Změnil se svět, náplň úkolů, grafika, hrdinové i herní mechaniky, ale i přesto jede vše pořád ve stejných kolejích. Principy hry jsou pořád stejné a poplatky za hraní nezmizely, jen k nim přibyly nejrůznější mikrotransakce, takže to s těmi změnami nebude až tak vážné, jak to na první pohled vypadá. Ostatně změnami prochází i samotný Blizzard. Trojici jeho vysokorozpočtových vlajkových lodí začaly doplňovat menší hry, v nichž a mnohých dalších vidí vydavatelství potenciál budoucího růstu.
Kolos, jakým World of Warcraft v dnešní době už bezpochyby je, není snadné kočírovat a už vůbec ne ke spokojenosti všech. Veškeré změny, jež ve hře od roku 2004 proběhly, se setkaly s rozporuplnými reakcemi, protože nikdy se člověk nezavděčí všem stranám, což pro několikamilionovou hráčskou základnu platí tím více. Spokojení hráči nemají potřebu hlasitě vystupovat, takže jsou nejčastěji slyšet hlasy nespokojenců volající po návratu ke kořenům, jelikož se se jim zdá, že se hra stává čím dál jednodušší a přístupnější masám, v čemž mají pravdu. I když si to nechtějí přiznat, i WoW je jen produkt, jehož jediným účelem je získat co nejvíce peněz. Kromě toho je v lidské povaze idealizovat si doby minulé a zároveň nadávat na dobu současnou. Navíc nikdo v dnešní uspěchané době nemá čas trávit celý den plněním jednoho úkolu či raidem, takže i když by jim vývojáři chtěli vyhovět, nemůžou, protože by tím od hraní odradili naprostou většinu hráčů, kterým to vyhovuje tak, jak to v současnosti funguje. Taková je realita. Společnost se mění a hra s ní musí držet krok.
Můžou však inovace hru zachránit? Už od třetího datadisku víme, že ne, pouze prodlužují nevyhnutelné. Ve hře je tolik prvků, už jen co se týká grafiky a příběhu, že je zcela nemožné je všechny včas aktualizovat a proto se se hrou děje, co se děje. Grafika se sice pomalu nahrazuje, ale než se to všechno stihne, tak už zase bude zastaralá. A u příběhu je to to samé. Až do Cataclysmu byl relativně lineární a hráči jím procházeli zároveň se sbíráním zkušeností. Nyní, protože není čas na inovace starého, ale jen stěží na vytváření nového, se to změnilo. Příběh teď připomíná spíš skládanku a veškerý požitek z něj je pryč. Hráči jsou nuceni skákat v čase, jako by se nic nedělo a snažit se posbírat zbylé střípky. Veteráni, kteří už nějakou dobu WoW hrají a příběh znají, to Blizzardu možná prominou, ale nováček, bude ztracený.
Z oficiálních čísel hratelnosti lze vyčíst, že WoW už dávno ztratilo vrcholnou formu a pomalu míří ke dnu. Po vydání nového datadisku zůstane z původní hry už jen pár textur a World of Warcraft bude zcela jiná hra než při svém zrodu. Inovace, díky kterým se z WoW stala legenda, jednou způsobí i její pád. Takže by měli vývojáři začít přemýšlet, zda není čas odejít s hlavou vztyčenou, dokud to ještě jde a raději nevydat nový díl, ve kterém by začali pěkně od začátku.
Naposledy upravil/a Astra 27.04.2014 v 09:32:52.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
barrny 29.04.2014 12:58
Pěkný a pravdivý článek, pro mě osobně vrchol nastal v době vydaní ICC a zabití Arthase, to co následovalo pak, bylo už jen horší a pandy jsou na mém pomyslném žebříčku, vůbec to nejhorší co kdy bylo vydáno ... také jsem s wowkem po 5 letech sekl a už více než rok nehraji a ani se nechystám vrátit na nový datadisk, proč? Protože je to už jen pořád stejná a nastavovaní kaše, která každého normálního hráče dříve či později přestane bavit, ostatně nejen wowko skomírá, celá MMO-RPG scéna jde pomalu a jistě do kopru, viz vydání TESO to je úplná tragédie. Nicméně wowko ještě nějakou dobu bude králem v tomto žánru a s datadiskem se jistě pár hráčů vrátí, ale velice rychle nadšení opadne a propad hráčů bude už jen dolů a to nikdo ani Blizzard nezastaví.
29.04.2014 12:08
milanko:by me zajimalo co povazujes za obtiznost to ze lidi jdou raid na lfr nebo flex neni obtiznost, pokud chces srovnavat obtiznsot tak musis brat ze hc= starsi raidy normal tehdy nebyla zadna moznost vyberu takze vsichni chodily jen jednu v dalsim datadisku bude mythic coz bude +- dnesni hc obtiznost, pokud nekdo byl pandarensky raidy na hc tak vi moc dobre ze mozna az na sinestru a ragnarose stary raidy byly mnohem jednodusi. v cem byla vanila tak hc? pul hodiny dobihani ze hrbitova do raidu boss fight stylem 20 minut s toho 15 minut cekam a sedim nez me spadne threat aby mje bos neumlatil. Tedka muzou dps neco delat a muzou vytahnout postavu na max dps ne jen sedet a cumet aby je omilem neco nesejmulo. Nemluve o tom ze ted ty classy musi i neco delat uhejbat premejslet a podobne. kdyz si vzpomenu kdyz sem byl poprvy v KZ tak i kdyz je to muj nejoblibenejsi dung tak az na posledniho bosa a divadlo bylo zalostne nudny sachy jsou fajn napad ale kdyz to clovek jde casto tak to jen zdrzuje. A takovej orgrimar i Tot byly mnohem lip rozpracovany co se tyce na premejsleni nez je tupe stat a dpskovat.Jinak spousta lidi nadava nba to ze blizzard odstranuje spelly v pristim datadisku, a pritom brecite furt jak chcete vanilu, a kolik tech spellu ve vanile bylo taky jen par skoro na prstech jedny ruky akorat tam bylo treba 12 ranku fireballu takze mel clovek 20 stran i kdyz to bylo ve skutecnosti 8 spellu. Jinak dalsi vec co se tyce ozivovani starych datadisku tak by se znehodnotily vsechyn realm first to je jak kdyby ste daly world first nefariana treba a blizzard po 5 letech udela server kde toho nefariana budou lidi zabijet furt dokola a achiev bude mit kazdej druhej podle me to je akorat znehodnoceni danyho contentu a urazka tech co to tam v ty dobe vydrely.
milanko 29.04.2014 07:23
kritik 29.04.2014 00:50
Duvody proc uz dnesni wow lidi tolik nebavi a ztratilo uz vic jak 4 miliony hracu je hodne, 1 z duvodu zkusim uvest na prikladu.Pomatujete si jeste jak vypadal system pristupu do raidu nazacatku tbc ? Museli jste udelat pristup do Karazhanu. potom zabit final bosse v Kara a Gruula abyste mohli jit ssc. Zaroven jste mohli delat na pristupu do tk, kde bylo potreba dat docela tezky 5many a Maghteridona. A kdyz jste raidovali ssc/tk bylo potreba dat Vashj a Kaela aby jste mohli do mh/bt. Bylo to ve forme questu, takze kazdej hrac to musel splnit, nerikam ze to bylo uplne dokonaly, napr shattered halls bylo az nesmylne tezky ale podle me v principu spravny a porovnejte si tenhle progress postavy s dnesnim character boost rovnou do lfr, jsou hraci co by chteli hrat to prvni a jini zase to druhy. A problem je podle me v tom ze ti co by chteli hrat v duchu tech pristupu nemaj dneska vubec sanci takovou hru hrat, freecka fakt neberu.Kazdej asi hleda zabavu jinde ale kdo pomatuju vanillu a zacatek tbc ma to dneska hodne tezky ji v dnesmim wow najit, jako vzdycky neni vsechno cernobily ale tohle je jen 1 z mnoha prikladu, jakej styl hrani hodne hracum chybi.
Cecil 28.04.2014 23:37
Mě osobně vůbec nevadí že se WoW zjednodušuje. Každému vyhovuje něco jiného a nutno říct že Vanilla už by valnou část dnešních hráčů opravdu nezabavila/nevydrželi by u ní.Ale co mě s prominutím se..štve, je čímdál víc sračkovatější ingame obsah, lore etc., díky čemuž se kdysi propracovaný, v rámci high fantasy i relativně realistický svět Warcraftu stává fraškou a pohádkou pro děti.Dřív Blizzard bral ohledy jak na lore tak na gameplay, vyhýbal se nesmyslům a WoW působilo jako seriózní fantasy. Teď? Srovnejte si Vanillu a dnešní WoW, ale ne po stránce hratelnosti, nýbrž kvality obsahu. Stačí se podívat na dnešní mounty/itemy -- mnohdy totální nesmysly, sic pěkně vypadající ale absolutně vytržené z /fantasy/ reality. Tu aktuálně například: Nový Engineering mount ooo vypadá krásně, ale že se jedná o totální kravinu postrádající smysl, nemající s engineeringem nic společného nikdo neřeší.Vím že jsem jediný komu tohle vadí, asi jsem divný a měl bych si hledat jinou hru. Ale mrzí mě co se z Warcraftu stává.
Muradin 28.04.2014 18:30
Není to zas tak nudné jak ty to popisuješ a nehledě na to, že hra by ve WoD měla být o něco těžší.Ale jak už jsem řekl nemůžu souhlasit, že by staré datadisky měli nějak WoW pomoct a jak jsem taky řekl myslím, že by to vedlo k jeho úpadku. Nepřijde mi pravděpodobné, že by v budoucnosti chtěl někdo hrát ještě třeba Vanilu jasně fajn koukne se něco si zahraje, ale co víc? V čem jsou staré datadisky lepší než atmosférou, kterou měli? Nic víc to nebude. (Navíc s tim, že budoucnosti bude vzhled Vanilly a jiných datadisků ještě horší)
milanko 28.04.2014 18:22
Honza4545 28.04.2014 17:20
Já nevím o co jde.WoW bude mrtvé až v tu dobu kdy blizzard vypne officiální servery a 90% lidí kteří tvrdí že se wowko ´´zjednodušuje´´ a z toho důvodu ho nehrají nebyly v životě na lvlu 90.
Muradin 28.04.2014 17:10
Bumbac 28.04.2014 16:43
Príde mi ironické, že niekto miesto toho, aby prišiel sám s niečím novým, tak analyzuje a kritizuje hru s najrozvinutejším príbehom čo kedy bol.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet