Život není fér, to by měl každý, kdo už má něco za sebou, vědět. A jinak to není ani v Azerothu, kde stejně jako ve skutečném světě nic není jen černé a bílé, jen s tím rozdílem, že Warcraft je fikce, kterou vytváří skupina lidí tvořená spisovateli, vývojáři, programátory a dalšími. Jistě, mohli byste namítnout, že i v našem světě vše řídí malá skupina lidí, ale to bychom už zabíhali do konspiračních teoríí, což není pro tento článek podstatné. Důležitá je jen Aliance a Horda a přístup tvůrců World of Warcraft k nim.
Za dob strategií Warcraft, to měli autoři o dost jednodušší. Na vyváženost děje, příběhu a zastoupení Aliance a Hordy ve hře se nehrálo. Jedni byli prostě ti zlí okupanti a druzí hrdinní obránci svých domovů. A když se něco neodehrálo ve hře, neznamenalo to, že se to nestalo vůbec, jen to bylo za oponou. Toto ale ve World of Warcraft není možné, když je ve hře zobrazen celý svět, nic se nemůže stát někde mimo hru.
Původní World of Warcraft byl z pohledu Aliance i Hordy relativně vyrovnaný. Příběh i úkoly byly víceméně stejné pro obě frakce, takže v tohle směru žádná nerovnováha nehrozila. Tak samo tomu bylo i v prvním datadisku The Burning Crusade.
Ale ve druhém datadisku Wrath of the Lich King se věci začaly pomalu měnit. Děj se štěpil, takže každá z frakcí zažívala události z vlastního úhlu pohledu, což pro hru bylo vítané oživení, ale na druhou stranu to předznamenalo změnu přístupu tvůrců k Alianci a Hordě. Vše vyeskalovalo s příchodem následujícího datadisku Cataclysm. Celý svět se proměnil a příběh s ním. Do popředí byli vystrčeni jednotliví hrdinové, kteří jako vždy zachránili celou situaci a ostatní jim jenom sekundovali.
Nejvíce prostoru získala Horda v čele s orky a nemrtvými. Za nimi byli lidé z Aliance a pak dlouho nic. To už o něčem svědčí. Lordaeron byl navíc skoro úplně ovládnut Hordou, která si nebrala servítky a zabíjela vše živé, co jí přišlo pod ruku. To samé se dělo na Kalimdoru, kde pro změnu čistku prováděli orkové, jenž se rozhodli ve jménu pokroku vytěžit starobylé lesy nočních elfů, v čemž jim ochotně pomáhali jejich noví spojenci - goblini. Naopak Aliance zažívala jednu pohromu za druhou, zničení Gilneasu, Auberdine nebo třeba Stormwindu, který po Deathwingově náletu skončil v troskách.
A to ještě nepřišly na řadu události ze zatím posledního datadisku Mists of Pandaria, kde dokonce padlo i nejmladší z lidských království Theramore a Thralla v hlavní roli vystřídal další ork – Garrosh Hellscream. Chápu, že tyto události jsou pro vývoj nezbytné, ale nejsem si jistý, zda je ze strany autorů hry rozumné stavět příběh na házení klacků pod nohy jedné z frakcí. Hráči by se mohli začít cítit v nevýhodě, se kterou nemůžou nic udělat, a pomalu opouštět pomyslnou potápějící se loď, jíž je právě Aliance. Jistá rovnováha ve hře, která je založena na boji dvou vyrovnaných stran, je prostě nezbytná a ani závěrečná bitva o Orgrimmar to nemohla zachránit, spíš naopak opět přesunula dění na stranu Hordy.
Na změnu přístupu to zatím ale nevypadá, plánovaný datadisk Warlords of Draenor je opět zaměřen převážně na Hordu a orky.
Ale rozdíly ve hře nejsou jen mezi frakcemi samotnými, ale i uvnitř každé z nich. Z historických událostí jsme zvyklí, že vše se točí okolo lidí a orků, jenž jsou roztroušeni po celém Azerothu, včetně míst, kde to z hlediska příběhu vůbec nedává smysl a mnohem lépe by se tam hodily jiné rasy. Chvílemi se může zdát, že kde nevystupuje král lidí nebo náčelník orků, není to pro hru vůbec důležité. Má snad Blizzard nedostatek zajímavých hrdinů, kteří by dokázali udržet hráčskou pozornost? Nemyslím, spíš to jen vypadá na jejich lenost a neochotu zkoušet nové věci a zapojit i jiné rasy.
Naposledy upravil/a Astra 14.05.2014 v 08:02:54.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Renus 04.06.2014 20:58
Výborná článek, který člověka nutí se zamyslet. Dle mého se čas Aliance teprve blíží, jak již to potvrdil (myslím) Metzen, že po WoDu přijde na řadu Aliance. Co se týče momentálního SoO, tak Aliance moc pozadu nezůstala. Gnomové si přivlastnili hodně Goblinských technologií a Horda zůstala celkově zdevastovaná (jako Aliance). A kolem loru ostatních ras sice Blizzard možná zaspal, ale zároveň je třeba ve WoDu hromada místa pro mé oblíbené Draenei a jen Blizzard ví, co si na nás chystají dále Nakonec jen můžeme věřit, že připraví něco zajímavého
Deathkroman 01.06.2014 22:37
Esperanta 01.06.2014 19:24
zoules 01.06.2014 17:59
jsem zvědavej co vyleze ze sylvanas a anduina .. anduin neco urcite kuje .. urcite buh vi jestli nepomohl tomu magorovi on
Muradin 31.05.2014 20:24
Nevím proč tu píšete jako se v tom nepůjde nebo už nedá vyznat. Mě to přijde docela v pohodě.
cerberos 31.05.2014 16:15
Už to vidím,budeš chtít do Outlandu,není problem jdi do Blasted landu a projdi tím legendárním portálem(tbc),chceš do Dalaranu najdi si přístav popluj tam lodí nebo let zepelínem(wotlk),chceš jít do Pandarie projdi portálem (MoP),chceš jít do Draenoru běž k bronzovým drakům a vstup do jejich časového portálu (WoD)... Od vanilly až do MoP podle mě to bylo jak bych to napsal časově souladné,a ted najednou hurá budem cestovat časem,no já nevím,ale připadá mi to trochu trapné...
cerberos 31.05.2014 16:02
pro Zakys:no já nevím,jak tobě,ale z pohledu hráče to matoucí asi bude,zvlašt pro nové hráče.Jen si představ,přijde k tobě v té hře nováček a zeptá se například,kde je raid Magtheridon Lair,ty mu odpovíš ze zvyku Outland,jen si to představ no pro hráče kteří se nezajímají o lore wow to matoucí asi bude,já v tom zmatek zatím nemám,ale budu ho mít díky WoD až v příštím datadisku....
Mordecay 31.05.2014 10:57
Zakys 31.05.2014 10:19
cerberos 31.05.2014 09:43
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet