Změnil se svět, náplň úkolů, grafika, hrdinové i herní mechaniky, ale i přesto jede vše pořád ve stejných kolejích. Principy hry jsou pořád stejné a poplatky za hraní nezmizely, jen k nim přibyly nejrůznější mikrotransakce, takže to s těmi změnami nebude až tak vážné, jak to na první pohled vypadá. Ostatně změnami prochází i samotný Blizzard. Trojici jeho vysokorozpočtových vlajkových lodí začaly doplňovat menší hry, v nichž a mnohých dalších vidí vydavatelství potenciál budoucího růstu.
Kolos, jakým World of Warcraft v dnešní době už bezpochyby je, není snadné kočírovat a už vůbec ne ke spokojenosti všech. Veškeré změny, jež ve hře od roku 2004 proběhly, se setkaly s rozporuplnými reakcemi, protože nikdy se člověk nezavděčí všem stranám, což pro několikamilionovou hráčskou základnu platí tím více. Spokojení hráči nemají potřebu hlasitě vystupovat, takže jsou nejčastěji slyšet hlasy nespokojenců volající po návratu ke kořenům, jelikož se se jim zdá, že se hra stává čím dál jednodušší a přístupnější masám, v čemž mají pravdu. I když si to nechtějí přiznat, i WoW je jen produkt, jehož jediným účelem je získat co nejvíce peněz. Kromě toho je v lidské povaze idealizovat si doby minulé a zároveň nadávat na dobu současnou. Navíc nikdo v dnešní uspěchané době nemá čas trávit celý den plněním jednoho úkolu či raidem, takže i když by jim vývojáři chtěli vyhovět, nemůžou, protože by tím od hraní odradili naprostou většinu hráčů, kterým to vyhovuje tak, jak to v současnosti funguje. Taková je realita. Společnost se mění a hra s ní musí držet krok.
Můžou však inovace hru zachránit? Už od třetího datadisku víme, že ne, pouze prodlužují nevyhnutelné. Ve hře je tolik prvků, už jen co se týká grafiky a příběhu, že je zcela nemožné je všechny včas aktualizovat a proto se se hrou děje, co se děje. Grafika se sice pomalu nahrazuje, ale než se to všechno stihne, tak už zase bude zastaralá. A u příběhu je to to samé. Až do Cataclysmu byl relativně lineární a hráči jím procházeli zároveň se sbíráním zkušeností. Nyní, protože není čas na inovace starého, ale jen stěží na vytváření nového, se to změnilo. Příběh teď připomíná spíš skládanku a veškerý požitek z něj je pryč. Hráči jsou nuceni skákat v čase, jako by se nic nedělo a snažit se posbírat zbylé střípky. Veteráni, kteří už nějakou dobu WoW hrají a příběh znají, to Blizzardu možná prominou, ale nováček, bude ztracený.
Z oficiálních čísel hratelnosti lze vyčíst, že WoW už dávno ztratilo vrcholnou formu a pomalu míří ke dnu. Po vydání nového datadisku zůstane z původní hry už jen pár textur a World of Warcraft bude zcela jiná hra než při svém zrodu. Inovace, díky kterým se z WoW stala legenda, jednou způsobí i její pád. Takže by měli vývojáři začít přemýšlet, zda není čas odejít s hlavou vztyčenou, dokud to ještě jde a raději nevydat nový díl, ve kterém by začali pěkně od začátku.
Naposledy upravil/a Astra 27.04.2014 v 09:32:52.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Gustafa 21.03.2014 19:43
Já bych řekl, že celý žánr MMO jde ke dnu a wowko se veze stejně jako všechny ostatní hry.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet