WoW Classic – Úpravy spell batchingu pro patch 1.13.7 (PTR)

  classic    spell batching    testování   

V roce 2004, když World of Warcraft otevřel brány světu, byl internet na mnoha místech zeměkoule podle dnešních metrik ještě v plenkách. Stejně tak výkon herních počítačů i serverů. Proto bylo rozhodnuto o různých limitacích a jednou z nich byl i takzvaný spell batching.

Bellatrix zdroj
Pointou spell batchingu je to, jak servery zpracovávají přichozí interakce akcí, k nimž může ve hře dojít. Namísto, aby se vše zpracovávalo okamžitě, vytváří server dávky (= batches) akcí, jako jsou útoky, buffy, debuffy a podobně, které se pak zpracovávají společně. Cílem je optimalizace času, který musí server strávit zpracováváním těchto aktů.

 

Dnes servery tyto dávky zpracovávají každých 400 milisekund, stejně jako tomu bylo kdysi, plus si musíte připočítat odezvu od serveru (takzvaný ping nebo lag). Doba pokročila, výkony serverů, sítí i hráčských stanic významně narostly a nejsou důvody, proč nevyužít moderních technologií. Ale aby nedošlo k nenadálému navýšení rychlosti zpracování, musí se vše řádně otestovat. Proto Blizzard otevřel PTR.

Kaivax zdroj

 

Otevřeli jsme WoW Classic Public Test Realm (PTR) s nastavenou verzí 1.13.7. V této verzi chceme snížit odezvu spell batchingu.

 

Mnoho dovedností a kouzel jsme implementovali tak, aby byl zachován původní spell batching z původního WoW. Očekávali jsme bugy nebo neblahé následky, pokud bychom snížili odezvu spell batchingu. Na nově spuštěném PTR mají hráči možnost tyto problémy najít. Abychom mohli otestovat mnoho scénářů, otevřeli jsme na PTR raidy a battlegroundy.

 

Spell batch byl nastaven na 10 milisekund, na live serverech zatím zůstává zachováno 400 milisekund.

 

Jaký to bude mít na hru vliv, pokud se tato změna dostane na live servery? Podle prvotních názorů, které se objevují různě po internetu, se jedná o krok vpřed. Kolikrát byl někdo z vás svědkem toho, že vykouzlený heal jaksi neproběhl a tank, kterého jste měli na starosti, umřel? Se změnou spell batchingu by těmto situacím mělo odzvonit nebo by se měly stávat jen výjimečně. Jak z toho budou profitovat warrioři, na to se můžete podívat na tomto videu. A otravné čekání na loot, vybrání pošty, prodej šedivat se bude dít jako mávnutím kouzelného proutku.

 

Jaký je váš názor na tuto změnu? Myslíte, že to hře pomůže, či uškodí?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet