Je potenciál Cataclysmu využit?

/pic/cataclysm/potencial/catapotencial
Když jsem nedávno narazil na jeden zajímavý článek na zahraniční stránce o World of Warcraft, zabývající se využitím potenciálu, který je v Cataclysmu opravdu bohatý a umožňuje menší i větší zásahy do příběhu, obdobný článek se u nás už dlouho neobjevil, a proto jsem začal uvažovat a přemýšlet nad tím, na co bych se zaměřil, zda-li čistě na události, které nám nabízí Deathwing a jeho klan Twilight's Hammer, nebo na něco většího, co třeba začít u titánů. Co když Ahn'qiraj není ještě definitivně odepsán. Ok, řeknete si, že by tam přeci jen něco málo být mohlo, ale co když vám řeknu, že by mohlo existovat nějaké spojení mezi Ahn'qirajem a Uldumem.
Když jsem si takhle plnil úkoly v Uldumu, jen těžko se mi pak chtělo věřit, že to bylo vše. I přesto, že jsem splnil všechny úkoly pro Harrisona Jonese, pronikl jsem do Halls of Origination a vypnul zařízení zkázy, mimochodem obdobné zařízení chtěl použít také Algalon. Poté jsme navštívili, pokud se tomu tak dá říct, Vortex Pinnacle a Throne of the Four Winds, kde jsme zastavili Al'Akira a jeho příslušníky. Ale to je prostě málo, možná se s tím kde kdo spokojí, ale někteří ne. Pojďme se ale podívat na poslední větu, kterou jsem zmínil v prvním odstavci. Víme, že Ahn'Qiraj je ztracené město titánů, nebudeme se zabývat brouky a jiným hmyzem, zaměříme se na ty ostatní. Když se podíváme na Anubisatha (v dnešní době hlídá AQ), a Setesh (nalezneme ho v Halls of Origination), můžeme spatřit velkou shodu mezi jejich modely. Ossirian k jejich podobě také nemá příliš daleko. Podívejme se ale ještě na jednu zvláštnost. Kam se ukryl Cho'gall, když navštívil AQ, kde prováděl tajný rituál na oživení fyzického těla C'thuna a i díky zásahu Me'dana, jak se ze zřícenin dostal? Všechny tato fakta nám mohou napovídat, že může existovat spojení mezi Ahn'qiraj a Uldumem. Již víme, že titánské usedlosti se táhnou na míle daleko, podobně, jako je tomu v Ulduaru a Uldamanu. Můžeme se dočkat nového dungeonu/raidu, který v sobě bude mít část Uldumu a Ahn'qiraj? To zůstává zatím záhadou.
Mnozí z vás také jistě čekali, že jedním z nových raidovních instancí bude Abyssal Maw, který zatím ale není, čeká snad Blizzard až na další datadisk, kde bude hrát větší roli královna Azshara? Také jsme mohli slyšet o nové instanci v Caverns of Time, kde by podle posledních známých informací měl být raid, kterým se vrátíte do Války Prastarých (skvělá trilogie), ale to je opětovné setkání s Archimondem, určitě mladší verze Illidana, Malfuriona, dračích aspektů (a možná i Deathwingem/Neltharionem), možná se také objeví Brox! Legendární válečník orků, který se obětoval pro záchranu Azerothu. Ale když už jsme u Caverns of Time, co takhle návrat Nozdormu a jeho odhalení, že chtěl zvrátit svůj osud (smrt) a prozradí nám, že to on chtěl zabránit událostem v Caverns of Time. Určitě také nebude jediný, kdo si myslí, že jsme Grim Batol neprozkoumali celý, stejně jako několik dalších teras v Deepholmu. Celá tahle oblast se zdá být mnohem důležitější, ale nic velkého se zde neděje. Za dveřmi je patch 4.2, který se zaměřuje na Hyjal. Nové daily questy a raid, ale to stále ponechává Vashj’ir, Deepholm, Uldum a Twilight Highlands beze změn a jen můžeme doufat, že se nějaké objeví, pokud je něco takového v plánu.
Avšak, spousta nových věcí se děje i ve světě, ne jenom v nových oblastech. Například Stonetalon a objev nových rozvalin Nočních Elfů, kde pobíhají duchové, kteří by mohli stát za dřívějšími pokusy. Desolace je další oblastí, která prochází velkou změnou, doslova se probudila k životu, má na to snad nějaký vliv podzemní komplex titánů Maraudon? Od té doby, co se Cho’gall zúčastnil konference v Dire Maulu, se stává Maul domovem pro všechny ogry? Nebo je to jen dočasné, kdo ví, ale musíme brát v potaz, že Blizzard by rád udělal něco s Dire Maulem a jeho podobou, na to si však budeme muset ještě nějaký čas počkat.
Vypadá to, že potenciál Cataclysmu nebude naplněn, a jen se spousta věcí přesune do dalších datadisků, což je opravdu škoda. Nám by se určitě líbilo, kdyby Blizzard vydával nové a velké patche každý měsíc, které by lépe vysvětlovaly, co se děje na Azerothu, průběžné změny v oblastech, dungeonech a podobně. Přeci jen čekat pokaždé 2 roky na aktualizaci starých lokací je celkem dlouhá doba. Místo toho tu máme „velký patch“ jednou za několik měsíců a ten se zaměřuje pouze na end-game, a ještě po úspěšném „dohrání“ patche vás WoW přestává bavit, protože už není co dělat… Co si myslíte vy o využití potenciálu, který Cataclysm nabízí, využívá ho Blizzard naplno?

Naposledy upravil/a Wrent 12.07.2011 v 15:18:07.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Jerryky
Jaroslav Kovář

Jerryky je autorem 327 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Petanurban 27.06.2011 19:38

Když si vzpomenu na Vanillu, na ty časy, kdy všechno ve wow dávalo smysl, tak Cataclysm, i když se pořád rozvíjí, mě osobně celkem zklamal. Je na co nového se podívat, to jo. Ale asi se podívat jen jednou, neboť podruhé je to to samé. Není nad to sehnat 40 lidí a jít AQ nebo NAXX. proto sem se vrátil na 2.4.3.I když sem tam se podivam na novinky cata.

voodoo 27.06.2011 13:28

Oveckoun
Nevím ale všímám si jisté rovnice jak Blizz pristupuje k patchům. A vždy za určitej čas tam vmíchá některého z Old Gods. C'Thun (AQ) Yogg (Uld). Takže pokud Blizzard nesešílí a nevrátí taky upgradovanyho C'Thuna co bude mít v HC verzi nožičky, ocásek a bůh ví co ještě, určitě se dočkáme třetího Kulateho-očičkovatého-chapadlovatého bosse Osobně tipuju že bude někde okolo Azshary (Královny, ne lokace )
jj, na blizzconu říkali něco o dalším Old god. Jmenuje se N´zath nebo tak nějak...

Oveckoun 27.06.2011 13:23

Nevím ale všímám si jisté rovnice jak Blizz pristupuje k patchům. A vždy za určitej čas tam vmíchá některého z Old Gods. C'Thun (AQ) Yogg (Uld). Takže pokud Blizzard nesešílí a nevrátí taky upgradovanyho C'Thuna co bude mít v HC verzi nožičky, ocásek a bůh ví co ještě, určitě se dočkáme třetího Kulateho-očičkovatého-chapadlovatého bosse Osobně tipuju že bude někde okolo Azshary (Královny, ne lokace )

Gustafa 27.06.2011 11:13

Som teda vážne zvedavý koľko tých 4.X.X patchov bude.
Blizzard na toto téma řekl, že chcou udělat více velkých patchu, takže kdyby to skončilo tak kolem 4.10 nezlobil bych se podle mě kezan, kultiras všechno udělají v cata

Drápal 27.06.2011 10:27

Skvělej článek,souhlasím s tím že potenciál Cata je z velké části nevyužit,ale vždyť je to asi jen půl roku,takže si myslim,že to nejlepší nás teprve čeká,to ukáže jen čas

DaveL 27.06.2011 00:02

Jerryky
Jestli Blizzard čeká až na druhou část života datadisku, tak je to na pěst... vím, že slibovali hory doly, ale když už s tím tak machrují, tak to má mít grády od začátku a ne až od nějakého patche po půl roce.
jo to je taky pravda, taky jsem naivně očekával firelands hned od začátku, ale zase jsem neočekával (velmi správně odůvodněný) mezistupeň ve formě troll dungů

Coxx 27.06.2011 00:02

Jerryky
Jestli Blizzard čeká až na druhou část života datadisku, tak je to na pěst... vím, že slibovali hory doly, ale když už s tím tak machrují, tak to má mít grády od začátku a ne až od nějakého patche po půl roce.
Hm, jak už sem psal moje očekávání blizz splnil a líbí se mi to, jak to je takže ono možná bude jen záležet na vkusu hráče

Jerryky 26.06.2011 23:59

DaveL
wall of text
Jestli Blizzard čeká až na druhou část života datadisku, tak je to na pěst... vím, že slibovali hory doly, ale když už s tím tak machrují, tak to má mít grády od začátku a ne až od nějakého patche po půl roce.

Coxx 26.06.2011 23:43

Naprosto souhlasím s Davelem

DaveL 26.06.2011 23:40

Článek k zamyšlení je to pěkný ale co by jsme chtěli 8 měsíců po vydání... ještě nejsme ani v polovině života datadisku a už polemizujeme nad tím jestli nám dal všechno?Vzpomeňte si například na situaci ve WOTLK (dobře ale lepší příklad není) vyčistlili jsme Naxx, OS a Malygose.. taky jsme hrotili že je nebo není co dělat? Však později přišel epický ulduar, estráda s ToC, Frozen Halls a postupné otevírání Citadely..Jak se říká, nehodnoť rána před večerem. Myslím že dle posledního blizzconu lze usuzovat že Blizzard se v rámci podání ingame lore pochlapil (JE to taky vidět v lvl 1-60 lokacích) takže na lore doplňující Patche, minipatche a prostě celou budoucnost máme stále před sebou. Taky, pokud se tedy v příštím datadisku navrátíme do Outlandu (a jeho okolí) samozřejmně že to bude patřične lore-wise.Na závěr k tomu pomalému přísunu patchů... Vemte si to ze strany blizzardu a taky většiny ostatních hráčů co nevyčistí endgame content v prvních 2 týdnech. Musí se nějak počkat na ty casualy aby pak to o co se svým ne-hardcore tempem snažili nevyšlo vniveč, protože když už by byli na pokraji svého endgame, přijde nový patch, nové raidy tudíž ty staré do kterých se chystaly budou zbytečné (a s nimi tam nikdo nepoleze, protože jim tam přece nic nepadá..).Takže asi takhle z mé strany.</wall of text>

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet