Mists of Pandaria - Talent system preview

http://media.wowfan.cz/blizzcon/11/talentp/newtalents
World of Warcrat Game Director Tom Chilton a Lead Systems Designer Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft, stejně tak oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili na filosofii a cíli v novém systému, co se změní a co mohou hráči očekávat při levelování v Pandarii.

Filosofie a cíle

V Cataclysmu jsme provedli nějaké radikální změny v talentových stromech. Některé z těchto změn fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohly dosáhnout našich cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že zde bylo i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči zapomenout na některé důležité talenty. Pokud se podíváme zpět, máme pocit, že talentové stromy Cataclysmu tvoří z 80% zaměření daného povolání – tank/healer/dps, zatímco zbylých 20% jsou zajímavé talenty a kde se teprve rozhodujete, které si vybrat.
Pro Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb napáchaných ve starém systému. Ještě důležitějším faktem je, že chceme dát hráčům přístup k důležitým abilitám jednotlivých povolání jednodušeji, kde všechny možnosti mají nějaký smysl, ať už si vyberou ten či onen. Dostáváme se k několika hlavním změnám.

Nový talentový systém

Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření, hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.
Každý talentový řádek se skládá ze tří talentů spadajících do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických abilit. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný, nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle své vlastní postavy a stylu hraní. Celkově zde bude šest talentových řad, hráči se odemkne jedna vždy po 15. levelech. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.
Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude vybírání talentů na bázi postupu. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknout, dostanou hráči možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90. Podobně jako u současných funkcí se talentové výběry budou potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že umožňuje hráčům měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni na svou volbu, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.
Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.

Class Talents vs. Specialization Abilities

Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a ability, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing? Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si abilitu, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě ability, jak specifické pro svá povolání, tak pro zaměření, které si vybrali na začátku. Ability ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní ability, které nepotřebují žádné zaměření.
Například, pro 25 level protection Paladin, jeho / její list abilit by měl vypadat nějak takto:
  • Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
  • Level 12: Rightous Fury (Class ability)
  • Level 13: Redemption (Class ability)
  • Level 14: Flash of Light (Class ability)
  • Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
  • Level 16: Lay on Hands (Class ability)
  • Level 18: Divine Shield (Class ability)
  • Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
  • Level 22: Supplication (Class ability)
  • Level 24: Consecration (Class ability)
Tato kouzla a ability, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Jako výsledek již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization, můžete se tak věnovat věcem, které vás baví. Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.

Naposledy upravil/a Astra 23.10.2011 v 21:47:54.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Jerryky
Jaroslav Kovář

Jerryky je autorem 327 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Muradin 07.01.2012 22:25

[quote=Exxo]S tymto plne suhlasim ... keby ich pouzili ako sucast pribehu fajn. Ale dat ich ako hratelnu classu v tom vidim len cisto komercny tah na pritiahnutie dalsich ludi hlavne neznejsieho pohlavia a zialbohu aj deti.a to sis myslel že blizzard vytvořil wow jen proto že chce jen tak pobavit lidi tak seš dost najivní navíc pandareni jsou dobrý a tak hraj za jinou rasu nikdo ti pandareny nenutí

Drex 07.01.2012 16:54

Lidi to bude parada.Bude to hodne dobry datadisk.Osobne panda me moc nelaka.Mam sveho orcka warriora a to bude muj main i nadale.Avsak povolani mon vyzkousim...za gnoma :P

Ing.Netsky 03.11.2011 15:53

wowkoman
a jestli nekdo nevite zustava poniceny svet od cataclysmu?
ostáva zničené.

wowkoman 03.11.2011 15:42

nwm co vsichni proti panderanum a blizzu mate? budto proste budete hrat dal na cata a nebudete lizt na wow 5 (az bude) nebude se stim smirite. me osobne se libi az na to ze sou jak pro aliky tak pro hordu.a jeste ty talenty ty jsou taky na velky hov.. a jestli nekdo nevite zustava poniceny svet od cataclysmu?

brkxik 24.10.2011 21:05

Já si myslim že je to náhodou dobrý to o těch panderanech jako nejake bojova čínská rasa a když už to dali do w3 tak si to blizz to jeste trochu rozvine a príběch může jestě překvapit a můžou si vybrat frakci, třeba me se libjej taureni ale celkove mam radči alianci.

Exxo 24.10.2011 15:27

Unguis
Měli nechat Pandareny jako nehratelnou rasu, která by ostatní jen učila novému heroickému povolání - Monk.
S tymto plne suhlasim ... keby ich pouzili ako sucast pribehu fajn. Ale dat ich ako hratelnu classu v tom vidim len cisto komercny tah na pritiahnutie dalsich ludi hlavne neznejsieho pohlavia a zialbohu aj deti.

Unguis 24.10.2011 12:47

Měli nechat Pandareny jako nehratelnou rasu, která by ostatní jen učila novému heroickému povolání - Monk.

Nokato 24.10.2011 12:29

Spaste naše duše!! Plyšáci útočí! :-D Nějak se mi tihle medvídci do WoW světa nehodí, ale budiž. Nějak to přežiju. Co se týče toho systemu talentů, jsem z toho celej tumpachovej. Bude to z počátku velkej nezvyk, když nebudu dostávat talent point ob level...

seanito 24.10.2011 11:59

Andros
A nebo prostě nechceš pochopit to, že tam ten příběh fakt je. Mně přijde jak dost dobrý a originální tvrzení, že pandaria byla zahalená a nic se o ní nevědělo. My(kdo se zajímá o lore) jsme zamozřejmě věděli, že takovej kontinent existuje. Kdyby ses podíval na blizzcon, tak víš, že pandareny plánovali dát už do burning crusade, ale z pohledu zasazení do příběhu se tam nehodili.. V art panelu ses zase mohl podívat, jak vypadal pandaren před 5ti lety a dokazuje to, že to s tím mysleli fakt vážně.
To mě chápeš špatně. Nemám nic proti rase samotné, ale proti tomu, že je přidaná do frakcí. Kdyby se radši zamysleli nad kompozicí - Horda ogr, Aliance Arrakoa (třeba), tak to daleko více zapadá do loru než když v hordě i v alianci budou běhat bílé kungfu pandy. To znamená že nepopírám význam existence pandarenů ani jejich kontinentu a začlenění do loru, ale význam jejich přidání se do hratelné rasy. Tam měl Blizzard daleko větší variabilitu minimálně v tom, že mohl přidat i další hero class.

Oveckoun 24.10.2011 10:52

Dlouho jsem přemýšlel co na Pandy a Panďata říct ale nakonec se k tomu vyjářím jako k mému vztahu k holkám a jistému nápoji. Když ji miluješ, není co řešit Ale jen mě u těch talentů zajímá jak to bude (kdybych to v článku nenašel tak pardon) talenty typu o 10% kratší cast time atd. A druhá věc, to že (zatím / třeba se to změní) Lock nebude mít demon formu z Dema v talentech, znamená že to bude normální kouzlo ze Spelbooku? To teda Gul'dan s námi Jo a jinak nice práce ohledně toho informování o Blizzconu

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet