Po dlouhé době jsme dostali dlouhý update od Blizzardu. Tentokrát je zaměřený na tu část, která měla být ve hře podle naprosté většiny hráčů už od samotného začátku. Jsou tím Ranked hry, souboje o nejlepší umístění ve virtuálním žebříčku. Zdá se, že Blizzard má tuto feature teprve rozpracovanou, byť se zdá, že se blíží konec jejího vývoje. Což je ostuda vzledem k tomu, jak dlouho je hra ve vývoji a kdy vyšla.
Vítejte, hráči!
Od posledního update jsme vydali spoustu změn. Od velkého balance update, přes opravy bugů a desynců, po vylepšení Matchmakingu. Stále děláme na vylepšení Reforged.
Nastavení cílů
Když jsme se vrátili k designu Rankedů, nastavili jsme si několik cílů, které by měly směrovat naše rozhodnutí. V základu by Ranked Play měla dát hráčům jasné a důvěryhodné měřítko jejich skillu a skillu ostaních hráčů. Abychom toho docílili, rozhodli jsme se provázat hráčské ranky s jejich MMR, místo toho, abychom využívali oddělený progression-based systém. Ranked Play jsou nejkompetitivnějším způsobem hraní Warcraft III: Reforged, takže je pro nás velmi důležité, aby byl zážitek z Ranked vstřícný jak pro nováčky, tak pro veterány.
Zatímco chystáme novou generaci Ranked her, chceme dát hráčům zážitek, ve kterém si užijí prvky a funkcionality z původního Warcraft III Ranked módu a ve kterém zároveň zvážíme komunitní varianty, jež se objevily jak v původním Warcraft III, tak i v Reforged.
Pohled na Rankedy
S odkazem na původní Warcraft III bude mít každý z pěti módů v Reforged (1v1, 2v2, 3v3, 4v4, FFA) vlastní žebříček. Aby byl zachován duch Warcraft III, nebudeme mít žádné další požadavky na vyšší a nižší rank než čistou bodovou hodnotu. To znamená, že nebude zaveden systém promotion a demotion zápasů.
1v1 žebříček
Ale v několika věcech jsme se od původního Warcraftu III odchýlili a doufáme, že povedou k lepšímu zážitku z Ranked her. Původní level systém bude změněn na medailový systém. Ti, kdož znají Starcraft II žebříček, určitě poznají Bronze – Grandmaster systém, jenž bude nově součástí Reforged.
Grandmaster divize bude nejvyšším rankem a bude obsazena 300 nejlepšími hráči na základě MMR. Když se hráči připojí do Rankedu, bude na načítací obrazovce vedle jejich jména zobrazen odznak s rankem. Hráčům s Master a Grandmaster rankem se na odznaku objeví aktuální MMR a uvidí jej i všichni ostatní hráči. Další změnou je zobrazování MMR v hlavním menu a na herním profilu.
Navíc bude ošetřen agresivní experience decay, který byl v původním Ranked systému. Za původním agresivním decay byla snaha vývojářů udržet hráče, aby byli aktivní a nepadal jim rank. Jsme toho názoru, že toto bylo příliš tvrdé, a proto jsme se rozhodli odebrat experience decay na všech rancích. Možná do budoucna implementujeme decay pro hráče v Grandmaster divizi, ale do té doby budeme monitorovat data a uvidíme, co bude pro hráče na nejvyšších úrovních dávat smysl.
Notifikace, že jste se dostali do vyšší divize
Aby hráči získali Rank v novém systému, budou muset odehrát 5 placement zápasů. Tyto hry bude nutné odehrát ve všech módech nebo kombinacích ras, ve kterých hráč ještě neobdržel rank. Ti, kdo mají rank, budou muset po skončení sezóny odehrát pouze jednu placement hru v každém módu nebo kombinaci ras, pro který mají rank.
Interface Placement zápasů
Sezóna
Kromě vylepšení v Rankedech se chystají Ranked sezóny. Ty nabídnou možnost zahrát si balanční změny, pokaždé s jinou rotací map a dalšími změnami. Navíc se v každé sezóně dočkáte odměn za účast a dozvíte se, jak vysoko jste vyšplhali po žebříčku.
Stasus první sezóny Unranked
Mezi sezónami budeme provádět úpravy MMR a divizí tak, aby zůstaly zachovány velikosti divizí a MMR odchylka zachovala krátké čekací doby na zápasy. Myslíme si, že sezóny dají rámec Ranked updatům a hráčům dají čas si odpočinout a těšit se na novou sezónu s novými odměnami.
Interface Unranked Placement zápasů
K odměnám: Plánujeme pro každou divizi portrét a hráči mohou získat portréty, když budou stoupat po žebříčku. Hráčům se odemkne portrét pro jeho divizi a pro všechny divize pod ním. Každou sezónu budou představeny nové portréty, aby hráči mohli ukázat, co za danou sezónu zvládli.
Zlatý a stříbrný odznak za Ranked
Sezóny jsou pro komunitu Warcraft III novou věcí a my se těšíme, co za benefity tento rámec přinese.
Zlepšování dovedností v Unranked
Zlepšení zážitků z Rankedů v Reforged se chystáme rozšířit o Unranked mód. Ten přijde záhy po přidání Rankedu. Děláme jej proto, aby si hráči mohli vyzkoušet nové rasy a taktiky v kompetitivním módu bez toho, aby dávali všanc svůj rank v Ranked módu.
Zde je nástin toho, jak nový mód bude fungovat:
Unranked bude mít vlastní MMR pro každou rasu a pro každý herní mód zvlášť a bude zcela oddělen od Ranked MMR. Unranked MMR nebude nikdy zobrazeno či resetováno a jediný způsob, jak jej změnit, bude to, že se bude hraním vyvíjet. Očekáváme rozdíl mezi Ranked MMR a Unranked MMR, ale jsme ochotni to akceptovat, jelikož hráči jinak přistupují k Ranked a jinak k Unranked.
Historie zápasů na profilu
Stejně jako tomu je u Starcraft II, ve 1v1 budou Unranked hráči postaveni proti Ranked hráčům. Výhry a porážky se Ranked hráčům budou počítat normálně, a to proto, aby bylo zajištěno, že hráči budou hrát, jak nejlépe umí, a i nadále budou hrát tak, aby vyhráli. Ranked hráči mohou poražením Unranked hráče získat vyšší rank.
Závěrem
Jsme si vědomi, že toto je jen část celého Ranked zážitku, který očekáváte. V dalším Developer Update vám ukážeme detaily profilů. Ranked chceme vydat v následujících měsících a je důležité, abychom měli dostatek času na vydání kombinace věcí, které nejlépe sednou jak hráčům, tak Warcraft III komunitě. Těšíme se na diskuzi ohledně našich plánů pro Ranked, Sezóny a Unranked. Během následujícího vývoje vám poskytneme další novinky.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet