World of Warcrat Game Director Tom Chilton a Lead Systems Designer Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft, stejně tak oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili na filosofii a cíli v novém systému, co se změní a co mohou hráči očekávat při levelování v Pandarii.
Filosofie a cíle
V Cataclysmu jsme provedli nějaké radikální změny v talentových stromech. Některé z těchto změn fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohly dosáhnout našich cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že zde bylo i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči zapomenout na některé důležité talenty. Pokud se podíváme zpět, máme pocit, že talentové stromy Cataclysmu tvoří z 80% zaměření daného povolání – tank/healer/dps, zatímco zbylých 20% jsou zajímavé talenty a kde se teprve rozhodujete, které si vybrat.
Pro Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb napáchaných ve starém systému. Ještě důležitějším faktem je, že chceme dát hráčům přístup k důležitým abilitám jednotlivých povolání jednodušeji, kde všechny možnosti mají nějaký smysl, ať už si vyberou ten či onen. Dostáváme se k několika hlavním změnám.
Nový talentový systém
Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření, hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.
Každý talentový řádek se skládá ze tří talentů spadajících do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických abilit. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný, nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle své vlastní postavy a stylu hraní.
Celkově zde bude šest talentových řad, hráči se odemkne jedna vždy po 15. levelech. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.
Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude vybírání talentů na bázi postupu. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknout, dostanou hráči možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90.
Podobně jako u současných funkcí se talentové výběry budou potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že umožňuje hráčům měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni na svou volbu, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.
Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.
Class Talents vs. Specialization Abilities
Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a ability, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing?
Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si abilitu, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě ability, jak specifické pro svá povolání, tak pro zaměření, které si vybrali na začátku. Ability ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní ability, které nepotřebují žádné zaměření.
Například, pro 25 level protection Paladin, jeho / její list abilit by měl vypadat nějak takto:
- Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
- Level 12: Rightous Fury (Class ability)
- Level 13: Redemption (Class ability)
- Level 14: Flash of Light (Class ability)
- Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
- Level 16: Lay on Hands (Class ability)
- Level 18: Divine Shield (Class ability)
- Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
- Level 22: Supplication (Class ability)
- Level 24: Consecration (Class ability)
Tato kouzla a ability, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Jako výsledek již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization, můžete se tak věnovat věcem, které vás baví.
Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.
Naposledy upravil/a Astra 23.10.2011 v 21:47:54.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
bloodhero22 23.10.2011 23:08
Riko 23.10.2011 22:45
Jerryky 23.10.2011 22:39
bloodhero22 23.10.2011 22:17
souhlasim zabijeni potvor pro ochranu je ve wow stereotyp co takhe ted udelat darkside chronicles(napr. dk starting zona tu miluju diky te atmosfere teda az do te chvile kdy se objevi tirion u lights hope) ze tam budeme zabijet potvory protoze je prost budem chtit zabijet ne proto ze budem chrant neaky jiny potvory aby se nakonec ukazalo ze sou stejne proti nam
Anstriber 23.10.2011 21:41
no stejne to dopadne tak ze pozdeji tam bude nejaky zaporak azshara apod deadwing sice nam padne ale furt nam zustane zlata azshara nagove a zandalary trolove me se jinak ty talenty libi urcite budou jeste zmeny nejake
Andros 23.10.2011 21:35
No aspoň to není trapná klasika, kde každá strana dostane jednu rasu, datadisk, kde je čistej záporák, kterej je odsouzen k zabití atd..
Werehuman 23.10.2011 21:34
Bulimik 23.10.2011 21:31
To, že je něco novinka, ještě neznamená, že je to cesta správným směrem...Pandy byly zamýšleny ve W3 jako vtípek (nebo to tak aspoň vypadá) a jako hratelná rasa, zvlášť ve smyslu i ali i horde se mi to zdá jako nesmysl
Jerryky 23.10.2011 21:22
Werehuman 23.10.2011 21:11
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet