Mobové (příšery)

e světě World of Warcraft jsou stovky, dokonce tisíce různých stvoření, příšer nebo bytostí. Každá tato bytost je unikátní, protože ji většinou najdete pouze na jednom místě. Všechny tyto bytostí mají vlastní level, podle kterého se určuje velikost jejího života, many a taky výška zkušeností, které dostanete za její zabití. V současné době existuje devět druhů bytostí, které se rozdělují podle hlavních vlastností, popsaných níže. [odstavec]

Humanoid



ento druh je ve světě World of Warcraft nejrozšíře nější a také nejrozmanitější. Jsou to chytří tvorové, většinou podobní člověku a jemu příbuzným rasám. Někteří však nemají s člověkem nic společného, příkladem je třeba Ooze, jakýsi sliz, který se vyskytuje až od vyšších levelů. K humanoidům se řadí také zlí lidé, trpaslíci, taureni a jiné rasy (kromě nemrtvých). Typů humanoidů je opravdu hodně, proto zde uvedu pouze některé.

Dwarf (trpaslík)


Protože k humanoidům se řadí pouze trpaslíci nenáležící žádné frakci, většina těchto trpaslíků jsou z kmene Dark Iron, což jsou tmavě zbarvení, zlí trpaslíci s červenýma očima, žijící převážně v Searing gorge a Burning steppes, najdete je ale i v Loch modan nebo Wetlands. Trpaslíci se samozřejmě nachází i v jiných oblastech světa, ale v těchto je jich nejvíce.




Trogg


Tito ohavní tvorové se nejspíše vyvinuli ze společných předků Trollů nebo Gnomů. Avšak v současnosti jsou těmto rasám jen pramálo podobní, protože na Trolla jsou moc malí a na Gnoma moc škaredí. Mají dlouhé ruce které dosahují téměř až na zem, ale to je možná jen dojem, protože mají velmi krátké nohy. To také zapřičiňuje jejich křivý a nepěkný pohyb. Pokud se k vám dostanou příliš blízko, bojujte a nevypukněte smíchy, protože jejich pohyby a skřeky při útoku jsou opravdu směšné. Nachází se převážně v lokacích trpaslíků, tj. Dun Morogh a Loch Modan.

Ooze


Tak toto je opravdu zajímavý tvor. Ke člověku a jemu podobným má opravdu velice daleko. Je to totiž živý sliz obsahující vše možné co kdy posbíral cestou. Jeho hlavu tvoří lebka obalená slizem, zbytek těla je poté tvořen samotným slizem, který je plný různých kostí, zlomených zbraní a smetí. Ooze nemá žádné končetiny, kde taky. Nachází se na spoustě místech jak na Kalimdoru tak na Azerothu.



Kobold


Kobold neboli skřítek je malý a mrzutý tvor, který si ze všeho nejvíc hledí svých pokladů a drahých kovů. Má své věci rád a je schopen je krutě a bolestivě bránit. Vzhledem je podobný kryse, která se skřížila s Gnomem, ale jeho barva tomuto nesmyslnému vztahu nenasvědčuje. Je totiž většinou červený až fialový. Nejzáhadnější věcí je na Koboldovi svíčka, kterou si Kobold nese na své hlavě, nejspíš aby nezabloudil v dolech a jezkyních, ketré tento tvoreček obývá. Obývá doly v Elwynn Forestu ale najdete ho také v Loch Modanu nebo v Thousand needles.

Murloc


Je to jeden z nejvyskytovanějších humanoidů. O historii murloců není moc známo, ale zřejmě je to jedna z nejstarších ras. Murloci se vyskytují ve skupinách a mezi jejich řadami jsou warrioři, hunteři, casteři i healeři. Nejčastěji obývají pláže, někdy i jezera a můžete je spatřit téměř ve všech oblastech. Při zakoupení sběratelské edice ho můžete mít i jako Peta :)



[odstavec]

Beast (zvíře)



vířata jsou jednou z nejpočetnějších skupin a také se nachází po úplně celém světě v nejrůznějších formách. Můžete je nalézt jako písečné červy, obří skupiny brouků, smečky vlků, hejna supů nebo samotáře medvědy, či nějaké nepopsatelné, ohavné tvory, žijící hluboko pod zemí, kde je najde jen ten, kdo je najít chce. Je jich mnoho, proto jsou zde uvedeny jen ty nejpočetnější typy.

Wolf (vlk)


Vlci a jemu podobní, jsou jednou z nejrozšířenějších skupin, která se ve světě World of Warcraft nachází. Najdete je v podobě zuřivého kojota na nehostinné poušti, jako vychytralého vlka ve voňavých lesích nebo jako sněžný vlk samotář v mrazivých krajích severu. Mají velkou hlavu a proto vypadají nebezpečně, pokud ale máte s vlky nějaké zkušenosti, nemusíte se jich obávat. Nejsou nijak zvlášť nebezpeční, pokud po vás nejde celá smečka, nebo lesním vlkům nepomáhají společní obyvatelé hvozdů, medvědi.

Boar (prase)


Další velmi rozšířenou skupinou jsou prasata, která se vyskytují taktéž po celém světě, od mrazivých krajů, přes úrodná pole, až po nádherné lesy a travnaté pláně. Vyskytují se v různých odstínech světle hnědé a béžové, ale v zemích, jako je Dun Morogh najdeme i černá skalní prasata, která zde žijí v klidu a míru se zdejšími trpaslíky, ale i s medvědy nebo vlky. V obtížnějších oblastech se prasata příliš neobjevují, protože jsou zvyklá na travnaté pláně a stepi.


Bear (medvěd)


Medvědi jsou obyvatelé Azerotských Hvozdů, kteří žijí převážně samotářsky. Pokud narazíte na tohoto velkého tvora, měli byste dávat velký pozor, protože medvěd je velmi silným zvířetem, ale pokud jste lovec a ochočíte si tohoto medvěda, nebudete litovat, medvěd vám bude věrným a zdatným pomocníkem. Najdete ho téměř v každém jehličnatém lese světa, ať už v chladných krajích Dun Morogh nebo v pohádkových lesích Elwynn Forest.


Vulture (sup)


Tento pouštní a stepní pták je nepřítelem všech klidných cestovatelů, kteří mu přijdou do cesty. Dokáže vás totiž nepříjemě zdržet. Pokud ale zkolíte tuto velkou ptačí bestii, dočkáte se odměny v podobě několika vajec a supího masa. Ze supího masa se dá vytvořit hned několik skvělých pochoutek, jako guláš nebo steaky. Supi se ale nenachází jen na stepích a pouštích, najdete je totiž i v oblastech Pohromy, která je přímo posetá mrtvolami, na kterých si supi přímo hodují. Jsou to také jediná zvířata, kterým Pohroma relativně neškodila, ale spíše pomohla. To ale nic neubírá na špatnosti a prohnilosti Pohromy, která se teď naštěstí nachází ve velkém počtu pouze na mrazivém kontinentu Northrend. [odstavec]

Undead (nemrtvý)


emrtví vznikli v dávných časech při Válce prastarých, která se udála asi před 10 000 lety. Nejvíce se však nemrtví rozšířili s příchodem Pohromy před 5 lety, když Arthas zradil svého otce i celé království a začal šířit Pohromu po celém Lordareonu. Nemrtví, jak už název napovídá, jsou "živé" mrtvoly, které nemají vlastní duši a slouží nesmrtelnému králi Lichů, Arthasovi. Někteří se ale osvobodili a nyní jsou známí jako Forsaken (Opuštění), kterým velí Lady Sylvanass Windrunner, která byla původně hraničářem vysokých elfů, ale byla zabita Temným rytířem Arthasem, poté znovu oživena jako Smrtonoška (banshee), ale následně jí byla vrácena duše, zradila Arthase a obsadila nové město Undercity.

Skeleton (kostlivec)


Kostlivec se nachází ve dvou formách. Buď jako hloupý, pomalý tvor, který je pouhou kostrou, která má v ruce meč nebo jinou zbraň, nebo jako elitní bojovník, který již má helmu, brnění, štít a zbraň. Dají se lehce porazit tupou zbraní, kterou rozdrtíte jeho zhnilé kosti nebo magií, kterou kostlivci také nemají moc v lásce.





Ghoul (ghúl)


Tento odporný tvor se nachází pouze voblastech severního Lordareonu, ve Western a Eastern Plaguelands. Jsou to šílení kanibalové, kteří sežerou nebo zničí vše, co jim přijde do cesty. Jeden Ghúl vám nijak neuškodí, tyto monstra však okolo sebe mají většinou hromady jiných nemrtvých, kteří jsou vždy připraveni podpořit jakékoliv zničení žijícího tvora.




Nerubian


Nerubian, taktéž známý jako Ďábel pekelný, je jakýmsi obřím pavoukem, který má ale má dvě nohy přaměněné na ruce. Slouží, stejně jako většina nemrtvých, králi Lichů, protože byli všichni přeměněni na služebníky Pohromy, v Třetí válce před pěti lety. Tito nebezpeční tvorové se v současné době ve velkém počtu nachází pouze na Northrendu, ale to neznamená že na ně na Azerothu nenarazíte také. Najdete je například na severu Eastern Plaguelands, nebo uvniitř Scholomance.

Undead beasts (nemrtvá zvířata)


V období pohromy byli nakaženi nejen lidé, ale i zvířata žijící v severních částech Lordareonu a proto zde najdeme spousty Vlků s roztrhlou kůží, páchnoucí a hnijící medvědy, ale také pomalu se rozkládající nemrtvé srny a jiné zvířata. Tito tvorové si zaslouží očistit svou duši ze spárů Pohromy a krále Lichů a proto jsou denně zabíjeny desítky zvířat z těchto severních krajů. Není na ně pěkný pohled, proto bývají co nejrychleji zabíjeny odvážnými hrdiny severu. Avšak i přes to stále spousty zvířat slouží pohromě a proto si na ně musíte dávat velký pozor, dokáží totiž být i velmi nepříjemná. [odstavec]

Demon



ětšina žijících démonů jsou zbytky posledních přeživších sil Plamenné legie na Azerothu. Tito nepřátelští démoni žijí ve skupinách, do kterých přijimají jen ostatní démony a kohokoliv jiného zabijí. Jsou velice nebezpeční, protože většinou střeží nějaký vzácný Artefakt nebo posvátné místo. Vyskytují se ve všech částech světa, od lesů Teldrassilu, přes zimní kraje Winterspring až po nehostinou poušť The Blasted lands. Démonů je více, ale mohl jsem vypsat pouze některé.

Felguard (Strážce pekelný)
Tito obrovití démoni jsou základní silou plamenné legie. Vypadají hrozivě a také proto mají důvod, jsou to totiž smrtící stroje na zabíjení. Pokud nejste patřičně vyzbrojen nemáte proti tomuhle démonovi téměř žádnou šanci. Je to humanoidní démon, proto se vyskytuje ve skupinkách. Většinou je veden nějakým jeho vůdcem, který má moc nad celou skupinou a ze všech démonů ve skupině je nejsilnější. Vskytuje se v oblastech s vyšším levelem, protože je opravdu nebezpečný. Najdete ho například ve Winterspring, v Desolace nebo v Blasted lands.

Felhound (Pekelný pes)


Pekelný pes je ohavné stvoření, podobné psu, které vysává kouzelnou moc ze všech, kteří kouzla používají. Dokáží si ale pochutnat i na tvorech, kteří nekouzlí, kouzelné bytosti jim ale chutnají nejvíc. Jsou stejně jako každý démon velice nebezpeční a na Azeroth se dostali s příchodem Plamenné legie. Nachází se většinou ve společnosti Felguardů, takže je najdete i ve stejných oblastech; Winterspring, v Desolace, Blasted lands a další.


Infernal (Pekelník)


Obávaný pekelník není až zas tak obávaný. Je nebezpečný jen přibližně asi jako Strážce pekelný, který někdy bývá i nebezpečnější. Tento typ démona je velice hloupý, ale o to více silný a proto většina pekelníků nyní slouží Warlockům, kteří si je ochočili po pádu Archimonda a Plamenné legie na Azerothu. Místy ale tato obří skála hořící zeleným plamenem dále slouží plamenné legii, protože je v blízkosti chytrých Strážců pekelných, kteří nedopustili, aby se pekelníci obrátili proti nim. Nachází se ve skupinách se Strážci pekelnými, ale jen v některých oblastech, jako například v Desolace.

[odstavec]

Dragonkin (Draci)



o tohoto odvětví spadají nejmocnější bytosti celého světa World of Warcraft, které obývají zejména oblast Burning Steppes a v hoře Blackrock. Nachází se ale v malém množství i v jiných oblastech světa. Většina dragonkinů patří pod černou letku, které velí Lord Deathwing a jeho syn Nefarian, který sídlí na vrcholku hory Blackrock. Je jich asi nejméně druhů ze všech. Zde jsou:

Dragon whelp (dračí vážka)


Tito malí tvorové nejsou nijak zvlášť nebezpeční, pokud jich ovšem není mnoho. Jsou to malí dráčci, kteří nemají ruce, ale jen nohy a křídla. Neustále létají ve vzduchu a jejich mrštný pohyb může způsobit, že vás lehce přemohou, bude-li jich více než pět.






Drake (Drak)
Normální klasické draky byste asi hledali mezi příslušníky tohoto typu. Mají dlouhé tělo i krk, mohutné křídla a tlamu plnou ostrých zubů. Jsou to vládci draků a jediní jejich nadřízení jsou samotní draci černé letky. Žijí buď ve skupinách s jedním nebo více hlavními draky, nebo jednotlivě, pokud se v dané lokalitě nachází více druhů draků.




Dragon lord/lady


Jsou to draci, kteří se vyvinuli do podoby humanoida, mají sice pořád čtyři nohy, ale mají i ruce, kterými drží zbraň, většinou meč nebo nějakou hůl. Jsou to jedni z nejnebezpečnějších dragonkinů, protože jsou velice chytří a někteří umí i kouzlit. Snadno se dá rozlišit pohlaví, samice mají na hlavě šátek, samci nic nebo mají na hlavě nějaký zvláštní útvar.




[odstavec]

Elemental



lementálové jsou původními obyvateli světa, kteří sem byli přivezeni Titány, aby čistili tento svět a obnovovali přírodu. Proto jsou také tak nepřátelští vůči inteligentním rasám, které přírodu většinou jen ničí. Nachází se po celém světě a tak na ně narazíte na každém kroku. Tato skupina má velice málo druhů. Jen pět. Tady jsou všechny vypsané. Všichni jejich páni jsou ztělesněním zla a navíc se tito vládci navzájem nenávidí, nejvíce však Neptulona a jeho rasu, proto byla také téměř vyhlazena.

Air (vzdušný) elementál


Tento druh v podobě vzdušného víru se nachází většinou na pouštích nebo jiných vyprahlých oblastech. Je velice agresivní, proto se mějte na pozoru, pokud kolem něj budete procházet, abyste neutrpěli nějaké ztráty na zdraví. Al'Akir by vládl všem vzdušným elementálům , kdyby však nebyl uvězněn. Proto je jejich vládce princ Thunderaan, syn Al'Akira. Sídlí v poušti Silithus, za horou na severozápadě a kolem sebe má velké množství vzdušných, ale i kamenných elementálů.

Fire (ohnivý) elementál


Ohnivý elementálové, někdy také označováni jako pekelní elementáloové, jsou služebníci pána všech elementálů Ragnarose, který byl probuzen Thaurissanem a jeho trpaslíky Dark Iron. Tito elementálové jsou strážci ohně a proto je najdete v přítomnosti lávových řek, sopek nebo kráterů. Někdy se vyskytují v přítomnosti kamenných elementálů, kteří však nestřeží zemi, nýbrž lávu a tekoucí kovy.



Stone (kamenný) elementál


Zřejmě nejrozšířenějším elementálem je kamenný elemetál, strážce země, kovů a kamene. Jejich vládkyně Therazane, žije neznámo kde, ale co je jisté, že žije a poroučí všem kamenným elementálům, aby chránili zemi proti ostatním tvorům.






Water (vodní) elementál


Nejvzácnějším elementálem je vodní elementál, který se téměř nikde nevyskytuje, proto budete mít veliké štěstí, když na nějakého narazíte. Těmto elementálům vládne pán vody Neptulon the Tidehunter, který je ze všech vládců elementálů nejméně oblíbený, proto také byla jeho rasa skoro vyhubena.





Bažinný (swamp) elementál


Bažinný elementál není elementál jako takový. Nemají svého pána a ani svůj Element. Jsou elementály jen protože jsou jin nejvíce podobní. Bažiní elementálové jsou slizcí ohavní tvorové, na kterých visí zbytky řas, které se na nich pomalu rozkládají. Obývají mělké stojaté vody, bažiny a močály v teplejších částech světa.




[odstavec]

Giant (obr)



bři jsou jedním z největších a nejstarších obyvatelů a většina obrů jsou samotáři patřící k frakci, která vládne dané oblasti. Jsou to elitní bojovníci Azerothu, stvoření z masa kostí a kamene. Jsou velice podobní velkým humanoidům nebo elementálům, proto také někdy bývají zaměňováni. Je znám jen jeden druh, který je vypsán v tomto odstavci.




[odstavec]

Mechanical (robot)



yto výrobky chytrých humanoidů jsou většinou nepovedéným výtvorem nějakého šíleného Gnoma nebo slouží jako tréninkový cíl pro vojáky. Je jich několik druhů, ale jsou velmi vzácní, proto uvedu jen některé.

Target (cíl)


Tento velice podivný mob je jakýmsi vytvořeným terčem, pro trénování zbraní a ukazování svých schopností. Nachází se převážně ve městech na bojištích nebo tréninkových polích bojovníků.







Mechanostrider (robo-pštros)


Jsou to převážně pomocníci zkorumpovaných gnomů, kteří zradili svou rasu a Alianci. Najdeme je pouze ojediněle v přítomnosti nějakého šíleného Gnoma.








[odstavec]

Critter (tvor)



ejméně nebezpečnou skupinou bytostí World of Warcraft jsou Critter, takzvaní tvorové. Jsou jakousi dekorací světa, protože na vás neútočí, za zabití nepřídávají žádné zkušenosti a mají tak málo životů, že je většinou zabijete na jednu ránu. Je jich opravdu mnoho, proto opět vypíšu jen některé.

Hadi (snakes)


Jsou to normální hadi, kterých je na celém světě několik druhů. Řadí se mezi ně například Snake nebo Adder. Žijí převážně v teplejších oblastech, ať už na poušti nebo v džungli.







Dobytek (Cow, sheep, ram)


Do této skupiny patří všechen dobytek co se ve světě World of Warcraft nachází. Jsou to například krávy a ovce z Elwynn Forestu nebo berani z Dun morogh.








Krysy (rats)


Krysy jsou velké černé myši, obývající kanály a úzké uličky velkých měst. Najdeme je v ulicích Stormwindu, v metru Deeprun tram nebo v kanálech Undercity.








[odstavec]

Hodnosti


aždý mob má určitou hodnost, podle které je určený počet a vzácnost věcí, které má daný mob u sebe, ale i obtížnost zabití tohoto moba. Existují čtyři druhy hodností popané níže.

Normální


Většina mobů na světě nemá hodnost, tudíž jsou normální. Není nijak obtížné je zabít.

Elitní


Vůdci některých skupin a mobové v dungeonech jsou Elitní, to znamená že z nich obvykle dostanete lepší věci než z normálních mobů. Je ale těžší je zabít a nezkušení hráči nemají téměř žádnou šanci, pokud zabíjí sami a Elitní mob je o víc než o jeden level vyšší. Tyto moby poznáte díky zlatému drakovi kolem jejich portrétu.

Unikátní


Velice málo mobů na celém světě je unikátních. Jsou to neobyčejní mobové, které poznáte podle stříbrného draka kolem jejich portrétu.

Boss


Velitelé velitelů jsou Bossové, kteří se nachází převážně v dungeonech, ale jsou někdy i na povrchu světa. Je téměř nemožné je zabít, pokud na ně jdete sám, a proto se je chodí zabíjet ve skupinách (party 2-5 lidí) nebo ve větších skupinách (raid 6 - 40). Poznáte je podle zlatého draka kolem portrétu a místo levelu je "??".

Naposledy upravil/a Wrent 24.09.2009 v 17:16:57.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Wrent
Adam Kučera

Wrent je autorem 1375 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet