S patchem 5.4 jsme do PvP arén přidali mechaniku zvanou The Crowd Chose You. Tato mechanika měla zamezit hned dvoum problémům: hry by neměly být tak dlouhé a měl by se na konci hry jasně zvolit vítěze. Nicméně jsme chtěli, aby se to výrazně nedotknulo hráčů a nemuseli měnit styl hraní. Bohužel momentální podoba The Crowd Chose You, která se dostala do hry s patchem 5.4 nesplňuje naše požadavky. Takže pro nyní zvolíme jinou cestu. V nadcházejícím hotfixu odstraníme The Crowd Chose You a nahradíme jí mechanikou zvanou Dampening. Pokud zápas bude trvat více než 10 minut, každý hráč bude dostávat stackující se debuff, který snižuje healing o 1% každých 10 sekund. Tento debuff se bude stackovat do doby, než jeden z týmů nevyhraje. V nejméně možném případě, že týmy budou soupeřit delší dobu, bude zápas úderem 20 minuty ukončen remízou. Myslíme si, že tato mechanika bude mít menší vliv na herní styl, složení týmu a rozhodování než to bylo u The Crowd Chose You. Také doufáme, že budou zápasy více vzrušující a zábavnější. Mechaniku již interně testujeme a jakmile jí nehrajeme na servery, dáme vám vědět.
Bude debuff snižovat i absorby? Ano, snižuje i účinnost absorbů. Tato změna výrazně vylepší pozici double-DPS v arénách. Nesouhlasíme. Zápasy s double DPS většinou netrvají tak dlouho, aby byly postiženy The Crowd Chose You nebo novou mechanikou Dampening. Bude trvat celých 10 minut, než začně Dampening působit. Necrotic Strike + Dampening = GG Necrotic Strike healing absorb bude redukován úplně stejně. Jak se tato změna projeví na double Blood DK problému? Tato změna není adresována přímo pro vyřešení Blood DK v arénách. Jak jsme již řekli, jedná se o jednu ze změn v patchi 5.4, která měla ovlivnit chování hráčů v arénách. The Crowd Chose You má silný vliv na způsob hry v celém žebříčku, ve většině kombinací class, nikoliv jen u Blood DK. Opravíme Blood DK (a již dlouho mluvíme o tom jak to přesně udělat), ale nechceme balancovat arény jen kolem Blood DK. To je důvod, proč se preferují Double DPS komba. Nejsme si tím úplně tak jistí. Když porovnáváme zápasy ve 2v2 bracketu, souboje, ve kterých jsou dvě DPS netrvají déle než 5 minut. Ano, někdy jsou delší, ale nikoliv více než 10 minut. Hry, které obsahují Blood DK jsou trochu jiné a jak jsme již řekli, pracujeme na nějakém solidním řešení. Takže jednoduše řečeno. Tato mechanika reálně ovlivní zápasy, ve kterých je Healer/DPS a Healer/DPS. Jak je to fér vůči Unholy DK? Necro strike je jednou z hlavních abelit v arénách. Budete nerfovat jejich DMG kvůli healing debuffu? Redukován bude pouze absorb, nikoliv způsobený damage. Jak se tato změna projeví například u warriorů a jejich MS? S kouzli jako Mortal Strike se nestane nic více (či méně) jakmile začne Dampening působit. Zde je krátké vysvětlení: Řekněme, že healujete za 100k bez žádných modifikací nebo debuffů. V případě, že Mortal Strike je aktivní, heal bude redukován o 25%, takže finální heal bude za 75k (ztratíte 25k). Nyní máte Dampening na 10%. Heal za 100k bude nyní za 90k. Mortal strike bude aplikován pouze na 90k, takže finální heal bude za 67.5k. Stále se bude redukovat 25% healu, v tomto případě 22.5k, což je o 10% méně, než v předchozím příkladu bez Dampening. V krátkosti: Mortal Strike (a podobné efekty) nebudou nijak slabší či silnější, jakmile bude aktivní Dampening. Jak tato změna postihne Warriory a Warlocky? Co ostatní DPS classy, které mohou používat redikující štíty a jak se například změní takový Hand of Sacrifice? Self-healing, shileing a podobné kouzla (například Necrotic Strike) budou postihnuty Dampeningem, takže budou slabší. Dampening nebude redukovat pouze healing, ale i absorby. Jako healer se mi zdá změna špatná. Vypadá to, že se bude preferovat double DPS nebo hybrid. Nemyslíme si, že se budou znevýhodňovat healeři nebo že budou méně potřební. Souboje, které postrádají healery nejsou tak dlouhé, aby potřebovaly Dampening. Taktika bude jednoduchá. Trojité kombo DPS, ve kterém bude dostatečně silný offheal, Crowd Control a nějaké ty escape kouzla, aby se zamezilo delším soubojům než 10 minut. DPSka pouze zapnou všechny cooldowny, zabijí protivníka a healer bude jen koukat... Dampening bude daleko horší pro takové kombinace, protože offheal je už tak dostatečně slabý a udělá jej ještě slabším, když bude stát proti double DPS/healer. Hlavním našim zájmem je, aby tato změna byla efektnivní pro oba týmy, nikoliv jen pro jeden. Prosíme, pamatujte, že Dampening je stále ve vývoji a může se celá mechanika opět změnit. Takže vás prosíme o každý názor. Znamená to, že Priesti se díky svým štítům stanou bohy v arénách? Jak jsme již řekli na začátku. Dampening bude redukovat i sílu štítů. Takže například Power Word: Shield nebude dávat žádnou výhodu priestům. Bude tento efekt také redukovat účinnost jídla a bandáží z First Aid? Velice dobrá otázka. Udělám si čas najít odpověď. Jak bude Dampening působit na Polymorph? Další dobrá otázka. Najdu odpověď.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet