Autor WoW Diary myslí, že WoW Classic vyjde po roce 2021

  classic    wow diary    staats   

Kdy vyjde WoW Classic? To je otázka, která se od oznámení tohoto projektu na BlizzConu 2017 opakuje zas a znovu. Pro ty z vás, které by snad tato informace minula – Blizzard plánuje spustit Classic servery, které pojedou na staré dobré vanille. Vývojáři jsou však velmi opatrní ohledně toho, jaké informace k celému projektu podají, neboť jsou si dobře vědomi toho, že se jim to celé může pěkně vymstít. Je sice mnoho hráčů, kteří mluví o vanille, jako by to bylo království nebeské, ale je opravdu možné implementovat ji tak, aby byla hratelná v dnešní době a aby přitáhla zájem i současných hráčů, nejen pár hardcore veteránů? Naposledy, když se Blizzard rozhodl nějaké oficiální informace přece jenom vypustit na veřejnost, jsme se dozvěděli, že se vývojáři rozhodli pro implementaci patche 1.12: Drums of War. Nyní je čeká heroický úkol převést tehdejší podobu hry na moderní engine a upravit ji tak, aby si ji bylo schopno užít dostatečné množství lidí, aby se spuštění Classic serverů vůbec vyplatilo. A to určitě zabere nezanedbatelné množství času.

 

Kolik ale přesně? Podle bývalého 3D designera Jonathana Staatse, který pracoval na původní vanille, to nebude dřív než v roce 2021. Pokud je vám Staatsovo jméno povědomé, je to proto, že jde o autora WoW Diary – knížky ze zákulisí vývoje vanilly. Nedávno se znovu spustila kickstarterová kampaň pro její vydání a už v první den její existence se Staatsovi podařilo vybrat skoro 200 000 dolarů. Vzhledem k tomu, že jeho cílová částka byla 10 000 dolarů, můžeme nejspíš s jistotou tvrdit, že je o projekt opravdu nebývalý zájem a že je vydání knihy skoro jisté.

 

Jonathan Staats odvedl na vanille opravdu velký kus práce – je zodpovědný za Temple of Ahn’Qiraj, Blackfathom Deeps, Blackwing Lair, Blackrock Mountain, Blackrock Depths, Booty Bay, Loch Modan Dam, Lower Blackrock Spire, Molten Core, Razorfen Downs, Razorfen Kraul, Scholomance, The Slag Pit, Upper Blackrock Spire, The Wailing Caverns a další zóny.

 

"Pokud Classic vyjde... Hádám, že to bude až po roce 2021. Tvorba MMO není žádná legrace, zaberou spoustu času a znamenají spoustu testování," sdělil svůj odhad vydání WoW Classic Staats. Z jeho vyjádření lze cítit jistou skepsi. Pokud Classic vyjde... Vypadá to, že Staatse by nepřekvapilo, kdyby celý projekt nakonec ztroskotal. A ruku na srdce, kdyby se tak přece jenom nakonec stalo, nikdo by se tomu asi moc nedivil. Všichni víme, jací dovedou někteří fanoušci WoW být. Jakmile něco není přesně podle jejich představ, hned jsou oficiální (i neoficiální) fóra plná srdceryvných stížností. A "moderní vanilla" je bohužel něco, na co má každý její příznivec nejspíš trochu odlišnou představu. Zvládne je Blizzard uspokojit všechny? Nebo přinejmenším jejich většinu? To ukáže až čas. S trochou štěstí se Blizzard podělí o to, jak se jim daří, na letošním BlizzConu. Ten se koná 2. – 4. listopadu.

 

Chcete Classic servery co nejdříve, nebo jste ochotní počkat si, jak dlouho bude třeba, aby byly vypilované k co největší dokonalosti?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Assandras 21.09.2018 23:15

Přeji krásný den všem, sleduji WOWFAN.CZ již dlouho, ale až dnes jsem se rozhodl napsat komentář. Četl jsem zde komentáře typu jak to má Blizzard těžké udělat Vanilla WoW server..Asi i ano... ale to co neustojím je fakt, že by se měl měnit nějak herní systém. Například někdo zde psal, že by uvítal 25-man raid místo 40-man raid ... bohužel tohle by už nebyla Vanilla chybělo by to, že každý hráč má svou roli... zvyšovat reputace je skvělá věc, ale já se ptám proč ? ...ten kdo měl tu danou repku byl PÁN ...pokud chceš mít reputaci rychle hotovou zůstaň na vyšší expanzi .. Další psal, že je skvělá věc LFR.. na to mohu jen napsat, že nikdy nezažil skládání grupy ... kdy se člověk snažil sehnat grupu tak, aby mu padl item co by chtěl (ten item z dungeonu mu pak vydržel většinou strašně dlouho)... pokud ti tohle vadí zůstaň na nejnovější expanzi, kdy tě netrápí gear jestli má agi nebo intel pač to neexistuje... Co se týče přihlašování do BG - to ve své podstatě neexistovalo. Chodil si a rubal si opačnou frakci to bylo WORLD PVP.... Obecně nechápu proč chcete změny... To už by pak nebyla vanilla... Za mě mohu říct blizzu, propojte to s battle.netem (není tak nutné) a nechte to být.

Lockdaar 22.09.2018 12:00

Tak takovýhle drastický změny ve stylu jako je LFD/LFR, 25-man raidy místo 40-man atd. jsou samozřejmě nesmysl. Ovšem nějaké drobnější/menší změny budou nejspíše nevyhnutelné, jelikož vanillou nemůžou cílit jenom na ty lidi, který ji tenkrát hráli a mají o ni stále zájem (a bůh ví, kolik jich reálně vůbec je). A takový technický věci jako je propojení s battle.netem je řekl bych nutností, jelikož budou muset nejspíše zavést i nynější in-game podporu, jakou dnešní wow má. Řekl bych, že tam rozhodně nebudou nechávat ten bývalý support, jaký byl na vanille tenkrát...

Perzeus 1 21.09.2018 10:39

Já si myslím že vanilla určí vyjde a je jedno kdy a Blizzard to určí spustí až to bude mít hotové a určí tam budou hráči sám jsem zvědav jak si s tím poradej není to nic lehkého

Telperion 21.09.2018 06:50

Blizzard to robí z určitého dôvodu. Myslím ze sami vidia ako sa freeckam vanilly darí. A to blizzard asi neberie moc pozitívne. Servery sú skoro vždy plne a ľudí to stále baví. Proste sto ľudí, sto chutí....
Určite sa to budu snažiť spustiť co najskôr aby z toho mali zisk. Véd tu ide len o prachy.

HonkL 20.09.2018 23:05

Tady se někdo vyjádřil ohledně toho co si myslí. Ten člověk očividně ani nepracuje v samotném vývoji či Blizzardu. Já mohu taky tvrdit že wowko skončí za 4 roky Já bych radši věřil oficiálním vyjádřením .. Snad blizzcon přinese něco dalšího

cerberos 20.09.2018 21:01

bože můj jen čtu ty názvy Razorfen Kraul,Razorfen Downs,Molten Core,Blackrock mountain,Blackwing Lair,Onyxia Lair,mé staré a milované Scholomance a další ..jak já hrál pátky co jsem příšel z fochu ve 3 hodiny a udělal si hromadu jídla a pití i cigára hrál jsem až do rána do osmi hodin jinak bych snad tam na křesle u monitoru usnul vyčerpáním ale byla to náádherná doba a ted? sice to jde wowko mě pořád baví ale ne tak jak tenkrát ve vanille a Burning Crusade….

Rreezznniikk 20.09.2018 20:18

Pokud jí opravdu chtějí spustit, vanillu, tak už je dávno hotová. Je to jen marketing a načasování, on to zas tak heroickej výkon není už je pro to, že to před nima udělalo pár lidí jen tak 4fun...

Bellatrix 20.09.2018 20:22

To je ale ten problém. Blizzard to nedělá 4fun, Blizzard musí hledět na to, aby se mu to taky vyplatilo. Musí to udělat tak, aby to přitáhlo dostatečně početnou komunitu, která u toho pak hlavně taky vydrží a neodejte po prvním měsíci, kdy zjistí, že vanilla vlastně zas tak boží není.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Morderon 20.09.2018 20:36

@Bellatrix Nesmysl. Herní stránku věci netřeba testovat, maximálně kompatibilitu a ochrany. Jde pouze o vyřešení technických problémů, které evidentně zvládnutelné jsou, když to vcelku slušně dokázalo několik free serverů. S Blizzardími zdroji je to otázka několika měsíců maximálně, rozhodně ne 4 let.

Bellatrix 20.09.2018 21:04

@Morderon Ale o tomhle já vůbec nemluvím. Já mluvím o optimální verzi vanilly, o kterou bude mít zájem většinová populace. To není otázka "zvládneme to?", ale otázka "zamysleme se nad tím, co ponechat z původní vanilly, co modernizovat..." Spuštění vanilla serveru jako takového samozřejmě není pro Blizzard nejmenší překážka.Tohle není ten problém.

Šéfredaktor WoWfan.cz

corpsen 20.09.2018 22:04

@Bellatrix
není třeba nic modernizovat, hráči chtěj vanillu takovou, jaká byla.

Bellatrix 20.09.2018 22:19

@corpsen Jak kdo.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Walther 21.09.2018 09:28

No jo, jenže pořád má Vanilla spoustu moresů, které už jsou dnes překonané. Na takový dungeon finder nedám dopustit. Chodit low-level dungeony s odpovídajícím levelem je ve WoW jedna z věcí, co mě nejvíce baví. Představa, že budu muset pro jití dungeonu z jednoho konce světa jít na druhý, je už dnes naprosto směšná. Dále dostat se do battlegroundu bez nutnosti hledat battlemastery. A co teprvé takové klíče, z těch se mladá generace pos*re. Pamatuji-li si dobře, do některých dungeonů bez příslušného klíče se člověk ani nedostal. Nedalo se přejít ani z Loch Modan do Searing Gorge bez něj. 40-man raidy a jejich obtížnost. Dnes je příliš uspěchaná doba na to, aby někdo progressoval bosse osmdesát dní.

Technologi 21.09.2018 09:32

@Bellatrix blizzard před několika měsíci vydal článek o těch classic serverch a prohlásil že nebudou hru nijak modernizovat nechají ji tak jak byla jen implementuji nový battle.net, nic víc takže si taky myslím že 4 roky jsou opravdu hloupost

Technologi 21.09.2018 09:32

@Bellatrix blizzard před několika měsíci vydal článek o těch classic serverch a prohlásil že nebudou hru nijak modernizovat nechají ji tak jak byla jen implementuji nový battle.net, nic víc takže si taky myslím že 4 roky jsou opravdu hloupost

Lockdaar 21.09.2018 11:13

@corpsen to říkají jedni, ale jiní by zase několik změn chtěli. Já osobně si myslím, že pár drobných změn by vůbec neškodilo - konkrétně třeba zavedení Auto-dismountu, nedovedu si pomalu ani představit, jak by tohle bylo dneska otravný, kdybych musel nejdřív kliknout na mounta a až pak teprv bych mohl castit (nebo třeba nutnost se nejdřív ručně přes "x" posadit a pak teprve mít možnost se najíst/napít), nebo např. Flight Master, u kterýho nebyly přímý flight trasy a celý lítání bylo tak úplně zbytečně zdlouhavý (pokud si pamatuju dobře, tak např. ze Stonetalon Mountain se muselo letět do Mulgore strašnou oklikou přes Crossroads, nešlo letět jednoduše přímo nebo nejkratší cestou jako to je dnes). A pak si taky myslím, že by bylo dobrý (a možná i na dnešní dobu potřebný) zavést systém možnosti výměny gearu v dungu/raidu jako je tomu dneska - jelikož psát na podporu pokaždý, když by někdo omylem vyhrál item, co nepotřebuje, aby to dali mě, mi přijde takový neefektivní/zdlouhavý a navíc i zatěžující samotnou podporu/GM, když by to šlo normálně bez zbytečný ztráty času jednoduše vyměnit - a že se mi tohle třeba v BC několikrát stalo, že někdo vyhrál omylem věc, kterou nepotřeboval a já pak musel psát na podporu, aby to dali mě a pak ještě čekat, než celej ten požadavek vyříděj (třeba i několik dní). - Jinak takový technický věci, jako by bylo zmodernizování/zavedení nynějšího systému podpory přímo ve hře, jaký má wow teďka, by bylo asi samozřejmostí. Našlo by se určitě víc takovýhlech věcí, který by nebylo na škodu zmodernizovat, ale tyhle konkrétní mě takhle z fleku napadli jako první. A to pak ještě vůbec nemluvě o nějakých bugách, který v tý době byly a který by se museli taky opravit/zkusit lépe vybalancovat některý povolání atd.
Jak už tu bylo psáno, musejí cílit taky na to, aby tam nalákali i nějaký nový lidi a ne jen těch pár veteránů, který po tom tolik volají - to by se jim ten vývoj vanilly možná ani vůbec nezaplatil...

Morderon 21.09.2018 16:18

@Bellatrix Tady někdo nečetl vyjádření vývojářů, že? Classic bude Vanilla do té míry, do jaké je to možné. V podstatě to znamená, že classy, dungy, raidy, BG, zóny atd. bude stejné. Že se to někomu nelíbí? Evidentně nechce hrát Vanillu. O tlačítkové hrdiny stejně nikdo nestojí. Ostatně v okamžiku, kdy se začnou měnit stavební kameny hry, už nepůjde o žádný Classic, ale o jinou hru...

Morderon 21.09.2018 16:20

@Walther WoW Classic nemá být hrou pro dnešní mladé hráče, ale pro tu minulou generaci, které tehdejší stav vyhovoval více než dnešní. Ve své podstatě nemá být Classic konkurencí současných datadisků, ale doplňovat je o staré MMORPG mechaniky, které se dnes mohou zdát překonané, nicméně stále mohou být platné.

Lockdaar 21.09.2018 16:53

@Morderon jenže problém je, že oni to nemůžou dělat vyloženě jenom pro těch pár jedinců z minulý generace, který ještě zůstali a mají o to pořád zájem, musí k tomu nějakým způsobem aspoň trochu nalákat i ostatní lidi, jinak by se jim ten vývoj nemusel třeba nikdy zaplatit v nejhorším případě a nebo by se zaplatil až za hodně dlouhou dobu. Pravděpodobně na to budou vyčleněný potom lidi, který se budou o provoz/údržbu vanilla serverů starat zvlášť a to pak taky bude něco stát..

Walther 21.09.2018 18:26

@Morderon Takže kdokoliv nehrál Vanilla WoW tenkrát, si jej nebude moci zahrát ani až výjde Legacy? A co grafická stránka? Byly zóny, které člověku doslova vyrazily dech. A pak jsi přišel k vodě, a byl všechen dojem rázem v prd*li. Ten fanbase nátlak na autentičnost vede pomale až na World of World of Warcraft. Jsou prvky, které musí být skutečně zachovány, aby se z Legacy nestal jen "datadisk". Avšak zároveň jsou mechaniky, které právě jsou překonané a nemá cenu lpět na jejich zachování.

Morderon 21.09.2018 18:26

@Lockdaar Těch pár jedinců se počítá na tisíce, spíš desetitisíce. A hru bezpochyby vyzkouší nemalý počet lidí, kteří vanillu nikdy nehráli. Jak Blizzard známe, určitě se celá věc neobejde bez "znovuzakoupení" hry a měsíční poplatky patrně též zůstanou. Jak již bylo několikrát zmíněno, řeší se v podstatě jen technické věci, které přinejhorším, což zdůrazňuji, mohou zabrat maximálně několik měsíců, rozhodně ne roky. Co se údržby týče, zde bych problém vskutku neviděl vzhledem k tomu, že větší updaty (ve smyslu contentu) se očekávat nedají a běžný provoz za ty roky už mají zmáknutý.

Lockdaar 21.09.2018 18:48

@Morderon kdyby jich bylo jen několik desítek tisíc, tak věř tomu, že takovýhle číslo pro blizzard nebude tolik zajímavý na to, aby se do něčeho takovýho vůbec pouštěli. Těch lidí bude muset být víc - ať těch starých nebo těch novějších. Ale tak to se ostatně uvidí, až to vydají, kolik to bude reálně hrát lidí dlouhodoběji.

Morderon 21.09.2018 18:54

@Walther Dobře, uvedu důvod, proč má Classic zůstat Vanillou a nevyberu si nic jiného než LFD.
1. Ač v dunzích funguje jen pomálu skutečných mechanik, aggro management, mana regen, dmg mitigace, cc a celkově dmg fungují jinak, běžný pug s obecnou tendencí leavnout po prvním wipu by vedl k situaci, kdy by dungy musely být kompletně předělány, aby i nejslabší pug dung dokončil (viz. aféra dungů na začátku Cata).
2. Dungy jsou obecně delší, v řádu hodin.
3. Za random se nabízí různé bonusy, např goldy. Toto by kompletně narušilo ekonomiku Vanilly/Classicu.
4. Na rozdíl od současného stavu tvoří součást dungů i jejich okolí, a to ve smyslu questů. Toto by samozřejmě skrz lfd fungovat nemohlo.
5. Nezapomeňme na specy, které se vskutku hrát nedají (balance druid, retri pala) a v dungu by působily jen jako koule na noze.

Problémy podobné charakteristiky se týkají změn všech podstatných mechanik hry.
Co se týče vody, doteď jedu na Vanilla verzi. Současná verze vysoce viskózního oleje ve mně vyvolává podobné pocity asi jako v tobě Vanilla verze. Čistě věc názoru. Classic WoW má být Vanilla WoW. Nemá být víc, ne míň. Samozřejmě, nebude to stejné, nemůže být. Nicméně sám jsem si rok na Elysiu zahrál. Zároveň jsem dál pokračoval i na ofi. Obě verze se budou doplňovat, nikoli si konkurovat.
Byl bych rád, které konkrétní mechaniky jsou tebou či jinými považovány za překonané a nemají se zachovat.

Walther 21.09.2018 20:18

@Morderon Zmíněná nutnost sedět pro možnost použití jídla, kliknout na mounta pro dismount. Dále mi vždy přišly zbytečné weapon skills, přišlo mi, že přinášely až jistý handicap pro melee classes. Dále Dungeon Journal; co je špatné na tom vedět, co z jakého bosse padá, případně co má za ability. Tenhle nedostatek řešil addon. Dále mapy; vyznat se v něčem jako byl Maraudon byl úctyhodný výkon. To sáme odlehčená verze DBM. Jakmile člověk začne aktivněji raidovat, tak po něm stejně šáhne. Ale alespoň ten základ, který je dnes už implementovaný v každé instanci, je také milá věc. Nebo jen pouhý quest helper - opět řešení v addonu. Dnes je automaticky každý quest v mapě. Tohle jsou všechno berličky, ale když nejsou ve hře implicitně, tak si je člověk stejně opatří jako addony.

Morderon 21.09.2018 20:39

@Walther
1) V 1.12.1 nutnost sedět pro jídlo už není.
2) Stejně tak pro dismount není třeba klikat mounta, interface nabízí tuto možnost.
3) Weapon skill, vyjma enha šamana, jsou permanentní a jejich skillení je otázka několik minut v Blasted Lands, hrozná to námaha.
4) Dungeon Journal pro mě za mě existovat může, nicméně jak sám říkáš, stejně tak jsou addony + wowhead.
5) Vanilla dungy z mého pohledu byly celkem ze dvou pohledů lepší než v jakékoli další expanzi. Nebyly lineární a neměly mapu. Dung má být svým způsobem dobrodružství, ne aoe fest.
6) Quest Helper je otázka celé jedné minuty hledání na netu a rozbalení souboru. Není důvod jej implementovat.

Body 1, 2, 4 a 6 na hru jako takovou nemají větší vliv a jejich implementace, ač zbytečná, se skousnout dá. Problémem jsou požadavky typu lfr, lfg, sharding, nová class balance a podobné záležitosti, které by vedly jen k dalším problémům a navíc bychom se fakticky dostali k současnému WoW. A přesně to Classic být nemá.

Walther 21.09.2018 21:31

@Morderon První dva body beru zpět, nemám úplně detailní přehled, co v jakém patchi přišlo. U zbytku bodů se ovšem ptám, proč by se neměly implementovat. Opět zdůrazňuji, ta hra nesmí být uzavřená jen pro ty, co ji již hráli. Tohle všechno jsou změny které hratelnost zlepší. Veškeré dobrodružství v dungeonu skončí s tím, jakmile si někdo zase skrz addon stáhne mapu instance. Jsou to všechno věci, které když se ti nelíbí, nemusíš používat. Příjde mi to všechno jako umělé přitěžování. Podobné jako Iron Man challange. Na lfg nedám dopustit, souhlasím ovšem, že je to majoritní zásah. Patch Drums of War přinesl opravy bugů, ale jako každý další přinesl. Nechají se ty bugy ve hře kvůli autenticitě, nebo se před release opraví? Nové hráči budou pro Legacy stejně důležití jako ti staří. Myslíš si snad, že všichni hráči z free Vanilla serverů z čista jasna přejdou po spuštění na official Vanilla, aby začali makat znovu na postavách od nuly a ještě za to platili?

Walther 21.09.2018 21:43

@Morderon Nemysli si. Spousta věci mi na novém WoW také vadí. Především Transmog. Kdysi člověk hned na první pohled poznal pořádně vyraidovaného/vyarénovaného hráče. Když se někdo takový objevil v BG, hned měl člověk větší motivaci. Chybí class questy, berserker stance, protection stance, paladin mount, shapeshift. Nelíbí se mi ani odstranění podprofesí. A obvzlášť mi chybí staré talenty, kdy každý další level se nesl ve znamení nového talentu a spellů. A co mě na novém WoW nejvíc s*re jsou resources u povolání. Všechno už má nějakou dodatečnou kravinu. A člověk jen čeká, až procne a bude moct použít jiný spell, který se ještě zlatavě rozzáří. Hunter, tak rád jsem za něj hrál, než ho zmršili s tím Focusem.

Morderon 21.09.2018 22:39

@Walther Ad 1, protože je to zbytečné plýtvání zdroji, což zdejší přispěvatelé velmi rádi zdůrazňují. Bugy se samozřejmě opravit mají. Samozřejmě si nemyslím, že všeci přejdou z freeček, ale zároveň ti ze současných realmů nemohou očekávat WoW v podobě, jaké zrovna hrají...
Ad 2, no tady se dostáváme na poněkud tenký led a já souhlasit nemohu. Legion byl class questů plný, protection stance war stále má, class mounty dostaly všechny classy, taktéž v Legionu, a shapeshift stále existuje. Je dobré si uvědomit, že naopak na Vanille byl shapeshift záležitostí jen expení a pvp, protože změna formy byla velmi velmi drahá (na manu).
Na talentech se shodneme. Model zavedený na MoP mi nevyhovuje a na staré talenty se těším.

Walther 22.09.2018 09:34

@Morderon Jenže když už se zdroji plýtvá na spuštění Legacy serverů, tak tohle jsou drobnosti, které ve finále té hře mohou pomoci. Malé vylepšení, které se na patch list občas ani nedostanou, ale vylepšují hru ze vnitř.

Ad. 2: Mám pocit, že jsi mě špatně pochopil. Měl jsem na mysli class questy, jejichž splněním si právě získal berserker stance a protective stance. To samé u Druida, quest na Bear form atd.

Necris_ 20.09.2018 19:08

Mne osobne lezu na nervy tie 2 tabory, ktore vznikli po ohlaseni - puristi a ti, co sa nebrania zmenam ako vylepsenie grafiky, upravu niektorych hernych mechanik atd. Raz som pisal do nejakeho diskusneho fora, ze Classic treba urobit tak, aby z toho Blizzard aj profitoval - to znamena, ze pokial by ho releasli presne taky aky bol, len velmi malo novych hracov by zaujal. Urcite by som uvital aspon male zmeny ako stackovanie rankov na spelloch, vylepsenie grafiky, dokonca aj hardcore - zmenit 40-man raidy na 25-man, pripadne u tych 40-man aspon navysit loot, farmenie repky Brood Of Nozdormu a vela inych. Na Classic sa hlavne tesim z dovodu, ze si mozem prejst akoby WoW "od zaciatku", zazit ten content zase. Osobne to nemam s cim porovnat, pretoze nove WoW nepoznam, nehram ho 7 rokov a len sledujem vyvoj pribehu, citam knihy atd. Na margo toho ako niekto tvrdi, ze Classic nezaujme novych hracov, to rovnako mozem povedat, ze nove WoW je tiez tazke na pochopenie pre noveho hraca, aj ked je vas tam vedu za rucicku - hlavne z hladiska lore, kontent, ktory je neaktualny a neda sa plnohodnotne hrat, skratka je tam toho tak strasne vela, ze ma to odradza vobec zacat hrat, pretoze hrat len aktualny kontent je pre mna nezaujimave, akoby hrat len DLC bez zakladu. Ja ocakavam aspon betu v 2019, urcite nesuhlasim s tym, co pise ten byvaly vyvojar, 2021 - to prestrelil - az moc.

Piettro 20.09.2018 17:40

Strašná škoda času profesionálů z blizzardu, kteří by mohli v klidu vyvíjet novou Super hru.. nebo se věnovat té rychlejší kadenci datadisku.. zajímavé, že s tohoto nápadu sešlo v momentě kdy se kvůli vanile soudili.. myslím, že v tomhle využili uplakanky, aby ukázali, že pokud budou poslouchat ty co nejvíc řvou nezbude čas na jejich dobrou práci. .

Walther 20.09.2018 16:49

Musím přiznat, že jsem velmi zvědav, jak si vývojáří poradí s markantnímí rozdíly mezi současnou verzí a Vanillou. Je toho tolik; flying mounts, vylepšené grafické modely, mapy včetně těch dungeon a raid maps, keys, shaman vs. paladin pro jen jednu frakci, spelly a jejich resources, ammuniton pro huntery, implicitní quest helpery a spousta dalších podstatných věcí. Upřímně si myslím, že to není úplně nejlepší nápad. V případě malých zásahů nepochopí staré WoW mladí hráči, v případě velkých zásahů jej nebudou brát ti staří. Nemohu se ubránit myšlence, že to vše byl jen popud zašlých memoárů starých hráčů a potřeby revoltovat současnému vývoji WoW těch mladých. Sám mám nejhezčí vzpomínky na WoW na doby, kdy jsem začínal. Kdy vše bylo nové. Ale tento zážitek se už znova simulovat nedá. Možná bych si i dovolil říct, že čím dříve tento projekt ukončí, tím z něj vyjdou ve finále všichni lépe.

Lockdaar 20.09.2018 15:12

Před časem jsem ohledně tohohle tématu pronesl, že když se tak dívám, co to všechno obnáší, tak že vytvoření vanilly může být možná i náročnější než vývoj novýho datadisku a taky si pamatuju, jak na mě někteří experti tenkrát hned vytasili s tím, jestli si nedělám prdel, že jde jen o obyčejný přepisování zdrojovýho kódu a že to je práce tak na rok maximálně... Kdyby šlo jen o samotný přepisování, tak možná jo, ale tady je řekl bych velký problém v tom, že pomalu co hráč, tak to úplně odlišný názor na to, jak by ta vanilla měla vlastně ve finále vypadat a to je v tomhle případě hodně velký kámen úraz, nehledě pak na to, že někteří jedinci taky zkrátka nevědí, co vlastně přesně chtějí - tenhle příklad sice zmiňuju často, ale HC dungy na úrovni těch z BC na začátku Cataclysmu jsou (nebo respektive byly) toho nezvratným důkazem. A nemluvě pak vůbec o tom, že by byl asi nesmysl cílit jenom na těch pár starých veteránů, ale měli by tím alespoň částečně zaujmout nějakým způsobem i právě nový lidi, aby si to taky přišli vyzkoušet.
V tomhle blizzardu nezávidím a rozhodně to nebudou mít lehký udělat to tak, aby to bylo co možno nejlepší - zvláště, když se k tomu, jak by to mělo celé vypadat, vyjadřují i lidi, který vanillu třeba vůbec nehráli nebo ji hráli jen chvíli na freečku
Nicméně ta možnost, že může celej tenhle projekt ztroskotat, tu nejspíše je (jak je zmiňováno Staatsem v článku), ale myslím si, že když už s tím takhle vyšli ven, tak že už musí udělat maximum pro to, aby se to uskutečnilo.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet