Cataclysm Stat & System Changes

Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.

Co uvidíme na gearu:

Stamina - kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class. Spirit - s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému. Intellect - bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní. Haste - stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji. Block Rating - bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes. Parry - už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku. Mastery - tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později. Armor - účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. Resilience - bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty. Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating - tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.

Bude odebráno z věcí:

Attack Power - tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní. Spell Power - je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class. Armor Penetration - tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách. Shield Block Value - tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.

Staty, které budou kompletně odebrány:

MP5 - tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu. Defense - tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury. Spell Ranks - spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery. Weapon Skill - tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.

Co byste měli ještě vědět:

Combat Ratings - u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu. Reforging - i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength). Gems - budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.
BlueBoard.cz


Naposledy upravil/a Snake Plisken 16.04.2010 v 07:46:36.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Javorovej 04.03.2010 16:51

každej je tu chytrej jak rádio a přitom ve wow jsou rádi za něco nového...Mám pár nesouhlasů, ale abych to tu psal stylem, jakým to tu podává některá individua, mě zaráží

Javorovej 04.03.2010 16:33

Přesně tak víte o tom jen pár informací ale už to odsuzujete.Komentujte neco teprve pak az o tom budete vedet vic infa nez jen tenhle clanek.

Muradin 04.03.2010 16:27

Naprostý souhlas s Domovník TBC bylo nejlepší a blizzard přijde o dost hráčů jak se přejde na Cata Buď přejdou na TBC(wotlk,PreTBC kdo má co rád) nebo Praští s wowkem

Skyneo 04.03.2010 14:12

ffs daktory z vas su uz prezrety na to aby to z hrov skoncili alebo si nasli inu.LudekT to absolutne vystihol.

Hanzik 04.03.2010 13:48

Cata zničí wowko podle mýho úplně. Ať z toho rovnou udělaj World of Duty a člověk si bude vybírat jenom zbraně. Vrchol byla TBC a to mi nikdo nevymluví. Byla skvěle vybalancovaná (existovaly classy a jejich anticlassy), což už se tak nějak smazává, bo teď je to o tom, kdo dřív stiskne svoje I win button, proto každej druhej n00bik to má o dost jednodušší... na Cata toto bude ještě markantnější a jestli sem to dobře pochopil s tim armorem, tak už bude jedno, jestli kempim v plechu se štítem a jednoručkou, nebo hadrech s holí na zádech, čili doba, kdy mágové budou v plátech chodit neni daleko.Ono už na WotLK je prakticky jedno, jestli mam na ele šamanovi healovací, nebo dmg eq... obojí funguje stejně při smíšených statech, tak o čem to pak je?!Ten system spiri/mana regen by mohli zachovat, bo tim se ti healeři od sebe diferencujou a každej má svojí úlohu, takhle už to bude jedno, kdo to bude healovat.Smísení ranků spellů je sporný... má to svoje pro i proti.Wotkkt už je dost pochybnej, ale Clitorism si troufám říct, že to ubije úplně.

Hanzik 04.03.2010 13:43

Nechápem. To si jako mág bude behať s 30 000 HP a armoru rovnako ako napríklad retri pala? No ďakujem pekne ale neprosím.

Snake Plisken 04.03.2010 10:51

Vůbec nevíš jak budou posíleny nebo oslabeny spelly a talenty, ale už máš úplně jasno jak to bude vypadat. Jen jsem se snažil vysvětlit že víte prd, krom pár detailů, ale už víte že to bude unbalanced. Až spustí betu a bude možnost to otestovat, pak tu naříkejte doté doby jsou to jen spekulace (samozřejmě i z mé strany). Dle hesla Proč stahovat kalhoty když brod je ještě daleko, vy ještě ani netušíte kde ten brod bude, ale už jse komplet svlečený do naha :-)

Snake Plisken 04.03.2010 10:41

jasne a mage vs fury warr ? uz vidim jak ti fury warr deflectuje kouzla ><mage si warra podava ted uplne do pohody, jedina sance je mit v arenkach rogunu, ale vem si ze mage ted sunda warra stejne rychle, ale rogun maga tak rychle uz nesunda -> mage prezije vsecko

Snake Plisken 04.03.2010 10:36

Myslím že to moc dramatizujete Blizz je si určitě vědom toho že když srovnají HP a AR musí to ovlivnit i poměr obdržené a vydané damage. Vůbec nevíte jak u plate charů bude mít vliv dodge a parry atd.. Dle mě budou mít sice DPS light AR chary vyšší DPS, ale na druhé straně chary s menším DPS budou častěji vykrývat a uhýbat, takže poměr mezi obdrženou a vydanou damage bude +- stejný. Musíte se nato dívat jako na celek a ne jen vytrhnout 2 věci z kontextu (AR a HP) a hned dělat paniku....

Snake Plisken 04.03.2010 10:19

Jako vy to s tím vyrovnáním HP přeháníte. Dle mě jim jde o to, aby nebyly takové rozdíly. Dnes není problém potkat kde jakého tanka s 60k HP a papírák má tak 20-25k. Dříve takhle propastné rozdíly nebyly.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet