Cataclysm Stat & System Changes

Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.

Co uvidíme na gearu:

Stamina - kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class. Spirit - s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému. Intellect - bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní. Haste - stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji. Block Rating - bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes. Parry - už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku. Mastery - tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později. Armor - účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. Resilience - bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty. Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating - tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.

Bude odebráno z věcí:

Attack Power - tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní. Spell Power - je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class. Armor Penetration - tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách. Shield Block Value - tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.

Staty, které budou kompletně odebrány:

MP5 - tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu. Defense - tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury. Spell Ranks - spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery. Weapon Skill - tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.

Co byste měli ještě vědět:

Combat Ratings - u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu. Reforging - i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength). Gems - budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.
BlueBoard.cz


Naposledy upravil/a Snake Plisken 16.04.2010 v 07:46:36.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

GraPe 09.03.2010 23:56

Cataclysm bude rovnaka pecka ako classic. Na wotlk robili aj stale robia uplne novy dizajnery ako aj grafici,navrhari atd. Na Cataclysme robi ta stara parta ludi co robila Classic a TBC. Takze mozno to daju zas dokopy. Pevne v to verim!

Jerryky 09.03.2010 19:50

Mne sa to tiez paci naco mi je spirit aj mp5 ? Toto sa mi paci pretoze niektore staty boli fakt zbytocne. Sice si myslim ze WoW stale ide do sraciek a je to coraz lahsie a davno to nie je to co to byvalo ale aspon jedna vec sa mi od Blizzu paci,A FlojdX retri paladinovia sa daju zabit ale je to noob class spraveny pre deti pretoze ked stretnes palacha ktory ma aj bublu aj LoH tak to je fakt mala sanca ze ho das.

Snake Plisken 09.03.2010 17:22

Podle mě bude Cataclysm dobrej bude to zas aspoň něco novího.

Javorovej 08.03.2010 22:06

2floot: projde, ale jakou.. odebraní statu beru jako plus.. sám mam problem se v těch statech vyznat a už nevim co je k čemu dobré

Javorovej 08.03.2010 21:58

Náhodou konečně oW projde pořádnou změnou od dob classiku

Javorovej 07.03.2010 23:16

Jde to všechno do hajzlu. Proč to všechno tak zakreslovat a vyhrávat si s tím ... Proč prostě blizzardi neoznámí změnu jména na World of Money Making: You can play with your feet ´couse its so simple! Ze hry WoW se stává fraška, komereční kravina bez náplně, příběhu a všeho co tu hru dělalo dobrou. Bylo umění to hrát fakt dobře. A projít si to. Byla to zábava. Je to uplně jiná hra. Neříkám že je to špatný MMO který je nehodný hraní (šak je taky nejhranější), ale je to uplně jiná hra. Mě to mrzí (chtěl jsem říct sere ale asi tu bude něco jako: Smažem ti comment když tam bude vulgarita ... takže jen mrzí).- Kroko The Fish Maker -

krewca 07.03.2010 14:00

Tak už radši nic neusuzuj, po starym wowku se mi fakt stýská, už to všechno de do kytek, TBC se dalo, ale teď už je to všechno jen o tom, aby Blizz měl peníze, stejně jako o to de dneska všem...Kdyby tak bylo nějaký kvalitní freečko s pre-TBC a tak tisícem lidí, to by byla nádhera, lepší než hrát tyhle sr****

Radiaw 06.03.2010 06:09

Ahoj, tak jen chci říct ze odebirani statu v cata neberu jako zjednodusovani hry ale jako prijemne zprehledneni. jak uz tu psali jini k cemu sou dva staty na regen many atd. atd. Dále tak trochu nepobiram ty lidi co tvrdi ze 12 hodin bejt zalezlej v jednom raidu bylo tak strasne uzasny nechapu co je na tom pro normalniho cloveka uzasny (normalni clovek na to totiz nema cas) z toho usuzuju ze by tenhle typ lidi mel vyhledat odbornou pomoc u psychologa nebo nekoho jineho pac je zavisly na WoW a to rozhodne neni v poradku. No a jeste dodatek pro lidi co nesnasi retri paladiny a tvrdi o nich ze se nedaji zabit = ste nejnej nejvic lamy pod sluncem

Larenie 05.03.2010 08:27

zmeny wow v Cataclysm sa mi naozaj zapacili, musim im dat 8 z 10 bodov uz len preto ze napriklad uz neuvidite mage s 25k HP na 80 lvl a zaroven pala ktory ma na lvl 80 4 krat take HP proste je to nieco povedal by som logicke a viac sa to priblizuje systemu wow este pred TBC na klasickom systeme.... nevravim ze je to dobre vybalacovanie class praveze ich to este viac oddiali, zrusenim niektorych statov a upravenim statov, myslim (dufam ze nie predcasne) ze blizzard sa mozno s wow pohne pravnejsim smerom ako to bolo u TBV a WoTLK ... tot moje slova

Vens 05.03.2010 08:03

Memo:uz to neni ta hra co byla na zacatku jelikož tam nejsou lidi co wow delali na zacatku,ti co wow vynalezli tu hru meli radi ale ti sou pric a nyni tam jsou jini tvurci kteri uz k tomu nemaji to citove pouto a jdou jen po penezich zjednodusuji to protoze prijdou sice o par dospelich hracu ale pribidou jen tisice deti(lame)a s tim blizz pocita je to uz v pr.eli.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet