World of Warcraft sice již brzy oslaví
desáté narozeniny, ale to neznamená, že by grafika hry zůstávala na pořád stejné "pravěké" úrovni. I s příchodem nového datadisku Warlords of Draenor se dočkáme grafických vylepšení a koho právě nastavování různých grafických parametrů zajímá, ten si na tomto článku určitě pošmákne.
Stručně jde v podstatě o jediné: Blizzard se snaží zlepšit výkon World of Warcraft a zároveň se snaží vylepšovat i grafickou přesnost prostředí a podporovat i hráče s nejnovějšími procesory a grafickými kartami.
Ve Warlords of Draenor se Blizzard rozhodl odstranit Multisample Anti-Aliasing (MSAA) a místo něj nasadit novou technologii pod názvem Conservative Morphological Anti-Aliasing (CMAA). Tato nová technologie umožní vývojářům ve hře využít mnoho nových technických vylepšení a to v rámci několika dalších let. Všechny efekty tedy neuvidíme hned, jde spíše o dlouhodobé plánování dopředu.
Jediným důvodem, proč MSAA ve WoW zůstávalo tak dlouho, bylo to, že GPU mívaly dostatek času a zdrojů tento grafický mód zvládnout. Téměř celou dobu existence WoW bylo CPU hlavním omezením herní výkonnosti, ale to se začalo v novém datadisku měnit. Vývojáři složitě analyzovali toky dat zdrojovým kódem a díky tomu si byli jistí, že pracují pouze na věcech, které budou danou změnou ovlivněny. Nyní Blizzard např. proměnlivě snižuje počet kostí, které je potřeba animovat podle dané úrovně detailů, což právě nejvíc zatěžovalo CPU. Nový job system, který tento engine používá, navíc umožní naplánovat výpočet animací a scene managementu tak, jak už to bylo testováno v patchi 5.4. Ve WoD by to mělo být dotaženo k dokonalosti.
Díky tomu všemu nyní WoW mnohem více závisí na výkonu grafických proceserů, které předtím docela zahálely, protože se staraly pouze o MSAA. Aby tato změna mohla proběhnout jednoduše, rozhodl se tým vyměnit MSAA za CMAA, které je teď hlavní anti-aliasing technologií. Tato změna však byla pečlivě probrána jak vývojáři, tak grafickým týmem. CMAA nabízí solidní anti-aliasing za zlomek využité paměti a výkonu. Navíc se velice dobře integruje s dalšími technologiemi, které chce Blizzard využít v budoucnu, takže se díky tomu ve hře objeví dříve. Hra navíc bude podporovat FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing), což je ještě odlehčenější řešení, které můžou využívat všichni hráči s DirectX 9.
CMAA nabízí kvalitní anti-aliasing za nižších výkonnostních nároků a navíc dává vývojářům dost prostoru pro další grafické zlepšování hry. Kvůli nasazení nového enginu nebylo potřeba měnit architekturu hry a vývojáři tak měli dost času některé nové funkce naprogramovat již teď (
názvy některých funkcí nechávám v Angličtině, pozn. red.): jde např. o target outlining, soft particles, nové technologie stínování a lámání světla. Mnoho dalších grafických vychytávek nás čeká v dalších patchích a datadiscích.
Po nasazení Warlords of Draenor bude CMAA nejlepším možným grafickým módem, ale vývojáři budou hledat i další řešení pro hráče s výkonným hardwarem. Pokud budou tato řešení kvalitativně vyhovovat a zároveň je bude možné využít v budoucích plánech, určitě budou také přidány do hry.
Grafická budoucnost World of Warcraft je tedy jasná a změny, které se objeví s příchodem Warlords of Draenor položí pevné základy pro ještě lepší a krásnější grafické zlepšováky.
Naposledy upravil/a Bellatrix 28.09.2014 v 22:32:08.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Akari 28.09.2014 17:52
cerberos 28.09.2014 14:06
Krom toho jsem se koukal na video,kde ukazujou řetězový quest na legendární prsten/dnes je to v pandě plašť/,a tam jsem viděl grafiku WoD,no musím napsat změna... je vidět,je to hezčí
cerberos 28.09.2014 14:03
Wrent 28.09.2014 13:47
cerberos 28.09.2014 13:16
Hm..to znamená,že si budu muset koupit už lepší grafickou kartu,mám ted gf invidia 240 gt,no nevadí stejně mám naplánováno před vánocema koupit asus gf invidia 770 gt
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet