Historie
Raná historie
centru dávného kontinentu Kalimdor bylo tajemné jezero zářivé energie Studny Věčnosti. Bylo to „srdce“ magie a přírodních sil. Z tohoto magického etheru se zrodili silithidové (k nalezení například v Tanarisu). Když padlý Starý Bůh C'Thun poznal tyto tvory, rozhodl se je přetvořit k obrazu svému. Tito tvorové jsou známí jako qiraji. Aqir (národ) vládli zemím daleko na západě. Byli neuvěřitelně expanzivní, výbušní a nepřátelští. Tento národ usiloval o vymýcení všech „nečlenovců“ v okolí Kalimdoru. Takže dvě velké trollí říše, Gurubashi a Amani, našly společného nepřítele - národ z Azj'Aqir. Trollové s nimi bojovali mnoho tisíc let, ale nikdy nad Aqir nevyhráli. Nakonec díky vytrvalosti Trollů je Azj'Aqir rozdělena a polovina národa uprchla do samostatných kolonií daleko na sever a na jih kontinentu. Zde vybudovali dva městské státy. Na severu to byl Azjol-Nerub a na jihu Ahn'Qiraj. Nové království Azjol-Nerub, které se táhlo jako obrovská síť pod ledovci zpustošenou zemí, později známou jako Northrend, bylo založeno.Válka Pavouků (War of the Spiders)
tisíc let později, kdy Král Lichů rozšířil svůj vliv i nad Northrendem, se temné síly začaly stavět proti němu. Starobylé podzemní království Azjol-Nerub poslalo své elitní bojovníky k útoku na Icecrown, aby zastavili Lich Kinga a jeho velení. K jeho velkému zklamání, Ner'zhul zjistil, že zlí Nerubiani jsou imunní nejen Nemrtvé Pohromě, ale i jeho telepatickým schopnostem. Nerubianští spiderlordi veleli obrovským silám. Měli také podzemní sítě, které se táhly téměř do poloviny Northrendu. Nakonec Ner’zhul válku proti Nerubanům vyhrál tak, že je unavil. S pomocí dreadlordů a nemrtvých válečníků napadl Lich King Azjol-Nerub a zbořil jeho podzemní chrámy. Říše Nerubianů padla podruhé. Ačkoli Nerubiani jsou imunní vůči jeho Nákaze, Ner'zhulova rostoucí magická moc mu umožnila zvýšit počet mrtvých pavoučích bojovníků a ovládat je. Jako důkaz o jejich houževnatosti a nebojácnosti, přijal Ner'zhul architektonický styl této rasy pro svou pevnost a konstrukci za svůj. Ačkoli přežilo pouze málo skupin nerubianských válečníků, stále se snaží pomstít Ner'zhulovi a kultivovat své podzemní království.Nedávná historie
yní je tato rasa vyčerpaná a rozhořčená. Většina žije na Northrendu a vyhýbají veškerému styku s lidmi žijícími venku. Uvědomují si, že jsou příliš slabí na svrhnutí Lich Kinga a musí se spokojit s jejich ubohou partyzánskou válkou. Mael Shelub, žijící Nerubianský nekromancer, cestoval na jih a pracoval s Forsaken Blarus Whitrick na porážce Pohromy v Silverpine Forest (samozřejmě je stále nenáviděl).Wrath of the Lich King
o smrti svého vůdce se Nerubianští vezíři chopili moci. Slouží „neviditelnému vládci“, který je určen, aby vedl tento starý pavoučí lid k definitivnímu vítězství nad Pohromou.Kultura
odle Anub'araka a podle mnoha důmyslných pastí v Azjol-Nerub byla kdysi tato rasa výbornými inženýry. Azjol-Nerub obsahuje obrovské knihovny s literaturou o filozofii a tajemných tradicích. Je možné se z ní dočíst, že občas unášeli Lidi a Elfy a prováděli na nich experimenty. Kel'Thuzad tvrdí, že jsou velmi inteligentní a bude se snažit sprovodit ze světa všechny, kteří nebyli jako on. Podobně jako Aqir. Nerubiani jsou krutí a xenofóbní. Stejně jako jejich silithidští příbuzní jsou nepřátelští ke všem rasám. Legendy vypráví o pomoci rasy Jormungar, které nutili dělat obrovské podzemní tunely skrz led Northrendu a položit tak základy pro starověkou Nerubianskou civilizaci.Společnost
ůzné typy Nerubianů žijí v kastách. Takzvaní Seerové jsou na poměrně vysoké úrovni Nerubianů, kteří působí jako kněží a mágové. Pavouk je nejčastějším motivem nerubianské rasy. Zřejmě se částečně vyvinuli do pavoučí (osm nohou) nebo hmyzí (šest nohou) podoby. Nemrtví Nerubiani jsou většinou pod kontrolou Nákazy a jsou známí jako Crypt fiends (hrobka ďáblů - případ většiny Nerubianů) a Crypt lords (hrobka pánů - Nemrtví Spiderlords). Nerubianský sklon ke zlu, který byl vždy nemilosrdný a agresivní, se po pádu Pavoučího království ještě zvýraznil. Přesto je tato rasa inteligentní a ne všichni se vydají cestou zla. Mohou se připojit ke skupinám dobrodruhů v naději, že bojují proti Lich Kingovi. Ostatní Nerubiani, často mladí, odchází ze svých domovů. Možná chtějí dosáhnout slávy, kterou kdysi jejich lid vlastnil. Velmi vzdáleně existuje možnost, že několik Nerubianů není zlých a mohou žít s ostatními rasami lépe, než jejich bratři.Naposledy upravil/a Wrent 18.03.2010 v 19:38:36.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Xemon 15.03.2010 15:35
Pěknej článek, ale chtělo by to víc info od blizzardu, třeba v cata bude nějaká přátelská frakce
Ellas 15.03.2010 15:30
Dobrý článek
Javorovej 15.03.2010 15:06
akorat by mně zajímalo do jaké kasty patří Anubarak a je vůbec jejich vůdcem?
Snake Plisken 15.03.2010 14:25
JJ je to moc povedeny ale zapomel dodat ze nerubiani jsou hlavni stoupenci a uctivaci starych bohu
Kopytnik 15.03.2010 09:40
Pěknej článek, dozvěděl sem se zase pár novejch věcí. Věděl jsem, že jsou příbuzní Silithusskejch Qiraji, ale nenapadlo by mě, že jsou natolik inteligentní.
Javorovej 15.03.2010 06:18
2 Kriegel: jj, sou tam 3 neutralni u MS co patri j AN a AKK... a zadavaj qsty...aspon tak si to pamatuju kdyz sem jeste hral..
Kriegel 15.03.2010 00:06
nevím jen vím že před vchdem do Azjol Nerub jsou myslím 3, kteří jsou neutrální
deki 14.03.2010 23:13
Super článek. Jen jedna malá otázečka, ví se o nějakém nerubianovi který je friendly k nějaké z frakcí aliance nebo hordy?
Mondrogar 14.03.2010 21:16
paradny clanok blizz by mohol dat aj takeho mounta ako v aq ze by dali naky novy raid spolu s ruby sanctum a tam by padal to by som bol rad
Mondrogar 14.03.2010 20:52
supr článek
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet