World of Warcraft sice již brzy oslaví
desáté narozeniny, ale to neznamená, že by grafika hry zůstávala na pořád stejné "pravěké" úrovni. I s příchodem nového datadisku Warlords of Draenor se dočkáme grafických vylepšení a koho právě nastavování různých grafických parametrů zajímá, ten si na tomto článku určitě pošmákne.
Stručně jde v podstatě o jediné: Blizzard se snaží zlepšit výkon World of Warcraft a zároveň se snaží vylepšovat i grafickou přesnost prostředí a podporovat i hráče s nejnovějšími procesory a grafickými kartami.
Ve Warlords of Draenor se Blizzard rozhodl odstranit Multisample Anti-Aliasing (MSAA) a místo něj nasadit novou technologii pod názvem Conservative Morphological Anti-Aliasing (CMAA). Tato nová technologie umožní vývojářům ve hře využít mnoho nových technických vylepšení a to v rámci několika dalších let. Všechny efekty tedy neuvidíme hned, jde spíše o dlouhodobé plánování dopředu.
Jediným důvodem, proč MSAA ve WoW zůstávalo tak dlouho, bylo to, že GPU mívaly dostatek času a zdrojů tento grafický mód zvládnout. Téměř celou dobu existence WoW bylo CPU hlavním omezením herní výkonnosti, ale to se začalo v novém datadisku měnit. Vývojáři složitě analyzovali toky dat zdrojovým kódem a díky tomu si byli jistí, že pracují pouze na věcech, které budou danou změnou ovlivněny. Nyní Blizzard např. proměnlivě snižuje počet kostí, které je potřeba animovat podle dané úrovně detailů, což právě nejvíc zatěžovalo CPU. Nový job system, který tento engine používá, navíc umožní naplánovat výpočet animací a scene managementu tak, jak už to bylo testováno v patchi 5.4. Ve WoD by to mělo být dotaženo k dokonalosti.
Díky tomu všemu nyní WoW mnohem více závisí na výkonu grafických proceserů, které předtím docela zahálely, protože se staraly pouze o MSAA. Aby tato změna mohla proběhnout jednoduše, rozhodl se tým vyměnit MSAA za CMAA, které je teď hlavní anti-aliasing technologií. Tato změna však byla pečlivě probrána jak vývojáři, tak grafickým týmem. CMAA nabízí solidní anti-aliasing za zlomek využité paměti a výkonu. Navíc se velice dobře integruje s dalšími technologiemi, které chce Blizzard využít v budoucnu, takže se díky tomu ve hře objeví dříve. Hra navíc bude podporovat FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing), což je ještě odlehčenější řešení, které můžou využívat všichni hráči s DirectX 9.
CMAA nabízí kvalitní anti-aliasing za nižších výkonnostních nároků a navíc dává vývojářům dost prostoru pro další grafické zlepšování hry. Kvůli nasazení nového enginu nebylo potřeba měnit architekturu hry a vývojáři tak měli dost času některé nové funkce naprogramovat již teď (
názvy některých funkcí nechávám v Angličtině, pozn. red.): jde např. o target outlining, soft particles, nové technologie stínování a lámání světla. Mnoho dalších grafických vychytávek nás čeká v dalších patchích a datadiscích.
Po nasazení Warlords of Draenor bude CMAA nejlepším možným grafickým módem, ale vývojáři budou hledat i další řešení pro hráče s výkonným hardwarem. Pokud budou tato řešení kvalitativně vyhovovat a zároveň je bude možné využít v budoucích plánech, určitě budou také přidány do hry.
Grafická budoucnost World of Warcraft je tedy jasná a změny, které se objeví s příchodem Warlords of Draenor položí pevné základy pro ještě lepší a krásnější grafické zlepšováky.
Naposledy upravil/a Bellatrix 28.09.2014 v 22:32:08.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Blackfang 03.10.2014 14:42
Dobrý den. Smím se zeptat osob povolanějších, jak je to s grafickým updatem action baru a myšítka? Zda to třeba Blizzard někde nezmiňoval - páč ta ingame myš, tedy plátěná rukavice, je strašná
01.10.2014 14:11
Nervel: jj blizazrd podporu dx9 nerusi jedinej rozdil bude ze budes muset pouzivat ten horsi antialiasing to je vse. Navic na xp bezi furt dost lidi podle me.
Nervel 30.09.2014 22:29
Hele, jestliže nový engine bude podporovat DirectX 9, znamená to pro mě, že se mi WoD rozjede na Windows XP?
29.09.2014 11:28
Darklifer: taky se ale musis divat na pomer cena vykon, blba r280 stoji asi 5500 a nvidia 970 stoji kolem 10,000 a rozdil vykonu mas par procent protoze radeon pouziva sirsi sbernice a nvidia zas vic procesoru, a i kdyz hra neni optimalizovana na danou grafiku tak ti to tu hru nejak extremne neovlivni.
Nefi 29.09.2014 11:21
Tak teď nevím, jestli mi to teda pojede hůř nebo líp... Můj notebook moc nezvládá 25-man raidy a třeba u Elegona jsem vůbec ráda, že trochu vím, co se děje (když se mi obraz co dvě vteřiny zastaví ), a to musím mít grafiku na nejnižší nastavení. :-/
Darklifer 29.09.2014 07:44
29.09.2014 00:10
cerberos: Bych si uz asi spis koupil nejakyho radeona apon podle tabulek tak nvidie sou drazsi a maji nizsi vykon, nemluve o tom ze lidi dost nadavaji u novych nvidii na chlazeni ze je mnohem horsi jak u konkurence.Co si ted kamos kupoval nejakyho radeona R9 280 tak odpovidal zhruba gtx760 ktera je o par set drazsi a zaroven asi o 15% slabsi vykon. Jinak zatim co sem porovnaval pandy a draenor ve shrine tak draenor pouziva mnohem hrubsi textury a to novy osvetleni je dost prehnany, a je to spis presviceny. jinak CMAA i FXAA sou dost slaby vyhlazovani oproti MSAA ale ten je uz bohuzel moc zastaralej a nepodporuje moderni technologie, jinak , co psaly vsude mozne tak mozna nekdy v pristich patchich pribude i SSAA coz by mohlo bejt o neco lepsi jak MSAA bezici na novych technologiich.
cerberos 28.09.2014 22:48
adsamcik 28.09.2014 19:44
WoD nepoběží na novém grafickém enginu, pouze vylepšují ten stávající. Nadpis je hodně zavádějící.
Renus 28.09.2014 18:08
Když jsem hrál PTR, tak jsem si říkal, že něco dělali s enginem, protože hra se mi zdála mnohem plynulejší+jiné technologie u AA
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet