Muqqův otevřený dopis Blizzardu:
Nejdřív ze všeho jsem se lognul na account manager, abych zrušil platbu mého accountu. Bylo to pěkných 5 let a dva měsíce od chvíle, kdy vyšel World of Warcraft v Americe (USA). Za tu dobu jsem prožil pěknou řádku skvělých okamžiků. Nyní je vše u konce. 21.2.2009 mi skončí předplatné a bude to pro mě poslední den ve světě World of Warcraft. Jeden hráč z 11 milionů je pro Blizzard nic, takže mi neříkejte kra**y o tom, že mám vaší podporu. Tohle není o mně, ani o mé guildě. Je to o Blizzardu a zas***ch sr***ch, co dělají.
Když se podívám zpátky, přechod z Final Fantasy X! na WoW, byl opravdu velký krok a byly časy, kdy jsem litoval svého rozhodnutí, ale i časy, kdy jsem byl rád, že jsem se tak rozhodnul. World of Warcraft byl jiný, nový, náročný a nepochybně zajímavý, ale zdaleka nebyl takový, jako je teď, ale to není důležité. Hra byla pokračování Everquestu, hry, ze které pochází spousta vývojářů World of Warcraft, lidí, kteří ji dokonale znali. Většina z nich hrála tu hru už roky a byla pro ně velkou inspirací při tvorbě WoW, jak jsem si všiml při jeho vydání. V tu dobu jsem byl i já vášnivým hráčem Everquestu a WoW mě právě zaujal, a tak jsem ho začal hrát.
Věci se časem změnily, hodně změnily. Hra přestala být zábavná. Od příchodu TBC se hra neustále zjednodušovala a to nemluvíme o WotLK, který začal ukazovat odvrácenou tvář World of Warcraft. Všichni běhají se stejným equipem, vypadají stejně a dělají stejné věci. S příchodem Arén přicházely změny každý měsíc, které postihly mimo jiné i vývoj class a tím pádem i PvE. Vše začalo být předvídatelné a opakované. Celá věc s Hybridama (dual spec) byla prostě jen zas***á facka od Blizzardu. Když odstraníte všechno, co je na classach jedinečné a zajímavé, alespoň by měly být vyvážené v ostatních úlohách, které zastávají.
Nápad hybridů je převzatý z Everquestu, kde lidé hrají za univerzální charaktery nebo přímo specializované classy jako je buffer, bard atd. Prostě classy, které jsou jen pro jeden účel a nic víc. Mnoho z nich odstranili s příchodem WotLK, ale zasekli se na myšlence, že hybridi jsou něco speciálního, protože mají abilitu respecnout do jiného specu. Je divné, udělat to jen proto, aby to zjednodušilo hru při levelování či oblékání postavy na jednom accountu, kde je čím dál více věcí "accountbound" nežli "characterbound". Podle mě opět dvojí metr Blizzardu, při odstraňování hranic mezi postavami na jednom účtu - na jedné straně a na druhé tvrzení, že hybridi musí být penalizováni, jelikož mohou respecnout, aby mohli zastat jinou roli ve hře, i když by stačilo jednoduché odhlášení a znovu přihlášení do hry.
Přiznejme si to, tahle hra je pro veterány nudná, jediný důvod, proč ji stále hraji je ten, že během pěti let se neobjevila žádná jiná hra schopna konkurovat. Age of Conan, Warhammer Online a Aion jsou jen de******i sra**y. Opravdu... Vývojáři, pokud chcete udělat MMO, nedělejte zas***u kopii WoW. Pokud budou lidé chtít hrát WoW, budou ho hrát a na vaší zas****u de******í verzi WoWka se vykašlou. Ať je to ponaučením pro vývojáře.
Mimochodem, zpět k tématu. Byly to dobré časy, i když občas někdo přestal hrát. Sám jsem nad tím chvíli uvažoval a vždycky říkal Buzzkillovi i ostatním, že čekám na nějaké znamení. Na znamení z nebes jako vodítko mé cesty. Dnes jsem jej obdržel. Pochybuji, že dostaneme někdy perm-ban, protože ztráta PR díky banu top guildy bude bolet hlavně Blizzard. Mnohem víc, než kňourání zku*****ch noobů ve hře. Opravdu, pokud víte ho**o o téhle hře, tak držte hu*u a dělejte něco jiného. Vaše lvl 1 příspěvky na fóra mohou jít upřímně do prd***e, protože víte úplný ho**o o téhle hře.
Nakonec ,milý Blizzarde:
Opravte ty Váše zatraceně zabugované a zkur***ě zas***é encountery. Množství času a úsilí, které věnujeme projití celého WotLK a Icecrownu, jen abychom viděli někoho umřít, a aby přišel na řadu Arthas, je jednoduše zbytečné. Konečně ho vidět umírat jen proto, aby byl CELÝ raid zabanován je prostě urážka. Je příliš snadné udělat zas***ě zabugovaný encounter, ale zabanovat lidi, když netuší, co způsobuje bug je zkur****j vtip a ten, kdo přišel s tímhle vyp*****m nápadem, může jít do pr****e. Pokud jste strávili hodiny našim sledováním jako GM, když jsme pro Vás testovali ten encounter naživo, tak se alespoň ujistěte, že jste nás zabanovali právem. Rozdávání banu hráčům, kteří narazí ve hře na bug je velmi krátkozraké a urážející. V téhle hře jsou statisíce chyb a většina lidí nebyla zabanována, když jen hráli svou hru i přes zabugovaný content, který jste jim vmetli do tváře.
PTR pro každý patch je jedna věc, je v pohodě, když pro Vás testujeme ty Vaše zkur***é sr***y, ale pak jdete a suspendnete hráče, kteří se dostanou přes content, který nebyl nikdy testován veřejně a je zabugován. Content, na jehož test nepotřebujete nic víc, než zku***j godmode GM a 5 testovacích figurín a vyzkoušet jednotlivé fáze boje bez použití abilit. Dejte pokoj. Víte mnohem lépe než my, že jsme jeli normální rotace a nedělali nic zvláštního. Proč bychom se měli pokoušet pokaždé zabít Valkýry a mít buglou jen polovinu z nich než wipnem? Myslíte se, že bychom chtěli zbytečně ztrácet pokusy, kdybychom věděli jak využít tuhle sr***u z Vašeho encounteru?
Udělejte mi laskavost, abych nemusel znovu ztrácet čas mé guildy kvůli tomuhle "jackass fu*k-fest", pošlete mi na e-mail mupp@gavle.to, pokud se rozhodnete:
a) Udělat encounter, který není navržen retardovaným šimpanzem připoutaným ke krabici.
b) Získat kvalitní tým.
c) Udělat opravdu betatest toho zas***o encounteru.
d) Patchnout to; a proboha udělejte to v tomto pořadí. Nebojte se, nebudu si účtovat konzultaci. A se štěstím i:
e) Vyndat své hlavy z prd***e a když už jsme u toho... přejmenovat hru na World of Betacraft.
Promyslete si své zas***é kecy. Opravte všechny bugy vyje***o ICC (doporučuji nechat kohokoliv, kdo opravovatl Blood Queen, aby na tom pracoval, protože ten frajer přestal s crackem, na kterém jede zbytek vašeho týmu). Opravte zas***é areny nebo ještě lépe, zrušte tu sr***u. Opravte MH (jen hádám podle vašich zku***ch záznamů). Nemáte zdroje na opravení těchto věcí? Přesuňte CELÝ Cataclysm team na opravu ICC a UDĚLEJTE TO HNED! Pokud tu sr***u nedáte dohromady, budete jediný kre***i spolu s hráči, co si předplatí 2 měsíce po vydání Cataclysmu.
Máte 1 týden.
Díky, Blizzarde, za těch 5 let, ale taky jděte do prd***e kvůli těm 5 letům.
Jsem zabanován a jsem rád.
PS: Za překlad děkujeme uživateli, který nechtěl být jmenován.
Naposledy upravil/a Satan 06.02.2010 v 19:41:59.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Javorovej 27.03.2010 05:47
Suriencz: si pleteš pojmy kámo :-). Ne každý free je fun. To co ty máš na mysli a odsuzuješ jsou fun servery kde hráči mají 300k hp a vítezí ten, kdo dá první ránu, protože se většinou dávají IK. Myslíš si na zakzavných blizzlicích se nadřeme méně než vy na officu? Jasně možná nemá Eagle EyE unlimited range nebo boss necastí jeden spell. Ale já hraju WoW, kvůli lidem, kteří tam jsou se mnou. Kvůli kterým jsem odešel z officu. Takže myslím, že tahle debata je trošku zbytečná ne? Nepřesvědčíš Adamala o tom, že hraní na officu je to nejúžasnější na světě (protože není) a ani tebe nepřesvědčíme, že neoffic server může být taky super. Každý má právo na názor a vést takovouhle ohnivou diskuzi na téma Offic vs. Free je trošku moc ne? Vím, že tímhle příspěvkem zas popudím někoho a ten mi sdělí, že jsem freečkař a osel a podobné prímové věci, ale co. Já jsem spokojenej tam, kde jsem . Tak to bude ode mne asi tak vše, jinak přeji příjemné hraní ať už na free nebo oficiálních serverech.
Suriencz 25.03.2010 21:20
Na free nefunguje pořádně ani pvp ani pve (tak 95%)Tak mi řekni, co na těch free chceš dělat.Gearnutý seš za 5minut (nakoupíš u vendora) nebo za 5 pět dní (popadá ti z bugnutých bossů).Sorry, ale to pro mě fakt není zábava.Najde se jen velmi málo kvalitních free, jenže ty bývají také dost často placené (formou, ty mi dáš 80kč a já ti dám mounta) apod.
Serwak 25.03.2010 21:11
WoW není o PvE ani PvP.je to o tom,co chceš.Někoho baví PvP a někoho PvE.To nejde takhle říct.PvP se mi zdá takový výplň,aby se hráči nenudili a PvE o věcech a achivech...
Suriencz 25.03.2010 19:24
Sranda - tyhle řeči co je a není lepší slýchávám od začátku wowka a furt to tu žije Rozseknu vás- co to hráli dřív, vědí kde je pravda a kdo hraje chvíli nebo tam není / nebyl od začátku bude mít názor vždy jinej) Ale držím názor s Muqqem.
Suriencz 25.03.2010 19:20
A o čem teda wow je, když ne o pve a pvp? To se rád nechám poučit
Suriencz 25.03.2010 19:12
A presne kvoli takym namyslenym ludom ako ty by som na ofiku ani nehral
Suriencz 25.03.2010 19:10
To zamik -zamysli sa nad sebou
Suriencz 25.03.2010 19:10
To bych rád věděl, jaký je rozdíl mezi GTA original a ilegal...rád bych znal rozdíl mezi battle.netem a neoficiálními náhradami (občasné wipe výsledků, ale to se děje i na battle.net).nejspíš jsi na ofi taky nebyl...Nikdy nepochopíš, jaké to je být na ofi, dokud to nevyzkoušíš.Až pochopíš tohle, možná se dostaneme dál
Suriencz 25.03.2010 19:08
Wow nieje len o raidovaní a pvpcku a ak to nevies tak uz nehras wow kvoli zabave
Suriencz 25.03.2010 19:07
Stojím za Adamalom. SUrien hovorís že kto hra na free nevie o com je wowko. POvedz mi ze ty si nikdy nehral napalenú hru?? A ak je napalena nemozes vyuzivat cely jej (bonusové lvly, multiplayer) a to mi chces povedat ze potom nevies o com ta hra je?? A uprimne radsej budem hrat na zabugovannom freecku z par dobrymi a normalny ludmi nez na ofiku z namyslencami.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet