Cataclysm Stat & System Changes

Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.

Co uvidíme na gearu:

Stamina - kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class. Spirit - s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému. Intellect - bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní. Haste - stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji. Block Rating - bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes. Parry - už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku. Mastery - tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později. Armor - účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. Resilience - bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty. Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating - tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.

Bude odebráno z věcí:

Attack Power - tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní. Spell Power - je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class. Armor Penetration - tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách. Shield Block Value - tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.

Staty, které budou kompletně odebrány:

MP5 - tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu. Defense - tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury. Spell Ranks - spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery. Weapon Skill - tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.

Co byste měli ještě vědět:

Combat Ratings - u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu. Reforging - i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength). Gems - budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.
BlueBoard.cz


Naposledy upravil/a Snake Plisken 16.04.2010 v 07:46:36.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Mechanus 05.03.2010 00:02

To je nadhera... vazne nadheraWOW jsem zacal hrat na zacatku tbc, ktere me skutecne nadchlo. Raidy super na ten progress se jen tezko zapomina, pvp vyvazene, nasledne dalsi skvely napad blizzardu v podobe aren.Pak se ale neco z nepochopitelneho duvodu zvrtlo...Informace o pripravovanem WOtlk mnoho hracu poradne nastvaly. Po jejich precteni jsem take mirne znervoznel, ale i nadale jsem blizzu veril, navzdory te vsi kritice, ktera se na WOtlk snasela. Blizz totiz do te doby jeste nezklamal, kazda zmena byla uzitecna a vylepsovala, rozsirovala hru.Po vydani Wotlk se ovsem obavy napnily. Nechapu proc blizz najednou zacal uplne bezduvoduvodne zjednodusovat hru ve vsech smerech. To samozrejme nahrava lamam a detem, ktere se zacinaji nekontrolovatelne mnozit ( na 12tilete retardiny na zacatku wotlk byl skutecne krasny pohled a stale je). Mnoho mych znamych zlomilo nad wow hul a odeslo. Ja vytrval a veril ze si blizz treba uvedomi sve chyby a po skutecne zpackanem wotlk si da na dalsim datadisku zalezet.Nadeje ovsem pohasla. Po precteni zmen se mi udelalo mirne nevolno. Tohle snad nemysli vazne. PROC??!!! PROC dalsi zjednodusovani hry?? Ma nas snad blizz za dementy?? Nedokazeme se vyznat v tech par statech co ve hre jsou? Nechame detickam par zakladnich statu, aby nebyly cele zmatene? Kde je stare dobre hardcore wow??? Cataclysm je spatny vtip.

Mechanus 04.03.2010 21:11

Satan: Píše se MP5 protože je to Mana per 5 second :P Mana se doplňuje každých 5 sekund.A s tím mágem taky píšeš úplnou sračku...

Satan 04.03.2010 20:50

Prečo všetci píšete mp5 a nie mp/s? Veď MP5 je samopal od nemeckej spoločnosti Heckler & Koch a ešte k tomu je to aj formát niečoho (nadradové video (...mp3, mp4, mp5...)) od Číňanov. Funny.Mimochodom, hovoríte tu dookola o mágovi, tak poviem niečo aj ja. Mág je momentálne najsilnejší one-target-damage class, takže sa nesťažujte. Ďalej, Warrior vôbec nemá malý damage. Kto to tvrdí, je divný. (Niektoré) Vaše pripomienky sú absolútne zaostalé a srší z nich nedostatok skúseností s hrou World of Warcraft. Nevravím, že máte prestať hrať, keď máte také názory, ale v multiplayer hrách je jedno nepísané pravidlo... Keď si lama, tak drž hubu a krok!Nechápem, prečo tu riešite veci, do ktorých sa nevyznáte. Veci, ktoré neviete dopredu určiť. Veci, ktoré nemáte odkiaľ vedieť, pretože zdroj ich ešte nevypustil.Robíte tu zo seba Supermanov a rozprávate najväčšie múdrosti na svete na základe niekoľkých nepodstatných informácií, ktoré Blizzard vypustil do sveta ako slabú ochutnávku niečoho veľkého.Je to nevýslovne komické, až trápne.Neviem či sa cícite nadradení, keď odošlete taký úbohý komentár a poviete si Teraz som im to nandal!

Kopytnik 04.03.2010 19:34

Já to fakt nechápu, jestli je to od lidské přirozenosti nadávat na nápady druhých, kteří se snaží abychom si užili zábavu u hraní. Když má přijít něco nového, hned má pno lidí plnou hubu keců kritiky, ale v životě sami nic nedokázali. S každým datadiskem se vznesla vlna kritiky a nakonec... stejně wow je nejhranější mmorpg, které zatím nemá větší konkurenci, protože ostaní mmorpg jsou jen napodobeniny. Já osobně se na Cata těším, a vy co máte tolik keců, tak hrát přestaňte. Podle mého při tom kvantu hráčů, nějakých i kdyby pár tisíc kteří odejdou nepoznamená blizard jakýmkoliv způsobem. Za tu změnu ve statech jsem moc rád, nebavilo me počítat a pořád dokola zkoumat jestli je pro mě výhodnější pár bodů agi nebo ap nebo crit... hraju, protože si chcí zahrát a ne abych si pořád dokola přepočítaval staty na gearu.

Kopytnik 04.03.2010 19:09

Lidi budou nadávat na všechno a na všem vždycky najdou něco špatnýho - zkuste se taky občas kouknout na tu dobrou stránku. Myslim, že ať už Blizzard udělá cokoliv, furt na to lidi budou nadávat, místo toho, aby byli rádi, že Blizzard nám tu vymýšlí nový datadisky aby jsme se nenudili!btw: Myslim, že Mp/5 můžou smazat úplně v pohodě, protože to tam akorát překáželo. K čemu Mp/5 když spirit dělá úplně to samý, akorát se jinak jmenuje a je to hlavní stat ?

Snake Plisken 04.03.2010 17:59

zaty: Já to s těmi armorem pochopil tak, že chtěhí zmenšit propast mezi tankem a mágem. Řekněme, že warr má několik desítek tisíc armoru a mage jen 2k. Což je veliká propast.btw: Korektor není neomylný a přehlédl to. Na facku to rozhodně není. Každý se splete. To bych mohl taky říct, že je na facku to, jak píšeš bez diakritiky.

Xemon 04.03.2010 17:43

Pro hrace kteri nemaj chut nebo kapacitu na theorycraft je to rozhodne prinos, protoze uz nebudou muset resit ktery stat je pro ne vyhodnejsi a jak se co nejlepe nagemovat a naenchantovat. Na druhou stranu pro milovniky theorycraftu je to smutna zprava. Odstavec o armor jsem vubec nepochopil, prece jenom logicky by plate mel byt vyrazne tvrdsi nez cloth a myslim ze soucasne nastaveni je tak akorat. ad Ranky: tady je to jednoznacne. Blizzard downranking z velke casti omezil zmenou ceny kouzel na % z base mana a touhle zmenou uz to rozbije uplne. To ostatne vidim jako plus.btw opravte si odstavec o Mastery. Napsat ZavYslý, to je fakt na facku

Snake Plisken 04.03.2010 17:00

no ked teraz nebudu spell ranky tak dost oslabeny bude mage, mage pouziva spelly ranky 1 napr frostbolt (za 0,7 s dobrym haste spomalis nepriatela) alebo fireball rank 1 nakasis rychlo a da na roga dotku = ziadny vanish + nezabudajme aj napr na dampen magic rank 1 co sa zide v arenach ked hra mage s healerom

Snake Plisken 04.03.2010 16:59

Čím víc si lidi myslí, že tomu rozumí, tím mají více keců. Takové kecy neměli před 5ti lety ani s nástupem TBC.

BoooM 04.03.2010 16:59

omg to stim armorem nechápu... jako kdyby byly šaty a kalhoty stejně tvrdé jak pancíř tyvado... to sou hovada ti blizzardi... ty mp5 atd. není špatné že zruší ale podle toho co tu je napsané už bude absolutně jedno za jaký class se hraje protože každý dá každého.... a mage se stejným armorem jak shamman to je uplně nejlepší... >.<

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet