Muqqův otevřený dopis Blizzardu:
Nejdřív ze všeho jsem se lognul na account manager, abych zrušil platbu mého accountu. Bylo to pěkných 5 let a dva měsíce od chvíle, kdy vyšel World of Warcraft v Americe (USA). Za tu dobu jsem prožil pěknou řádku skvělých okamžiků. Nyní je vše u konce. 21.2.2009 mi skončí předplatné a bude to pro mě poslední den ve světě World of Warcraft. Jeden hráč z 11 milionů je pro Blizzard nic, takže mi neříkejte kra**y o tom, že mám vaší podporu. Tohle není o mně, ani o mé guildě. Je to o Blizzardu a zas***ch sr***ch, co dělají.
Když se podívám zpátky, přechod z Final Fantasy X! na WoW, byl opravdu velký krok a byly časy, kdy jsem litoval svého rozhodnutí, ale i časy, kdy jsem byl rád, že jsem se tak rozhodnul. World of Warcraft byl jiný, nový, náročný a nepochybně zajímavý, ale zdaleka nebyl takový, jako je teď, ale to není důležité. Hra byla pokračování Everquestu, hry, ze které pochází spousta vývojářů World of Warcraft, lidí, kteří ji dokonale znali. Většina z nich hrála tu hru už roky a byla pro ně velkou inspirací při tvorbě WoW, jak jsem si všiml při jeho vydání. V tu dobu jsem byl i já vášnivým hráčem Everquestu a WoW mě právě zaujal, a tak jsem ho začal hrát.
Věci se časem změnily, hodně změnily. Hra přestala být zábavná. Od příchodu TBC se hra neustále zjednodušovala a to nemluvíme o WotLK, který začal ukazovat odvrácenou tvář World of Warcraft. Všichni běhají se stejným equipem, vypadají stejně a dělají stejné věci. S příchodem Arén přicházely změny každý měsíc, které postihly mimo jiné i vývoj class a tím pádem i PvE. Vše začalo být předvídatelné a opakované. Celá věc s Hybridama (dual spec) byla prostě jen zas***á facka od Blizzardu. Když odstraníte všechno, co je na classach jedinečné a zajímavé, alespoň by měly být vyvážené v ostatních úlohách, které zastávají.
Nápad hybridů je převzatý z Everquestu, kde lidé hrají za univerzální charaktery nebo přímo specializované classy jako je buffer, bard atd. Prostě classy, které jsou jen pro jeden účel a nic víc. Mnoho z nich odstranili s příchodem WotLK, ale zasekli se na myšlence, že hybridi jsou něco speciálního, protože mají abilitu respecnout do jiného specu. Je divné, udělat to jen proto, aby to zjednodušilo hru při levelování či oblékání postavy na jednom accountu, kde je čím dál více věcí "accountbound" nežli "characterbound". Podle mě opět dvojí metr Blizzardu, při odstraňování hranic mezi postavami na jednom účtu - na jedné straně a na druhé tvrzení, že hybridi musí být penalizováni, jelikož mohou respecnout, aby mohli zastat jinou roli ve hře, i když by stačilo jednoduché odhlášení a znovu přihlášení do hry.
Přiznejme si to, tahle hra je pro veterány nudná, jediný důvod, proč ji stále hraji je ten, že během pěti let se neobjevila žádná jiná hra schopna konkurovat. Age of Conan, Warhammer Online a Aion jsou jen de******i sra**y. Opravdu... Vývojáři, pokud chcete udělat MMO, nedělejte zas***u kopii WoW. Pokud budou lidé chtít hrát WoW, budou ho hrát a na vaší zas****u de******í verzi WoWka se vykašlou. Ať je to ponaučením pro vývojáře.
Mimochodem, zpět k tématu. Byly to dobré časy, i když občas někdo přestal hrát. Sám jsem nad tím chvíli uvažoval a vždycky říkal Buzzkillovi i ostatním, že čekám na nějaké znamení. Na znamení z nebes jako vodítko mé cesty. Dnes jsem jej obdržel. Pochybuji, že dostaneme někdy perm-ban, protože ztráta PR díky banu top guildy bude bolet hlavně Blizzard. Mnohem víc, než kňourání zku*****ch noobů ve hře. Opravdu, pokud víte ho**o o téhle hře, tak držte hu*u a dělejte něco jiného. Vaše lvl 1 příspěvky na fóra mohou jít upřímně do prd***e, protože víte úplný ho**o o téhle hře.
Nakonec ,milý Blizzarde:
Opravte ty Váše zatraceně zabugované a zkur***ě zas***é encountery. Množství času a úsilí, které věnujeme projití celého WotLK a Icecrownu, jen abychom viděli někoho umřít, a aby přišel na řadu Arthas, je jednoduše zbytečné. Konečně ho vidět umírat jen proto, aby byl CELÝ raid zabanován je prostě urážka. Je příliš snadné udělat zas***ě zabugovaný encounter, ale zabanovat lidi, když netuší, co způsobuje bug je zkur****j vtip a ten, kdo přišel s tímhle vyp*****m nápadem, může jít do pr****e. Pokud jste strávili hodiny našim sledováním jako GM, když jsme pro Vás testovali ten encounter naživo, tak se alespoň ujistěte, že jste nás zabanovali právem. Rozdávání banu hráčům, kteří narazí ve hře na bug je velmi krátkozraké a urážející. V téhle hře jsou statisíce chyb a většina lidí nebyla zabanována, když jen hráli svou hru i přes zabugovaný content, který jste jim vmetli do tváře.
PTR pro každý patch je jedna věc, je v pohodě, když pro Vás testujeme ty Vaše zkur***é sr***y, ale pak jdete a suspendnete hráče, kteří se dostanou přes content, který nebyl nikdy testován veřejně a je zabugován. Content, na jehož test nepotřebujete nic víc, než zku***j godmode GM a 5 testovacích figurín a vyzkoušet jednotlivé fáze boje bez použití abilit. Dejte pokoj. Víte mnohem lépe než my, že jsme jeli normální rotace a nedělali nic zvláštního. Proč bychom se měli pokoušet pokaždé zabít Valkýry a mít buglou jen polovinu z nich než wipnem? Myslíte se, že bychom chtěli zbytečně ztrácet pokusy, kdybychom věděli jak využít tuhle sr***u z Vašeho encounteru?
Udělejte mi laskavost, abych nemusel znovu ztrácet čas mé guildy kvůli tomuhle "jackass fu*k-fest", pošlete mi na e-mail mupp@gavle.to, pokud se rozhodnete:
a) Udělat encounter, který není navržen retardovaným šimpanzem připoutaným ke krabici.
b) Získat kvalitní tým.
c) Udělat opravdu betatest toho zas***o encounteru.
d) Patchnout to; a proboha udělejte to v tomto pořadí. Nebojte se, nebudu si účtovat konzultaci. A se štěstím i:
e) Vyndat své hlavy z prd***e a když už jsme u toho... přejmenovat hru na World of Betacraft.
Promyslete si své zas***é kecy. Opravte všechny bugy vyje***o ICC (doporučuji nechat kohokoliv, kdo opravovatl Blood Queen, aby na tom pracoval, protože ten frajer přestal s crackem, na kterém jede zbytek vašeho týmu). Opravte zas***é areny nebo ještě lépe, zrušte tu sr***u. Opravte MH (jen hádám podle vašich zku***ch záznamů). Nemáte zdroje na opravení těchto věcí? Přesuňte CELÝ Cataclysm team na opravu ICC a UDĚLEJTE TO HNED! Pokud tu sr***u nedáte dohromady, budete jediný kre***i spolu s hráči, co si předplatí 2 měsíce po vydání Cataclysmu.
Máte 1 týden.
Díky, Blizzarde, za těch 5 let, ale taky jděte do prd***e kvůli těm 5 letům.
Jsem zabanován a jsem rád.
PS: Za překlad děkujeme uživateli, který nechtěl být jmenován.
Naposledy upravil/a Satan 06.02.2010 v 19:41:59.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Adamal 20.03.2010 22:10
tato diskuze mě dostává :-D
Adamal 20.03.2010 21:49
Přesně, já chci ve hře odpočívat a ne se tahat s kretény, co neznají základní principy, neznají vlastní classu a prostě to neumí hrát.Jo, rád bych viděl tvou postavu alespoň na armory...
Adamal 20.03.2010 21:37
Ty to pořád nechápeš.Začal jsem psát o tom,že WoW je hra na odreagování a ty mi tu píšeš,jak dlouho ti trvá sehnat marky?A pak kdo je tupej?PS:PvP se zdaleka vyhejbám.Nebaví mě to a nikdy nebude.
Adamal 20.03.2010 21:25
Nevim, jak ty, ale já za kecání s kamarády platit nemusím...já si s nimi většinou povídá zadarmo...Nevím, jak ty, ale já když si složím premade, tak za hodinu mám vyhráto 7 WSG, když to jdu s randomem, tak za hodinu dám max 3, a to vůbec není jisté, jestli vyhraju.Tak mi řekni, jak dlouho ty farmíš honor, a jak dlouho já, pak přijď kydat o tom, kdo co umí, neumí, zvládá, nezvládá PS: Být s lamama v BG není zábava
Adamal 20.03.2010 20:17
Jo a ještě tu akorát vyvoláváš flame.Což je asi tvoje jediná silná stránka.Moc WoW prožíváš.
Adamal 20.03.2010 20:16
Suriene,Suriene....jediný,kdo tu je tupý jsi ty.Jseš asi jeden z těch no-liferů,kteří si chtěj něco dokázat.Jo,na free hraju.Nebudu platit za ZÁBAVU,když jí můžu mít zadarmo,ale kvůli tomu ještě nejsem tupej.
Adamal 20.03.2010 18:11
Přesně takové lidi, jako seš ty, Adamale, v pvp miluju.Lognou tam a pak slackují někde na středu, místo aby bránili/útočili/chránili.Prostě stojí a mydlí se...Tohle si běž dělat na free, tam to je tak uznávaná strategie, ale na ofi jaksi bez toho, že v AB alespoň dva lidé nebudou na base, ve WSG když nebudeš chránit FC, v EOS, když místo útočení na basy se budeš někde pošťuchovat u vlajky, tak vždy prohraješ.V pvp je skill snad potřeba ještě víc než v pve, jelikož pvp je pokaždé jiné. Jiné složení týmů, jiná komba, jiné talenty...zatímco v pve je boss pořád stejný a dá se odpgroressovat (tím nechci říct, že je ICC jednoduché!)Od tohoto máš free, ofi nám kazit svou tupostí nemusíš....
Adamal 20.03.2010 18:02
Kdy to už konečně pochopíte!WoW je hra na odreagování a pokecání s lidma a ne o progressu hardcore raidů a dření se 15 hodin denně.Co si myslíte že je PvP?Aby si hráči dokazovali skill?To asi těžko...
Xemon 20.03.2010 17:30
Pozorovatel to je blbost.. Muqq psal pravdu co víc říct... Wotlk je lehká píčovina... Cataclysm už bude uplná sračka!
Javorovej 18.03.2010 15:49
demence je mocná a je všude
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet