Cataclysm Stat & System Changes

Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.

Co uvidíme na gearu:

Stamina - kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class. Spirit - s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému. Intellect - bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní. Haste - stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji. Block Rating - bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes. Parry - už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku. Mastery - tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později. Armor - účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. Resilience - bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty. Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating - tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.

Bude odebráno z věcí:

Attack Power - tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní. Spell Power - je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class. Armor Penetration - tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách. Shield Block Value - tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.

Staty, které budou kompletně odebrány:

MP5 - tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu. Defense - tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury. Spell Ranks - spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery. Weapon Skill - tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.

Co byste měli ještě vědět:

Combat Ratings - u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu. Reforging - i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength). Gems - budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.
BlueBoard.cz


Naposledy upravil/a Snake Plisken 16.04.2010 v 07:46:36.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Dreadlord 04.03.2010 00:47

v dobách kdy TBC bylo ještě sci fi byl spirit na opravdu drtivý většině věcech, třeba takový feral druidi měli pech a paladini byly stroje na buffy..

Dreadlord 04.03.2010 00:44

Antibloger : koukni se na staty na T1-3..

Dreadlord 04.03.2010 00:23

dejv on byl spirit na tankovacich vecech jo?..žejsem jeste prott wara se spiritem nevyděl....

Dreadlord 03.03.2010 23:24

Urcite tym chceli povedat to ze aby nebol taky rozdiel medzi hp a aby boli vsetci este o nieco rovnejsi napr. sak taky paladin s 30k hp vs mage s 20k hp sa nemozu rovnat (pri rovnakom geare) cize pridaju stamku clothakom a leathrakom ale to im nezarucuje ze hned budu silnejsi...Plate bude davat stale viacej armoru a inych prkotin na tankovanie...a clothaci aby aj viacej vydrzali napr pri aoe u bossa aby neodpadli po prvom nahodnom vbenuti do rany aoecka...aspon takto to vnimam ja...ma to urcite svoje nedostatky ale tych uz ma wow pomerne dost... som zvedavi na akom principe budu prepocitavat intelect voci mane ked doteraz to je 1intelect = 10many co je uplne jednoduche a kazdy hned vie ze ked oblece chestu s 90intelect tak ze dostane 900many cize teraz ani diva svina nebude vediet kolko dostane samozreme pokial blizz do hry nevlozi nejake ui co ti to hned prepocita na manu... .P ale dost veci z tohto sa mi nepaci...

Jerryky 03.03.2010 23:20

Adsamcik: Ne, protože by dostal crit a umřel by Foulwynd: jj, musíme počkat na betu, která by už ale mohla začít

Dreadlord 03.03.2010 23:17

dřív byl všude spirit.. i na tankovacích věcech... no a teď to bude stamina..

Dreadlord 03.03.2010 23:15

Insomniac : tahle změna je špatně formulovaná a včera se to celej večer řešilo na #Worldofraids..A došli sme k tomu, že netušíme, co tim chtěl pánbu říct a že jediný co nám zbejvá je počkat na ptr..

Javorovej 03.03.2010 23:14

Blizzardu asi ruplo v bedně.... To jako, že nám budou v cataclysmu tankovat časem priesti? Nechápu proč by měl např. priest mít jen o něco málo životů než war třeba 40k

Jerryky 03.03.2010 23:02

Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. toto ničí wow jen tak mimochodem do ankety

Jerryky 03.03.2010 22:49

roflmao: Pokud vim, tak už se nevyplatí používat menší ranky kouzel, protože berou víc many než maximalní rank .

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet