Kapitoly
- Nexus War
- Začátek Wrath of the Lich King
- Acherus a příchod Rytířů smrti
- Bitva o Light´s Hope Chapel
- Invaze do Northrendu
- Bitva u Wrathgate
- Bitva o Undercity
- Ulduar
- Argent Tournament
- Pád Krále Lichů
Nexus War
Jako Nexus War je nazýván konflikt mezi šíleným Dračím Aspektem Malygosem a spojeneckým uskupením Dračích letek Wyrmrest Accord, s nímž zároveň spolupracovali čarodějové z Kirin Tor. Poté, co Deathwing způsobil smrt většiny draků Modré letky, uprchl zdrcený Malygos do Northrendu, kde byl deset tisíc let požírán šílenstvím ze ztráty svých dětí. Pán magie se přestal starat o veškeré dění ve světě; jeho netečnost ustoupila pouze na krátkou dobu po Druhé válce, kdy se Dračí Aspekti sjednotili v boji proti Deathwingovi a zničujícímu vlivu Duše démona. Malygosova příčetnost se ale začala mírně obnovovat poté, co se z Outlandu vrátila modrá dračice Tyrygosa spolu s nether draky, které se jí podařilo osvobodit. Jak Malygos začínal vidět jasněji, spatřil opět magii proudící světem a došel k názoru, že se nikdy neměla dostat do rukou lidem, elfům ani jiným bytostem, kteří s ní zacházeli s neopatrností, jež mohla mít dalekosáhlé důsledky. Modrý Aspekt tak s pomocí Arcanomiconu, mapujícího toky magie na celém Azerothu (tzv. ley lines), mapy, která mu byla dána samotným Titánem Norgannonem, sledoval dráhy jednotlivých magických proudů a začal je stahovat do svého domova Nexusu na ostrově Coldarra, ve snaze smrtelným bytostem magii navždy vzít, aby s ní už nemohli napáchat další škody. Když mágové z Kirin Tor zjistili, do čeho se šílený Aspekt pustil, využili zbytky magie, které na světě stále přetrvávaly, a přesunuli své město Dalaran vysoko nad povrch Northrendu, blíž Nexusu a blíž bitevním liniím jak s Aspektem magie, tak s Pohromou. Naděje ke konečnému zničení šíleného Aspekta se objevila ve chvíli, kdy byl poražen frost wyrm Sapphiron v Naxxramasu. Jako bývalý člen Modré letky Sapphiron vlastnil klíč, který dračí královna Alexstrasza následně posvětila svou mocí a tento klíč byl následně využit k nalákání Malygose, který byl nakonec spojenými silami odvážných dobrodruhů a draků Rudé letky poražen. Od mrtvého Aspekta bylo poté vzato Srdce magie (Heart of Magic), neuvěřitelně mocný předmět naplněný magickou energií. Hrozba Malygose byla naštěstí zažehnána, ale magie je nyní bez svého strážce a nikdo neví, jaké následky může tato skutečnost nést.Začátek Wrath of the Lich King
Acherus a příchod Rytířů smrti
Rytíři smrti a jejich pomocníci vyslaní Kel´Thuzadem z jejich domovského Naxxramasu se přesunuli v nekoropoli Acherus nad Eastern Plaguelands k městu Scarlet Crusade: Tyr´s Hand. Rytíři smrti vedeni highlordem Darionem Mograinem a Králem Lichů se připravovali na eliminaci jednotek fanatických paladinů a zároveň krvavé útoky vůči vesničanům New Avalonu brali spíše jako trénink pro nové rytíře, kteří doplnili řady Pohromy. Instructor Razuvious osobně vybíral nově oživené rytíře, kteří přicházeli v úvahu jako noví vojáci a když se osvědčili, že jsou schopnými bojovníky, poslal je za Králem Lichů, aby jim předal další instrukce. Rytířů smrti se shromáždilo tolik, že už nikdo z Pohromy neměl obavy z neúspěšnosti mise. Rytíři z Acherusu si postupně začali podmaňovat celé okolí, vraždili každého muže, ženu i dítě, nehledě na to zda byli ozbrojení či nebyli… byla to vůle Krále Lichů, kterou bez reptání uposlechli. Když si podmanili celý kraj patřící Scarlet Crusade a fikaně zatočili i s celým jejich loďstvem, paladinové se museli stáhnout do New Avalonu a začít jednat. Zmobilizovali veškeré síly k obraně města, které ovšem nic neřešily. Pro Scarlet Crusade byl každý den temnější až se k nim donesl i onen ledový hlas Krále Lichů, říkající: ,,Kde je vaše Světlo nyní, Scarlet Crusade?“ Světlo nebylo nikde… alespoň ne pro fanatické paladiny, kteří pravou podstatu učení zavrhli a zvrátili v cosi, co se od toho pravého velice lišilo. V Acherusu totiž nebyli pouze rytíři smrti. Ale i lichové, upírští San´laynové a několik schopných nekromancerů, kteří dokázali měnit zelenou pláň na morové pláně. New Avalon přišel o svého starostu, o horní část města, kterou si rytíři přivlastnili, a ve městě se kupily mrtvoly rudě oděných paladinů. Nehledě na to se Scarlet Crusade bránilo a lsti pramenící z Pohromy nenechávalo bez odezvy, aby rytíře alespoň trochu zdrželi. Jenže na rytíře Acherusu neplatilo nic. Když už měli vše, co potřebovali, vyslali jednoho ze svých řad, maskovaného za posla s dopisem pro generálku Brigittu Abbendisovou, ve kterém stálo, že musí okamžitě odjet do Northrendu. Abbendisová se nalodila a skutečně s celou flotilou odplula k mrazivým břehům severního kontinentu. Vojska, která ve městě zbyla, byla eliminována náletem frostwyrmů a celé město si tak rytíři plně podmanili. Nic už jim nestálo v cestě, aby splnili konečný rozkaz Krále Lichů: Zaútočit na Light´s Hope Chapel.Bitva o Light´s Hope Chapel
Invaze do Northrendu
Poté, co byla zažehnána hrozba Nákazy, která se v podobě podezřelých beden dostala do hlavních měst Aliance a Hordy, jak ve Stormwindu, tak v Orgrimmaru se okamžitě rozběhly plamenné debaty o dalším postupu, které ovšem byly v obou případech přerušeny nečekanými útoky Arthasových nemrtvých zrůd. Varian Wrynn a Bolvar Fordragon v čele svých lidí útok úspěšně odvrátili a král Varian poté nelenil; založil Valiance Expedition jako hlavní údernou sílu proti armádám Lich Kinga a do jejího čela postavil právě svého přítele Bolvara Fordragona. Valiance Expedition krátce poté vyrazila do Northrendu, kde bylo následně vytvořeno několik aliančních bází, z nichž hlavní byla ta u Angratharu, brány vedoucí přímo do Lich Kingovy Citadely. V Orgrimmaru se ale narozdíl od svého aliančního protějšku musel Warchief Thrall potýkat s daleko rozmanitějšími problémy. Nejprve učinil rozhodnutí vyslat na Northrend průzkumné oddíly, kterým už poté mělo následovat vojsko. Kromě toho měl také Thrall v plánu setkání s Lady Jainou Proudmoore, aby se dozvěděl, co má ohledně boje s Arthasem v plánu Aliance. To se ovšem příliš nelíbilo Garroshi Hellscreamovi, který by si nejraději napřed podrobil lidské království a poté teprve vytáhl do Northrendu a stejně tak skoncoval s Pohromou. Thrall se svým horkokrevným chráněncem pochopitelně nesouhlasil a slovní potyčka nakonec přerostla v Garroshovu výzvu k souboji v Orgrimmarské aréně. Ve chvíli, kdy se zdálo, že má Garrosh nad Thrallem navrch, byl ale souboj přerušen útokem Pohromy. Poté, co byly Arthasovy jednotky rozprášeny, Thrall souhlasil s Garroshovou žádostí a v čele svých vojáků ho vyslal do Northrendu.Bitva u Wrathgate
Bitva o Undercity
Ulduar
Ulduar, záhadný komplex titánských budov v ledových horách Storm Peaks. Odříznutý od zbytku světa po tisíce a ponechaný svým vlastním tajemstvím, byl nakonec objeven podnikavým trpaslíkem-dobrodruhem Brannem Bronzebeardem. Poté, co se mu podařilo proniknout dovnitř, nalezl něco, co podle něj bývalo prastaré titánské město, ve kterém se nyní skrývali nepočetní storm giants. V touze dozvědět se něco víc o minulosti a účelu tohoto monumentálního komplexu pokračoval Brann v dalších pozorováních a výzkumech, až zjistil více, než potřeboval. Ulduar totiž nebyl Titány zamýšlen ani tak jako město, jako spíše obrovské vězení v srdci hory, které mělo navždy spoutat jednoho ze Starých bohů, Stvůru s tisícem tlam, Boha smrti Yogg-Sarona. Jeho střežením byli pověřeni Titánští strážci: Thorim, Loken, Hodir, Freya, Mimiron a Tyr. Záludnému Yogg-Saronovi se ale neustálým našeptáváním a nahlodáváním Lokenovy mysli podařilo ovládnout svého strážce natolik, že ten poté zradil své poslání a hodlal Starého boha propustit z jeho vězení pod Storm Peaks. Do této situace tedy přichází zvědavý Brann Bronzebeard, kterému je náhle odhalena děsivá pravda: pokud ho někdo nezastaví, bude prastaré zlo opět probuzeno. Ve Fialové Citadele v Dalaranu je Rhoninem, vůdcem Kirin Tor okamžitě svolána rada. Kromě Branna Bronzebearda s informacemi „přímo od zdroje“ přichází také Lady Jaina Proudmoore a velité Alliance a Hordy: král Varian Wrynn a Warchief Thrall se svojí pravou rukou Garroshem Hellscream. Mezi horkokrevným Garroshem a neméně horkokrevným Varianem ale vznikne spor dřív, než vůbec stihnou nějaká jednání začít. Hádka a následný souboj vyprovokovaný Garroshem nakonec nepřejdou v krveprolití pouze díky včasnému zásahu Rhonina. Varian má ale jasno: narážeje na nedávný incident u Wrathgate, stroze informuje Rhonina, že spojenectví s Hordou stálo víc životů jeho lidí než boje s Pohromou; po ujištění, že s tím nechce mít nic společného, portálem opouští Dalaran. Thrallova káravá slova ke Garroshovi už situaci napravit nedokážou a otázka, jak bojovat s právě probuzeným zlem, tak zůstává stále nezodpovězena. [video]fcy1qH7wrDM[/video] Boj proti Yogg-Saronovi se tím ale nevzdává; skupině dobrodruhů se podaří projít bludištěm chodeb, spletitých tunelů a zákoutí Ulduaru a porazit jak Yogg-Saronovy zešílevší strážce, tak i samotného Starého boha, ale přestože ten jako jedna z nejmocnějších bytostí tohoto světa tím není ani v nejmenším definitivně poražen, pro Azeroth vyvstává nový problém. V Ulduaru se totiž po smrti strážce Lokena objevil Algalon the Observer, vyslaný Titány, aby zjistil, jak k tomu došlo. Poté má za úkol vyslat kód Alfa (tedy, že je vše v pořádku) nebo kód Omega. Algalon následně v důsledku smrti Lokena, strážce Yogg-Sarona, hodlá napravit toto narušení velmi radikálním krokem: vysláním kódu Omega, který by v podstatě „restartoval“ Azeroth a v rámci tohoto procesu také zničil veškerý život. Po té, co je Algalon dobrodruhy poražen, ale začne přemítat, čím se tato nenápadná planeta liší od všech ostatních světů, které kdy jako pozorovatel navštívil. Proč tito lidé tak tíhnou ke svým životům? Neměl by je a celý jejich svět tedy ušetřit? Vida, že už se na své výpočty a pozorování nemůže dále spolehnout, vysvětlí Algalon svým přemožitelům, že musí nalézt „místo velké síly, které leží blízko obloze“ (tedy Dalaran) a odvysílat kód Alfa, který celý proces ukončí. Azeroth je zachráněn. Pro tentokrát.Argent Tournament
Tirion Fordring a jeho Argenti postupovali v Northrendu velmi rychle. Zakládali základny všude, kde bylo třeba a kde měli tu čest bojovat s Pohromou. Jejich nejhlavnějším cílem bylo však Icecrown a Zul´Drak, ve kterém Pohroma zanechávala také velkou spoušť. V krajích, kde nebyla velká koncentrace nemrtvých, anebo vůbec žádná, Argenty nahradila Aliance Vanguard, Horde Expedition nebo Kirin´Tor, který měl za úkol se vypořádat, za pomoci dračích letek, s modrým Aspektem Malygosem. V Northrendu jak Aliance, tak Horda našla další spojence v boji proti Králi Lichů. Alianční výprava nalezla ve Storm Peaks spojence v jistém klanu horských trpaslíků, kteří si říkali Frostborn a k Hordě se přidali Taunka, podobní svým bratrancům Taurenům. To Král Lichů nečekal, ale nehodlal se vzdát své šance na vítězství a tak proti Argentům a jejich spojencům stavěl různé překážky. Tirion se však soustředil dosáhnutí hranic Arthasova království, což se mu povedlo na hranicích mezi Crystalsong Forest a Icecrown, kde založil první základnu : Argent Vanguard. První bašta bojovníků Světla měla však malý háček… nerubiani a frostwyrmové se rozhodli, že je na svém území nechtějí a začali nebohé paladiny chytat do sítí a někdy i odnášet do Scourgeholmu, základny Pohromy, která sídlila za skalami. Tirion, i přes Darionovy časté připomínky, že tohle není dobrý začátek v boji proti Arthasovi, neustal a dařilo se mu své stoupence zachránit a první základnu ubránit i přes obrovský počet přiběhnuvších nepřátel. První vyhraná bitva byla na straně Argentů, kteří se rozhodli získat výhodnější pozici na kopci nad Scourgeholmem. To se jim také povedlo a zanedlouho na kopci místo stromu s oběšenci postavili strážní věž : Crusader´s Pinnacle. Rozhodli se skoncovat s nerubiany, kteří Scourgeholme obývali, ale nevěděli si rady. Pak přišel na řadu rytíř smrti v indigovém plášti, který ostatním poradil, jak mají postupovat a jeho metody se kupodivu osvědčily (Ebon Watcher je pro informaci Darion Mograine v přestrojení). Dokonce nabídl paladinům, že mohou na souboj s těmi nejhoršími stvůrami zavolat na pomoc nějakého rytíře z řad Ebon Blade. Rytíři smrti skutečně odvedli velkou část práce a v nejtěžším souboji se objevil sám highlord rytířů Ebon Blade a přispěl svými čepelemi do hromádky rozřezaných stvůr. Mezitím co Argent Crusade řešili problémy v Icecrown, Zul´Draku a v částech Northrendu, kde řádili Nemrtví a slavili menší i větší úspěchy v boji proti Pohromě, Tirion Fordring se rozhodl vystavět na severu Icecrown Argent Tournament, který by sloužil k porovnání sil mezi jednotlivými bojovníky a tím pádem i k výcviku těch, kteří by rádi pomohli naklonit misku vah na stranu Světla. Argent Crusade složilo své síly a vystavěli tak velké kolbiště a koloseum pro již zmíněné účely. Ebon Blade získali poblíž tournamentu Shadow Vault, aby mohli být Argentům blíže a zároveň mít kontrolu i nad jinými částmi Icecrown, hlavně aby mohli držet Vrykuly dále od Armády Světla, stejně tak i Scarlet Crusade, kteří si vystavěli přístav na severo-západě království Pohromy. [video]lem6T0gOA6I[/video] Tirion dokonce později pozval i oba vůdce Aliance i Hordy, aby se přijeli podívat na turnaj a na to, jak pokračují v boji proti Králi Lichů. Skutečně ušli velký kus cesty. Ebon Blade se s plnou vervou pustili do Vrykulů i Pohromy okolo jejich základen a Argent Crusade na tom nebyli jinak. Nad ledovcem dokonce pluly dva křižníky, z toho vzducholoď patřící Hordě a vzdušný koráb pod Aliančním kormidlem. Ale všem se pozdávalo, že nemrtvých neubývá. Tirion se tedy rozhodl pro nebezpečný plán s jistou nadějí na úspěch. Rytíři smrti mu totiž pověděli příběh o Arthasově srdci, kdy si sám velitel Pohromy opravdu srdce vyřízl z hrudi, ovšem s tím, že se srdce dá stále zničit a s ním i Arthas. Tirion souhlasil s tím, že plán stojí za to vyzkoušet. Nepozorovaně se vplížili do Citadel of Darkness, převlečeni za členy Kultu Zatracených a vyčkávali na vhodný okamžik. Zanedlouho přišel sám velitel Pohromy a bohužel si skupinky všiml. Tirion nečekal na správnou chvíli, protože pochopil, že by se další nemohla naskytnout a Ashbringerem rozlomil černý krystal. Nastala velká exploze, při níž Tirion omdlel a hrdinové se museli semknout kolem jeho těla, aby ho chránili. K jejich hrůznému zjištění zničení Arthasova srdce jeho majiteli nevzala život ale pouze část síly. Hrůzu z nevydařené akce však vyvážili přeběhnuvší Ebon Blade, kteří se vypořádali s naštvanými kultisty a pomohli Tiriona i zbytek hrdinů dopravit zpět do Crusaders Pinnacle. Tirion se naštěstí probral a o den později mohl opět plánovat další strategii. Věděl, že jim zbývá jediná možnost. Zaútočit na Arthase přímo v jeho sídle. V Icecrown Citadel. [video]BF_7cUkMLvg[/video]Pád Krále Lichů
Naposledy upravil/a Bellatrix 28.10.2011 v 20:12:55.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Wesson 02.02.2018 07:16
Ahoj, nějak mi nejde do hlavy jedna věc. Když byl Arhas - Král Lichů tak mocný, jak je možný, že ho porazila banda paladinů?
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet