Nedávno jste se na wowfanu mohli dočíst, že Blizzard plánuje ještě
šest nebo sedm dalších datadisků. Což je, jak se jistě shodneme, poměrně odvážné tvrzení. Nápady na další obsah sice nejspíš „vyskakují“ samy v průběhu tvoření obsahu současného (například téma
Plamenné legie v datadisku po WoD očekává mnoho spekulátorů mezi fanoušky, třebaže nic samozřejmě není zcela jisté), ale takovéto plánování daleko do budoucnosti je opravdu obdivuhodné.
To ale není ani zdaleka vše. Nejen že má Blizzard velkolepé plány na další obsah. Také se nechal slyšet, že by tento obsah chtěl vydávat
dosud nevídanou rychlostí.
Má to však vůbec cenu?
Téma úbytku hráčů už také bylo přetřásané
mnohokrát, a i když je nepopiratelný fakt, že počty hráčů lehce klesají, WoW je na poli MMO stále jednička a jak se zdá, Blizzard hodlá opravdu zatnout zuby a postarat se o to, aby jeho pozice zůstala i nadále neotřesitelná.
Šéf herního vývoje Blizzardu
Tom Chilton samozřejmě bere v potaz i možnost, že World of Warcraft jakožto hra bude postupně upadat a ztrácet na popularitě, ale do té doby hodlá optimisticky hledět kupředu a snažit se udělat vše pro to, aby toto slavné MMORPG zůstalo v srdcích hráčů co nejdéle. Jaká je změna jeho strategie?
„Hra může dosáhnout jenom určité složitosti, než se začne hroutit vlastní vahou a začne být těžkopádná,“ uvedl Chilton.
„Proto se snažíme hru zjednodušovat a zároveň přidávat nové věci, aby se složitost hry nevymkla kontrole. Už teď byste mohli tvrdit, že komplexnost hry je dost vysoká a pro nové hráče může být až drtivá.“
Mnoho z vás asi v tuto chvíli napadlo věčné téma zjednodušování hry. Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu, abyste do něj mohli vstoupit, ale od Cataclysmu se začalo hovořit o skutečně dramatickém zjednodušování hratelnosti, aby se hra zpřístupnila herním nováčkům. Chilton zde však mluví především o komplexnosti hry, tedy o obrovském množství možností, které má vaše postava ve hře k dispozici (např. ve WoD nově přibyvší
Garrisons). A obává se, že nový hráč může být těmito nepřebernými možnostmi zahlcen.
Ale proč by tedy měly vycházet příští datadisky rychleji? Podle Chiltona se jejich vývojářský tým rozšířil z počtu 150 osob na celých
220. Je samozřejmě jasné, že všichni tito noví členové týmu se musí nejprve aklimatizovat (což je mimochodem také důvod toho, že vývoj WoD trval delší dobu), ale z dlouhodobého hlediska by teď tito skvělí lidé měli být schopní vytvářet další obsah rychleji a efektivněji.
Co vy na to? Věříte, že Blizzard své slovo dodrží a my se můžeme těšit na první z těch slibovaných šesti až sedmi datadisků skutečně v dohledné době po WoD? Nebo jste spíše skeptičtí? Všichni koneckonců známe blizzardovské SOON
TM, které má dokonce svůj vlastní
článek na wiki. A také nesmíme opomíjet fakt, že Chilton pro jistotu neprozradil, nakolik rychlý si vlastně ten další vývoj představují…
Údajně však už pracují na
prvních zónách nového obsahu. Tak jim držme palce.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Bellatrix 30.09.2014 19:01
Zakys 30.09.2014 18:52
bulljoker 30.09.2014 18:45
Zakys 30.09.2014 18:45
No já nevím...podle mě je lepší se vysrat na celé datadisky a obsah hry doplňovat jenom patchema. Je kravina čím dál častěji vydávat datáče...Jak píše Doomed...to píšou pořád. Wodko slibovali taky brzo a hovno..
KUlco 30.09.2014 18:40
Rád by som sa vo voľakom ďalšom datadisku pozrel aj na alternatívny Azeroth. Čiže by sme tam mohli vidieť ľudské kráľovstvá (Lordaeron, Gilneas, Stormwind,...)bez orkov a nemŕtvych - žiadna nákaza,vysoký elfovia, trpaslíci a ich kráľovstvá,... Na Northrende by boli nerubiani, vrykulovia,...(bez pohromy) A na Kalimdore taureni, nočný elfovia, centauri ...
Doomed 30.09.2014 18:19
Bullshit, tohle jsem cetl 3 roky zpatky, rikali ze pandarie tu bude rok, maximalne rok a par mesicu a uz to jsou roky dva a k tomu 3 mesice. Proste blizzard si furt sere do vlastni huby, se nedivim ze hra pomalu, ale jiste umírá uz od roku 2010
KiroNet 30.09.2014 18:15
Hmm, platit častěji za datadisky. Mno nevím.Záleží na kvalitě datadisku, nevím jestli se rychlejší práce něco dobrého vyklube. Myslím že 1 rozmezí mezi datadisky které je teď je ideální.
Bellatrix 30.09.2014 18:01
salitare 30.09.2014 17:52
To mě by zas nevadilo utrácet častěji, ale mohlo by to být méně. Ale co mě napadlo hned při přečtení nadpisu...to už jsem párkrát četl.
seager 30.09.2014 17:38
Já nějak nevím, jestli chci utrácet za nové datadisky častěji, než to bylo do teď.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet