Mists of Pandaria - Talent system preview

http://media.wowfan.cz/blizzcon/11/talentp/newtalents
World of Warcrat Game Director Tom Chilton a Lead Systems Designer Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft, stejně tak oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili na filosofii a cíli v novém systému, co se změní a co mohou hráči očekávat při levelování v Pandarii.

Filosofie a cíle

V Cataclysmu jsme provedli nějaké radikální změny v talentových stromech. Některé z těchto změn fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohly dosáhnout našich cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že zde bylo i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči zapomenout na některé důležité talenty. Pokud se podíváme zpět, máme pocit, že talentové stromy Cataclysmu tvoří z 80% zaměření daného povolání – tank/healer/dps, zatímco zbylých 20% jsou zajímavé talenty a kde se teprve rozhodujete, které si vybrat.
Pro Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb napáchaných ve starém systému. Ještě důležitějším faktem je, že chceme dát hráčům přístup k důležitým abilitám jednotlivých povolání jednodušeji, kde všechny možnosti mají nějaký smysl, ať už si vyberou ten či onen. Dostáváme se k několika hlavním změnám.

Nový talentový systém

Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření, hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.
Každý talentový řádek se skládá ze tří talentů spadajících do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických abilit. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný, nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle své vlastní postavy a stylu hraní. Celkově zde bude šest talentových řad, hráči se odemkne jedna vždy po 15. levelech. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.
Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude vybírání talentů na bázi postupu. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknout, dostanou hráči možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90. Podobně jako u současných funkcí se talentové výběry budou potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že umožňuje hráčům měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni na svou volbu, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.
Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.

Class Talents vs. Specialization Abilities

Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a ability, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing? Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si abilitu, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě ability, jak specifické pro svá povolání, tak pro zaměření, které si vybrali na začátku. Ability ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní ability, které nepotřebují žádné zaměření.
Například, pro 25 level protection Paladin, jeho / její list abilit by měl vypadat nějak takto:
  • Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
  • Level 12: Rightous Fury (Class ability)
  • Level 13: Redemption (Class ability)
  • Level 14: Flash of Light (Class ability)
  • Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
  • Level 16: Lay on Hands (Class ability)
  • Level 18: Divine Shield (Class ability)
  • Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
  • Level 22: Supplication (Class ability)
  • Level 24: Consecration (Class ability)
Tato kouzla a ability, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Jako výsledek již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization, můžete se tak věnovat věcem, které vás baví. Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.

Naposledy upravil/a Astra 23.10.2011 v 21:47:54.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Jerryky
Jaroslav Kovář

Jerryky je autorem 327 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Anstriber 23.10.2011 21:09

každopadně je to docela pěkna změna já bych řekl že tohle není uplne špatne těd ty talenty budou jinači a ne každy bude mit stejne talenty i když lidi to budou kopirovat z armory i když bych raději nechal tento system talentu co je tědka

bloodhero22 23.10.2011 21:04

Adrien
děti mají teď nejvíc peněz a času na hry
tak jim porad at dealj iversi pro dospjele s krvi obtiznosti apod. sem jedinej kdo si mysli ze wow je cim dal tim min rpg?(sry ze se opakuju ale je to to jedine co se na ty talenty v soucanem stavu da rict)

Akari 23.10.2011 20:34

děti mají teď nejvíc peněz a času na hry

Khadgar 23.10.2011 20:26

Mne osobne se toto líbí, ale vadí mi, že vyškrtli class trainra, protože to mnělo jakísi kouzlo si tam za nim zajít a převedeno do reality je to holý nesmysl, přotože jak se někdo může přeučit sám bez učitele! Tahle změna mě docela škovala, a proto bych se radši vrátil do TBC nebo WRATH talent stomů hezky s class trainrem.

Adamal 23.10.2011 20:25

Že talenty budou zábavnější říkali i o cata a nic z toho nebylo..

Andros 23.10.2011 20:25

Divím, žes to vůbec hrál od začátku, když jsme měli kraví lidi s indiánskou kulturou, orky,elfy, trpaslíky jako v každým tuctovým fantasy, ''vlkodlaky'', směšný gnómy, jamajský trolly, undeady jako chodící mrtvoly.. Jj blizzard se úplně změnil od těch klasických dob. Jak si vůbec dovoluje dát do hry pandareny.

night57 23.10.2011 20:21

Talenty v Cata jsou mnohem jednodušší, než tohle. To, že tam je víc tlačítek neznamená, že je to složitější.

Bulimik 23.10.2011 20:19

Co na to říct.2 roky zpátky, když se objevila přesně takováto parodie na Cataclysm talenty, tak Blizzard vehementně tvrdil, že sem to nedojde.Hle, a je to tady..

BlackFans 23.10.2011 20:18

Myslim ze na wow by mali zmenit vekovu kategoriu tak na 6+. Najprv pandy, potom cisnka architektura a teraz toto... no chvalabohu ze som prestal s wow vcas. Aspon nevidim co sa z mojej najoblubenejsej hry stava.

Jerryky 23.10.2011 20:12

Nebude jeden best build, jak tu píšete, protože talenty v jednom řádku se liší spíše funkčností, někde je to % šance, druhý je aktivační s dlouhým cd a třetí je třeba něco mezitím, prostě si budeš více ovlivňovat rozvržení a přizpůsobovat to svému stylu hraní.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet