Muqqův otevřený dopis Blizzardu

Muqqův otevřený dopis Blizzardu: Nejdřív ze všeho jsem se lognul na account manager, abych zrušil platbu mého accountu. Bylo to pěkných 5 let a dva měsíce od chvíle, kdy vyšel World of Warcraft v Americe (USA). Za tu dobu jsem prožil pěknou řádku skvělých okamžiků. Nyní je vše u konce. 21.2.2009 mi skončí předplatné a bude to pro mě poslední den ve světě World of Warcraft. Jeden hráč z 11 milionů je pro Blizzard nic, takže mi neříkejte kra**y o tom, že mám vaší podporu. Tohle není o mně, ani o mé guildě. Je to o Blizzardu a zas***ch sr***ch, co dělají. Když se podívám zpátky, přechod z Final Fantasy X! na WoW, byl opravdu velký krok a byly časy, kdy jsem litoval svého rozhodnutí, ale i časy, kdy jsem byl rád, že jsem se tak rozhodnul. World of Warcraft byl jiný, nový, náročný a nepochybně zajímavý, ale zdaleka nebyl takový, jako je teď, ale to není důležité. Hra byla pokračování Everquestu, hry, ze které pochází spousta vývojářů World of Warcraft, lidí, kteří ji dokonale znali. Většina z nich hrála tu hru už roky a byla pro ně velkou inspirací při tvorbě WoW, jak jsem si všiml při jeho vydání. V tu dobu jsem byl i já vášnivým hráčem Everquestu a WoW mě právě zaujal, a tak jsem ho začal hrát. Věci se časem změnily, hodně změnily. Hra přestala být zábavná. Od příchodu TBC se hra neustále zjednodušovala a to nemluvíme o WotLK, který začal ukazovat odvrácenou tvář World of Warcraft. Všichni běhají se stejným equipem, vypadají stejně a dělají stejné věci. S příchodem Arén přicházely změny každý měsíc, které postihly mimo jiné i vývoj class a tím pádem i PvE. Vše začalo být předvídatelné a opakované. Celá věc s Hybridama (dual spec) byla prostě jen zas***á facka od Blizzardu. Když odstraníte všechno, co je na classach jedinečné a zajímavé, alespoň by měly být vyvážené v ostatních úlohách, které zastávají. Nápad hybridů je převzatý z Everquestu, kde lidé hrají za univerzální charaktery nebo přímo specializované classy jako je buffer, bard atd. Prostě classy, které jsou jen pro jeden účel a nic víc. Mnoho z nich odstranili s příchodem WotLK, ale zasekli se na myšlence, že hybridi jsou něco speciálního, protože mají abilitu respecnout do jiného specu. Je divné, udělat to jen proto, aby to zjednodušilo hru při levelování či oblékání postavy na jednom accountu, kde je čím dál více věcí "accountbound" nežli "characterbound". Podle mě opět dvojí metr Blizzardu, při odstraňování hranic mezi postavami na jednom účtu - na jedné straně a na druhé tvrzení, že hybridi musí být penalizováni, jelikož mohou respecnout, aby mohli zastat jinou roli ve hře, i když by stačilo jednoduché odhlášení a znovu přihlášení do hry. Přiznejme si to, tahle hra je pro veterány nudná, jediný důvod, proč ji stále hraji je ten, že během pěti let se neobjevila žádná jiná hra schopna konkurovat. Age of Conan, Warhammer Online a Aion jsou jen de******i sra**y. Opravdu... Vývojáři, pokud chcete udělat MMO, nedělejte zas***u kopii WoW. Pokud budou lidé chtít hrát WoW, budou ho hrát a na vaší zas****u de******í verzi WoWka se vykašlou. Ať je to ponaučením pro vývojáře. Mimochodem, zpět k tématu. Byly to dobré časy, i když občas někdo přestal hrát. Sám jsem nad tím chvíli uvažoval a vždycky říkal Buzzkillovi i ostatním, že čekám na nějaké znamení. Na znamení z nebes jako vodítko mé cesty. Dnes jsem jej obdržel. Pochybuji, že dostaneme někdy perm-ban, protože ztráta PR díky banu top guildy bude bolet hlavně Blizzard. Mnohem víc, než kňourání zku*****ch noobů ve hře. Opravdu, pokud víte ho**o o téhle hře, tak držte hu*u a dělejte něco jiného. Vaše lvl 1 příspěvky na fóra mohou jít upřímně do prd***e, protože víte úplný ho**o o téhle hře. Nakonec ,milý Blizzarde: Opravte ty Váše zatraceně zabugované a zkur***ě zas***é encountery. Množství času a úsilí, které věnujeme projití celého WotLK a Icecrownu, jen abychom viděli někoho umřít, a aby přišel na řadu Arthas, je jednoduše zbytečné. Konečně ho vidět umírat jen proto, aby byl CELÝ raid zabanován je prostě urážka. Je příliš snadné udělat zas***ě zabugovaný encounter, ale zabanovat lidi, když netuší, co způsobuje bug je zkur****j vtip a ten, kdo přišel s tímhle vyp*****m nápadem, může jít do pr****e. Pokud jste strávili hodiny našim sledováním jako GM, když jsme pro Vás testovali ten encounter naživo, tak se alespoň ujistěte, že jste nás zabanovali právem. Rozdávání banu hráčům, kteří narazí ve hře na bug je velmi krátkozraké a urážející. V téhle hře jsou statisíce chyb a většina lidí nebyla zabanována, když jen hráli svou hru i přes zabugovaný content, který jste jim vmetli do tváře. PTR pro každý patch je jedna věc, je v pohodě, když pro Vás testujeme ty Vaše zkur***é sr***y, ale pak jdete a suspendnete hráče, kteří se dostanou přes content, který nebyl nikdy testován veřejně a je zabugován. Content, na jehož test nepotřebujete nic víc, než zku***j godmode GM a 5 testovacích figurín a vyzkoušet jednotlivé fáze boje bez použití abilit. Dejte pokoj. Víte mnohem lépe než my, že jsme jeli normální rotace a nedělali nic zvláštního. Proč bychom se měli pokoušet pokaždé zabít Valkýry a mít buglou jen polovinu z nich než wipnem? Myslíte se, že bychom chtěli zbytečně ztrácet pokusy, kdybychom věděli jak využít tuhle sr***u z Vašeho encounteru? Udělejte mi laskavost, abych nemusel znovu ztrácet čas mé guildy kvůli tomuhle "jackass fu*k-fest", pošlete mi na e-mail mupp@gavle.to, pokud se rozhodnete: a) Udělat encounter, který není navržen retardovaným šimpanzem připoutaným ke krabici. b) Získat kvalitní tým. c) Udělat opravdu betatest toho zas***o encounteru. d) Patchnout to; a proboha udělejte to v tomto pořadí. Nebojte se, nebudu si účtovat konzultaci. A se štěstím i: e) Vyndat své hlavy z prd***e a když už jsme u toho... přejmenovat hru na World of Betacraft. Promyslete si své zas***é kecy. Opravte všechny bugy vyje***o ICC (doporučuji nechat kohokoliv, kdo opravovatl Blood Queen, aby na tom pracoval, protože ten frajer přestal s crackem, na kterém jede zbytek vašeho týmu). Opravte zas***é areny nebo ještě lépe, zrušte tu sr***u. Opravte MH (jen hádám podle vašich zku***ch záznamů). Nemáte zdroje na opravení těchto věcí? Přesuňte CELÝ Cataclysm team na opravu ICC a UDĚLEJTE TO HNED! Pokud tu sr***u nedáte dohromady, budete jediný kre***i spolu s hráči, co si předplatí 2 měsíce po vydání Cataclysmu. Máte 1 týden. Díky, Blizzarde, za těch 5 let, ale taky jděte do prd***e kvůli těm 5 letům. Jsem zabanován a jsem rád. PS: Za překlad děkujeme uživateli, který nechtěl být jmenován.

Naposledy upravil/a Satan 06.02.2010 v 19:41:59.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Greencze 10.02.2010 01:02

bufone... pochybuji o tvém zdravém rozumu... tenhle člověk dostal BAN nemůže hrát dál... to za 1. za 2. že jeden člověk nemůže strhnout 2 miliony? ano... jeden člověk ne, ale ten jeden člověk strhne pár set, těch pár set strhne další, ti další strhnou milion... a v tu chvíli si blizzardi možná konečně uvědomí že něco po*rali... a to fest...

Wowartic 09.02.2010 16:29

Podla mna z toho aj tak hovno bude, nejaka sekretarka ten mail oznaci za spam a tym to hasne alebo mu blizz odpise ze sa snazia hru balancovat a podobne sracky.

Heeller 09.02.2010 12:32

To Dex: zajimas se alespoň trošičku o wow komunitu? Pokud ano, tak mi prosimtě vysvětli jak vůbe můžeš napsat, že MUQQ hrál na freecku. Pro mě osobně jsou hraci jako Muqq,Kungen,Buzzkill, Zemme,Mackzter wow legendy. A úplně chápu jejich rozhořčení nad současným stavem wowka. I mě jako poměrně low hráče to štve. Každej ma t10 atd. Kde jsou ty časy kde jsem se s obdivem díval na ty t6 bohy..

Chcipak 08.02.2010 23:55

To Darkmoon: Darkmoon nehnevaj sa ale pises, ze udrzba wowka je stasne narocna praca, mas samozrejme pravdu ale ked si kupujes za svoje peniaze neaky vyrobok a este musis pritom platit aj mesacne poplatky tak urcite ocakavas aj primeranu kvalitu a dobry zazitok z hry. Predstav ze si kupis auto, zistis ze nema stierace, blinkre, svetla atd. Co si povies? Vyroba auta je narocna a preto mi vobec nevadi ze su na nom chyby? Pravdaze sa pojdes stazovat na vyrobcu a budes za svoje peniaze pozadovat to co si si zaplatil.

Coxxík 08.02.2010 22:19

to Fallen Lord, No s tými emblemami a aj inými vecami máš pravdu ale ako sám hovoríš bolo by to zdlhavé a Blizz už nemá čas na premyslené veci predsa len vyvíja zároveň patchy na WoW , Catalysm, Starcraft 2, Diablo 3,on už nerobí veci premyslené ale hratelné, pre mňa príležitostného hráča dostačujúce ale jasné že to hardcore hráčov nepoteší. Ale ani sám blizzard sa tým netají všade zvestuje že chce wow priblížiť väčšiemu publiku.Ale niekedy sa im aj v mojom nekritizujúcom pohľade podarí spraviť uplný takzvaný Epic fail-napr. ak na Catalysme fakt odstránia to SP, AP atď zo itemov tak to naserú aj mňa. Veď aj keď chcem nejáky item tak nepozerám na tie staty napísane bielym písmom ale práve na tie zelené pismenká na spodku popisku itemu tie sú podľa mňa najzaujímavejšie a najviac cenené. čiže vlastne v celkovom dosledku máš pravdu každého sere to zjednodušovanie. niekoho viac niekoho menej niekoho niekoho sere veľa vecí niekoho málo ale každého určite. Ale s tým bohužial nič nenarobíme a preto ja na tieto chyby ani nepozerám a vynahradzujem si ich tým že wowko hrám zo zopár skvelými ľuďmi a kamarátmi a to mi stačí.Amen

krewca 08.02.2010 21:28

-> Nalim: Vidis ze sa s tebou da v pohode pokecat Chapem ze verit ze WoW sa vrati tam kde bolo je utopicke ako pises a to ani nechcem, skor by som chcel aby nejak diferencovali obsah. Ano hard mody a achievmenty su sice sem tam trosku zlozitejsie (kto ako vezme) ale nic skutocne zlozite od TBC (snad trochu odbocka bola Sunwell) vo WoWku nebolo. Vezmy si napriklad system emblemov. Sam o sebe je to zaujmavy a kreativny napad. Ludia co nemaju cas na raidy proste skocia heroic a za par tyzdnov si naberu vybavu, Na tom nieje nic zle AK!!!!! (!!!!!) by v hre ostali aj povodne emblemy cili by hraci na 80ke najprv zbierali heroic emblemy a equip z nich, potom valor emblemy a tak dalej a tak dalej. Samozrejme tento napad by sa musel este dlho dlho ladit (predsa len by to trvalo nekonecne dlho) ale bol by to napriklad pekny zaciatok. Nechcem spet vanillu. Chcem pokracovanie pred ktorym si nebudem musiet zakryvat oci pretoze je casto ako pre deti. Opakujem ANO pre ludi co maju malo casu je to vyhoda, moj najlepsi kamos tiez nabera veci len vdaka farmeniu emblemov lebo proste na WoW nema cas.

krewca 08.02.2010 20:56

Myslim si ze az moc to prehani nekdy to zavani ze hral WoW 5let na Freečku

krejzy 08.02.2010 20:36

Podle mě je to celé přehnané.Kdyby Blizz neudělal to, co udělal, tak si tento hráč stále spokojeně hraje a nic mu nevadí.

Djgaina 08.02.2010 20:21

to Fallen Lord: Hned na začiatku ťa chcem pochváliť ako si pekne napísal ten komentár už z neho nesrčalo toľko arogancie.Hneď sa mi na to odpisuje lepšie a nemusím ani nadávať . Je 90% hráčov wowka ktorým to vyhovuje vítajú tieto zjednodušenia a páčia sa im. Potom je tu asi zvyšných 10% Hardcore hráčov alebo Ne(hráčov)ako o sebe tvrdíš ty pozorovateľov ktorým to strašne vadí. Porovnaj si to odváž a skús si odpovedať sám sebe na ktorú stranu sa Blizzard prikloní. Ja netvrdím že to čo robia je dobré ale je to logické. Hovoríš že predtým to robili z láskov a teraz na to už len serú ale povedz mi jednu jedinú hernú spoločnosť kde to tak nieje.Dneska už nikto nerobí hry z lásky ale iba z vidinou peňazí. Takže Muqq a vy ostatný budete márne nariekať. Buď budeš wowko hrať kvôli tým veciam čo na ňom podľa teba ostali pekné alebo sa úplne vykašli naň z tvojho pohľadu sa veci okolo wowka budú iba zhoršovať a budeš sa z toho zbytočne nerváčiť . Je naivné čakať že sa Blizzard po listoch od pár nasratých fanúšikov obráti o 180 stupňov a povie si: Viete čo urobili sme chybu vážený vráťme sa z wowkom tam kde sme boli pred pár rokmi. To je trošku utopické nemyslíš?? To je všetko čo som chcel povedať.P.S.:Neber tie percentá doslovne ako si to bral s tým euipom lebo wow jasné že nieje len o euipe ale keby som mal vypísať o čom všetkom je wow dosť by to trvalo. Tie percentá sú len teoretická pomôcka

Djgaina 08.02.2010 20:17

p.s. 2 podla mna by bolo ovela originálnejsie vypustit Warcraft 4 z novým originálnim príbehom ktorý by navezoval na tie staré a potom proste vypustit World of Warcraft 2 !!!

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet