Leto 2016 bolo naplnené vysoko-profilovými filmami z ktorých mal máloktorý vyšší potenciál, alebo prepadol viac, ako Warcraft od Duncana Jonesa. Ambiciózna adaptácia najlepšie predávanej značky videohry bola pre Legendary Pictures a Universal takmer úplný prepadák. V Spojených štátoch mala nízku tržbu a bola ohodnotená negatívnymi, ostrými kritikami. Napriek tomu, bola dostatočne populárna u publika v Číne až natoľko, že je možné, že sa navrhované pokračovanie bude premietať iba tam a úplne minie kiná v Spojených štátoch.
Množstvo fanúšikov dúfalo, že director’s cut môže o niečo viac vylepšiť film, ale teraz to vyzerá, že Jones definitívne uťal tieto dohady. Pri rozhovore s
Thrillist, ako súčasť obsiahlej retrospektívy za rozvratným filmom, padla na Jonesa otázka o možnosti predĺženej verzie filmu a ten, (k sklamaniu množstva fanúšikov) úplne vyvráti všetky špekulácie ohľadom tejto verzie.
Veľa ľudí sa ma pýta, „Kedy vyjde director’s cut?“ Odpoveď znie, nikdy. S filmom, akým je tento, kde je tak veľa vizuálnych efektov, vás každá koncesia donúti prísť o zábery. Prestanú existovať, pretože sa práca na efektoch nikdy nedorobí. Niektoré z nich sa nedostanú ani k tomuto štádiu. Postupujete skrz písanie rovno do deadlinu natáčania veci. [Stratíte] myšlienky v tvorivom procese. Potom sa pre hocaký dôvod scéna zmení a prídu poznámky. Meníte veci okolo tri a pol ročného procesu. Robíte tieto malé zmeny, ktoré vás konštante niekam navádzajú. Takže nie je možnosť toho, že bude niekedy director’s cut. Je to čisto v mojej hlave.
I keď to nebola odpoveď, v ktorú zarytí fanúšikovia Warcraftu dúfali, nemohlo ich to až tak veľmi prekvapiť; director’s cuts sú občas skladané znovu uvádzaním vystrihnutých scén, ktoré môžu potrebovať iba malé doladenie k tomu, aby do už dokončeného filmu zapadli. Predsa len, viac ako polovica Warcraftu je založená na plne digitálnom prostredí a komplikovanom zachycovaní pohybu postáv – to znamená, že väčšina „vystrihnutých“ scén bolo zmazaných ešte predtým, ako dosiahli štádia drahých, zdĺhavých a finálnych úprav a efektov. Re-renderovanie nových efektov kvôli obnoveniu, by bolo pre štúdio nákladné a vyzerá to, že investori Warcraftu majú zrejme pocit, že už tak stratili dosť peňazí na tomto projekte.
Jones nevylučuje návrat k Warcraftu, ale najprv sa bude sústrediť na režírovanie futuristického thrilleru
Mute, ktorý bude o vyšetrovaní vraždy nemým barmanom s hviezdami akými sú Alexander Skarsgard a Paul Rudd.
Warcraft
vyjde na Blue-ray 27. septembra 2016.
Naposledy upravil/a Esperanta 17.09.2016 v 09:52:58.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Sir Finley Mrrgglton 18.09.2016 15:43
18.09.2016 15:32
Muradin:wowko byla takova slusna 6/10, jinak zrovna tenhle rok vetsina filmu co mela byt trhak se pohybuje mezi 15-30 body ze 100, ale taky to byla vetsinou jedna vetsi sracka jak druha.Hlavne ani hodnoceni od fanousku neni moc spolehlivy protoze vetsina tomu dala treba i 10/10 protoze to je od blizzardu a jmenuje se to warcraft stejne jak to bejvalo u ubisoftu pred par rokama.Jinak castecne je to i blbost blizzardu protoze do toho nasypali stovky millionu ale ten film na to nevypada.
Muradin 17.09.2016 21:49
Celkově je to hrozně podceňovaný film. Jak bylo řečeno tak když někdo dá 0 nebo 1 bod z deseti... to je prostě urážka. Tohle nedostávají ani ty fakt blbé filmy určené pro televizi. Nemusí se libit, ale zase si nemusí dělat takhle blbou srandu.Já si myslím, že i tři hodiny by se dali zvládnout, ale dejme tomu. Přeci jenom je to individuální. Problém je, že film nemá hodiny ani dvě. Studia nemají rádi dlouhé filmy, ale tohle je kratší i na poměry blockbusterů Hollywoodu.
Lockdaar 17.09.2016 21:24
Jikonekt 17.09.2016 18:40
Esperanta 17.09.2016 17:56
Lockdaar 17.09.2016 17:40
Opravdu škoda, že má Amerika v tomhle hlavní slovo, když u nich frčej poslední dobou filmy typu Transformers/komiksový adaptace a podobný sra*** kde ještě ke všemu jsou tyhle béčkový filmy kladně hodnocený i co se týče finančních výdělků.... Svýho času byly ty nejlepší filmové skvosty světové kinematografie právě z Ameriky - ať už to bylo Vykoupení z věznice Shawshank, Forrest Gump, Schindlerův seznam, Zelená míle, Kmotr, Podraz nebo Pulp Fiction a mnoho dalších. Holt jiná doba - když bych za posledních 5 let měl vyjmenovat nějaký filmy z Ameriky, který opravdu za něco stály (nebo který by se aspoň přiblížily velikosti filmů, které dřív Amerika produkovala), budou mi na to stačit asi prsty na jedný ruce...Co se týče Warcraftu bylo by mnohem lepší, když by tenkrát nebyly žádné předpremiéry a lidi si na to mohli zajít sami a nebyli by tak ovlivňováni kritiky nebo předními youtubery a udělali by si na to názor sami. A jednak bylo podle mě na vině hlavně i studio Universal, když kvůli rozpočtu musel Duncan film, který vyžaduje prostě dlouhou stopáž, nakrátit aby se to vešlo do nesmyslných 2 hodin... to je stejnej nesmysl, jako když by jste chtěli Pána prstenů - Návrat krále narvat do 2 hodin.To už bych radši teda omezil ten skvělej CGI a zaměřil bych se víc na samotný (delší!) děj i když by to třeba znamenalo mnohem míň efektů, jestli chtělo studio tak nutně šetřit na něčem s tak velkým potenciálem...
Esperanta 17.09.2016 17:11
Metiu 17.09.2016 14:49
Na jednej strane je pravda že sa treba na zisky pozerať celosvetovo a nie kolko sa zarobilo v amerike. No američania si vždy mysleli že amerika je svet tak sa netreba čudovať. Na druhej strane je pravda, že ten film nebol až taký dobrý. Neohovrím o efketoch. Ale celkovo, nebolo to čo všetcia čakali.
Esperanta 17.09.2016 14:48
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet