Cataclysm Stat & System Changes

Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.

Co uvidíme na gearu:

Stamina - kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class. Spirit - s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému. Intellect - bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní. Haste - stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji. Block Rating - bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes. Parry - už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku. Mastery - tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později. Armor - účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem. Resilience - bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty. Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating - tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.

Bude odebráno z věcí:

Attack Power - tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní. Spell Power - je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class. Armor Penetration - tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách. Shield Block Value - tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.

Staty, které budou kompletně odebrány:

MP5 - tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu. Defense - tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury. Spell Ranks - spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery. Weapon Skill - tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.

Co byste měli ještě vědět:

Combat Ratings - u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu. Reforging - i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength). Gems - budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.
BlueBoard.cz


Naposledy upravil/a Snake Plisken 16.04.2010 v 07:46:36.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Noeat 04.03.2010 10:05

:-( to budu mit jako rychlej a mrstnej rogue najednou vic hp... tzn vlastne jako bych byl najednou obrovskej hromotluk warior postavou? :-(snad je to jenom takovej hodne dlouho omilanej a spatnej joke (aneb stale uz celkem dlouho doufam)

Darnatos 04.03.2010 09:45

Podle mě ta změna armoru je totál ní blbost to už roguna absolutně nebude muset rešit jestli si sundá dřív plate nebo cloth, když to bude vyrovnané jak v HP tak v Armoru, tím to celé už vážně ničí, a souhlasím s Punka.

NULL 04.03.2010 09:30

ja to vidim tak že to bude pohoda, všek když byly ty změny - nwm už kdy to bylo sama si na to nevzpomenu :-) př dřív byl oddělenej bonus spell dmg a bonus healing) sic nebyly tak velký jako je tu.. ale až bude Cata . tak za půl roku si většina z vás ani nevzpomene co bylo ..

Snake Plisken 04.03.2010 08:57

já si myslim že to bude uplně na prd.jak to bylo do ted tak to bylo vyvážené ted budete muset pořád něco obetovavat aby jste meli co potřebujete ale zase vám bude chybet to co jste obetovali prostě uplně na H....

Snake Plisken 04.03.2010 08:22

to Dreadlord:20k HP mag uplne lehce znici 30k HP warra, i jinej caster, staci trocha skillu, ale kdyz ma najednou mag stejny pocet HP i armor jak war tak ho znici i totalne vymastenej noobik.U toho aoe u bossů a tak: To byl ale zamer - casteri se maji vyhybat a NEMAJI nahodne vbihat do aoe od bossů. To byly casy kdy jedna chyba kterehokoliv clena raidu znamenala wipe, ne jak ted kdy je temer vsecko tank n spank ><

Snake Plisken 04.03.2010 08:18

To je pekna blbost takhle balancovat classyWarrior ma mit hodne HP, velkej armor, ale malej dmgnapr Mage ma mit malej armor, malo HP, ale dmg ze sejme jinyho castera na 2 rany -> tak je to prece logicke, a podle me i daleko vic vyvazene.ted je vyhodnejsi si brat castery, protoze dmg armor i HP maj prece stejny jako warr a pala, ale utoci na dalku...

Snake Plisken 04.03.2010 08:15

Já bych to neviděl tak černě. Podle mě to moc nafukujete.

Dreadlord 04.03.2010 07:51

Já bych spíš víc vyrovnal schopnosti povolání. Když má palach 30k hp, tak at má, ale skrátil bych mu trvání nesmrtelností a snížil bych heal bonus (kromě holyho). A treba takovým mágům bych klidně nechal dvoutřetinovej počet hp, ale přidal bych jim nějaký obraný spelly, nebo bych nějak vylepšil cold armor a blink, nebo tak nějak. Smazat rozdíly mezi armor classama potažmo jednotlivýma povoláníma je podle mě blbost.

Dreadlord 04.03.2010 07:32

Zvysit staminu klasam co nepouzivaji plate,snizi rozdily armoru mezi plate a ostatnim , zruseni defense,block atd atd atdJedno vedel druheho proste chutovka jako prase,takze vlastne,to co delalo plechovky plechvkama tak je uplne v prde ... a ti co maji latkove brneni budou na tom stejne jako ti co maji platovane :-))) koukam ze blizzard wowko docista zkur... no jeste ze uz tuhle saskarnu nehraji a hrat nebudu.

Dreadlord 04.03.2010 07:23

hele a neznámená to tedy že warrioři, Paladinové a DK budou v trochu v nevýhodě?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet