Budoucí datadisky budou vycházet rychleji

http://media.wowfan.cz/uploaded/rychlejsi_vyvoj
Nedávno jste se na wowfanu mohli dočíst, že Blizzard plánuje ještě šest nebo sedm dalších datadisků. Což je, jak se jistě shodneme, poměrně odvážné tvrzení. Nápady na další obsah sice nejspíš „vyskakují“ samy v průběhu tvoření obsahu současného (například téma Plamenné legie v datadisku po WoD očekává mnoho spekulátorů mezi fanoušky, třebaže nic samozřejmě není zcela jisté), ale takovéto plánování daleko do budoucnosti je opravdu obdivuhodné. To ale není ani zdaleka vše. Nejen že má Blizzard velkolepé plány na další obsah. Také se nechal slyšet, že by tento obsah chtěl vydávat dosud nevídanou rychlostí. Má to však vůbec cenu? Téma úbytku hráčů už také bylo přetřásané mnohokrát, a i když je nepopiratelný fakt, že počty hráčů lehce klesají, WoW je na poli MMO stále jednička a jak se zdá, Blizzard hodlá opravdu zatnout zuby a postarat se o to, aby jeho pozice zůstala i nadále neotřesitelná. Šéf herního vývoje Blizzardu Tom Chilton samozřejmě bere v potaz i možnost, že World of Warcraft jakožto hra bude postupně upadat a ztrácet na popularitě, ale do té doby hodlá optimisticky hledět kupředu a snažit se udělat vše pro to, aby toto slavné MMORPG zůstalo v srdcích hráčů co nejdéle. Jaká je změna jeho strategie? „Hra může dosáhnout jenom určité složitosti, než se začne hroutit vlastní vahou a začne být těžkopádná,“ uvedl Chilton. „Proto se snažíme hru zjednodušovat a zároveň přidávat nové věci, aby se složitost hry nevymkla kontrole. Už teď byste mohli tvrdit, že komplexnost hry je dost vysoká a pro nové hráče může být až drtivá.“ Mnoho z vás asi v tuto chvíli napadlo věčné téma zjednodušování hry. Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu, abyste do něj mohli vstoupit, ale od Cataclysmu se začalo hovořit o skutečně dramatickém zjednodušování hratelnosti, aby se hra zpřístupnila herním nováčkům. Chilton zde však mluví především o komplexnosti hry, tedy o obrovském množství možností, které má vaše postava ve hře k dispozici (např. ve WoD nově přibyvší Garrisons). A obává se, že nový hráč může být těmito nepřebernými možnostmi zahlcen. Ale proč by tedy měly vycházet příští datadisky rychleji? Podle Chiltona se jejich vývojářský tým rozšířil z počtu 150 osob na celých 220. Je samozřejmě jasné, že všichni tito noví členové týmu se musí nejprve aklimatizovat (což je mimochodem také důvod toho, že vývoj WoD trval delší dobu), ale z dlouhodobého hlediska by teď tito skvělí lidé měli být schopní vytvářet další obsah rychleji a efektivněji. Co vy na to? Věříte, že Blizzard své slovo dodrží a my se můžeme těšit na první z těch slibovaných šesti až sedmi datadisků skutečně v dohledné době po WoD? Nebo jste spíše skeptičtí? Všichni koneckonců známe blizzardovské SOONTM, které má dokonce svůj vlastní článek na wiki. A také nesmíme opomíjet fakt, že Chilton pro jistotu neprozradil, nakolik rychlý si vlastně ten další vývoj představují… Údajně však už pracují na prvních zónách nového obsahu. Tak jim držme palce.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Larisa 30.09.2014 22:59

Já myslím, že námětů na datadisky je dost... a určitě se v jednom vrátíme do časů královny Azshary, do časů, kdy Malfurion byl druid-začátečník a Tyrande jen řadovou kněžkou... do časů, kdy Neltharion ještě neměl duši černější než noc, kdy dračí aspekti vládli Azerothu a noční Elfové byli pány Kalimdoru. Myslím si, že Feralas je hrozně nedoceněná lokace... já si ale přesně takhle představuju původní krajinu nočních Elfů... ta zeleň je přímo magická a hudba, kterou k tomu vybrali, je prostě nádherná a podmanivá... škoda, že se do téhle lokace nejde teleportovat s glyphem One with Nature, ačkoliv se to přímo nabízí... (třeba místo Moonglade, protože to je základní abilita druidů a spolu s One with Nature se to tak zbytečně dubluje...)

bulljoker 30.09.2014 22:52

nejde ani tak o to že nemaj nápad na datadisk ale že ten datadisk nedokážou natáhnout na 4 velký patche na dva roky..

Muradin 30.09.2014 22:51

Oisin
Každý rok nový datadisk. To bylo prohlášení Blizzardu po vydání Vanilly. Žádné další legendární itemy (to bylo v TBC). Nebudeme překračovat level 100 (někde okolo WotLK). Atd Atd ... Takže tomuhle odvážnému prohlášení o datadiscích bych nevěnoval moc pozornosti.
Myslím, že tohle je trochu něco jiného než ty ostatní.
cerberos
...
Řekl bych, že ten rok ti bohatě stačí aby jsi si hru užil.

Oisin 30.09.2014 22:47

Každý rok nový datadisk. To bylo prohlášení Blizzardu po vydání Vanilly. Žádné další legendární itemy (to bylo v TBC). Nebudeme překračovat level 100 (někde okolo WotLK). Atd Atd ... Takže tomuhle odvážnému prohlášení o datadiscích bych nevěnoval moc pozornosti.

TygerD 30.09.2014 22:38

Datadisky jsou drahé? Finanční zruinování? WTF? Pokud přežíváte s životním minimem tak přestaňte utrácet peníze za hru. Jinak těch 1200 Kč jednou za dva roky je finanční nápor? I kdyby ty datadisky vydávaly pravidelně každý rok, tak tu stovku měsíčně je schopen odložit každý. Pokud ne, tak jen těžko pochopím, jak můžete hrát hru, kde platíte 300 Kč měsíčně celý rok. Blizzard by datadisky měl vydávat co rok. To je takový ideální interval pro to, aby jste zvládli celý content odprogresovat a nemuseli pak zabíjet čas do dalšího datadisku na altech.

cerberos 30.09.2014 20:45

já bych byl radší,aby datadisky vydávali jednou za 2 nebo 1,5 let,už jenom z mého pohledu,mám mnoho altů a většinou chci aby všichni měli full level či dokončili ten a ten quest například legendární questy,které určitě v dalších datadisků budou,či prošli všemi raidy atd,a to nepočítám skillování různých profesí /alchemy,tailoring../ ..,na to je potřeba fůra času..jestli budou vydávat datáče rychleji tak to mě teda Blizzard nepotěší.Krom toho chci z každého datadisku mít požitek,že jsem prošel např. celou Pandarií.Outland atd,prostě sžít s krajinou Krassarang,Jade forrest atd-Pandaria,Hellfire peninnsula,Netherstorm atd -Outland ..atd atd

Muradin 30.09.2014 20:16

smiky
datadisky budu vychadzat castejsie?? a bliz si mysli ze maju vsetci tlaciarne na peniaze?? akoze je to pekne ale odtial potial alebo aspon znormalizovat tie ceny potom
Tak ať si zase lidé nemyslí, že to bude každý půl rok datadisk. Zkrátka mluvili primárně o době mezi datadisky. Asi se zkrátí i doba trvání datadisků, ale nemyslím, že nějak extrémně.

smiky 30.09.2014 20:08

datadisky budu vychadzat castejsie?? a bliz si mysli ze maju vsetci tlaciarne na peniaze?? akoze je to pekne ale odtial potial alebo aspon znormalizovat tie ceny potom

Muradin 30.09.2014 19:31

A je to tady zase všichni nadávají, že datadisky se vydávají pomalu, ale najednou by nechtěli utrácet peníze...Je pravda, že WoD se asi pozdrželo víc než mělo, ale z mého pohledu mu kvalitu nemůžeme upřít.

bulljoker
a další datáče taky nebudou chtít natahovat protože asi nemaj dost nápadů
Nevím proč lidi Blizz takhle hrozně podceňují. Co to má sakra být? Někdo má 8 hodin denně strávit práci s lidmi na WoW a nemají nápad?? Přesně jak říká Bellatrix. Hned mě napadne několik možností a to jsou ty nejednoduší. Kdo třeba čekal WoD?

Lomykar 30.09.2014 19:31

Jsem jen pro rychlejší vydávání dalších rozšiření. Každý datadisk mě zabavil na hromadu času a klidně za to zaplatím. Hra jako každá jiná a někdo na ni pracuje. Jen v Česku by rádi lidi stále vše zadarmo Moc se těším na WoDko a další další pokračování.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet