Patch 5.2 - Class Review - část druhá

http://oi39.tinypic.com/2zrmgdc
Povolání se nám nepozměňují lehko, a každá změna přichází až po zpětné vazbě hráčů, uvážení vývojářů a důkladné analýze. Také víme, že zatímco mohou změny povolání pomoci udržet věci čerstvé, mohou také znamenat potřebu znovu-naučení se věcí o vašem charakteru, které jste si mysleli, že už dávno znáte. Chceme tento proces udělat jasnějším, více srozumitelným a jednodušším pro adaptaci s tím, zatímco se přesouváme do patche 5.2, budu tedy pracovat s vrchním systémovým designérem World of Warcraft, Gregem "Ghostcrawler" Streetem, abych napsal krátkou blogovou sérii, která poskytne přehled důležitých změn přicházejících pro každé povolání. Mnoho z 5.2 patch notes spadá do dvou hlavních kategorií: vyváženost mezi povoláními a talentové úpravy. Pokud bysme namísto toho vznesli konkrétní důvod, můžete se domnívat, že různé +10% či -10% úpravy, které uvidíte v patch notes byly stvořeny k uchování všech specializací tam, kde je v 5.2 chceme. V některých případech jsou toto změny odrážející rozdílné prostředí v 5.2 s novým vybavením a setovými bonusy. V jiných případech opravujeme problémy nalezené v patchi 5.1. Zatímco jsme v otázkách ladění talentů spokojeni s generální změnou talentového systému Mists of Pandaria, všímáme si toho, že některé z talentů nebyly tak doladěné, jak by mohly být, nebo prostě nebyly atraktivní. Nechceme tím říct, že všechny talenty by měly být vším a vždy pro všechny hráče; některé talenty jsou situačně velmi atraktivní, a s těmi jsme spokojeni. Na druhou stranu, jiné jsou málokdy použití a raději bychom hráčům dali opravdovou volbu pro každý talentový stupeň. Poznámka: Cílem těchto blogů je především podat přehled o designu záměrů za našemi změnami v 5.2, než líčit každou myšlenku za každou jednotlivou změnou. Můžete přejít na patch notes pro specifické změny a čísla.
https://bnetcmseu-a.akamaihd.net/cms/gallery/YN41942DI1EG1362566829501
Vydali jsme se uskutečnit pár cílů s Mágy:
  • Přes různé předešlé úpravy, jsou Frost mage stále příliš silní v PvP a nepříliš konkurenceschopní v PvE.
  • Naše změny pro Arcane v patchi 5.1 jsme přestřelili a potřebují nějaké úpravy.
  • Zatímco jsme chtěli udělat nějaké méně atraktivní talenty více atraktivními, také jsme nebyli spokojeni s talentovým stromem Mága
Je tu pár změn pro Frost v PvP. První: PvP setové bonusy pouze snižují cooldown Counterspellu, když je úspěšně použit jako interrupt, ne jako silence. Jak jsme řekli dříve, myslíme si, že silence jsou příliš dominantní v PvP, ale nemyslíme si, že patch 5.2 je pravý čas na jejich kompletní zrušení, protože také nemůžeme zrušit všechny instantní healy v PvP. Líbí se nám změněný Counterspell, protože oceňuje zkušenou hru. Také jsme změnili způsob jak funguje Ring of Frost s Presence of Mind. Raději než dělat RoF, aby zafungovalo hned, tak PoM má za následek instatní cast time - Ring stále potřebuje 2 vteřiny, než se zaktivuje a zmrazí kolemjdoucí. Nejvíce jsme změnili Glyph of Fireblast, aby nadále neumožňoval odpálit Frost Bomb na povel, místo toho vyžaduje načasování na straně hráče. Zlepšujeme Frostův PvE výkon zapomocí Frostboltů, které potřebují spell cast, a též má vzrůstající debuff pro opravdové maximalizování poškození. Měli jsme dva problémy, které jsme chtěli vyřešit s Arcane. Prve: Scorch neměl v úmyslu být součástí rotace pro Arcane, aby vyplňoval mezeru mezi stacky Arcane Charges. Arcane má fungovat tak, že si vybudujete Arcane Charge a uvolníte je, jakmile vám začne docházet mana. Scorch dovoloval se tomuto cyklu vyhnout, což ve výsledku jen zvýšilo jejich dmg. Ovšem, také jsme chtěli zmírnit předešlou změnu, kde jsme zvýšili maximální stack Arcane Charges na šest. Uvolňování stacku šesti je namáhavé, protože trvá dlouhou dobu znovu nabít, v 5. 2. tedy snižujeme maximální stack na 4. Scorch pro nás byl z mnoha důvodů opravdu velký problém. Je to velice dobrý pocit mít něco k sesílání i při pohybu, i když to má nižší celkové DPS. Mnoho mágů bralo Scorch pro jiné důvody než jako otázku stackování Arcane Charges psanou výše. Ve stejný čas, talentový strom trpěl problémem, kde Blazing Speed nemohl konkurovat Temporal Shield nebo Ice Barrier. Chtěli jsme dát Blazing Speed pozici defenzivní schopnosti, ale popravdě je to mobilitní talent, a myslíme si, že by měl větší smysl společně s Presence of Mind a Ice Floes, které téže poskytují mobilitu v jednom ohledu či jiném. Namísto nahrazení Blazing Speed Scorchem, jsme dali Scorch pouze Fire mágům, což mimo jiné pomáhá odlišit od sebe trochu více jednotlivé specializace. Místo toho mají Mágové nový talent, Flameglow, což je pasivní defenzivní schopnost absorbující část damage z každého zásahu, a tématicky pasuje mezi Temporal Shield a Ice Barrier.
https://bnetcmseu-a.akamaihd.net/cms/gallery/PYGONB13ZEAQ1362566829545
Paladinové jsou velmi dobrým povoláním, avšak přesto jsme měli pár problémů k řešení:
  • Udělat méně atraktivní talenty více atraktivními
  • Holy paladin PvP dominoval až příliš
  • Naproti tomu na tom Retribution nebyl v PvP dvakrát dobře
V Mists of Pandaria jsme se hodně zaměřili na problematiku Paladinů v PvP a ono to fungovalo… až příliš dobře. Mají jak útočné ability, tak i spoustu silných léčebných kouzel. Abychom to vysvětlili, udělali jsme dvě změny: Blinding Light má nyní cast time, ale pouze v Holy specu. Též jsme změnili PvP gear bonus, který dává bonus Flash of Light namísto Word of Glory. Přeměna více PvP healů na castovací spelly otevírá risk interruptů a také vyžaduje od Paladina, aby stál příležitostně na místě. Avšak řešení vyváženosti speců a povolání je vždy ošidné a ne vždy se nám to stoprocentně daří. Například léčitelé jsou pro 3v3 Arena týmy mnohem žádanější než-li Retribution, takže je pravděpodobnější, že v Arenách uvidíme spíše Holy. A to je ten důvod, proč chceme dát Retribution specu větší šmrnc. Hlavní změnou je snížit pro Retribution paladina cooldown Avenging Wrath na dvě minuty. Jelikož toto je schopnost, kterou raidující Paladini mají skrze set bonus, udělali jsme toto základní změnou. Též kouzlo Flash of Light je v Retri specu silnější a umožní jim tedy přeměnit více PvP power na healing. Je tedy pochopitelné, že i DPS Paladinové mají dobrý healing potenciál, dokud bude Retri nadále plnit roli damage-dealera a nebude tak moci plně vstoupit do role specializovaného healera v PvP. Menší Retribution buffy zahrnují nechat paladiny užívat z Glyph of Blessed Life a Templar's Verdict do větší míry, a přidávající snare ("kořeny") pro Hammer of Light. Pokud se máme podívat na zoubek ještě Protection specu, též se mu dostalo několika změn. Jedna z mála byla, aby měl Grand Crusader větší výhody z dodge a parry, tudíž Paladinové budou mít větší prospěch ze statů, které by použili na něco jiného.
https://bnetcmseu-a.akamaihd.net/cms/gallery/ANAIQDB6LANE1362566829855
Též Priest dostál několika změn, které jsme museli vyřešit:
  • Udělat méně atraktivní talenty více atraktivními
  • Discipline si vedl příliš dobře v PvE, naproti tomu nepříliš dobře v PvP
  • Shadow byl v PvP příliš dobrý, ale solidní v PvE a proto jsme ho nechtěli nerfovat příliš
Nerfli jsme Phantasm a Psyfiend, oba talenty, které si brali všichni Shadow priesti (a abychom byli upřímní, i mnoho jiných priestů) a snížili jsme jejich healing (Ovšem pamatujte, že jsme tento nerf vyvážili změnou PvP Power, aby nějak vylepšovala jejich heal). Nechtěli jsme příliš zasáhnout do Mass Dispel nebo jiné schopnosti Shadow priestů a to zejména v PvE. Též jsme trochu snížili Shadow burst Glyphem Mind Spike. Discipline však vyžadoval více práce. Především v raidech byli Disco priesti velmi efektivní, avšak rotace byla, kromě Prayer of Healing (s Divine of Aegis) při použití Spirit Shell na cooldown, velmi nudná. Takováto změna jim tak umožnila prevenci více damage než byl kdokoliv schopný uhealovat. Když Spirit Shell absorbuje o 50% více než by bylo schopno vyhealovat, pak by se z něj stalo tlačítko používané na cooldown, přičemž bychom jej raději viděli jako situační abilitu, která absorb bude dávat tehdy, kdy to bude mít smysl. Stejně jako u Resto Druidů, nechceme, aby Discipline castili nic jiného než Power Word: Shield, ale chceme, aby to byl důležitý spell v jejich arzenálu, což nebyl případ v 5.1. Abychom toho dosáhli, snížili jsme spotřebu many Power Word: Shield a dovolili jsme mu critnout, ale též jsme přestavěli Divine Aegis tak, aby už spamování Prayer of Heal nebylo pravou odpovědí pro každou situaci. Divine Aegis teď vyžaduje crit na aktivaci Prayer of Healing, ale když procne, aplikuje bublinu namísto zdvojení healu (v podstatě crity Disco Priesta jsou 100% heal a 100% bublina namísto 200% healu.) Také jsme změnili jejich mastery, aby ovlivňoval jak healing tak absorbci, takže jejich mastery není výhodné jen po critu. Navíc jsme vylepšili Penance, což je ikonický spell pro Disco priesty a je zábava ho používat. Abychom jasně poukázali na PvP problémy Discipline priesta, vedle těchto změn (ze kterých Power Word: Shield a Penance buffy budou mít největší efekt) jsme překopali jejich set bonusy, aby Flash Heal nespotřeboval tolik many a udělaly pár spellů ne-dispellnutých. Toto je běžně naše možnost změn, ke kterým se přikláníme, až když jsou všechny nápady vyčerpány, ale cítili jsme, že je to v tomto případě odpovídající. Holy Priesti obdrželi několik modifikací, díky kterým budou mít větší prospěch z několika talentových změn. Myslíme si, že Holy má v PvE své místo ve srovnání s ostatními healery, ale byl natolik zastíněn Disco priestem, takže v raidu není tak častý. Právě to se teď díky těmto úpravám může změnit.

Naposledy upravil/a Esperanta 27.04.2013 v 23:26:16.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Esperanta
Esperanta Dragon

Esperanta je autorem 629 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

cerberos 30.04.2013 00:27

Esperanta
Mě u šamanů totálně nakrkli zrušením totemů. Sotva jsem si na ně zvykla a bavilo mě je různě kombinovat vůči nastalým situacím, tak je museli téměř zrušit...
moje řeč..

barrny 29.04.2013 07:09

Monk healer(polovicni dps v arene), balance druid a samani to jsou klasy, na ktere by se mel bizzard zamerit v pvp ... ale oni svym neustalym balancovanim stejne nic nevybalancuji, jenom vzdy neco totalne pos*rou a neco udelaji OP a tak porad dokola ...

Gustafa 28.04.2013 22:49

No 5.2 jsem nehrál, ale zdálo se mi, že shadow byl spíše nerfován. A že by byl nechutně OP to si určitě nemyslím. Hlavně, aby měl pořádné nuke tak mu musí procnout talenty, jinak nemá čím by člověka vyloženě vytočil. Ještě když mu vezmou(nebo už vzali to nevím) voidshift. Ale pořád to je prase v rated BG .

Hromovapest 28.04.2013 15:01

Nechci aby me nekdo napsal ze brecim jak male dite nebo podobne chujoviny.Ale priest a obzvlaste shadow priest je tak silna classa v poslednich mesicich v pvp ze jsem kolikrat znechucene leavoval bg. O arene ani nemluvim.

Gustafa 28.04.2013 13:21

okojehly ono některé věci v tom článku už dnes nejsou pravda Třeba nerf mass dispelu pro shadow priesty o kterém tam píšou, že se jim zdá dobrý a nebudou ho měnit

Coxx 28.04.2013 12:44

okojehly
Pěkné, ale zase za týden/dva to bude překopáno s 5.3. :-(
No, by mě zajímalo kdy má vyjít ten patch cca?

okojehly 28.04.2013 12:18

Pěkné, ale zase za týden/dva to bude překopáno s 5.3. :-(

Esperanta 28.04.2013 11:22

Mě u šamanů totálně nakrkli zrušením totemů. Sotva jsem si na ně zvykla a bavilo mě je různě kombinovat vůči nastalým situacím, tak je museli téměř zrušit...

cerberos 28.04.2013 10:03

faktem je,že retri pala dnes není co byl v Lich king,kdy doslova byl vyvolán nerf na wow forech,kvůli velmi vysokém dmg a 3 judgementům,hlavně at si blizzard víc všimá ele. šamanům a balance druidům

Esperanta 27.04.2013 23:26

Opraveno

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet