“ Přikývnete. „Moc dobře chápu, co to znamená. „Od tohoto dne ty a Bilgewater Cartel slouží Hordě!“ Nuže, teď už víte, jak se goblini ocitli u Hordy. Já to do doby, než jsem si tuto linii zahrála, nevěděla s detaily, jak přesně to proběhlo a jsem zase o něco moudřejší a doufám, že jste si Gallywixe, šutr’kolu a všechny ty magořiny užili stejně jako já, protože za tohle by měl Blizzard dostat metál.
Zpět na seznam questů
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Esperanta 23.07.2014 23:25
Ferion 23.07.2014 22:12
Esperanto, ty máš takovej zvláští dar udělat ze všeho komedii, tady jsem si ale moc nebyl jistej, co všechno bylo ze hry, a co ne, tak jsem se rozhodl si tu lokaci taky zkusit...taková konina snad ještě z pera blizzardu nevyšla, motorovej stůl, plamenometný boty, šutr´cola, opice házející dynamit, takže jsem nakonec zjistil, že jsi toho dost vynechala ...PS:Escape from Kezan a Gilneas, se fakt PERFEKTNĚ doplňujou.
Morgion 16.07.2014 18:56
Startovní lokace goblinů je fakt povedená. Díky za pěknej článek.
Lewiathan 09.07.2014 18:40
Parádní... tohle nemá chybu. Pokračujte v tom, ať už to dělá kdokoli, děláš to dobře!
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet