Patch 4.0.6 přinesl do World of Warcraft mimo jiné i několik změn v uživatelském rozhraní a jednou z menších, avšak významných, je zobrazování latence neboli odezvy serverů. Informace o době odezvy byly nyní rozděleny na dvě části -
Home a
World. Jelikož až donedávna Blizzard nikde nezveřejnil, co které označení vlastně znamená, začaly se množit různé dohady, jako že Home značí Vaši osobní odezvu, zatímco World latenci Blizzard serverů. To však vůbec není přesné...
Home odezva značí komunikaci mezi Vaším serverem (realmem, např. Drak'Thul). Skrz toto spojení tečou např. data chatové komunikace, informace o aukcích, některá data pro addony aj. Jde ale vlastně o docela úzké pásmo.
Naproti tomu
World značí spojení s hlavními servery, které obstarávají vše ostatní - jde např. o souboje, data ostatních hráčů (gear apod.), moby, NPC, kouzlení, profese... V souhrnu to znamená, že čím více lidí je okolo vás, zákonitě máte vyšší latenci (např. v hlavních městech).
Díky této změně již můžete tedy rozlišit
"příčinu" lagování, když například můžete psát do chatu, ale kouzlení trvá déle, než čekání na partu v Dungeon Finderu. Již poznáte, zda je problém u spojení s domovským serverem, nebo s tím druhým. Otázkou je, zda nás vědomí toho, že laguje náš Home server, uklidní natolik, že si na zpomalené "reakce" hry nebudeme stěžovat...
Tím se dostávám k problému, na nějž si množství hráčů s příchodem patche stěžuje - totiž několikanásobné navýšení herní odezvy. Tyto problémy může způsobovat mnoho věcí - od bezdrátového nebo pomalého připojení až po různé addony. Situaci může občas zlepšit
vypnutí firewallu nebo lepší
nakonfigurování routeru - a dokonce i snížení
grafických detailů, hlavně viditelné vzdálenosti. Pokud však například Váš poskytovatel provádí údržbu, nepomůžou Vám ani titáni. Jestliže je pouze jedna z latencí na vysoké hodnotě, jde pravděpodobně o podobný problém, z nichž jsem některé zmínil. Jsou-li na tom obě odezvy špatně, nejspíš jde o kompletní problém připojení (nebo kompletní problém u Blizzardu).
Obtíže s dobou odezvy však přišly jako blesk z čistého nebe a každému hráči se přece router jen tak nepokazil. Blizzard totiž nasazoval na
servery instancí nový script, který měl zmenšit latence, trochu se však minul účinkem.
Touto dobou by však již vše mělo být při starém a stejně tak doba odezvy. Pro většinu hráčů prý sice změna fungovala dobře, ale ti s pomalejším připojením měli problémy. Zajímáte-li se o tuto problematiku podrobněji, doporučuji navštívit
oficiální fórum.
Měli jste nebo stále ještě máte problémy s lagováním?Naposledy upravil/a Astra 22.02.2011 v 07:39:24.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Nesqvik 15.02.2011 16:58
Net mám stabilní. Všechny hry mě jedou po netu v pohodě. Ale už od patche 4.0.1 jsem měl obrovské latency. V tu dobu sem přestal hrát na několik měsíců protože to nemělo cenu. Dnes mám kolem 100ms ale sem tam mám lag spike kdy se mě všechny instant spelly castí třeba 15 sec a pak zase dlouho nic. Pro mě jako healera je to dost otravné. Hlavně v raidu kdy vám kvuli nějakému blbému lagu vynadá v tom lepším případě 9 lidí...
Javorovej 15.02.2011 10:01
Já od Cata neměl ani jeden problém a to mám mobilní net...home lat 30ms a world sice 400, ale zatim (klepu na dřevo) žádnej lag!
Ludek 15.02.2011 09:12
No já měl po vydání Cata lepší latency než na WOTLK, ale včera to pro mě byl děs běs, myslel jsem že je to u mého providera, ale v HC Deadmines jsem měl latenci strašnou a co 5 minut disconnect, přitom ping testy, tracerty apod. se tvářily že je vše v pořádku.. Tak snad to bylo tímto... uvidíme dnes.
Rreezznniikk 14.02.2011 23:21
No ja si zase nepamatuju, ze by sem mel treba sebemensi lag.. teda kdyz nebuguju.. Takze budu se opakovat uz po milionkraty, ze pilsfree je nejlepsi internet v cesku, ale ten si muzou dovolit jen Plzenaci :P
Ellendway 14.02.2011 23:13
Po transferu na DT mám stabilních 450ms. Na Vek'nilashi jsem měl 30-50ms.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet