Počet hráčů World of Warcraft klesl z 12ti milionů
oznámených před Cataclysmem na pouhých 11,4 milionů měsíčně platících accountů (data z konce března, tudíž neovlivněna novými patchi). Zdá se tedy, že boom ohledně "kompletně nového Cataclysmu" byl zatím vrcholem pomyslného pohoří Warcraft.
Křivka platících hráčů samozřejmě nikdy nebyla lineární, avšak vždy se v ní daly vysledovat určitě pravidelnosti a mohli jste v nich vycítit různé milníky. Oproti všem očekáváním se však hráčům Cataclysm obsah přejedl dříve, než tomu bylo u Wrath of the Lich King.
To je otázka do pranice, co? Cataclysm na jednu stranu nabídl méně nových zón a pouze pět nových levelů, ale to hard core hráče asi tolik nezajímá, ne? Sice jste si mohli znovu projít nové úkoly celého světa, ale neměly by těžší dungeony a větší množství raidů hráče udržet spíš déle? No, nestalo se... V komentářích se můžete vyjádřit proč. Patříte k těm "odpadlíkům"?
Navíc nesmíme zapomínat, že tato data jsou tzv. "předpatchová", mnoho hráčů se určitě na Zul'Gurub a Zul'Aman vrátilo, a i ti ostatní možná neodolají svodům ohnivých Firelands. Na začátku března navíc vyšlo očekávané MMORPG Rift, které z koláče World of Warcraft hráčů určitě také trochu, alespoň dočasně, ukouslo.
Další statistiky, které dlouhodoběji zohlední potenciál Riftu a nové patche, budou určitě velice zajímavé...
Příjmy Blizzardu kupodivu ale během tohoto období mírně stouply.
Shodou okolností jsem se tématu
"jak dlouho se World of Warcraft udrží na výslunní" věnoval nedávno a uvidíme, zda bude klesající tendence pokračovat.
Naposledy upravil/a Wrent 16.05.2011 v 19:18:06.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Skynet 17.05.2011 05:56
A mozno sa len pomylili,zle skalkulovali a hraci neodchadzaju ale naopak prichadzaju.A GW2? to je jedna velka saskovina, bez buducnosti.
Xscreamer 17.05.2011 02:11
Nedokážu posoudit vývoj WoW v Číně, ale v Evropě šel nárůst počtu hráčů ruku v ruce s šířením internetu a růstem počtu počítačů na domácnost. Jenže dneska už má počítač s internetem skoro každý, takže z tohodle hlediska už nebude počet evropských hráčů nějak závratně stoupat. Dalším důležitým faktorem je stáří hry. Hráči, kteří s WoWkem začali v jeho prvních letech, ho hrají už přes 5 let a po takové době už nemusí hraní stále stejné hry každého bavit. Blizzard se sice snaží hru zpestřovat, ale v základu je to pořád ta samá hra, a tak musí být změny čím dál radikálnější, což také může odradit mnoho fanoušků. V celku si myslím, že počet US a EU hráčů bude klesat, ale je dost možné, že rozvoj WoWka na východě tenhle pokles obrátí v nárůst.
Nolem 16.05.2011 23:18
Řadím se k odpadlíkům. Nehraji díky těm přešvihnutým a astronomickým číslům.
dolkar 16.05.2011 22:32
podle mého ti lidi co odchází jsou PvP hráči a vědí jak je teď nanic...
Divinespite 16.05.2011 22:13
mno tak ja už mam obcas nervy ze hraju jenom wowko proto mivam par tydeni pauzy kde hraju to co mi prijde pod ruku ale pokazde se vratim ke klasice milovanemu WOWKU ktere rozohdne jen tak neskonci ....
Lewiathan 16.05.2011 22:08
Jo jo předsudky... :-D byl jsem na tom stejně ale fakta jsou fakta.
Tangalunga 16.05.2011 22:05
Ellendway 16.05.2011 21:59
Lewiathan 16.05.2011 21:58
V tom se právě pleteš Guild Wars 2 už je druhý díl úspěšné první série kde Mikrotranskce fungovali a nikterak nezasahovali do běžného provozu, veškerý prodej se týká pouze kosmetických doplňků batohů nebo slotu na postavy. Vývojáři těžili hlavně z prodeje datadisků. A jelikož jejich největší investor je NCsoft který jim dal ve všem volnou ruku, mají velkou šanci udělat prvotřídní MMO bez zbytečných poplatků a tím konkurovat ostatním MMO.
Ellendway 16.05.2011 21:50
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet