Poznámka: Nemá jít o hejt. Jsme si pochopitelně vědomi toho, že zamýšlený content je téměř vždy mnohem širší, než to, co se ve finále dostane do hry. Informace uvádíme spíše pro zajímavost (a z jisté nostalgie).
Karabor
Možná si ještě někteří z vás pamatují, že
Karabor – dřívější podoba Black Templu – měl být ve WoD aliančním hlavním městem, kterýžto plán byl však později zrušen. Mnozí hráči jej dodnes oplakávají, neboť jim zbyly pouze překrásné concept arty toho, jak měl vypadat interiér Karaboru, společně s pár nehotovými texturami...
... a krátký útržek tematického soundtracku.
Bladespire Citadel
Stejný případ slibovaného hlavního města, z něhož nic nebylo – tentokrát pro Hordu.
Tanaan Jungle
Původně mělo jít o úvodní zónu, celou přístupnou hned po launchi.
Farahlon a spol.
Slibovaná lokace
Farahlon – ostrůvek nacházející se východně od Gorgrondu, který měl v naší realitě podobu Netherstormu. Farahlon však nakonec přidán nebyl, neboť Blizzard se vyjádřil v tom smyslu, že by jeho dějová linka nezapadala do příběhu datadisku. Nezbývá nám nic jiného než je vzít za slovo.
Farahlon dostal později ještě jednu drobnou šanci, když se uvažovalo nad tím, že by se stal součástí Shipyard mise. Ani tento plán to však nakonec do hry nedotáhl.
V jižní části mapy dále můžete vidět nepřístupný ostrov, který měl patřit ogrům, a jakýsi mysteriózní kontinent, o kterém nevíme nic.
Doufám, že je to kontinent plný poníků, protože pak je jedině dobře, pokud nám ho Blizzard nikdy nepředstaví.
Následující video vám představí ubohoučký kousek Farahlonu, který byl vytvořen (v čase 2:23), a pokochat se můžete také původní verzí
Tanaan Jungle (4:22).
Gorgrond
Ve videu se můžete podívat, jak vypadala alpha verze
Gorgrondu.
Zangarmarsh
V úvodních fázích vývoje byl
Zangarmarsh, náš starý známý z Burning Crusade, zamýšlen jako regulérní zóna. Nebyl bohužel dokončen a zůstalo z něj pouze to, co vidíte ve videu níže.
Shattrath
Další nás starý známý,
Shattrath, se měl ve WoD objevit jako raid. Jeho finální zapojení do hry je oproti tomu bohužel dosti chabé.
Fungal Whale
Není sice známo, kde se měla tahle roztomilá potvůrka nacházet, ale mělo jít údajně o raid bosse. Bohužel se z něj zachoval pouze concept art.
Worgeni
Vystřižení dějové linky s worgeny jistě rozčílilo nejednoho fanouška Gilneasu. Původní myšlenka byla taková, že se princezna
Tess Greymane vydá na Draenor pro čarovnou rostlinu, která měla zachránit jejího otce, krále Genna, i zbytek jejího lidu před tím, aby podlehli své niterné zvířeckosti. Dějová linka s Tess však byla nakonec zamítnuta a nahrazena příběhem worgenky
Fiony - viz questová linie začínající
Fiony.
Na původně zamýšlený quest s Tess se můžete podívat
zde.
Yrel & Maraad
Někteří si možná pamatujete, že draeneiové
Maraad a
Yrel měli mít dle původního lore romantický vztah a data hry jako důkaz obsahují pár nepoužitých dialogů, ve kterých se vzájemně oslovují „má lásko“ a podobně.
Navzdory tomu, že se tyto dialogy do finální podoby hry nedostaly, jsme se ale stejně nevyhnuli srdceryvné scéně mezi oběma hrdiny, takže jsme vlastně zase o tolik nepřišli...
O něco zajímavější je nenápadná větička v Yrelině oficiálním popisu postavy, kde se píše, že
„si s sebou nese temné tajemství“. Lidé se v tomto ohledu uspekulovali málem k smrti, ale co naplat, její temné tajemství zůstává i nadále zahaleno... ehm, tajemstvím. Z mého pohledu to nejlépe vystihl jistý jedinec, který celou záležitost okomentoval slovy
„I've been to Moon Guard's Goldshire inn enough times to know where this is going.“
(Další spekulace, jejichž dramatičnost by skoro stačila na telenovelu, byly, že je Yrel dcerou Archimonda / Kil’Jaedena. Rozhodně chci vidět v dalším datadisku to, jak si oba Sargerasovi pobočníci půjdou nechat udělat testy DNA. Awkward...)
Grommash Hellscream
Původně měl být závěrečným bossem datadisku. Nakonec jsme se však bohužel dočkali jenom sluníčkového konce se zabitým Archimondem.
Orgrim Doomhammer
Postava, na kterou jsem se já osobně ve WoD těšila nejvíce, se měla objevit v rámci dějové linky v Gorgrondu jako jeden z jejích tahounů. Bohužel z toho nakonec nic nebylo.
Blizzard Y U do dis...
Nedokončené battlegroundy
Odstraněný Garrison content
Adventurer's Guide
Tabard Tab
Měl existovat speciální tab pro tabardy, který by přispěl větší přehlednosti inventáře. Jeho existence je bohužel v současné době pouze na imaginární úrovni.
a nakonec...
Létání
Téma samo pro sebe, které jsem nemohla nezmínit. Ale hráči si ho nakonec v určité podobě stejně vydupali, takže není třeba dále komentovat.
Jaký máte názor na odstraněný content? Co z výše uvedeného vás bolí nejvíce? Myslíte si, že se něco z vyškrtnutého obsahu – třeba Farahlon, ogří ostrov nebo dějová linka worgenů – ještě časem objeví? A je Yrel Archimondova dcera? Nebo Sargerasova?! A co na to Jan Tleskač?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Deathkroman 22.10.2015 00:15
Já se teda hodně těšil že uvidím Karabor zevnitř.. a to že ho neotevřeli.. celkem mě to štve.. celkově vzato Karabor je místo jen na okrasu a jeden quest-scenario.. (Draenei je jediná rasa Aliance kterou jakž takž snáším jinak se od Alíků plně distancuju!)Bladespire tam jsem celkem spokojený, je to pěkná pevnost pro Durotanův klan, akorát škoda toho plno nevyužitého místa..Tanaan nakonec otevřeli takže pohoda.Farahlon tam mohli klidně přidat.. a to že to nesedí do děje.. se dá říct taky o Spires of Arakk, vždyť je to datadisk o boji s Iron Horde a ta lokace byla hlavně o Arrakoa.. takže že něco nezapadá do děje je slabá výmluva..Gorgrond mě nebavil.. ani by mě nebavil v podobě z alfy/bety.. možná kdyby tam byl ten vláček co by jezdil po celém Gorgrondu a každý by si na něj mohl libovolně nasednout :33 Zangar je pod vodou, takže jestli tam jsou houbičky nebo ne mě netrápí.Shattrath, tady mě to štve stejně jako Karabor. Uvnitř to mohlo vypadat zajímavě. Ještě lepší by bylo kdyby celý Shattrath i z venku obnovili v město. Ale to bych po Blizzardu chtěl příliš x)Velrybky.. třeba někde na pobřeží Draenoru jsou, co vy víte Zablešenci.. hmm.. co bych k nim řekl..? leda jediné.. DOBŘE JIM TAK!! Yrel a Maraad, je to škoda, sledovat jejich zaláskovaný stav mohlo být zajímavé.Grom, no tady jsem rád že nezemřel, takže mi je jedno jestli se ve hře ukázal nebo ne Nicméně doufám, že ho budu moci vidět někde ve hře než jen na konci raidu..Orgrim.. co ti na říct chlape?.. na to co jsi předvedl v minulosti.. jsi mě hodně zklamal.. a já měl představu že povedeš Blackrocky ve jménu Hordy.. -.-Battleground rozhodně mohli přidat, místo Ashranu který je stejně o ničem..Garrison je garrison, no comment.Adventurer's Guide a Tabard Tab.. a nakonec létání.. bože vůbec to nemuseli přidávat.. slaboši..
20.10.2015 01:50
Metiu: ono by to chtelo vyresit trosku jinak blizzard totiz sice vyda novej datadisk o pul roku driv nez ty ostatni ale 12 mesicni bublina last contentu tu bude furt i kdyz se chysta 6,3 tak je to vicemene jen nerfovaci patch aby vic gild sejmulo jednotlivy bose, za co su vdecnej tak za cata timewalk a doufam ze tam bude baradin hold v plny sile:-)
Muradin 19.10.2015 21:09
To že to Blizzard už neumí je hloupost. Spoustu lidí je stejných a v MoP to udělal skvěle.Ono WoD samo o sobě ani není odfláklé. Prostě to chce patche no. Vždyť kdyby bylo většina z toho by se tam mohla objevit.Blizz se asi až moc zaměřil na Legion aby se objevila co nejrychleji. Snad se nestane to samé. Zatím mi to bohužel tak připadá.Zkrátka je to na Blizzu. Když se zaměří na dvě věci najednou každá se povede napůl. A někdy by jsme jim do toho my hráči teda taky mohli přestat kecat. Né všechny nápady jsou pro hru tak dobré jak si jejich autoři myslí.A když o tom tak přemýšlím je fakt zvláštní, že Blizzard vlastně vůbec toho alternativního vesmíru nevyužil. Jako kdyby to bylo tak normální.
Metiu 19.10.2015 19:29
NETHERSTORM !!! a zangramash - a ako vidim to ze som draenor nehral (len trial 10 dnovi) som prisiel o vela toho co sa malo objavit a prisli o to ostatny. Proste mam taky divny pocit ze moji oblubeny vyvojari dodrbu dej len kvoli tomu aby mali menej roboty a aby rychlejsie vydavali datadiski s menej patchmi
19.10.2015 19:04
prophet1992: tak vicemene v pristim datadisku ve druhym a predpokladam opet poslednim raid tieru bude podobnej dmg i hp jak na konci pandarie i kdy hp hracu budou podle me jeste vetsi tak dvojnasobny
prophet1992 19.10.2015 17:44
A to musím dodať ešte tú sprostosť čo ale fakt asi najviac kazí zážitok z hrania je, neuveriteľné HP u hráčov a bosov, DMG a chabé bonusky v setoch a už skoro žiadne gemy a enchanty , je to fakt neskutočná debilita hlavne už len kôli tomu že na draenore sa znižovali staty a dmg z pandy a behom datadisku sa to vracia naspäť.Nech sa pozrú na staré vanilla sety alebo PHka a dmg z TBC a WOTLKU. Jednoducho zbytocňe moc pridaných Itemlevlov za data.
prophet1992 19.10.2015 17:38
Je škoda že každý ďalší data na warcraft býva s end game čím ďalej horší, ale zasa lore čím ďalej lepšie. Neviem čo si myslia v tom blizzarde, ale nejaké raidy a garrison nevyplní nejaké diery v contente tak ako vymazané zóny a prístupnosť akéhokoľvek zákutia, budovy, či ostrovu aj keď to úplne nezapadá do príbehu. Je mi to ľúto že wod ma prekvapil z datadiskov najmenej, to už lepšia bola Pandária už len preto že som sa viac ponoril do príbehu ako na Draenore. No ak to chcú spraviť aj s tým ďalším datáčom a všetko ponechať len na nejaké legendárne zbytky zbraní čo už vôbec do lore nezapadá, tak potom zbohom nejaký warcraft.
rumancol 19.10.2015 15:46
taky mel mit garisson jinaci podoby nez orku casem. Kdyby tomu dataci dali jeste cas tak by se nic hrozneho nestalo.
kritik 18.10.2015 23:48
Prostě ve výsledku tento datadisk je strašně odfláknutej, podobně jako Cataclysm ale ještě ve větším měřítku, v cata se to dalo omluvit tím že museli předělávat 54 vanilla zon ale tady fakt neni žádná omluva navíc když jsme tu měli 14 měsíců Soo nakonci mop úplně bez contentu, zoufalost, trapnost, potenciál byl ale dnešní wow team na to prostě nemá ....
Mordecay 18.10.2015 22:43
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet