Alpha Battle for Azeroth je už pár dní v plném proudu a internet se plní nejrůznějšími střípky herního obsahu. A my nesmíme zůstat pozadu – štěstí se totiž krátce usmálo i na nás a já si přes víkend mohla alphu vyzkoušet. Scenaria pro Alianci a Hordu jsem sice prošvihla, ale zato jsem měla příležitost projít si dvě z nových zón. A sice Drustvar na Kul Tirasu a Nazmir na Zandalaru.
Následující text obsahuje spoilery z příběhových linek Drustvaru a Nazmiru. (Nejde ale o kompletní příběh lokací, spíše jen úvod do nich.)
Drustvar
Pokud se chystáte do Drustvaru, poradila bych vám následující: připravte se na věčné šero, zabalte si nějaké ty ochranné amulety a pořiďte si pár stříbrných zbraní. Budou se vám totiž pekelně hodit.
Drustvar je ponurá, šerá krajina, z níž na první pohled cítíte skrytou hrozbu. Váš příběh zde začíná tím, že jste vysláni po stopách místního vládnoucího rodu Waycrest, jehož členové záhadně zmizeli. Vaše pátrání začíná ve Fallhavenu, malé vesničce uprostřed lesů. Jakmile tam však dorazíte, je vám hned jasné, že je něco silně v nepořádku. Ve vesničce jako by se doslova zastavil čas. Lidé zůstali stát na místě, jako by je tam někdo přimrazil, nikde se nepohne ani stéblo trávy a na náměstí stojí opravdu mimořádně nevkusná čarodějně vyhlížející modla.
Kousek od ní najdete starostu jménem Cyril White, za kterým jste byli vysláni. Stejně jako ostatní obyvatelé je však zjevně pod vlivem nějakého nepěkného kouzla, které mu znemožňuje se byť jenom pohnout nebo vám odpovědět. Zapátráte tudíž po okolí a dočtete se, že starosta před časem vyhlásil zákaz vycházení po setmění, neb se v okolí vesnice začala objevovat nebezpečná stvoření a jiné podezřelé úkazy. Vaše pátrání vás nakonec zavede k výše zmíněné ohavnosti uprostřed náměstí, kterou duchapřítomně zničíte a zlomíte kouzlo. Záhy se však ukazuje, že tím vaše starosti teprve začínají.
Dozvíte se, že Lucille Waycrest, dcera lorda Waycresta, byla obviněna z čarodějnictví a obyvatelé Drustvaru se právě chystají dát průchod spravedlnosti, neboť ji viní ze všeho nepřirozeného, co se v jejich zemi právě děje. To samozřejmě nesmíte nechat jen tak. Čeká vás nesnadný úkol – musíte přesvědčit pověrčivé obyvatele, že chtějí pověsit nevinnou ženu. (Nebudu vám spoilerovat, jak to provedete, je to totiž nesmírně zábavné.)
Jakmile dostanete Lucille zpod oprátky, kurážné děvče vás navede na další stopu, jak vyřešit, co se v Drustvaru vlastně děje. Ukazuje se, že místní měli přece jen tak trochu pravdu – v okolí totiž skutečně řádí čarodějnice. A ty proti obyvatelům poštvaly nejen svá temná kouzla, ale i zrůdná stvoření z kostí a proutí, kterými se budete muset probohovat, abyste se dostali k samotným původcům zla.
Po odražení jednoho útoku však přichází zlá zpráva: čarodějnicím se dostal do drápů lord Waycrest, Lucillin otec. Odvážná dívka to samozřejmě nehodlá nechat jen tak a společně začnete poodhalovat tajemství, na nichž současný Drustvar stojí...
Lucille vás vezme do hor, kde se v jednom nenápadném domku skrývá tajná chodba vedoucí hluboko do prastarých ruin, odkud čarodějnice zjevně čerpají svou sílu. Lucille vám po cestě vysvětlí, jak tyto ruiny pomohly vybudovat dědictví rodu Waycrestů. Vysvětlí vám, že když její předkové před tisíci lety osidlovali Kul Tiras, museli se přitom potýkat s původními obyvateli – válkychtivými divochy, kteří si říkali drustové. Ti budoucí Kul Tirany neustále sužovali svými nájezdy, až se předkové dnešního rodu Waycrest rozhodli, že pokud chtějí válku vyhrát, musí přijmout určitá opatření. Jejich učencům se podařilo nalézt slabiny v magii drustů. Své poznatky shrnuli do prastaré knihy, kterou pak uložili právě do ruin, v nichž se nyní nacházíte. A Lucille knihu nabídne vám, abyste dál kráčeli po stopách největších válečníků rodu Waycrest a měli šanci porazit zlovolné čarodějnice.
Následně vás čeká nějaký ten lov čarodějnic (tady se vám bude hodit to stříbro, které jsem zmiňovala na začátku, ale opět – nebudu vám spoilerovat detaily, abych vám nezkazila zábavu). A aby toho nebylo málo, Lucille vás následně ustaví velitelem prastarého řádu inkvizitorů a dá vám k ruce pár místních, kteří vám s tímto bohulibým úkolem pomohou.
Dojmy z Drustvaru
Drustvar zajímavým způsobem vzbuzuje nostalgii a vzpomínky na staré WoW lokace, jako např. Duskwood, ale zároveň bez jakýchkoli pocitů ohranosti. Drustvar je (v rámci WoW) originální lokace, která zajímavým způsobem spojuje temné, pochmurné lesy a nad nimi se vypínající majestátní hory. Při objevování příběhu lokace tedy putujete z jednoho prostředí do jiného a zase zpět, díky čemuž se vám Drustvar rozhodně jen tak neomrzí.
Totéž platí o osazenstvu lokace. Narazíte zde na potvůrky, s nimiž jste ve WoW rozhodně dosud neměli tu čest (o jiných hrách pomlčím). Za sebe musím říct, že po dlouhé době jsem zase jednou začala chovat k nepřátelům ve WoW respekt, protože někteří z nich skutečně vypadají, že by člověku dokázali řádně pokazit den.
Pokud bych to měla shrnout, je Drustvar atmosféricky velmi povedená zóna. Může lehce připomínat seversky laděné lokace (jako např. Stormheim), které byly ve WoW odjakživa velmi oblíbené. Jen z ní tentokrát nečiší inspirace severskou mytologií, nýbrž tou slovanskou. Čímž koneckonců může být nám Čechům ještě bližší než třeba americkým hráčům.
A pokud máte rádi temné, tajuplné lokace, pak je Drustvar něco pro vás.
Asi vás nepřekvapí, že celkový dojem ještě podtrhuje skvělý soundtrack. Ani nemluvě o detailech, jakou jsou třeba havrani, kteří vám zlověstně krouží nad hlavou, zatímco se snažíte nenechat se sežrat šerednou kostlivou potvorou.
Nazmir
I v Nazmiru si zahrajete tak trochu na detektiva. Jen nebudete pátrat po čarodějnicích, ale po krvavých trollech. A vlastně... po nich ani nebudete muset tolik pátrat. Když po první minutě narazíte na hrozivě obětovaná a na kůlech napíchaná těla Zandalari trollů, rychle vám dojde, že krvaví trollové nemají zrovna v povaze držet se zpátky.
Začněme ale hezky po pořádku. Váš příběh v bažinatém Nazmiru začíná v táboře Zandalari, odkud vyrazíte v doprovodu trollské princezny Talanji na lov krvavých trollů. Talanji je dcera Rastakhana, krále Zandalari, a není s vládou svého otce zrovna dvakrát spokojená. Mezi řečí si vám postěžuje, že její otec s hrozbou krvavých trollů nic nedělá, protože doufá, že se stejně jako v minulosti nakonec vyřeší sama. Rastakhan však zjevně netuší, že krvaví trollové tentokrát mají na své straně jeden poměrně zásadní trumf. Ale o tom až za chvíli.
Společně s Talanji začnete tím, že vymlátíte pár krvavých trollů, jenže pak narazíte na jednu z jejich matriarch, která se vysměje vašemu snažení. Prý jsou "děti mocného loa" a mají na své straně moc G'huuna. (O tomto božstvu se můžete více dočíst zde.)
To vás ani Talanji samozřejmě nezastaví. Pustíte se s ukecanou matriarchou do boje, ale jakmile vycítí, že máte navrch, využije svého temného voodoo a zmizí vám. Pronásledujete ji hlouběji do nitra bažiny, ale se zlou se potážete. (V tomto momentě by se ve finální verzi hry měla vyskytovat cutscéna, jejíž placeholder popisek zní opravdu velmi slibně.) Talanji vás dostane z nebezpečí na hřbetě svého raptora a ochrání vás magickým štítem.
V bezpečí v táboře Zandalari se odehraje debata mezi vámi, Talanji a Rokhanem z kmene Darkspear. Všem třem je jasné, že musíte přehodnotit svůj postoj vůči krvavým trollům – očividně to nejsou jen krvelační primitivové z bažin. Jelikož mají na své straně G'huuna, jejich nebezpečnost rázem vystoupala až do oblak. Talanji míní, že ani pomoc Hordy tu nebude dostačující. Budete muset na svou stranu získat mocné loa, duchy přírody, které trollové uctívají. Někteří z nich jsou vstřícní, jiní... méně.
Pouze u jednoho z nich víte, kde ho hledat. Legenda praví, že Bwonsamdi, loa smrti, má kdesi v hloubi Nazmiru svůj chrám. Vám se podaří dopátrat jednoho Bwonsamdiho služebníka, trolla jménam Hanzabu. Ten vás vezme na místo zvané Zo'bal, které bylo kdysi posvátné. S Hanzabovou pomocí přivedete k "životu" pár duchů místních trollů a v podstatě si tak sami vytvoříte tábor – z jednoho trolla se totiž vyklube NPC s repair, z jiného Innkeeper, z dalšího Flightmaster... Paráda.
Teď už zbývá jen vyrazit do Nekropole, Bwonsamdiho chrámu. Bwonsamdi je velký sympaťák, který vás celkem ochotně pozve do svého příbytku, ale samozřejmě vám nedá nic zadarmo. Napřed mu musíte dokázat, že mu stojíte za to, aby se obtěžoval vám pomáhat. Když pro něj splníte pár úkolů, je o něco ochotnější se s vámi bavit. Zdá se, že jednou z jeho oblíbených činností je uzavírání dohod. Ta s vámi vypadá asi takhle: Bwonsamdi vám poskytne svou moc v boji proti krvavým trollům... a vy mu za to pošlete jeden milion duší. Abych parafrázovala samotného loa smrti, "Netvařte se tak šokovaně. Tohle pro vás bude hračka."
Společně s Bwonsamdim pak vyjdete ven z Nekropole, abyste za pomoci rituálu slavnostně uzavřeli svou dohodu. Jenže přesně na tuhle chvíli čekala matriarcha krvavých trollů – až Bwonsamdi opustí bezpečí svého chrámu. Sice se vám podaří útok odrazit, ale Bwonsamdi je teďka pěkně naštvaný. A dokud budete ctít vaši dohodu, bude vás provázet jeho přízeň...
Dojmy z Nazmiru
Podobně jako Drustvar může Nazmir připomínat staré známé lokace svého typu, ale opravdu jen na první pohled. Na ten druhý jde o svébytnou oblast zalidněnou nepřáteli, s nimiž jsme dosud neměli tu čest. Prostředí, které se může zdát fádní, se nečekaně mění. V jeden moment stojíte ve vlhké bažině, ale za bílého dne; o pár chvil později dokončíte quest, popoběhnete o kus dál, abyste ho odevzdali, a kolem vás se najednou děsivě setmí, ani nevíte jak.
Pokud máte rádi trolly, z této lokace budete v sedmém nebi. Místní architektura je naprosto očividně trollská, ale zároveň natolik unikátní, abyste neměli pocit, že jste tu už byli. Stavby jsou rafinovaně skryté v houští místního podrostu a uvnitř můžete najít všechno možné – od pavouků nebo hmyzu, přes nepřátelské trolly až po truhly s poklady. A tvůrcům lokace se naprosto dokonale podařilo vystihnout pocit, že stojíte na nesmírně prastarém místě, kde se musíte mít na pozoru nejen před po zuby ozbrojenými trolly.
A to jsem ještě ani nezačala o Bwonsamdim, božínku... Jestli vám stejně jako mně bylo odjaživa sympatické, jak trollové mluví, budete se s Bwonsamdim chtít okamžitě skamarádit. I když je tak trošku zvrácený a chce z vás mít masového vraha. Nebo možná právě proto.
Já jsem se každopádně bavila přímo královsky.
Mimochodem, když zemřete v okolí Bwonsamdiho chrámu (nebo možná v celém Nazmiru, to jsem nezkoušela), nečeká vás žádný laskavý Spirit Healer. Čeká vás Bwonsamdi. Nemáte tušení, jak jsem se toho přízračného zmetka lekla.
Obecné poznatky a dojmy
- Azerit bude padat i z mobek. Těžko říct, zda to bude ve finále stejné jako nyní, ale prozatím padal azerit i z naprosto náhodných mobů. A čím důležitější mob, tím nejspíš roste šance na větší množství azeritu.
- Quest bossové začínají být čím dál rafinovanější. Občas jsem si připadala skoro jako v dungeonu nebo raidu. Nějak si nepamatuji, že bych u obyčejných questových mobek dříve musela nedejbože uhýbat před jejich spelly. Upřímně doufám, že to nebylo ojedinělé a že A.I. nepřátel i mimo instance začne být důmyslnější.
- Připadáte si víc součástí děje. Já vím, já vím, naše postava byla vždycky ten hrdina, který všechno vyřešil. Navzdory tomu jsem si ale často připadala, jako bych příběh hry prožívala tak nějak... zvnějšku. Zato při questění v BfA lokacích jsem měla mnohem větší pocit, že jsem skutečně součástí děje. NPCčka s vámi interagují ještě víc než dříve a celá hra se mi zdá zase o stupínek interaktivnější. Místy jsem měla pocit, jako bych snad hrála single-player RPG.
- Bwonsamdi je boží.
- Už jsem říkala, že Bwonsamdi je boží? Dis be sum powerful mojo, mon!
Na kterou z nových šesti lokací se zatím nejvíc těšíte? A připadají vám zajímavější lokace aliančního Kul Tirasu, nebo horďáckého Zandalaru?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Miťosk 14.02.2018 16:02
uplne na zaciatku ked ohlasili kul tiras a zandalar tak sa mi pacil o dost viac kul tiras..ale ti blood trolovia su bozi a cele to lore okolo toho takze pre mna urcite zandalari a bwonsamdi vyzera paradne urcite je to tipek
Heakler 14.02.2018 15:07
První obrázek a hned je mi jasný jaký mají obyvatelé Drustvaru problém.. Do jejich lokace zavítal Noční král!
Bellatrix 14.02.2018 15:26
Chceš říct Noční král na steroidech?
jawed 14.02.2018 07:55
na drustvar sa teším.....a vlastne na všetko v bfa sa strašne teším či horda alebo alliancia....je to jedno
Lemurko 13.02.2018 19:40
Článok na jednotku a čo sa týka lokácií tak určite Drustvar..Ako bolo zmienené v článku pripomína mi tak trochu Duskwood Je to aj jedna s mnoha vecí prečo mením stranu z hordy na alianciu. (Trollovia mi nikdy moc nesadli :/ )
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet