
Co v článku NEnajdete:
Nehledejte žádné talentové stromy, nenajdete žádné popisy abilit, bossů, popisy strategií, nenajdete žádný konkrétní návod na tankování, nehledejte manuál, podle kterého se stanete vyhledávaným a oblíbeným tankem. Ve článku se dozvíte něco málo o základní filosofii tankování, něco málo o důležitých funkcích a vlastnostech které by měl tank mít a něco málo o cestách po kterých by se měl mladý tank ubírat. Článek může dobře posloužit začínajícím tankům k pochopení tohoto náročného povolání, zkušení tanci se z něj pravděpodobně nedozví nic překvapivého nebo nového. Článek je psán k postavám na 80 lev., které mají primárně určenou funkci tankování: Paladin, Warrior, Druid, Death knight [odstavec]Tankování obecně
Tankování je dost náročnou disciplínou, řekl bych že možná nejnáročnějši. Pokud chcete být opravdu dobrý tank, nestačí "jenom" udělat veliké aggro, ale musíte znát perfektně strategii na jednotlivé bosse, vlastnosti mobů, mapy instancí, musíte značit pořadí mobů k likvidaci podle jejich účelu (healery nebo castery dost často jako první), měli byste znát vlastnosti jiných charakterů s ohledem na jejich únikové a obrané vlastnosti, atd. Je na vás pohlíženo tak nějak automaticky jako na vedoucího party nebo raidu a čeka se, že vždy budete vědět co a jak. Opravdu nejspíš není důležitější a zodpovědnější funkce v raidu. Pokud vás to ještě neodradilo tak můžeme jít dál. [odstavec]Základní vlastnosti tanka.
Je čestný, nikdy nelže, neodmlouvá, sám a bez říkání vynáší koš a čistí si zuby. Hehe... Tak ještě jednou.Základní vlastnosti tanka (pojmy se kterými se budete často setkávat)
Aggro (aggro,threat) - míra nakrknutí mobů nebo bossů. Podlé této míry se zaměřují na jednotlivé členy party (raidu). Jde v podstatě o to, že skoro vše co v instancích potkáte je k vám nějak nepřátelsky nakloněno. Pokud vás zmetek zpozoruje, tak výše aggra vzroste z mírné nakrknutosti do pokročilé nakrknutosti a rozhodne se vám to spočítat. Pokud ho mezitím něčím praštíte, tak ho naštvete ještě o něco víc. Čím větší mu dáte ránu, tím víc je naštvanej (kdo by nebyl).
Aggro a jak na něj
A jsme u vlastností tanka, kterou ostatní netanci vychvalují nebo odsuzují. Je tím výše aggra. Rozdělíme si pojem na dvě části.- Pro tanka - aggro a jeho budování.
- Pro ostatní - aggro a jeho kontrola.
Aggro a jeho budování
Tank se snaží vybudovat aggro co nejrychleji a vytvořit si dostatečný náskok od ostatních. Praxe vám ukáže, jak velký náskok si musíte vytvořit na jednom mobovi než můžete přejít na moba dalšího. S tím souvisí velmi důležitá věc. Tank není od toho, aby moby (bossy) zabíjel. Od toho jsou DPS. Tank musí moby nebo bosse zaměstnat a udržet na sobě jejich pozornost. Je to takový otloukánek. Musí potvorám nadávat, píchat je prstem do oka, podrážet jim nohy, uhýbat před jejich údery (to naštve nejvíc), prostě můsí dělat všechno pro to, aby si nevšímali nikoho jiného. To je vše. Nic víc ani míň.
Aggro a jeho kontrola
Ostatní členy raidu, především ty nezkušené musí tank velmi nekompromisně naučit, že výše jejich agra závisí na nich a jsou za ni zodpovědní. Tank ji nemůže ovlivnit. Existuje několik způsobů jak mít nad agrem kontrolu, nejběžnější je addon OMEN. Ten při standardním nastavení upozorní hráče už na 80% že se blíží k hranici přeaggrování, to však nastane až když prekročí hranici 130%. Je tedy dost času přestat udělovat dmg nebo použít abilitu na snížení aggra. Stejně tak tento addon upozorňuje tanka kdo přeaggroval. Pro tanka i pro zbytek party je to nepostradatelný addon. Zodpovědný tank by neměl chodit s nikým, kdo tento addon nemá, nebo jiným způsobem nekontroluje svoje aggro. [odstavec]Defensivní činnost a spolupráce s členy raidu
Mezi dobré vlastnosti tanka patři zejména to, že umí ve správný čas používat obranné ability. Nejen ke své obraně, ale také aby šetřil healerům manu a čas. Dobře sehraný tank a healer jsou pravým pokladem každé guildy. Tank si musí vždy uvědomovat, že pokud umře, umře celý raid. Vyjímky jen potvrzují pravidlo. Rada: Od začátku tankování se snažte sehrát s konkrétním healerem. Ideální healer bývá paladin. Je velmi silný v healování jednoho cíle. Velmi důležitý pro tanka je defense cap. DEFENSE naleznete v základním přehledu postavy a její výše pro lev 80 MUSÍ být minimálně 540. Proč právě 540? Je to proto, že přesně tato výše defense vám zajistí, že nedostane od bosse do levelu 83 žádný kritický zásah. Nemusíte nad tím mudrovat, je to spočítáno. Berte to jako takovou hodnotu plnoletosti každého tanka. [odstavec]Já mu dal pár facek, on mi dal pár facek
Pokud se vám nepovede zmetky ukecat, aby skočili do propasti, nebo pokud neumřou smíchy když vás uvidí, budete muset začít bojovat.Tank označí hnusáky
Vždy podle dohody v partě (nejčastěji lebka je první cíl, křížek druhý, pak je dobrá pomůcka použít semafor (červené kolečko, žlutá hvězdička, zelený trojúhelník) měsíčkem označíme cíl k uspání (roguna sapem, mág ovečkou) modrou kostkou cíl ke zmražení (např. hunterova past) atd.Tank pullne hnusáka
Pokud je jeden (např. boss), otočí ho od zbytku party (naučte se to dělat automaticky, většina zmetků hází před sebe spoustu sviňáren a je zbytečné aby to schytali i ostatní). Pokud je jich víc, pulluje obvykle druhého v pořadí (křížek) aby mu udělil malou dmg, nebo pullne skupinu najednou hromadným pullem, aby získal náskok u všech.Tank buduje aggro
Po pullu tank použije ability k udělení co nejvyššího aggra (threatu) - tyto ability má každý char jiné, a pak vytváří co nejlepší dmg. Díky svým vlastnostem získá náskok před ostatními členy party. Ještě než hnusák umře, přesune se tank na dalšího. Proč? Jednoduše protože nejste od dělání dmg. Od toho jsou DPSka. Jestliže se přestanete věnovat mobovi, když má ještě tak 15-20% života, ostatní už ho nepřeagrují a vy máte čas si budovat aggro na dalším týpkovi. Než se naučíte rychle nabírat aggro, donuťte všechny DPS co používají plošnou dmg (AOE) aby s ní pár vteřin počkali.Tank ztratí aggro
Jsou v podstatě tři možnosti jak může tank přijít o aggro.- Někdo jiný omylem nebo demencí pullne.
- Někdo jiný vytvoří takové DPS nebo HPS, že předeběhne tanka.
- Někdo jiný použije ability které se neslučují s jeho funkcí v raidu (DPS warr, tauntne, DK si necha zapnutou Frost presenci ap.)
Naposledy upravil/a Bellatrix 13.09.2016 v 22:51:44.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Dremoran 29.03.2010 16:18
Haha Rudewolf si ma rozosmial,mozes dat rposim ta link na armory?,alebo hrajes na neakom vymyslenom Freecku?,dakujem
Dremoran 29.03.2010 16:08
A jeste neco .. cca 540 na naxx ? ... zadny cca, 540 je minimum a ze uvadis zrovna naxx .. hadam ze do tezsich dungu te asi nikdo nebere co ? DD
Dremoran 29.03.2010 15:59
lol Rudewolf .. 5 let tank a myslis ze i s def capem muzes dostat crit ? 540 aby si mal nejaku sancu ze ti neda crit nejakou sanci?? boss (83lvl) ma 5.6% ze te critne a 540 defence snizuje bossovi co do tebe mlati sanci ze te critne o 5.6% a 5.6-5.6 = 0 tudiz kdyz ma nulovou sanci te critnout tak te asi necritne ne ? Def Cap = Critical Hit immunity D nechces sem napsat odkaz na tveho tanka na armory? fakt by me zajimaly ty tvoje staty
Biff 29.03.2010 15:25
Rudewolf: Samozřejmě, že ti crit dá, když defense neřešíš a jedeš si svoji block value...
Snake Plisken 29.03.2010 15:20
Je vidět, že tento článek psal zkušený tank, avšak tento článek je spíše určený pro DPS co si honí damage v dungeonech/raidech a chovají se jako prasata.
Snake Plisken 29.03.2010 15:16
Moc hezky napsáno
Biff 29.03.2010 14:02
to Conflict.....ODKDY TANKOVE DOSTAVAJI CRITY?dovtedy dostavaju cirt, pokial nemaju def cap....ked uz sa tu chces hrat na mudreho, tak sa najprv uved do obrazu a nelamuj tu...
Biff 29.03.2010 13:59
Takze neviem kolky sa tu venuejete tankovaniu, ale ja som tank (pala) uz 5 rokov a este sami vzivote nestalo ze by mi heal prebral agro a to uz ma healovali ine individua. Ktomu clanku by som sa vyjadril tak, ze je celkom pekne spracovany, ale su to iba vety a prax je ina ako navod berem ale nedrazal by som sa ho. A ktomu defence cup to je hovadina do nax je treba cca 540 aby si mal nejaku sancu ze ti neda crit, ale on ti ho ajtak da ja jedine na com najviac ficim Block value bo som AoE tank. Este som nikde nevidel ze by sa otom niekto zmienoval (o Block value), all spomonaju defence a to je demencia, ale co uz ved na obale votku je +12
Biff 29.03.2010 13:29
to eila: no je vidět že tankování neděláš, není nic horšího než když se dostane do gruppy clothtanků kteří neví co je omen, ale recount postují ještě před vstupem do instance. Jinak tankování fakt není o tom postavit se a nechat do sebe mlátit, ale právě kontrolovat, aby všichni a to znamená i ti debilové přežili.
Biff 29.03.2010 13:29
Potvrzuji, že healer opravdu může přeagrovat tanka. Někteří healeři mají abilitu na snížení threatu (např. priesti - Fade), ale i tak se to může stát poměrně jednoduše. Záporem je, že dps může přestat dělat dmg ab snížil svůj threat, ale healer ne, takže si na to tank skutečně musí dávat pozor
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet