Nedávno jste se na wowfanu mohli dočíst, že Blizzard plánuje ještě
šest nebo sedm dalších datadisků. Což je, jak se jistě shodneme, poměrně odvážné tvrzení. Nápady na další obsah sice nejspíš „vyskakují“ samy v průběhu tvoření obsahu současného (například téma
Plamenné legie v datadisku po WoD očekává mnoho spekulátorů mezi fanoušky, třebaže nic samozřejmě není zcela jisté), ale takovéto plánování daleko do budoucnosti je opravdu obdivuhodné.
To ale není ani zdaleka vše. Nejen že má Blizzard velkolepé plány na další obsah. Také se nechal slyšet, že by tento obsah chtěl vydávat
dosud nevídanou rychlostí.
Má to však vůbec cenu?
Téma úbytku hráčů už také bylo přetřásané
mnohokrát, a i když je nepopiratelný fakt, že počty hráčů lehce klesají, WoW je na poli MMO stále jednička a jak se zdá, Blizzard hodlá opravdu zatnout zuby a postarat se o to, aby jeho pozice zůstala i nadále neotřesitelná.
Šéf herního vývoje Blizzardu
Tom Chilton samozřejmě bere v potaz i možnost, že World of Warcraft jakožto hra bude postupně upadat a ztrácet na popularitě, ale do té doby hodlá optimisticky hledět kupředu a snažit se udělat vše pro to, aby toto slavné MMORPG zůstalo v srdcích hráčů co nejdéle. Jaká je změna jeho strategie?
„Hra může dosáhnout jenom určité složitosti, než se začne hroutit vlastní vahou a začne být těžkopádná,“ uvedl Chilton.
„Proto se snažíme hru zjednodušovat a zároveň přidávat nové věci, aby se složitost hry nevymkla kontrole. Už teď byste mohli tvrdit, že komplexnost hry je dost vysoká a pro nové hráče může být až drtivá.“
Mnoho z vás asi v tuto chvíli napadlo věčné téma zjednodušování hry. Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu, abyste do něj mohli vstoupit, ale od Cataclysmu se začalo hovořit o skutečně dramatickém zjednodušování hratelnosti, aby se hra zpřístupnila herním nováčkům. Chilton zde však mluví především o komplexnosti hry, tedy o obrovském množství možností, které má vaše postava ve hře k dispozici (např. ve WoD nově přibyvší
Garrisons). A obává se, že nový hráč může být těmito nepřebernými možnostmi zahlcen.
Ale proč by tedy měly vycházet příští datadisky rychleji? Podle Chiltona se jejich vývojářský tým rozšířil z počtu 150 osob na celých
220. Je samozřejmě jasné, že všichni tito noví členové týmu se musí nejprve aklimatizovat (což je mimochodem také důvod toho, že vývoj WoD trval delší dobu), ale z dlouhodobého hlediska by teď tito skvělí lidé měli být schopní vytvářet další obsah rychleji a efektivněji.
Co vy na to? Věříte, že Blizzard své slovo dodrží a my se můžeme těšit na první z těch slibovaných šesti až sedmi datadisků skutečně v dohledné době po WoD? Nebo jste spíše skeptičtí? Všichni koneckonců známe blizzardovské SOON
TM, které má dokonce svůj vlastní
článek na wiki. A také nesmíme opomíjet fakt, že Chilton pro jistotu neprozradil, nakolik rychlý si vlastně ten další vývoj představují…
Údajně však už pracují na
prvních zónách nového obsahu. Tak jim držme palce.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
smiky 01.10.2014 14:36
01.10.2014 14:09
barrny: tak hraci ubejvaji prevazne kvuli tomu ze vetsina lidi ma uz nekdy od unora kontent hotovej a nemaji co delat. Dalsi vec co se tyce zpoplatneni tak mounty i pety sezenes za goldy mesicni poplatky taky jediny co mozna nejde obejit je character boost pokud nekomu nesveris ucet aby to za tebe zaplatil nebo ti nekdo ochotnej nepuci keditku a pak jeste ty tri helmy s efektem. Jinak charakter boost je asi to posledni co si kazdej bude platit kdyz postavu 1-90 mas vyexpenou asi za 72 hodin. Jediny co me vadi tak zdrazeni datadisku blizzard tam sice dava novy veci ale to dava do kazdyho navic maji dost velky zpozdeni co se tyce releasu, dalsi vec ze rikal ze planuje pokud vse dobre pude jen dva raidovaci tiery a pak by mel vyjit hned ten datadisk co je potom na kterym zacal pracovat zaroven s draenorem aspon podle toho co rikal behem blizzconu a myslim ze v par bluepostech po nem.A jeste jedna vec co me moc nevyhovuje ze nuti lidi do pevnyho poctu hracu na nejvyssi obtiznost. Vim ze ve vanile byly 40 tbc pak 25, ale taky to skladani byla pekna otrava tim ze zrusily 10 a nechaly jen 20 tak to bude zase jen otravny cekani na jednoho cloveka kterej se bude diky obtiznosti dost blbe nahrazovat.Ale kazdopadne co sem koukal na streamy ta raidy vypadaji pekne po mechanicky strance myslim ze se moc nudit nebudem, aspon ze zacatku.
Bellatrix 01.10.2014 14:03
Wrent 01.10.2014 12:03
barrny 01.10.2014 11:02
Bla bla bla jako bychom tohle již neslyšeli mnohokrát, prostě jen další lež v moři lži, které blizzard vypouští. Apropos kdo psal tento článek by se měl chytit za nos a dát si par facek, jelikož napsat, že ve hře je lehký úbytek hráčů !!! ... jelikož úbytek hráčů je obrovský a nezabrání tomu ani další tisíce datadisku, hra požírá sama sebe a již nic inovativního nemůže vymyslet pouze jen kopíruje a zpoplatňuje co jen jde.
seager 01.10.2014 10:02
To hodně záleží na stylu hraní. Já psal na začátku, že by se mi nechtělo utrácet častěji za datadisky. Kdyby totiž vycházel nový datadisk každý rok, tak by to pro mě znamenalo, že bych si k té jedné dvouměsíční kartě, kterou si ročně kupuji musel rovnou koupit i datadisk.
TygerD 01.10.2014 09:29
Tak WoW upadá z jednoho prostého důvodu: pořád to samé. Blizzard sice může přidávat nový content, zjednodušovat a obohacovat herní mechaniky, ale pořád princip hry se od vanilly nezměnil. Pořád chodíte s avatarem, pořád sháníte gear, pořád levelujete a progesujete. Je jasné, že to prostě lidi přestane bavit i přesto, že WoW má své kvality. Já sám si nedokážu představit sedět u WoWka celý rok natož být hráčem od vanily. Vždyť tam pořád dělám to samé krát počet altů! Tím nekritizuji WoW, jenom zmiňuji fakt, který způsobuje odliv hráčů. A cena datadisků? Malina. Pět táců ročně za WoW musí posoudit každý sám. Je to prostě záliba pro lidi, stejně jako různé sporty a jiné koníčky. A každé hobby něco stojí. Být fandou do motorek vyjde podstatně dráž, než nějaké předplatné hry.. Moderní sport jako je airsoft vyjde také dráž než WoW. Ale to si musí každý rozmyslet, do čeho bude investovat a jestli se mu ta investice vrátí.
kritik 01.10.2014 09:09
je to hodně kontroverzní téma, teď pokud si platíte wowko nejlevnějšim možnym způsobem -půl roční předplatný, tak to vyjde 11€ na měsíc, tj 132 ročně, pokud budou vycházet datadisky každej rok tak si připočtěte dalších 40, 172€ je skoro 5000 Kč a to jenom abyste vůbec mohli hrát, nemluvim o tom co je všechno už zpoplatněný ale tohle je minimum a pak se můžem oprávněně bavit o tom jestli je ta hra tak kvalitní aby nás stála 5000 ročně, může být v budoucnu, ale podle mě v současnosti tak kvalitní neni ani náhodou, jestliže si něco před pár lety platilo 12,5 milionu lidí a teď si to platí 6,8 a stále to číslo klesá tak na tom asi něco bude a jestli nezvednou kvalitu a zvednou nám jenom cenu tak to číslo bude klesat dál, ale historicky se snad nikdy ještě nestalo že by blizzard vydal něco dřív než by čekali hráči :-)
Kulisekcz 01.10.2014 08:49
Já tak hrozně žeru, jak někteří by si fakt přáli všecko zadarmo, nic se jim nelíbí a ještě si zde musí postěžovat. PIŠTE NA BLIZZARD !Nikdo na ty vaše žvásty není zvědavej...Klasickej případ uživatel Doomed - nic se mu nelíbí, musí si postěžovat...klasickej idiot..Bulljoker - meleš kraviny...
Akari 30.09.2014 23:12
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/s720x720/1782328_922948611068450_5210998244234770406_o.jpgByl bych rád kdyby to trochu zrychlili, ten poslední raid content zabírá až moc času na rozdíl od těch jiných.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet