Patch 5.3: PvP Gear

http://media.wowfan.cz/news/newsmop3
Velký bluepost obhajující poměrně zásadní změnu v PvP gearu a tedy i v PvP samotném.
Blizzard zdroj

PvE vs. PvP

Čelíme významným výzvám a tak jsme se rozhodli podniknout důležité kroky, abychom se jim postavili. V minulosti jsme vždy měli velké potíže s vybalancováním PvP gearu s PvE výbavou, protože každá část hry má rozdílné cíle, na které se soustředí. Chceme, aby na gearu v PvP záleželo, ale nechceme, aby to byla zásadní věc, která rozhodne, kdo vyhraje souboj. V PvE je nutné, aby byl citelný rozdíl v gearu s každým tierem, aby měli hráči pocit, že je jejich snaha odměňována a věděli, že s lepším gearem se zlepší i jejich síla. Tyto problémy se smíchaly, když teď máme Raid Finder, normal a heroic raidy stejně jako vstup do Raid Finderu podmíněný item levelem.

Přechod: Sezona 12 -> Sezona 13

Změny v gearu uvedené s patchem 5.2 představovaly náš první pokus pro vybalancování PvP a PvE gearu. Představili jsme nový Elite tier gear, který je dostupný všem hráčům, kteří za danou sezonu získají 27000 Conquest Pointů.To nám dovolilo vyrovnat gear za Honory s gearem za Raid Finder. Conquest gear se rovnal raidovacímu oblečení z normal raidů a Elite znamenal hearoický PvE gear. Nicméně držet tempo s PvE gearem také znamená, že je nutné, aby byly velké rozdíly mezi Honor a Elite gearem a to nezmiňuji ten obrovský rozdíl mezi hráčem hrající za čerstvě vyexpenou level 90 postavu a veteránem v Elite výbavě. Je důležité, aby tento určitý rozdíl mezi hráči existoval, ale přesto se ukázalo jako obtížné držet krok s eskalujícím PvE gearem. Jak ukázala 13. sezona, tak mít více jak dvě úrovně oblečení v PvP znamená obrovské problémy při přechodu na novou sezonu. Hráči očekávají, že na začátku nové sezony si budou všichni rovni. Přítomnost item upgrade z patche 5.1 ale zapříčinila, že někteří hráči nyní mají lepší výbavu, než hráči se seasonal Honor gearem. Ve 14. sezoně je velké nebezpečí, že přítomnost vyššího ilvl v podobě Elite gearu zapříčiní vznik mnohem většího problému. I tak si ale myslíme, že některé kroky v MoP PvP gearu povedou k dobrým věcem. PvP Power nám dala velmi účinný nástroj díky kterému budeme jít jistotu, že PvP gear bude vždy lepší než jeho PvE protějšek. Naproti tomu Resilience, přestože originální účel byl výborný, je z dlouhodobého hlediska problém. Myslíme si, že by se hráčům mohlo líbit, že jdou do PvP s menší DMG, pokud ale vydrží naživu trochu déle. Věříme, že spoustě PvP hráčů nabídne lepší požitek ze hry a také, že poskytne širší okruh hráčů, až v budoucnu představíme nový systém, který bude zařizovat vytváření Battleground teamů. Jedna z nejlepších cest, jak rozšířit pole PvP hráčů, je snížit nároky, které hra požaduje od všech, kteří hrají World of Warcraft běžně, ale neúčastní se PvP. Konkrétně máme na mysli PvE hráče, kteří tráví spoustu času získáváním PvE výbavy.

Budoucí 5.3 změny v gearu

  • Základní Resilience bude stanovena na 65% všem postavám s levelem 85 a výš.
  • Resilience bude odstraněna z téměř všechno PvP gearu.
  • Hráči budou mít stále možnost používat Resilience gemy i enchanty.
  • PvP Power bude stále exkluzivní stat na PvP gearu.
  • PvP set bonusy, které momentálně poskytují Resilience, budou poskytovat PvP Power.
  • Healeři a hybridní casteři budou z PvP Power profitovat více a Battle Fatique bude navýšena, aby se zajistilo, že PvP gear bude pro healery lepší.
  • Item level Conquest gearu bude snížen na 496. Tato výbava bude v podstatě prestižní upgrade.
  • Velká změna: Přidáváme nový ilvl filtr pro Battlegroundy, Rated Battlegroundy a Areny
    • Všechen gear s item levelem vyšším než 496 bude snížen na 496 (Conquest gear item level). Toto zahrnuje dokonce i Conquest itemy, které převyšují danou hodnotu, jako jsou například zbraně.
Další změny, které jsme prodiskutovali, budou implemetovány:
  • Patche, které neuvádí novou sezonu (včetně 5.3), odstraní podmínku 7250 nahraných Conquest Pointů ze zbraní. Tato podmínka ale nebude odstraněna z Elite itemů.
  • Jakmile hráč získá 27000 Conquest Pointů v dané sezoně, tak bude schopen kupovat Tyrannical Gladiator's výbavu za Honor Pointy.
Jdeme touto cestou, protože doufáme, že vytvoříme širší okruh potenciálních soupeřů (což znamená kratší řady) a zpřístupní tuto část World of Warcraft světa více hráčům.

Co očekáváme

Zaprvé myslíme, že zachováme náš nejdůležitější cíl: nejlepší výbava pro PvP zůstane z PvP. Protože všechen gear nad ilevel 496 bude zredukován, zajistíme, že Conquest výbava bude vždy ta nejlepší, protože bude poskytovat PvP Power. Dokonce i Honor gear s menší množství PvP Power bude poskytovat větší DMG než itemy z normal či heroic raidů. Například Heroic Thunderforged zbraň a Conquest zbraň budou mít v PvP stejný level se stejným množstvím primárních i sekundárních statů. PvE zbraň bude dělat velmi dobré DMG, ale stále to bude méně než Conquest zbraň díky přítomnosti PvP Power. Také věříme, že tyto změny usnadní pronikání do PvP prostředí hráčům, kteří zrovna PvP nehrají a dají důvod hrát více těm, co nehrají tak často. Budou sice dělat menší DMG než hráči s PvP výbavou, ale schopnost přežít bude u obou stejná (stejná Stamina i Resilience). Rozdíl v DMG by neměl být tak velký, abyste protivníka zabili na dvě rány. Očekáváme, že tyto změny budou v PvP znamenat více zábavy pro hardcore hráče i úplné nováčky nebo třeba i pro hráče, kteří si chtějí PvP pouze vyzkoušet bez nutnosti shánění specializovaného gearu.

Čekáme na reakce!

Toto je poměrně velká změna a chceme ji uvést co nejrychleji, přestože by bylo vhodnější počkat na začátek nové sezony nebo datadisk.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

okojehly 01.04.2013 12:24

Ellendway
To jsem popisoval v jednom z interview. Nejde to. Nebo spíše by to bylo opravdu náročné.
Běžně reší balanc skillů PvP vs PvE drbáním pravou rukou za levým uchem. Kromě world PvP by s tím větší problém nebyl, zbytek je v zonách, kde už je to stejně trošku pořešeno i teď. ALe jde jim to jak psovi pastva, takže možná za pár let, i když na druhou stranu teď to vypadá, že na Pvp pustili novou krev. :-)

Ellendway 01.04.2013 11:31

okojehly
Zázrak Blizz objevil Ameriku, teď už jen v dalším upgradu oddělit PvP a PvE skilly a už se nebude mít na co vymlouvat. :-)
To jsem popisoval v jednom z interview. Nejde to. Nebo spíše by to bylo opravdu náročné.

okojehly 01.04.2013 10:24

Zázrak Blizz objevil Ameriku, teď už jen v dalším upgradu oddělit PvP a PvE skilly a už se nebude mít na co vymlouvat. :-)Jinak to vyrovnání PvE a PvP hráčů v PvP je jasné. Zatímco PvP hráči je celkem jedno v čem je protivník, PvE hráče napoprvé rozkrájí jako máslo a má pak velkou neochotu se do PvP vrátit.A PvP obsah si děláme sami, Bliz jen postaví píseček, ale na PvE obsah se sám pěkně nadře.

Angellyca 31.03.2013 23:10

no moc pěkné.. nějak nechápu ten smysl proč pak půjdou věci za conq vylepšovat, když se jejich ilvl v aréně i bg stejně sníží.. měli by spíš něco udělat s botama a vybalancovat počet cc, co každá classa má..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet