WoW Legion - Gamescom Q&A #2

http://wowfan.cz//pic/news/Legion_news2
Některé body z rozhovoru byly v našem překladu záměrně vypuštěny, protože se opakovaly. Pokud jste nečetli první Q&A, doporučuji si ho přečíst. Dost ale povídání a pojďme se vrhnout na další sérii zajímavých novinek, které na nás čekají v Legion.

Addony pro raidování a jejich změny

  • Addony, které sledují například časovače bossů nebo dokážou pomoci hráčům s tím, kdo má na sobě jaký buff / debuff jsou v pořádku. Jedná se pouze o informativní pomoc.
  • Některé addony, které dovolují interakci s 3D světem, jako například radary nebo posílání hráčů na specifickou pozici v Mythic Kormrok a Kromog už v pořádku nejsou.
  • Addony, které toto dovolují, nebudou v aktualizaci 7.1 fungovat, protože nebudou mít přístup do systémových souborů. (pozn. redakce – něco podobného bylo již jednou zakázáno v době The Icecrown Citadel. Jednalo se o addon AVR).
  • Tým chtěl tyto addony zakázat již v aktualizaci 7.0.3, ovšem nechtěl rozbít některé modifikace, které pomáhají se sbíráním a hledáním věcí v otevřeném světě.
  • Blizzard nechtěl tuto změnu oznámit ještě před tím, než si bude tým, který na této změně pracoval, úplně jistý, že to půjde. Interní testy ovšem proběhly v pořádku a změna může jít „do světa“.

Dungeony a Raidy

  • Demon hunter bude mít možnost přeskočit některé překážky nebo si zkrátit v dungeonech cestu, ovšem váš healer není demon hunter, že? (pozn. redakce – jedná se o poznámku na to, že některé současné dungeony mohou být zkráceny pomocí zkracování si cest pomocí určitých bugů. V Legion by něco podobného nemělo být možné. Pokud nebudete DH.)
  • Důvodem, proč nikdy nebyly opraveny některé problémy s terénem v Everbloom je fakt, že by se nejlepší časy staly nepřekonatelnými.
  • Mythic keystones budou mít vlastní týdenní tabulky. Tabulky se budou každý týden resetovat, což dá více flexibility vývojářům v případě, že bude potřeba něco opravit.
  • Bude upraveno několik nepřátelských jednotek tak, aby je hráči nemohli přeskakovat.
  • Skupina hráčů by měla v budoucnu vybíjet většinu nepřátel, kteří jí stojí v cestě. Jinou věcí jsou některé strážné skupiny nepřátel, které se pohybují po dungeonech. Ty přeskočit půjdou. Možná.
  • Stealth nebo Invisibility potiony budou stále použitelné k tomu, aby skupina přeskočila některé opravdu těžké skupiny nepřátel. Bude to ovšem znamenat to, že si budou muset poradit například s více slabšími skupinami.
  • Tým v současné době disponuje novinkami, které obsahují nové a hodně odlišné soubojové mechaniky. Mnohé z nich budou použity ve vyšších obtížnostech raidů, takže se mají hráči na co těšit.
  • Do dungeonů se dostanou i vzácní (rare) mobové, kteří budou součástí World Questů. Tito mobové budou dostupní všem hráčům, včetně těch, kteří nemají 110. úroveň a úkoly pro ně nejsou ještě dostupné. Zabitím vzácného moba dostane celá skupina nějakou odměnu.

Poslední změny herní kamery

  • Tým chce, aby vypadala hra opravdu epicky. I za předpokladu, že kameru oddálíte na maximální možnou úroveň. To je také důvod, proč mnoho věcí bylo „zvětšeno“.
  • Hrozby, které jsou mimo viditelné zorné pole hráče a na které si musí dávat hráč pozor, se staly naprosto triviálními, kdy mohl hráč oddálit kameru a vše vidět.
  • Proběhlo i několik změn, které upravily možné hrozby na současné nastavení kamery.
  • Kinetóza a jiné problémy, které byly způsobeny předchozím nastavení kamery, byly velkým problémem a tým hledal cestu, jak umožnit všem hráčům spokojeně hrát.
  • Tým je v současné době přesvědčen, že se hra chová a vypadá dobře na maximální možné úrovni oddálení, které povoluje UI.
  • Nová úroveň oddálení kamery nebyla přidána do posouvače, který je dostupný v nastavení hry, protože by se zvýšil počet hráčů, kteří by hráli hru na neoptimálně oddálené kameře.

Pravidla lootu

  • S novým personálním lootem můžete směnit předměty s jinou osobou, která je s vámi v instanci a máte stejný nebo vyšší item level předmětu. Toto pravidlo není aplikováno na bonusový loot (bonus rolled loot).
  • Jedna z vlastností kooperativního hraní ve skupině či raidu je ta, že chcete předat nepotřebný předmět spoluhráči. Personální loot to až do této změny nedovoloval.

Mythic+ dungeony

  • Abyste získali opravdu ten nejlepší loot z Mythic+ dungeonů, budete potřebovat docela dost štěstí.
  • Většina hráčů nebude Mythic+ farmit na altech a shromažďovat několik keystones.
  • Mythic+ dungeony by nemělo být až tak těžké ohlídat proti exploitům a zneužívání systému.
  • Je možnost, že bedny, které budou dostupné každému hráči po dokončení Mythic+ dungeonu, budou dávat více předmětů, než bylo plánováno. Odměny by měly být podobně lákavé jako z raidů, ovšem dungeony by se neměly stát hlavním zdrojem předmětů.
  • Počet předmětů, které budou v bednách, se může ještě před vydáním změnit. Možná se to změní na model, který známe nyní – bedna bude obsahovat předměty pro více hráčů, nikoli pro každého.
  • Dungeony jsou cross-realm. Realm First achievement získá každý hráč ve skupině a je zcela jedno, z jakého serveru bude. Může se tedy stát, že achievement získá pět hráčů ze stejného serveru nebo hráči z pěti různých serverů.
  • Pokud hráč neodemkne Arcway a Court of Starts, nebude moci získat keystones pro tyto dungeony.

Design dungeonů

  • Většina dungeonů by měla mít 3 až 5 bossů. Menší a lehčí dungeony by měly být proveditelné do 20 minut. Ty těžší by měly zabrat 40 minut. Cokoli delšího nemusí být pro náhodné sestavování skupin úplně skvělé.
  • Bossové jsou hlavním obsahem všech raidů. Samozřejmě nesmí chybět i několik dalších nepřátel v podobě trashe, který zvýší dojem z celé instance.
  • V dungeonech je potřeba týmové spolupráce jak na bossech, tak na mobech před bossem.
  • Většinou trávíte na dungeonech bossech 7 – 8 minut, z čehož dalších 20 až 25 minut trávíte čištěním trashe. Do dungeonů bylo přidáno několik novinek, které oživí trash – nové mechanismy, dovednosti…
  • Hráči si zvykli, že za dokončení úkolové linie v zóně dostali úkol, který je zavedl do dungeonu a celou zónu uzavřel. Tým vývojářů od toho ovšem na čas upustil, protože jim nepřipadalo správné, abyste celou zónu prošli sami a poté se museli zastavit, hledat skupinu hráčů a dokončit dungeon.
  • Společně s náhodným sestavováním skupin a LFR je stále možné rychle najít skupinu, v rychlosti dokončit dungeon a dokončit tak mnohem rychleji úkoly v zóně.
  • Tým má interní seznam věcí, které by rádi viděli ve hře. Jde vlastně o něco podobného jako je Dungeon Journal.
  • Čas od času se stává, že při sepisování DPS tipů pro jakýkoli boj, přijdou vývojáři na to, že nemají co napsat. Pokud se tak stane, většinou se přidá nějaká další mechanika.
  • Dungeon jako takový je jeden velký boj, takže je potřeba, aby si tam každá role našla to své.

Tier tokeny

  • Nebyla provedena žádná úprava set tokenů.
  • Personální loot vám přidá již specifický setový předmět do batohu. Group loot a Master loot bude mít k dispozici tokeny.
  • Je mnohem příjemnější získat již specifický setový předmět než token, ovšem tokeny fungují v mnoha ohledech lépe.

Odměny

  • Dungeony byly vždy místem, kde mohl hráč získat první předměty. Jakmile se ovšem přesunul do jakéhokoli raidu, už neměl důvod k tomu, aby se vracel zpět do dungeonů. Tým tedy přišel s nápadem, že by mohli hráče nalákat na Valor Pointy nebo podobné odměny, ovšem předměty za odměnu dokončení dungeonů byly stále irelevantní.
  • Pokud budete daleko v progressu Legionu, stále bude nějaká šance, že získáte něco skvělého pro vaši postavu i v případě, že se vrátíte do dungeonů. Samozřejmě vždy bude lepší snažit se pokořit nejtěžší stávající obsah hry – alespoň co se týče poměru odměn a času.
  • Stále budete mít možnost získat něco zajímavého z World Questů nebo Mythic dungeonů. Například proto, že to před časem neexistovalo. (pozn. redakce – jde o to, že Blizzard bude v průběhu datadisku přidávat do WQ a Mythic dungeonů nové odměny, aby byl obsah stále zajímavý.).

Přizpůsobující se dungeony (scaling dungeons)

  • Jakmile začne tým pracovat na technice, která stojí za přizpůsobení venkovních zón k úrovni hráče, vědělo se, že bude potřeba upravit i dungeony.
  • Pokud chcete dělat úkoly v zónách dle svých postupů a dle svého rozvržení, bylo by divné, kdybyste nemohli do dungeonu a pokračovat tak v progressu levelování.
  • Tento nový systém by měl pomoci i s délkou čekání na skupiny, jelikož hráči mohou snáz najít spoluhráče na stejné nebo podobné úrovni.

Raid tiers

  • Když tým vydal Warlords, mysleli si, že Highmaul a Foundry bude stejný tier.
  • Tým doufal, že Foundry začne tam, kde Highmaul končí, jelikož první bossové z Foundry byly nastaveni na podobný gear jako ti z Highmaul.
  • Mnoho guild nebylo spokojených s tím, jak fungovaly item levely v obou raidech. Oněch 10 item levelů, které dostali hráči navíc z nových předmětů, nebylo dostačujících.
  • Bylo obvyklé, že mnoho guild vyčistilo normal Highmaul, poté několik bossů v Heroic Highmaul a pak se vydali do Normail Foundry, které byly podobně těžké jako Heroic Highmaul.
  • Tým opravil item level z Foundry a udělal z něj další tier.
  • V Legion se tým musel vypořádat s tím, že se gear přizpůsobuje, takže pokud budete čistit nějakou dobu Normal Nightmare, vždy by měl být předmět, který dostanete, alespoň o něco lepší než ten předchozí.
  • Pokud jdete do nového raidu a po zabití několika prvních bossů musíte některé předměty disenchantovat, nevypadá to moc dobře.

Legendární předměty

  • Při vývoji bylo i několik názorů, že by hráči mohli získat token, který by poté proměnili za předmět.
  • Ve hře ještě není tolik legendárních předmětů, abyste nedokázali získat ten, který zrovna chcete.
  • Pokud by bylo dostupných třeba 20 předmětů pro vaše povolání, je dost možné, že byste hráli celou expanzi, aniž byste získali předmět, který chcete.
  • Tým se snaží najít cesty, jak udělat z předmětů zajímavé kousky, které vás udělají jedinečnými a budou moci měnit například talentové složení vaší specializace, stat rating nebo například rotaci.
  • Tým si také hrál s myšlenkou, že by vždy na začátku každého tieru zakázal legendární předměty, aby byly závody o světová prvenství zajímavější a těžší. Ovšem pak se omezilo nošení legendárních předmětů na jeden kousek, což je sice dobré vylepšení, ovšem není přehnané.
  • Stále se řeší to, jak budou upraveny tankovací a healovací předměty, protože mají větší účinek, než předměty pro DPS.
  • Vždy budou ve hře nějaké elementy náhody – alespoň co se týče předmětů. Pokud budete mít Warforged Mythic Soul Capactiors hned po prvním vyčištění raidu, bude to opravdu dobrá věc. Mnohem lepší než legendární předmět.
  • Přišlo se také na to, že žádný z World First závodů nebyl ovlivněn tím, jak moc měla guilda štěstí na předměty. Vždy to bylo o něčem jiném.
  • Legendární předměty potřebují vyladit a vybalancovat. To je také důvod, proč jdou v beta testování zakoupit od NPC vendora.

Wrathion

  • Wrathion se stále někde okolo toulá.
  • Objevil se v alpha testování v Neltharion, kde žil jeho otec, ovšem celá situace a zobrazení Wrathiona bylo zmatené, takže se celá věc odstranila.
  • Jeden ze členů Highmountain Tauren vám pomáhal odhalit, že Wrathion je v okolí a je pouze v přestrojení. Celá úkolová linie nedávala moc smysl, alespoň co se týče příběhu.
  • Rozhodně jsme ovšem Wrathiona neviděli naposledy.

Order Class Hall příběh

  • V plánu je pokračování příběhů v Order Class Halls. Aliance a Horda chtěla na Broken Shore zastavit Legion, ovšem vše selhalo.
  • Celé Order Class Halls jsou jeden velký příběh – řešíte postranní mise, vylepšujete si svůj artefakt, nabíráte šampiony a doufáte, že jednou budete moci porazit Legii.
  • Až bude příběh rozšířen (pozn. redakce – pomocí nových aktualizací a novinek v pozdější fázi datadisku), budou OCH opravdu důležité.

Opravy a změny povolání

  • Opravení, resp. nerf Exsanguinate nebyl proveden úplně šťastně.
  • Od té doby se snažil tým vždy připravit zprávu o tom, že bude něco upraveno, ještě před tím, než byl hotfix vydaný. To mohlo klidně znamenat i posunutí nahrání hotfixu.
  • Hráči by neměli mít strach, že se budou jejich kouzla měnit v průběhu raidu.
  • Tým opravil stovky problémů, které přišly po nahrání poslední aktualizace na live servery. Na beta serveru bylo opraveno několik tisíc problémů za poslední týden.

Opravy a změny povolání – Artefakty

  • Tým se v současné době snaží přijít na způsob, jak by vyřešil opravy nebo změny povolání.
  • Pokud bude například fire mage v porovnání s ostatními specializacemi až moc dobrý, nebude to znamenat, že se jednoduše nerfne fire specializace, ale ostatní dvě specializace se vylepší, aby byly stejně nebo srovnatelně dobré.
  • Jde hlavně o to, abyste se nemuseli strachovat o svůj progres s Artefakt Power.
  • V aktualizaci 7.1 (a později) bude do hry přidáno několik dalších vylepšení, které budou vylepšovat fungování Artefakt Power.

Treasure Goblins

  • Goblini byli ze hry odstraněni. Ovšem nikdo nevylučuje, že se znovu objeví.

Karazhan

  • Nová instance nebude rozhodně jen předělání starých bossů a upravení jejich čísel. Bude mnoho super novinek, které příjemně překvapí.


Naposledy upravil/a Ellendway 26.08.2016 v 13:58:52.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

sw1tchCZ 26.08.2016 14:09

Draculla
Pôjde, ale nie všetky jeho funkcie.
Dobré vědět. Díky.

Draculla 26.08.2016 13:25

sw1tchCZ
Počkat takže v Legionu už nepude ani DBM? Hmmmm zajímací...
Pôjde, ale nie všetky jeho funkcie.

sw1tchCZ 26.08.2016 12:30

Draculla
Všetky addony, ktoré uvádzajú pozíciu hráčov na radare alebo vyznačujú pozície hráčov šipkou v raide alebo inom PvE contente. Tam patria Iskar Assist, Exorsus Raid Tools, Radar z Big Wigs/DBM, niektoré Weak Aury, ktoré ukazujú animácie na hráčoch alebo iné addony s podobnými funkciami. Proste Blizzard vypne v API prístup k takýmto informáciám cez addony. Všetky addony sú písané v LUA skriptovacom jazyku a ak sa Blizzard rozhodne niektoré funkcie zablokovať, tak to môže spraviť.
Počkat takže v Legionu už nepude ani DBM? Hmmmm zajímací...

Draculla 25.08.2016 18:11

Kubikula
#Tier tokeny: máte nejspíš chybu ve slovech Loot (Groop Look a Master Look)#scalování dungeounů: velmi se mi líbí jak v současný době funguje scalování levelů v invazích kdy vedle sebe se stejným bossem bojují level 20 nebo level 100 a mají stejné podmínky (damage taken, damage done) jen se liší počet spellů k dispozici .. pokud se budou moci podobným způsobem chodit i dungeony v legionu nebo bude možnost pomoct kamarádovi s nižším level kdy by slabší dungeon byl pro mě na 110 level díky scalování stejný challenge tak budu vážně nadšen.
Tak to bude fungovať aj v Legion leveling zónach. A ak sa to bude hráčom páčiť, tak je možné že v patchi 7.2 alebo ďalšom pridajú to isté aj do ostatných zón vo WoWku. Ak by si mal flexible zóny, tak by to bolo super, mohol by si ísť levelovať napríklad do Outlandu ako level 20 a scalovali by sa ti aj expy z questov aj item level quest rewardov.

Draculla 25.08.2016 18:08

sw1tchCZ
Ad. addony:Takže pokud to chápu správně tak Iskar Assisst je špatně stejně jako NPC scan a ty addony na mise a pomáhání s garrisonem?Ale Recount, Titan Panel a věci typu Bagnon jim nevadí? Nebo jak to teda mysleli?
Všetky addony, ktoré uvádzajú pozíciu hráčov na radare alebo vyznačujú pozície hráčov šipkou v raide alebo inom PvE contente. Tam patria Iskar Assist, Exorsus Raid Tools, Radar z Big Wigs/DBM, niektoré Weak Aury, ktoré ukazujú animácie na hráčoch alebo iné addony s podobnými funkciami. Proste Blizzard vypne v API prístup k takýmto informáciám cez addony. Všetky addony sú písané v LUA skriptovacom jazyku a ak sa Blizzard rozhodne niektoré funkcie zablokovať, tak to môže spraviť.

Kubikula 25.08.2016 15:07

#Tier tokeny: máte nejspíš chybu ve slovech Loot (Groop Look a Master Look)#scalování dungeounů: velmi se mi líbí jak v současný době funguje scalování levelů v invazích kdy vedle sebe se stejným bossem bojují level 20 nebo level 100 a mají stejné podmínky (damage taken, damage done) jen se liší počet spellů k dispozici .. pokud se budou moci podobným způsobem chodit i dungeony v legionu nebo bude možnost pomoct kamarádovi s nižším level kdy by slabší dungeon byl pro mě na 110 level díky scalování stejný challenge tak budu vážně nadšen.

sw1tchCZ 25.08.2016 12:16

Ad. addony:Takže pokud to chápu správně tak Iskar Assisst je špatně stejně jako NPC scan a ty addony na mise a pomáhání s garrisonem?Ale Recount, Titan Panel a věci typu Bagnon jim nevadí? Nebo jak to teda mysleli?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet