Patch 4.0.6 oficiálně vyšel 09.02.2011. Velké množství jeho změn již proběhlo ve spoustě hotfixů, které Blizzard uveřejňoval průběžně po spuštění Cataclysmu, a proto se s jeho příchodem upravilo také nepřeberné množství textových tooltipů..
Patch 4.0.6 se snažil hlavně o vyrovnání jednotlivých povolání (řešilo se např. PvP, viz Bloodlost v arénách, ale i problémy healerů v PvE). Obtížnost některých dungeonů a raidů byla lehce snížena. Více však zjistíte v patch notes...
Oficiální patch notes
Hlavní
- Velké množství tooltipů (popisů kouzel apod.) bylo aktualizováno, aby správně zobrazovalo změny, které proběhly s nedávnými hotfixy.
- Všechny guild standarty (banners) nyní přidávají také bonusovou reputaci, navíc k honorům a zkušenostem.
- Human Illusion: Tento efekt již není použit na worgeny, kteří cestují dovnitř Caverns of Time.
- Guild bank vouchery, které se odemykají jako guild odměny, nyní správně ukazují, že je může použít pouze Guild Leader.
- Spousta vzácných potvor (rare), která se skryla s příchodem Deathwinga na Azeroth, se vrátila! Navíc ke svému návratu do post-Cataclysmického světa přinášejí nový vylepšený loot, je za ně víc zkušeností a respawnují se mnohem rychleji.
- Definice Guild skupiny v 5-man dungeonech byla předělána.
- Pokud jsou 3 z 5ti hráčů ve skupině členové jedné guildy, můžou nyní získat guild achievementy a dostávat 50% normálních guild zkušeností.
- Pokud jsou 4 z 5ti hráčů ve skupině členové jedné guildy, můžou nyní získat guild achievementy a dostávat 100% normálních guild zkušeností.
- Pokud je 5 z 5ti hráčů ve skupině členy jedné guildy, můžou nyní získat guild achievementy a dostávat 125% normálních guild zkušeností.
- Berte také na vědomí, že Heroic dungeony nabízejí 1,5x více guild zkušeností.
- Jakmile guilda dosáhne levelu 23, denní limit na zkušenosti je odstraněn.
- Na guild odměnu Armadillo Pup vám nyní stačí reverde frakce, místo exalted.
- Guildovní požadavky na reputaci s frakcemi na Guild Herald byly sníženy na Revered.
- Level-85 bossové v Lost City of the Tol'Vir, Grim Batol a Halls of Origination nyní každý dávají 30 Justice points, když je zabijete.
- Odměny za denní Random Dungeon na normální obtížnosti byly zvýšeny na 140 Justice Points, místo 70.
- Hráči už nemusí objevit vstup do Cataclysm dungeonů, aby do nich mohli skrz Dungeon Finder.
- Hráči na levelu 85 si nyní můžou skrz Dungeon Finder vybrat jakýkoli normal dungeon. Pokud ale vyberete Random Dungeon, do low-level dungeonů se nedostanete a stejně tak do Blackrock Caverns nebo Throne of the Tides.
- Blackrock Caverns
- Beauty se nyní v Heroic obtížnosti spawnuje s pouhými dvěma štěňaty. Nemějte však strach, chybějící štěně bylo adoptováno skvělou, snad až šílenou rodinou.
- The Bastion of Twilight
- Ascendant Council
- (!) Na Elementium Monstrosity lze nyní zaútočit i z větší dálky.
- (!) Zranění Liquid Ice bylo významně zvýšeno.
- (!) Zranění Electric Instability na normal obtížnosti bylo trochu sníženo.
- (!) Immunity efekty již nezruší Gravity Crush.
- (!) Gravity Crush už v Heroic obtížnosti nezáshne další cíleno longer hits additional targets on Heroic difficulty.
- (!) Frozen Orbs se nyní v Heroic obtížnosti despawnují na začátku fáze 3.
- Cho'gall
- (!) Čas na znovuvykouzlení Depravity byl v 10-man módu prodloužen.
- Halfus Wyrmbreaker
- (!) Shadow Nova je nyní v 10-man módu kouzlena méně často.
- (!) Chycení draci v tomto souboji nyní použíjí Dragon's Vengeance, ve chvíli, kdy jsou zabiti, místo toho, kdy jsou puštěni. Kvůli této změně byly sníženy životy a zranění draků, a bonus z Dragon's vengeance byl zvýšen.
- Valiona and Theralion
- (!) Immunity už hráče neportnou pryč z Twilight Realm.
- (!) Zranění Twilight Sentries v Heroic obtížnosti bylo sníženo.
- Ascendant Council
- Blackwing Descent
- Dwarven Golem Council nyní v Heroic obtížnosti přejde do berserk stavu po 10ti minutách.
- Atramedes yní v Heroic obtížnosti přejde do berserk stavu po 10ti minutách.
- Magmaw
- (!) Blazing Bone Constructs v Heroic obtížnosti už neuvolňují oheň periodicky.
- (!) Blazing Bone Constructs v Heroic obtížnosti mají nyní méně životů.
- (!) Magmawovi životy v Heroic obtížnosti byly sníženy.
- Maloriak
- (!) Čas kouzlení Release Aberrations byl zvýšen.
- (!) Heroic: Sníženy životy Vile Swill o 15%.
- (!) Heroic: Dark Sludge může být nyní zacíleno pouze na hráče.
- Nefarian
- (!) Chromatic Prototypes, které se objeví v druhé fázi, nyní počkají déle, než začnou kouzlit Blast Nova.
- (!) Stolen Power bonus, který získáte v Heroic obtížnosti, nyní zvyšuje všechno zranění a léčení o nastavený čas, ale každý útok / heal je zvýšen o menší množství. V popisu bude tato změna upravena až pozdějí.
- (!) Uvolnění jedné mysli z Dominion nyní na krátkou dobu dává bonus k rychlosti pohybu.
- Omnotron Defense System
- (!) V heroic obtížnosti je nyní 10 minut berserk timer.
- (!) Životy Golema byly v Heroic obtížnosti sníženy.
- (!) Zranění Incineration Security Measure bylo sníženo.
- Deadmines
- Životy Foe Reaper 5000 byly trochu sníženy. Navíc nyní přejde do enrage již na 40%, místo 30%.
- Pokud jste během boje s Vanessou VanCleef uvnitř Helix's Nightmare, je Helix nyní větší a je lépe vidět.
- Poslední zhoupnutí na laně během boje s Vanessou VanCleef bylo odstraněno. Hráči již tak nemusí opusti loď před koncem fáze 3.
- Lodní teleport se nyní aktivuje, když je poprvé vyzván Ripsnarl, spíš než až když je poražen.
- (!) Opraven bug, kdy hráči občas měli po vyzvání Helixe Gearbrakera problémy s mounty.
- Foe Reaper 5000
- Když má Enrage, Molten Slag se spawnují o 33% rychleji.
- Vanessa VanCleef
- Některé ohně na lodích po poražení Vanessy VanCleef zmizí, aby bylo jednoduší se od vchodu jeskyně vrátit na loď.
- Vengeance of VanCleef byl předělán. Je to nyní stackující se buff, který zvyšuje zranění, velikost a rychlost útoku. Stakuje se 40krát. Vanessa ho začně kouzlit hned jak se vrátí na loď po detonaci náloží.
- Grim Batol
- Faceless Corruptors se nyní pohybují o 10% pomaleji.
- Hráči můžou používat koula a schopnosti, i když jsou ovlivněni Impaling Slam od Forgemaster Throngus.
- Zranění Valionina Devouring Flame bylo sníženo o 20%.
- Halls of Origination
- Trvání Flame Wardenova Raging Inferna bylo sníženo o 80%.
- Anrapheův Nemesis Strike nyní dává 75% zranění zbraně, místo 50%. Navíc DoT efekt této schopností nyní dává 15000 zranění za 2 sekundy, místo 9000.
- Flame Bolt od Earthrager Ptah nyní v Heroic obtížnosti dává více DPS.
- Setesh hledá portál každých 25 sekund, místo 20.
- Lost City of the Tol'vir
- Lockmaw už netoleruje boje v jeho místnosti s pokladem.
- Shadowfang Keep
- Lord Godfrey by se při kouzlení Pistol Barrage měl zaměřit na náhodný cíl.
- Baron Ashbury
- Bohužel ve své aroganci zapomněl jak udělat Mend Rotten Flesh.
- Lord Walden
- Conjure Poisonous Mixture nyní dává větší úvodní zranění.
- Frost Mixture má nyní AoE zranění.
- Toxic Catalyst nyní dává méně zranění za čas.
- The Stonecore
- Dust Storm Stonecore Earthshaperů dává nyní o něco méně zranění.
- Corborus
- Čas varování před Thrashing Charge byl zvýšen o 1 sekundu. Navíc Thrashing Charge proběhne již jen 4x, místo 5x.
- Grafika Rock Borers, které se spawnují během submersion fáze, je nyní jiná než grafika Trashing Charge.
- High Priestess Azil
- Vyrostla! Nyní měří 175% normální velikosti člověka. Místo 125%.
- Gravity Wells by nyní měly zabít Devout Followers rychleji.
- Doba kouzlení Force Grip je nyní 1,5 sekundy, místo 1.
- Velikost varující grafiky před Seismic Shard byla zvětšena, aby přesněji označovala oblast, kterou to zasáhne.
- Slabhide
- Pozemní fáze nyní trvá déle a je v ní méně stalaktitů.
- Ozruk
- Dává nyní víc melee damage.
- Před kouzlením se nyní na zemi objeví grafika, díky které bude jasné, jak daleko musí hráč být, aby ho nezasáhlo Shatter.
- Doba kouzlení Shatter se prodloužila na 3 sekundy, místo 2,5.
- Zranění Shatter se nyní snižuje armorem, ale bylo zvýšeno o 33,3% (a samozřejmě se opakuje).
- Opravy chyb
- Opraven bug u Ozrukova Shatter, kde kouzlo odhazovalo vše v dosahu 10 yardů, zatímco damage bylo na 15 yardů. Nyní je oboje 15 yardů.
- Throne of the Four Winds
- Al'Akir
- (!) Al'Akirovo Electrocute už nemůže být zrušeno kouzlem Spell Reflection.
- Conclave of Wind
- (!) Heroic: Slicing Gale debuff snížen z 10% za stack na 5%.
- (!) Trvání Wind Blast před efektu bylo zvýšeno na 5 sekund, místo 3.
- Al'Akir
- Throne of the Tides
- Zranění Shock Blestem od Lady Naz'jatar a Chain Lightning od Naz'jar Tempest Witch bylo sníženo.
- Zranění Swell od Tainted Sentries bylo sníženo.
- Zranění Blight of Ozumat bylo sníženo o 25% za stack.
- Commander Ulthok nyní dává více zranění na blízko.
- Gilgoblinovo zranění z Poisoned Spear bylo trochu sníženy.
- (!) Poisoned Spear: Zranění sníženo.
- The Vortex Pinnacle
- Mobové
- Rychlost kouzlení Desperate Speed od Temple Adepts má nyní trochu kratší trvání.
- Altairus
- Směr a zábavný koeficient Cyclones, které se objevují v Heroic obtížnosti během boje s Altairusem je nyní srozumitelnější.
- Cyclones nyní vyhodí hráče přímo nahoru, a hráči zasaženi cyklónem nemůžou několik dalších sekund být zasaženi znovu.
- Asaad
- Skyfall Stars jsou nyní povolány, aby pomohli Asaadovi porazit hráče.
- Static Cling má nyní zvýšenou dobu kouzlení na 1,25 sekundy, místo 1.
- Grand Vizier Ertan
- Jeho životy byly trochu sníženy.
- Nyní odhodí hráče, kteří u něj stojí příliš blízko, když stáhne svůj Cyclone Shield, který nyní dává Nature zranění, pokud se dotkne hráčů.
- Mobové
- Arény
- Bloodlust, Heroism, Time Warp a Ancient Hysteria už nelze v Arénách použít.
- Battlegroundy
- The Battle for Gilneas
- Čas, který je potřeba na získání vlajky byl snížen na 5 sekund, místo 8 sekund.
- Strand of the Ancients
- Zranění Antipersonnel Cannons bylo zdvojnásobeno.
- Rychlost Rocket Blast střel (z Antipersonnel Cannons) byla zvýšena asi o 50%.
- Některé Antipersonnel Cannons můžou ostřelovat i podlaží, na kterých se objevily. Místa, kde se objevují, byla opravena.
- Battleground Demolisher už nemá dvě další sedadla a sedět na něm může už jen řidič.
- Battleground Demolishers jsou již označeny jako PvP objekty. Jejich Crowd control tak již nebude trvat tak dlouhou dobu.
- Už by se němela objevovat časová nesrovnalost při spawnování Battleground Demolisherů na začátku každého kola.
- Battleground Demolishery, které se spawnly v přístavu, už nezmizí, pokud útočníci získají severní hřbitov.
- Massive Seaforium Charges by nyní měli jít použít v Rated Battleground zápasech.
- Trvání Teleport debuffu bylo sníženo na 10 sekund, místo 20 sekund.
- Radius Seaforium Blast byl snížen na 10 yardů, místo 20 yardů.
- Teleporty obránců vás nyní přemístí podle toho, kolik bran již bylo sničeno, spíš než aby vás teleportovaly přímo za danou bránu. Pokud např. kliknete na Teleport u Blue Gate, když byla jedna z bran na pláži zničena, dostanete se k Red Gate.
- The Battle for Gilneas
- Tol Barad
- Hráči budou nyní teleportování z Tol Barad micro dungeonů 15 minut před začátkem další bitvy.
- Týdenní PvP quest "Victory in Tol Barad" nyní dává 200 honorů a 3 Tol Barad Commendation.
- Hráči nyní mohou vidět status Tol Baradu ve World Map, ať jsou kdekoliv. Čas do další bitvy je zobrazen po přiblížení na mapu samotné lokace. Frakce, která momentálně frakci ovládá, je zobrazena na mapě Eastern Kingdoms.
- Útočníci budou o 200% rychleji získávat další místa (capture), pokud budou mít pod kontrolou 2 pevnosti.
- Obránci budou o 200% rychleji získávat další místa (capture), pokud budou mít pod kontrolou všechny 3 pevnosti.
- Potvory pro Daily questy, bylinky, minerály atd. se nyní budou spawnovat jen v době, kdy se zrovna nebojuje. Pět minut a minuty před koncem této questovací fáze se zobrazí varování. Fáze končí 15 minut před začátkem bitvy, v tuto chvíli je možné se do bitvy přihlašovat. V tuto chvíli budou všichni hráči v daily micro dungeonech teleportováni pryč. To ale neplatí pro Tol Barad Peninsulu a questy tamtéž.
- Draeneiská raciální schopnost Gift of the Naaru nyní vyléčí cíl za 20% jeho životů za 15 sekund, místo škalované hodnoty.
- Trpasličí raciální schopnost Stoneform nyní snižuje všechno utrpěné zranění o 10%, místo zvyšování armor o 10%. Schopnost také trpaslíka zvětší.
- Lidská raciální schopnost Every Man for Himself se vrátila k 2 minutovému cooldownu, místo 3.
- Raciální schopnost nočních elfů Shadowmeld lze nyní použít i pokud jste přeměněni (shapeshifted).
- Raciální schopnost taurenů War Stomp lze nyní použít i pokud jste přeměněni (shapeshifted).
- Worgenská raciální schopnost Darkflight má nyní 2 minuty cooldown, místo 3 a už nemá global cooldown. Zvýšení rychlosti se nyní navíc sčítá s ostatními bonusy, ale nelze aktivovat, pokud je zrovna Sprint nebo Dash aktivní (a naopak).
- Gnómská raciální schopnost Escape Artist má nyní 1,5 minuty cooldown, místo 1,75. Nyní je navíc možné "vyplýtvat" schopnost jejím použitím ve chvíli, kdy nejste nijak připoutáni k zemi. To je stejné jako u ostatních dispellů.
- Icebound Fortitude nyní při použití, jako bonus k imunutě na stuny, právě aktivní stuny přeruší.
- Absorbční efekt Necrotic Strike se nyní snižuje podle resilience cíle. Navíc bylo trvání jeho debuffu sníženo na 10 sekund, místo 15.
- Bonus ke spell hit dříve přidávaný Virulence (Unholy) byl přeměněn do pasivního efektu Runic Focus, který mají všichni Death Knighti.
- Zranění Death Coil bylo sníženo asi o 10%.
- Absorbční efekt Necrotic Strike je nyní redukován resiliencí cíle.
- Blood
- Crimson Scourge bylo předěláno. Namísto 50/100% šance na to, že další Blood Boil bude zdarma, když je Plague Strike použit na cíl s Blood Plague, dává talent nyní 5/10% šanci na Blood Boil zdarma, když Death Knight jakkoli zaútočí zblízka na cíl s Blood Plague.
- Will of the Necropolis už nevrátí Blood Rune, když resetuje cooldown Rune Tap. Místo toho bude ve chvíli, kdy bude Will of the Necropolis aktivní, další Rune Tap zdarma.
- Heart Strike nyní dává 175% zranění zbraně + 15% za každou nákazu, místo 120%+10%.
- Improved Death Strike nyní zvyšuje zranění Death Strike o 30/60/90%, místo 15/30/45%.
- Bone Shield nyní má 4 charges, místo 3.
- Pokud je Death Strike použit, když je Blood Shield již aktivní, nový absorb se bude stakovat se starým, místo toho, že ho nahradí.
- Scarlet Fever se nyní nahodí pomocí Blood Plague, místo Blood Boil.
- Frost
- Howling Blast nyní dává o 40% méně zranení všem ostatním cílům kromě cíle hlavního.
- Might of the Frozen Wastes nyní také zvyšuje zranění z boje na blízko o 4/8/12%, pokud máte obouruční zbraň.
- Chilblains nyní také způsobuje, že Chains of Ice uzemní cíl na 1.5/3 sekundy.
- Hungering Cold má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Unholy
- Desecration se nyní také spustí s Necrotic Strike.
- Procnutí Runic Corruption ve chvíli, kdy je aura již aktivní, nyní přidá 3 sekundy k trvání již existující aury, místo toho, aby jednoduše přepsalo starou auru.
- Unholy Might (passive) bylo sníženo na zvýšení síly o 5%, místo 10%.
- Dark Transformation nyní zvyšuje zranění peta o 80%, místo 100%.
- Ratio vráceného runic power z Magic Suppression bylo sníženo asi o jednu třetinu.
- Rage of Rivendare nyní zvyšuje zranění úderů (strike) o 12/24/36%, místo 15/30/45%.
- Shadow Infusion nyní zvyšuje zranění peta o 8% za stack, místo 10%.
- Blightcaller (Mastery) byl předělán a přejmenován na Dreadblade. Zvyšuje všechno Shadow zranění o 2,5% za každý Mastery bod.
- Death's Advance (nový talent): Když jsou obě Unholy runy vyčerpány, zpomalující efekty, nemůžou Death Knighta dostat pod 75/100% normální rychlosti.
- Sudden Doom se nyní spustí pouze z auto útoku hlavní zbraní a je normalizován vzhledem k rychlosti zbraně, spíš než aby měl přesnou procentuální šanci.
- Virulence byl předělán. Dává nyní dalších 10/20/30% k zranění z disease.
- Glyphy
- Glyph of Death's Embrace už nevrací Runic Power, pokud se sami vyléčíte pomocí Lichborne.
- Glyph of Dark Succor (nový glyph) zvyšuje minimální léčení Death Strike o ze 7 na 15% maximálních životů, ale pouze v Unholy nebo Frost Presence.
- Runeforging
- Swordbreaking a Swordshattering nyní snižuje trvání disarm o 60%, místo 50%.
- Barkskin už nelze dispellnout.
- Healing Touch se nyní učí na levelu 78, místo levelu 3.
- Zranění Lacerate bylo sníženo asi o 20%.
- Bonus ze zranění zbraně k Mangle (Bear Form) na levelu 80+ byl snížen na 235%, místo 300%.
- Bonus ze zranění zbraně k Mangle (Cat Form) na levelu 80+ byl zvýšen na 460%, místo 360%.
- Zranění Maul bylo sníženo asi o 20%.
- Mount Up: Tento guild perk nyní funguje také pro Flight Form a Swift Flight Form.
- Nourish se nyní učí na levelu 8, místo 78.
- Omen of Clarity už nemůže být spuštěn pozitivními kouzly (jako healy), dokud není vybrán Restoration talent Malfurion's Gift.
- Zranění Rake bylo sníženo o 10%.
- Rejuvenation se nyní dá naučit na levelu 3, místo levelu 8. Nyní stojí 20% základní many..
- Zranění Rip bylo sníženo o 10%.
- Entangling Roots mají nyní PvP trvání 8 sekund.
- Hibernate má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Cena many Moonfire byla snížena z 18% na 9%.
- Nature's Grasp má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Prowl už není ukončen nepřátelským Demoralizing Shout nebo Demoralizing Roar.
- Lockout čas Skull Bash byl snížen na 4 sekundy, místo 5.
- Soothe je nyní instantní, místo 1,5 sekundy.
- Worgenské a trollí Swift Flight Form mají nový design.
- Shapeshifts: Přeměna do/z formy již neodstraní uzemňující efekty. Pořád ale odstraní efekty zpomalující pohyb.
- Bonus ze zranění zbraně k Shred na levelu 80+ byl zvýšen na 450%, místo 350%.
- Balance
- Trvání buffu The Shooting Stars bylo zvýšeno na 12 sekund, místo 8.
- Cena many Typhoon byla snížena o 50%.
- Cena many Sunfire byla snížena z 18% na 9%.
- Prospěch z mastery u Total Eclipse (Mastery) byl zvýšen asi o 33%.
- Trvání Fungal growth bylo prodlouženo na 20 sekund, místo 10. Navíc by nyní mělo kouzlo být citlivější, když vybouchnou Wild Mushrooms.
- Moonkin Form nyní dává 15% redukci zranění místo zvýšení armor. Navíc přeměna do nebo z formy odstarní kořeny. (ale zatím to není v popisu kouzla).
- Starfall už nezasáhne cíle, které nejsou v kombatu. Hvezdy nyní budou také padat trochu rychleji.
- Wild Mushroom je nyní instantní, místo 0,5 sekundy. Radius detonace byl nyní navíc zvýšen na 6 yardů, místo 3, a zranění bylo zvýšeno o 30%.
- Feral
- Berserk (instantně procující z Mangle) má nyní nový Spell Alert. Navíc Berserk již neodstraní Fear a neudělá na něj druida imunním.
- Bonus ze zranění zbraně k Pulverize byl snížen na 80%, místo 100%.
- Infected Wounds mají nyní PvP trvání 8 sekund.
- Blood in the Water: Časování efektu bylo vylepšeno tak, že Ferocious Bite okamžitě obnoví Rip, místo toho, že je trochu zpožděné (což umožňovalo, že Rip vypršelo, místo toho, aby bylo obnoveno).
- Restoration
- Nature's Bounty už neovlivňuje Swiftmend, ale má nový efekt. Když má druid Rejuvenation na 3 nebo více cílech, doba kouzlení Nourish se sníží o 10/20/30%.
- Imunita Tree of Life na Polymorph se vrátila.
- Empowered Touch nyní také ovlivňuje Regrowth. Navíc poté co Tree of Life již není aktivní, tento talent bude nyní obnovovat jen poslední vykouzlený nebo obnovený Lifebloom a nebude obnovovat ostatní kopie Lifebloom.
- Natural Shapeshifter byl snížeh na 3/6ti sekundové zvýšení trvání Tree of Life, místo 5/10.
- Prospěch z mastery Symbiosis (Mastery) byl zvýšen asi o 16%.
- Trvání Tree of Life bylo sníženo na 25 sekund, místo 30.
- Léčení Wild Growth bylo zvýšeno o 30%, a cooldown byl snížen na 8 sekund, místo 10.
- Disentanglement (nová specializace): Způsobí, že při změně formy se odstarní jak snare, tak nově i root efekty.
- Glyphy
- Glyph of Regrowth nyní způsobí, že HoT efekt se na cílech, které mají méně než 50% životů, sám obnoví. Místo 25%.
- Glyph of Wrath nyní zvyšuje zranění Wrath o 10% a už nepotřebuje, aby na cíli byl Insect Swarm.
- Glyph of Entangling Roots byl předělán. Snižuje nyní dobu kouzlení Entangling Roots o 0,2 sekundy, než aby z něj udělal instant.
- Aspect of the Wild, Aspect of the Hawk a Aspect of the Fox můžete nyní kouzlit i na mountovi.
- Deterrence nyní dává 100% šanci u útoků zblízka na miss, místo 100% na parry. To znamená, že některým útokům, které nelze odrazit (parry), např. některé schopnosti rogue, se nyní můžete pomocí Deterrence vyhnout a navíc můžete profitovat z Deterrence i ve chvíli, kdy máte disarm.
- Cooldown a trvání Dust Cloud byly upraveny tak, aby se více blížily Tailspin (stejný efekt, jiný pet).
- Zranění Kill Command bylo zvýšeno o 20%.
- Škálování attack poweru u Kill Shot bylo zvýšeno o 50%.
- Trvání Concussive Shot bylo zvýšeno na 6 sekund, místo 4.
- Freezing Trap má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Master's Call má nyní 35 sekund cooldown, místo 1 minuty, a jeho dosah byl zvýšeno na 40 yardů, místo 25. Jeho grafický efekt je nyní také více zřejmý.
- Wing Clip má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Bonus ke zranění zbraně k Aimed Shot byl zvýšen na 200%, místo 150%. Základní doba kouzlení byla také snížena na 2,4 sekundy, místo 3.
- Zranění Arcane Shot bylo zvýšeno o 15%.
- Hunter může nyní použít Auto shot i když se pohybuje.
- vykouzlení Trap Launcher, Distracting Shot a Scare Beast nyní zruší Autoshot. Je to kvůli tomu, aby nedocházelo k rušení Crowd Control efektu.
- Marksmanship
- Celkové zranění Chimera Shot bylo zvýšeno asi o 50%.
- Wild Quiver (Mastery): Šance na spuštění tohoto bylo zvýšeno asi o 17% za mastery.
- Beast Mastery
- Animal Handler nyní dává 25% pasivní bonus k attack poweru, místo 15%.
- Survival
- Into the Wilderness (passive) bylo sníženo na zvýšení Agility o 10% Agility, místo 15%.
- Zranění Black Arrow bylo sníženo o 15%.
- Zranění Explosive Shot bylo sníženo o 15%.
- Hunter vs. Wild bylo zvýšeno na 5/10/15% Staminy, místo 4/8/12%.
- Peti
- Peti nyní mají 70% armoru svého pána, místo různých hodnot založených na typu peta.
- Shale Spiders mají nyní správně speciální schopnost (Web Wrap).
- Bad Manner (monkey) se nyní správně zruší při zranění.
- Glyphy
- Glyph of Concussive Shot předělán. Nyní limituje maximální rychlost cíle, když je Concussive Shot aktivní.
- Opravy chyb
- Cobra Shot nyní správně zvyšuje trvání Serpent Spread Serpent Sting.
- Flame Orb nyní ignoruje crittery.
- Cena many Arcane Barrage byla snížena o 8%.
- Cena many Arcane Blast byla snížena o 12%.
- Lockout Counterspell bylo sníženo na 7 sekund, místo 8.
- Cena many za Fireball byla snížena o 25%.
- Polymorph má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Ring of Frost: Radius se zmenšil na 8 yardů, and vnitřní "bezpečný" radius je nyní 4,7 yardu (což se přesně rovná grafickému zobrazení). Dispellnutí efektu Ring of Frost nyní způsobí, že cíl bude na další zamrznutí na 3 sekundy imunní. Pokud stejný mág zakouzlí druhý Ring of Frost (např. skrz Cold Snap), první zmizí a přestane fungovat. Navíc je PvP trvání Ring of Frost 8 sekund.
- Když mage použije Invisibility spell, i jeho Water Elemental bude neviditelný.
- Molten Armor, Frost Armor a Mage Armor už nestojí manu.
- Cena many za Fireball byla snížena na 9% základní many.
- Cena many za Frostfire Bolt byla snížena na 9% základní many.
- Mage Armor nyní snižuje trvání magických efektů o 35%, místo 50%.
- Arcane
- Slow má PvP trvání 8 sekund.
- Fire
- Firestarter nyní umožní mágovi, aby zakouzlil Scorch během pohybu (nezáleží který armor spell je použit), a už neodstraňuje redukci na Critical strike u Molten Armor.
- Prospěch z mastery Flashburn (Mastery) byl zvýšen asi o 12%.
- Cena many Living Bomb byla snížena o 22%.
- Frost
- Zranění Deep Freeze bylo sníženo o 20%.
- Fingers of Frost už nemůžou být dispellnuty a nyní také zvyšují zranění Ice Lance o 15%.
- Frost Specialization nyní dává pouze dva základní body mastery (místo 8), čímž snižuje všechno frost zranění zmraženým cílům o 15%. Frost Specialization nyní ale zvyšuje zranění Frostbolt o 15%.
- Opravy chyb
- Ring of Frost lze nyní zakouzlit (a správně funguje) v různých transportech. (výtahy, speciální dveře atd.)
- Cena many Blessing of Might a Blessing of Kings byla zvýšena asi o 217%, takže stojí podobně jako Mark of the Wild.
- Bonus ze zranění zbraně k Crusader Strike bylo zvýšeno na 135%, místo 115%.
- Inquisition už nelze dispellnout.
- Rebuke se nyní můžou naučit všichni paladini na levelu 54. Všechny postavy budou muset navštívit svého trenéra, i pokud měli Rebuke již dříve díky talentům.
- Cena many Divine Light byla zvýšena asi o 10%.
- Cena many Flash of Light byla zvýšena asi o 10%.
- Cena many Holy Light byla zvýšena asi o 10%.
- Lay on Hands nyní způsobuje, že na cíli bude Forbearance. Dříve se tak stalo pouze pokud bylo kouzlo použito na paladina. To byl starý návrh, kdy Divine Protection způsobovalo Forbearance a paladin nechtěl, aby tank přestal používat své defensivní cooldowny.
- Lay on Hands nemůže být critical a nebude ovlivněno většinou schopností, které upravují léčení (jako Beacon of Light). Navíc nyní nemá Lay on Hands globální cooldown.
- Forbearance
- Trvání sníženo na 1 minutu, místo 2.
- Od té doby, co Divine Shield, Lay on Hands a Hand of Protection způsobují Forbearance, popisy kouzel byly upraveny, aby lépe vysvětlovaly mechaniky.
- Holy Wrath už nepočítá crittery poblíž, když rozděluje zranění mezi cíle.
- Seal of Truth: Všechny cíle jednoho útoku (jako Judgement, Hammer of Wrath, Exorcism a Templar's Verdict) můžou nyní spustit tento Seal.
- Divine Plea nyní trvá 9 sekund, místo 15. Za každý tick dává 4% many, místo 2%. Maximum je 12% many, místo 10%.
- Retribution
- Divine Purpose: Šance použitelných schopností na vytvoření Holy Power byla snížena na 7/15%, místo 20/40%, ale místo generování 1 Holy Power nespotřebuje další použitelná schopnost žádný HOly Power a funguje, jakoby paladin měl 3 Holy Power.
- Repentance se už nezruší zraněním z Censure (Seal of Truth).
- Rebuke talent byl nahrazen novým pasivním talentem, Sacred Shield. Paladini, kteří měli Rebuke budou automaticky mít Sacred Shield. Pokud bude mít paladin méně než 30% životů, dostane Sacred Shield efekt. Ten absorbuje X zranění a zvyšuje léčení, které dostanete, o 20%. Trvá 15 sekund. Tento efekt se nemůže objevit častěji než jednou za 30 sekund. Nejde dispellnout.
- Zealotry už nejde dispellnout.
- Act of Sacrifice už nezpůsobí, že Cleanse odstraní efekty ovlivňující pohyb z vozidel, na kterých paladin jede.
- Seals of Command se již nespustí dvakrát při každém tiku Seal of Truth.
- Zranění ze zbraně u Divine Storm bylo zvýšeno z 80% na 100%.
- Hand of Light (Mastery): Procentuální zranění Templar's Verdict, Crusader Strike a Divine Storm se počítá jako další Holy zranění. Toto Mastery nyní dává 2,1% bonus k Holy zranění za mastery, místo 2,5%.
- Holy
- Protector of the Innocent léčí o 30% méně.
- Aura Mastery: Tati schopnost již nezvyšuje bonusy z Crusader Aura.
- Protection
- Vindication už neumožňuje Hammer of Justice přerušení cílů imunních na stun. Jelikož má nyní každý Rebuke, není tato funkce již nutná.
- Eternal Glory: Šance na to, že nespotřebujete Holy Power z tohoto talentu se nyní také používá na to, zže nespotřebujete clearcasting efekt z Divine Purpose.
- Glyphy
- Glyph of Divine Plea nyní dává 6% many, maximum je 18% za 9 seconds.
- Opravy bugů
- Word of Glory už neresetuje swing timer.
- Trvání Levitate bylo zvýšeno na 10 minut, místo 2.
- Cena many Power Word: Fortitude byla snížena asi o 68%, takže stojí podobně jako Mark of the Wild.
- Cena many Power Word: Shield byla zvýšena o 31%, ale i jeho efekt byl zvýšen o 208%.
- Cena many Renew byla snížena o 24%.
- Mind Control má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Mind Sear může být nyní zakouzleno i na přátelské cíle. Zranění Mind Sear bylo zvýšeno asi o 15%.
- Efektivita Prayer of Healing byla snížena o 15%.
- Mind Blast nyní dává o 18% zranění víc než Mind Spike.
- Cena many Shadow Protection byla snížena asi o 65%, takže stojí podobně jako Mark of the Wild.
- Discipline
- Focused Will nyní procuje, když dostane priest kritcký zásah, to vše navíc k dosavadnímu efektu.
- Pain Suppression už nejde dispellnout.
- Improved Power Word: Shield nyní také zvyšuje počet absorbnutých zranění o dalších 15/30%, pokud je zakouzle sám na sebe.
- Divine Aegis: Criticaly z Prayer of Healing nyní dávají bonusové množství navíc k základnímu, neustále procujícímu efektu Divine Aegis.
- Grace už není omezeno pouze na jeden cíl v jeden čas.
- Cena many Penance byla zvýšena o 7%, ale léčení bylo zvýšeno o 20%.
- Strength of Soul se nyní objeví, když priest použije Inner Focus, místo Power Word: Shield. Strength of Soul nyní také způsobuje, že priest bude imunní na silence, interrupt a dispel na 2/4 sekundy po použití Inner Focus.
- Holy
- Blessed Resilience nyní procuje, když dostane priest kritcký zásah, to vše navíc k dosavadnímu efektu.
- Chakra stav nyní trvá 1 minutu, místo 30 sekund.
- Desperate Prayer nyní vyléčí za 30% celkových životů.
- Holy Concentration nyní zvyšuje regeneraci many ze spiritu o 15/30%, místo 20/40%.
- Holy Word: Chastise má nyní 30 sekund cooldown, místo 25. Navíc se správně zruší při zranění.
- Životy Lightwell byly zvýšeny o 50% (kvůli PvP).
- Serendipity má nyní také Spell Alert a Floating Combat Text.
- Surge of Light nyní také procuje při Flash Heal a Greater Heal a může mít kritický zásah.
- Chakra
- Binding Heal a Holy Word: Serenity nyní obnovují trvání Renew na cíli, navíc k ostatním přímým healům.
- Binding Heal, Flash Heal, Greater Heal můžou nyní spustit Chakra: Serenity.
- Mind Spike může nyní spustit Chakra: Chastise.
- Efektivita Circle of Healing byla zvýšena o 30%.
- Guardian Spirit: absorb/heal z této schopnosti nemůže nyní přesáhnout 200% maximálních HP cíle.
- Shadow
- Prospěch Shadow Orbů z mastery byl zvýšen asi o 16%.
- Vampiric Embrace nyní trvá, dokud není zrušeno.
- Glyphy
- Glyph of Mind Flay už nepotřebuje, aby Shadow Word: Pain byl na cíli.
- Glyph of Pain Suppression byl přejmenován na Glyph of Desperation a umožňuje, aby Guardian Spirit byl zakouzlen i ve stunu, navíc k Pain Suppression.
- Glyph of Psychic Horror nyní snižuje cooldown Psychic Horror o 30 sekund, místo 60 sekund.
- Glyph of Spirit of Redemption byl sloučen s Glyph of Prayer of Mending, který zvyšuje healing done prvního Prayer of Mending o 60%.
- Combat Readiness nyní trvá 20 sekund, místo 30 sekund, ale Combat Insight stack buff trvá 10 sekund, místo 6 sekund.
- Blind má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Crippling Poison má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Sap má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Stealth už není odstraněn, když nepřítel použije Demoralizing Shout nebo Demoralizing Roar.
- Garrote nyní stojí 45 Energy, místo 50.
- Smoke Bomb nyní trvá 5 sekund, místo 10.
- Assasination
- Critical strike bonus k Deadly Momentum nyní trvá 15 sekund, místo 10.
- Combat
- Revealing Strike nnyní zvyšuje zakončovací efektivitu o 35% (45% s glyphem), místo 20% (30%).
- Main Gauche (Mastery) nyní díví šanci na útok za 100% zranění z hlavní zbraně. Tento útok může spustit Combat Potency.
- Restless Blades nyní také snižují cooldown Redirect.
- Vitality nyní zvyšuje attack power o 25%, místo 20%.
- Blade Flurry se nyní dá přepínat a můžete ho vypnout opětovným kliknutím na tlačítko. Schopnost nyní nemá pevné trvání, ale bude mít cooldown 10 sekund, který se spustí poté, co je schopnost vypnuta (podobně jako Stealth). Navíc Blade Furry snižuje regeneraci energie o 30%, když je aktivní, místo 20%.
- Subtlety
- Executioner (Mastery) byl zvýšen z 2% na 2,5% za bod.
- Find Weakness nyní dává 35/70% armor redukci, místo 25/50%.
- Preparation už neresetuje cooldown Evasion.
- Sanguinary Vein nyní dává rogueovi 50/100% šanci na další Bleed efekt, který neodstraní Gouge.
- Cooldown Shadowstep byl zvýšen na 24 sekund, místo 20 sekund.
- Sinister Calling nyní dává 30% Agility, místo 25% a zvyšuje zranění Backstab a Hemorrhage o dalších 40%, místo 25%.
- Elusiveness nyní snižuje cooldown Cloak of Shadows o 10/20 sekund, místo 15/30 sekund.
- Glyphy
- Glyph of Garrote nyní zvyšuje trvání Garrote o 1,5 sekundy, místo 2 sekund.
- Efektivita Chain Heal byla zvýšena asi o 10%.
- Purge nyní odstraňuje jeden efekt místo dvou.
- Tremor Totem byl předělán. Totem lze nyní použít i když máte Fear, Charm nebo Sleep a pulzuje častěji, avšak vydrží pouhých 6 sekund a má 1 minutu cooldown.
- Flametongue Weapon procnutí nyní dávají asi o 20% méně zranění.
- Windfury Weapon procnutí můžou nyní spustit 3 další útoky, místo 2.
- Trvání Spiritwalker's Grace bylo zvýšeno na 15 sekund, místo 10.
- Healing Rain má nyní radius 40 yardů, místo 30, aby byl stejný jako ostatní šamanovy healy.
- PvP trvání Hex je nyní 8 sekund.
- Elemental
- Zranění Earthquake bylo zvýšeno asi o 10%.
- Zranění Lava Burst bylo zvýšeno asi o 10%.
- Elemental Overload (Mastery) procnutí z Lightning Bolt nebo Chain Lightning můžou nyní vytvořit charge Rolling Thunder.
- Enhancement
- Zranění Flametongue Weapon se nyní škáluje z attack power místo ze spell power (pouze z Enhancement šamanů).
- Cena many Purge již není snížena díky Mental Quickness.
- Restoration
- Cleansing Waters už nespustí svůj léčící efekt dvakrát, když šaman odstraní Magic a Curse debuff jediným kouzlem.
- Deep Healing (Mastery) bylo zvýšeno o 3% za bod, místo 2,5%.
- Cena many Greater Healing Wave byla zvýšena o 10%; healing done bylo zvýšeno o 20%.
- Mana Tide Totem byl předělán. Totem již nenásobí Spirit těch, kteří jsou v jeho dosahu. Místo toho dává pevný bonus Spiritu, který se rovná 400% spiritu šaman, který totem vytvořil, vyjma krátce trvajících Spirit buffů, které šaman dostane poté, co je totem položen. Efekt platí pro celý raid.
- Earth Shield už nejde dispellnout.
- Glyphy
- Glyph of Hex nyní snižuje cooldown o 10 sekund, místo 15.
- Curse of Exhaustion nyní snižuje rychlost pohybu o 30%, místo 50%. Její dosah byl zvýšen na 40 yardů, místo 30.
- Demon Armor a Fel Armor už nestojí manu a trvají, dokud nejsou zrušeny.
- Fear má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Fel Armor nyní zvyšuje warlockovu maximální manu o 10, místo obnovování životů.
- Seduction (Succubus) má nyní PvP trvání 8 sekund.
- Fel Armor bylo předěláno. Nyní obklopí warlocka pekelnou energií, zvýši spell power a způsobí, že bude vyléčen za 3% jakéhokoli kouzelného zranění, které způsobí.
- Cooldown u Devour (Felhunter) byl zvýšen na 20 sekund, místo 8. Tato schopnost se již nemůže být kouzlena sama od sebe (auto-cast).
- Drain Mana bylo odstraněno.
- Affliction
- Silence z Unstable Affliction trvá nyní 4 sekundy, místo 5 sekund.
- Soul Swap už nelze dispellnout.
- Demonology
- Demonic Rebirth nyní zvýrazní vyvolávací kouzla, pokud je aktivní.
- Demon Soul: Imp předěláno. Nyní zvyšuje šanci na critical všech neinstantních Destruction kouzel o 30%, místo zvyšování critical damage. Trvání sníženo na 20 sekund.
- Felstorm (Felguard) zranění sníženo o 20%.
- Zranění Immolation Aura sníženo asi o 30%.
- Inferno už nezvyšuje radius Hellfire, ale zvyšuje trvání Immolate o 6 sekund navíc k současnému efektu.
- Prospěch z mastery Master Demonologist (Mastery) zvýšen asi o 33%.
- Demonic Aegis nyní zvyšuje léčicí efekt Fel Armor o 50/100%.
- Destruction
- Shadow and Flame nyní procuje z Incinerate navíc k Shadow Bolt.
- Zranění Burning Embers sníženo o 15%.
- Prospěch z mastery Fiery Apocalypse (Mastery) zvýšen asi o 8%.
- Improved Soul Fire nyní zvyšuje Fire a Shadow zranění o 4/8%, místo 7/15% spell haste. Navíc byl tento talent přemístěn do Destruction řádku 3, prohodil se s Aftermath.
- Glyphy
- Cooldown Glyph of Soul Swap byl zvýšen na 15 sekund, místo 10.
- Charge nyní sdílí diminishing returns s jinými stuny.
- Zranění Cleave bylo sníženo o 20%.
- Hamstring má PvP trvání 8 sekund.
- Inner Rage byl předělán. Nyní snižuje cooldown Heroic Strike a Cleave o 50% (na 1,5 sekundy) na dalších 15 sekund. 1 minuta cooldown. Pořád nemůže být použit během Deadly Calm. Tato abilita byla původně navrhnuta, aby pomohla válečníkům s naplněním rage, ale Heroic Strike a změny v normalizaci rage se s tímto problémem vypořádaly sami. Tento nový návrh umožní válečníkům využití přebytečného rage rychleji.
- Recklessness nyní zvyšuje speciální šanci na critical o 50%, místo 100%, ale trvá plných 12 sekund, místo toho, aby umožňovalo pouze 3 charge.
- Zranění ze zbraně u Slam na levelu 80+ bylo zvýšeno ze 125% na 145%.
- Drums of War už nesnižují cenu rage za Piercing Howl.
- Cena Mortal Strike bylo snížena o 5 rage.
- Zranění Heroic Strike bylo sníženo o 20%.
- Arms
- Juggernaut už nezvyšuje cooldwon Charge, ale místo toho zvyšuje trvání Charge stunu o 2 sekundy. Navíc lze Charge použít ve všech postojích. Charge a Intercept ale budou sdílet cooldown.
- Lambs to the Slaughter: Místo přidání 10/20/30% zranění k dalšímu Mortal Strike, Overpower nebo Execute, to nyní dává 10% k Mortal Strike, Overpower, Slam nebo Execute, který se stakuje 1/2/3x.
- War Academy už nevylepšuje Heroic Strike nebo Cleave. Nyní buffuje Mortal Strike, Raging Blow, Devastate, Victory Rush a Slam.
- Fury
- Unshackled Fury (Mastery) nyní dává 5,6% výhodu za každý bod mastery, místo 4,7%.
- Zranění Bloodthirst bylo zvýšeno asi o 30%.
- Navíc k současnému efektu způsobuje nyní Bloodsurge, že další Slam dá o 20% víc zranění.
- Zranění ze zbraně u Raging Blow na levelu 80+ bylo zvýšeno ze 110% na 120%.
- Single-Minded Fury bonus byl zvýšen na 20%, místo 15%.
- Protection
- Stun z Charge stále nespustí diminishing returny u Protection warriorů, kteří mají Warbringer talent.
- Glyphy
- Glyph of Rapid Charge byl změněn ze 7% redukci cooldownu na odstranění 1 sekundy cooldownu.
- Find Herbs, Fish, a Minerals se už nevypne při vstupu do Arény nebo rated battlegroundu.
- Místo pro socket bylo přidáno ke všem vyrobeným epickým kusům zbroje, které ještě žádný neměly.
- Alchemy
- Alchemist's Stones na Agility, Strength a Intellect byly přidány.
- Počet bylinek potřebný k vytvoření flasky byl snížen, ale počet Volatile Life byl trochu zvýšen.
- Loot z Tiny Treasure Chest byl trochu vylepšen.
- Cooking
- Byly přidány nové lokace pro spawnování Confectioner's Sugar (předmět pro daily quest) ve Stormwindu.
- Enchanting
- Jsou dostupné tři nové enchanty. Zvyšují Agility o 50, Sílu o 50 nebo Intelect o 50. Je potřeba item level 300 a výš. Tyto recepty lze získat dropnutím ve světě (rare).
- Enchant Off-Handed - Superior Intellect nyní zvyšuje Intellect o 40, místo 100.
- Engineering
- Electrified Ether recept nyní vytvoří 2 až 3 Electrified Ether místo 1.
- Trvání Heat-Treated Spinning Lure buffu bylo zvýšeno na 15 minut, místo 5. Nyní recept také vytvoří 2 najednou.
- Synapse Springs nyní zvyšuje Agility, Strength, nebo Intellect (to co je pro postavu nejlepší).
- Volatile Air má nyní zvýšenou šanci na padnutí z bohatých rud a Pyritu s Electrostatic Condenser.
- Mystic Cogwheel je nový Engineering Cogwheel gem, který dává resilience rating a můžete ho koupit u Engineering vendora za 55 Honor Points.
- Fishing
- Vzácné (Rare) pruty lze nyní najít i v Bag of Fishing Treasures, které lze získat z fishing daily questů v Orgrimmaru a Stormwindu.
- Inscription
- (!) Obchodníci s inkoustem (Ink Trader) byly přidáni do Orgrimmaru a Stormwindu.
- Jewelcrafting
- Meta gemy se jmény Chaotic nebo Relentless potřebují nyní 3 červené gemy.
- Přidány nové meta gemy: Agile Shadowspirit Diamond (Agility/3% critical damage), Reverberating Shadowspirit Diamond (Strength/3% critical damage), and Burning Shadowspirit Diamond (Intellect/3% critical damage). Tyto nové recepty nejsou Soulbound a můžou padnout za jakýchkoli Cataclysm potvor. Nové meta gemy potřebují 3 červené gemy.
- Vivid Dream Emerald (nový gem) dává resilience/spell penetration a můžete ho koupit za 3 Illustrious Tokeny.
- Fialové, zelené a oranžové epické gemy z Wrath of the Lich King mají nyní vyšší cenu, aby na tom byly podobně jako červené, modré a žluté epické gemy (220 Justice Points). Burning Crusade epické gemy mají vyšší cenu, aby se rovnaly nejdražším WotLK gemům.
- Leatherworking
- Skillování z 500 na 510 bylo vylepšeno.
- Tailoring
- Darkglow Embroidery (Rank 2) nyní zvyšuje Spirit místo obnovování pevného množství many.
- Illusionary Bag má nyní 26 slotů.
- Bell of Enraging Resonance se nyní může spustit s jakýmkoli kouzelným zraněním, nejen z pouhých kritických zásahů.
- Interní cooldown The Fury of Angerforge byl drasticky snížen, takže tento trinket bude fungovat mnohem rychleji.
- Mandala of Stirring Patterns nyní dává Intellect místo Mastery.
- PvP bonus pro Priesty za 4 části setu byl předělán. Když je Power Word: Shield zakouzlen na priesta, všechny zpomalující efekty jsou na 4 sekundy dočasně potlačeny.
- Cooldown Horde Battle Stantard byl nastaven na 10 minut, aby byl stejný jako alianční verze.
- Left Eye of Rajh: Šance na spuštění zvýšena.
- PvE bonus pro Warlocky za 4 části setu (Fel Spark) nyní zvyšuje zranění 2 dalších Fel Flame o 300%, spáš než zvyšování šance na critical jednoho z nich o 100%.
PvP bonus pro Huntery za 4 části setu zvyšuje regeneraci Focus o 10%, místo 5%.- Změna vrácena.- PvP bonus pro Warlocky za 4 části setu byl předělán. Nyní snižuje cooldown Death Coil o 30 sekund.
- PvP bonus pro Warriory za 4 části setu byl předělán. Nyní snižuje trvání disarm o 60% (nestakuje se s žádnými Weapon Chains).
- PvP trinkety nyní odstraní disarm a silence efekty.
- Right Eye of Rajh: Šance na spuštění zvýšena.
- Weapon Chains nyní snižují trvání disarm o 60%, místo 50%.
- Daybreaker Helm staty byly přemístěny, Strength snížena a parry rating zvýšeno.
- Honor Commodities a Justice Commodities Vendoři nyní prodávají surový tradeskill materiál. Není to plánováno tak, aby byli nějak výhodnými prodejci těchto věcí, ale jsou tu pro hráče, kteří mají hodně Justice nebo Honor Points a už si koupili všechno vybavení, které chtěli.
- Lich King trinkety s bonusovým armorem byly upraveny použitím nové Cataclysm rovnice, čímž se armor trochu snížil.
- PvE bonus pro Huntery za 4 části setu byl předělán. Nyní snižuje dobu kouzlení Steady Shot a Cobra Shot o 0,2 vteřiny.
- Všechny PvP bonusy za 4 části byly sraženy na poloviny. Primární staty jsou v Cataclysmu jsou velice silné, takže hodně hráčů zvažovalo používání PvP setů v PvE jen kvůli těmto bonusům.
- PvP enchanty jsou správně ohodnoceny a umístěny k Honor Quartermasterům a Tol Barad/Baradin Hold Quartermasterům.
- PvP bonus pro Balance druidy za 4 části setu byl zvýšen na 20 Solar Energy a 13 Lunar Energy, místo 5 a 13. Efekt je nyní také inteligentnější v tom, jestli druid zrovna potřebuje Lunar nebo Solar energie (zjistí to, z Balance Power a rozhodne, kterého je zrovna míň).
- Normal PvE helmy v setech (item level 359) už nepadají z Nefariana nebo Cho'galla na Heroic obtížnosti. Místo toho Heroic PvE helma a ramena (item level 372) nyní k zakoupení potřebují pouze s nimi spojený Crown/Shoulders of the Forlorn token, a není nutné, aby hráči nejprve získali normální helmy nebo ramena.
- Úvodní cinematic trailery mají nyní streaming option interface, pokud je přehrajete na vyžádání z login obrazovky.
- Okno s postavou (C) nyní u každé specializace ukládá, jak máte zorgranizovány kategorie se statistikami, stejně jako to, které jsou otevřené/zavřené.
- V okně s postavou (C) je nyní zobrazena i rychlost postavy.
- Hráči nyní můžou sami odstranit raid world marky.
- Panel s reputacemi nyní ukládá, které kategorie máte otevřené a které zavřené.
- Informace o postavě
- Haste zobrazené v informacích o postavě (C) je nyní zobrazeno jako procento.
- Unit Frames
- Předpokládaný počet vyléčených životů (předtím pouze u Raid Frames a raid-style Party Frames) byl přidán k těmto typům Unit Frames: Player Frame, Party Frame, Target Frame, Focus Frame.
- Na stránkách archaelogy deníku se nyní zobrazují čísla.
- Ready Flash byl přidán k rasovým ikonám.
- Fragmenty z Archaeology jsou nyní omezeny počtem 200 na rasu. Hráči, kteří mají víc, nebudou moct získat další, dokud nesestaví artefakt, který je dostane pod 200. S patchem 4.0.6 o tyto přesahující fragmenty nepřijdete, ale s dalším patchem už ano.
- Archaeology nálezy nyní garantovaně dávají skill až do skillu 50, poté už jde skillování až na 100 pomaleji.
- Prodejní cena všech běžných artefaktů byla zdvojnásobena, zatímco cena malých setů běžných artefaktů byla zvýšena ještě několikrát tolik.
- Tlačítko View All bylo přidáno do panelu s profesemi.
- Popisek nyní zobrazuje maximum Guild reputace.
- Real ID upozornění o přihlášení hráči nyní obsahují i ikonu postavy a hry.
- Hráči nyní mohou pomocí pravého tlačítka myši zavřít chatovací okno, i když to není zrovna otevřený panel.
- Nyní existuje možnost, že všechno šeptání (/w) automaticky vytvoří nový panel.
- Nová okna s šeptáním (/w) nyní zobrazují informace o online/offline stavu.
- Spousta bugů... opravena!
- Chief Engineer Scooty se přesunul z Booty Bay do Grom'gol.
- Tol Barad Peninsula
- Za splnění všech daily questů v Tol Barad získáte nový achievement Just Another Day in Tol Barad.
- Z Crazed Guards nyní padá Rusty Rifles.
- Rychlost spawnování Alliance a Horde Infantry pro úkol "The Leftovers" byla zvýšena.
- Magnetized Scrap Collector pro úkol "Magnets, How Do They Work?" se nyní správně odstraní z batohů po splnění úkolu.
- Jak Baradin's Wardens tak Hellscream's Reach Commendations jsou nyní Bound to Account.
- NPC pro odevzdání úkolů byli přidáni do Baradin Base Camp a Hellscream's Reach v Tol Barad Peninsula pro bonusové Tol Barad úkoly. To umožní hráčům odevzdat úkoly, i když nejsou původní quest givers zrovna dostupní.
- Kredit za zabíjení speciálních bossů pro bonusové úkoly se nyní započítá všem hráčům, kteří v boji pomohli, i když nejsou ve stejné skupině. Jde o tyto bossy: Problim, Archmage Galus, Warden Silva a Svarnos.
- Farson Keep Prisoner vyvolaný pro úkol "Walk A Mile In Their Shoes" bude nyní viditelný pouze pro hráče, který ho vyvolal.
- (!) Byly přidány dva nové achievementy, za získání exalted reputace se 45, respektive 50 frakcemi. Titul Exalted nyní získáte po získání 50ti exalted reputací, místo 40.
- (!) Nový achievement Just Another Day in Tol Barad byl přidán. Získáte ho za splnění všech Tol Barad daily questů.
- (!) Achievementy - opravy chyb
- (!) Hráči by nyní správně měli dostat achievement Faster Than the Speed of Light (Halls of Origination), pokud zemřou a parta splní kritéria achievementu.
- (!) Kritéria achievementu Prototype Prodigy (Deadmines) se nyní správně po wipe resetují.
- Worgen nyní správně funguje v Barbershop.
Neoficiální patch notes
Toto jsou změny, které z klienta dostali lidé z MMO-champion. Měli by být pravdivé, ale občas pouze reflektují změnu v popisech kouzel apod. Lépe uděláte, když si přečtete oficiální patch notes.
[spoiler]Změny kouzel a talentů
Death Knight
- Blood
- Heart Strike nyní dává 120% damage zbraně, místo 100%.
- Základní damage Blood Boil zvýšeno o 20%, z 297 na 357.
- Blood Presence nyní zvyšuje přídavek armoru o 30%, místo 60%.
- Death Strike nyní léčí za 15% utrpěného zranění, místo 25%.
- Crimson Scourge má nyní 5/10% šanci na procnutí z útoků na blízko na cíl, který je nakažen Blood Plaguechance (dříve 50/100% šance na procnutí při Plague Strike).
- Will of the Necropolis už neobnovuje Blood runy, ale váš další Rune Tap bude místo toho zdarma.
- Frost
- Rune Strike nyní dává 180% damage zbraně, místo 150%.
- Might of the Frozen Wastes má nyní také 4/8/12% šanci na procnutí při útoku zblízka. 15/30/45% šance na procnutí při auto útoku zůstává.
- Killing Machine už neovlivňuje Icy Touch.
- Unholy
- Scourge Strike nyní dává další 18% fyzického zranění, stejně jako Shadow Damage za každou nákazu (disease) na cíli. Místo 12%.
- Unholy Might nyní zvyšuje sílu o 5%, místo 10%.
- Desecration nyní také ovlivňuje Necrotic Strikes.
- Balance
- Typhoon nyní dává nature damage cíli před druidem do 30 yardů.
- Shooting Stars nyní trvají 12 sekund, místo 8 sekund.
- Balance of Power nyní zvyšuje spell hit rating o další množství, které se rovná 50/100% spiritu z předmětů a efektů. (Dříve 50/100% z vašeho spiritu).
- Feral
- Mangle nyní dává 300% normálního zranění, místo 360%. Přidané damage sníženo o 17%, z 1044 na 870.
- Základní damage Thrash bylo sníženo o 17%, z 243 na 202. Základní damage bleed efektu také sníženo o 17%, z [ 7.8% AP + 455 ] na [ 7.8% of AP + 379 ].
- Damage Lacerate sníženo o 17%, z [ 11.5% AP + 295.99 ] zranění + [ 0.038% AP + 118.4 ] bleed za 15 sekund na [ 9.58% AP + 246.66 ] zranění + [ 0.032% of AP + 98.65 ] bleed za 15 sekund.
- Frenzied Regeneration nyní obnovuje 0,15% maximálních životů za každý bod rage, místo 0,3%.
- Základní damage Swipe bylo sníženo o 17%, ze 171 na 143.
- Maul se nyní škáluje ze 30% AP, místo 36%.
- Berserk už neodstraní efekt Fearu ani vás neudělá immune na Fear během svého trvání.
- Pulverize nyní dává 100% zranění zbraně, místo 120%. Základní přidané damage sníženo o 17%, z 541 na 450.
- Leader of the Pack vám nyní dá 8% vaší základní many, místo 4%.
- Thick Hide nyní zvyšuje armor v Bear formě o dalších 26/52/78%, místo 11/22/33%.
- Restoration
- Omen of Clarity nyní procuje ze zraňujících kouzel a útoků místo ze zraňujících a léčicích kouzel.
- Rejuvenation nyní stojí 16% základní many, místo 26% základní many.
- Procující efekt Nature's Bounty nahrazen novým efektem, který zvyšuje šanci na critical vašeho Regrowth o 20/40/60%. Navíc snižuje dobu kouzlení Nourish o 10/20/30%, pokud máte Rejuvation v tu chvíli na více než třech cílích.
- Empowered Touch nyní zvyšuje přímé healing Healing Touch, Regrowth a Nourish. (Dříve zvyšovalo pouze
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
djmetla 07.01.2011 13:02
Torall 07.01.2011 10:45
Neuveritelnej nerf shamana, nechapu jak mu muzou zakazat BL... Jsem proti tomu a to za shamana nehraju...A k tomu drain mana:Na Cata dochazi healerum neuveritelne mana a do toho by je este lock drainil... To by hned byl kazdej OOMZaslech sem neco ze healeri psali Blizzu aby s tim neco udelali protoze se to nedalo vydrzet
Riko 07.01.2011 10:39
Rreezznniikk 07.01.2011 09:41
Budte radi ne ze u Shamana nic je perfektne udelanej alespon teda enha.
relik 07.01.2011 08:49
hmm je to spravne men to nejak nesedi :-DDivine Purpose má nyní 7/15% šanci na to, že způsobí, že váš další Holy Power nebude potřebovat Holy Power a že se vykouzlí po spotřebování 3 Holy Power.
Darkdjinn 07.01.2011 08:13
Smoke bomb na 5 vterin,to si snad delaj prdel ne?doufam ze je napadne aspon snizit ten cooldown.
Riko 06.01.2011 23:27
U shamana zase nic.
Wrent 06.01.2011 22:59
pekac 06.01.2011 22:40
preco prosim vas omg odstranili drain life??
WasabyDeegou 06.01.2011 22:14
Žádný BL v áréně, tak to je v háji :-(
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet