Celou přednášku naleznete na YouTube (alespoň do doby, než bude smazaná) a dozvíte se tam mnoho informací i z jiných her jako třeba Heroes of the Storm, Overwatch nebo Hearthstone. Soustřeďme se ovšem na World of Warcraft.
Přednáška nese název Blizzard Engineering Panel, takže jde hlavně o informace o tom, jak funguje hra z druhé strany. Dost informací je rozhodně zajímavých a dává smysl.
Vydání Legion
- Téměř rok před vydáním Legion se zrodil nápad, že by bylo skvělé, kdyby Khadgar vyčaroval kouzlo, které přenese všechny hráče včetně celého města nad Broken Isles.
- Přesunout celou populaci World of Warcraft v jeden moment bylo trochu přitažené za vlasy a zdálo se to jako nadlidský výkon.
- Využilo se tedy schopností nového týmu, který se stará o automatické testování, aby se zjistilo, co se vůbec může stát.
- Nastalo také mnoho otázek: Kolik hráčů je potřeba přesunout? Kolik hráčů je možno přesunout? Je opravdu nutné, aby byli přesunuti všichni hráči najednou?
- Po dlouhém a náročném testování přišel tým testerů s mnoha odpověďmi a mohlo se začít pracovat na implementaci přesunu Dalaranu a hráčů.
- Hráči se k úkolu, ve kterém Khadgar teleportoval město, dostali mezi 23:45 a půlnocí, což pomohlo rozložit obrovskou zátěž na servery.
- V minulosti bylo mnoho problémů, které způsobovaly několik prvních dnů velkou odezvu. Tým starající se o infrastrukturu tedy navrhl, že by se mohl svět rozdělit do několika rozdílných „podserverů“, což by mělo přinést hladký start datadisku a lepší hratelnost.
- Ve výsledku to znamená, že jakmile populace hráčů na jednom serveru dosáhne maxima, vytvoří se další virtuální server, na který se dostanou další hráči. To způsobí, že se budete stále cítit, jako byste byli v zaplněném světě, avšak nebudete v přeplněném světě, kde bude velké kvantum hráčů a bude špatná odezva.
- Tato technika byla poprvé otestována v rámci události, kde se objevila invaze démonů, tedy před samotným datadiskem.
- V průběhu dne spuštění datadisku se téměř každý hráč přesunul do Dalaranu, ve kterém na ně čekalo již mnoho předpřipravených „podserverů“, takže se neobjevil téměř žádný problém s odezvou hry nebo s padáním serverů.
World of Warcraft realm servery
- V minulosti bylo samozřejmostí, že realm (jeden „server blade“) jako takový byl zodpovědný za spuštěné instance, které na něm běžely.
- Některé realmy byly velice populární a byly každodenně přeplněné hráči, takže hardware jako takový jel naplno. Na druhou stranu bylo mnoho realmů, které neměly velkou populaci a servery byly téměř bez práce.
- Tým se na tento „problém“ zaměřil a vtáhl všechny instance do jednoho velkého a společného oběhu, což umožnilo, aby přeplněné realmy využívaly výkon méně obydlených realmů (pozn. red.: To v podstatě znamená, že například téměř pořád přeplněný Outland realm, který bývá často až na statusu Locked, mohl využívat výkon i jiných serverů, které byly na statusu Low).
Interní testování
- V téměř všech hrách začal Blizzard využívat automatizované testování. O toto testování se stará nově vytvořený tým.
- Nové testování pomáhá s odhalováním věcí, které se mnohdy ani interně netestovaly nebo se chyba neprojevila při běžném testování.
- Společně s hledáním chyb se také umožnilo provádění testování stability serverů.
- Pro World of Warcraft se využívá takzvané Black-box testování.
- V případě, že má program jako takový problém s výkonem (FPS), automaticky se připojí „bot program“, který se přesune na problémové místo a hledá problémové části hry.
- Tým provedl pro spuštění Legion opravdu důkladné testování. Jedno z testování bylo třeba přihlašování na servery.
Nábor nových lidí
- Blizzard se při hledání nových posil dívá také na to, zda má zájemce o pozici dokončený nějaký projekt. Téměř každý kandidát může mít skvělé nápady, začít na nich pracovat, ale je opravdu unikátní, když svůj projekt a nápad dotáhne až do konce.
- Dalším důležitým faktorem je i vášeň a to, jak onu vášeň dokáže člověk demonstrovat. V podstatě jde o lidi, kteří dělají i něco navíc, než jen to, co se po nich běžně žádá.
- Mnohdy také pomůže, když se zájemce snaží projevit zájem o produkt, projekt nebo společnost jako takovou. Tvorbou a dokončením užitečných projektů ukáže zájemce mnoho věcí, kterých si firma jako Blizzard všímá.
- Jeden z vývojářů Hearthstone, který se do Blizzardu přihlásil, měl mnoho zkušeností s Unity a byl to vášnivý hráč TCG her.
Open Source
- Blizzard využívá stovky volně dostupných projektů.
- Snaží se také přispívat do open source komunity, ovšem zatím se to nedaří tak moc, jak by chtěli.
- Většinu open source věcí, které Blizzard vydal, můžete najít na Github.
Naposledy upravil/a Bellatrix 16.11.2016 v 14:09:20.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet