Navigace
- Program
- Live Chat
- Novinky
- Raids & Dungeons Panel
- Raids & Dungeons Q&A
- Class Q&A
- Open Q&A
- Questy a Lore
- Questy a Lore Q&A
- Video záznam
Vítejte na Blizzconu 2010!
I tento rok nebyl výjimkou a konal se Blizzcon. Letošní ročník byl jiný, nový. Jak pro Vás, tak pro nás. Připravili jsem si tzv. Live Blog, kde jsme Vás průběžně informovali o novinkách, které se odehrávaly. Mohli jste si přečíst o jiných hrách z dílen Blizzardu, ale hlavně jsem se soustředili na World of Warcraft.
Program
Zajisté Vás zajímá, měl program Blizzcon 2010?
Livechat
Poprvé budeme psát "živý chat", což je vlastně stream, akorát v psané podobě. Pevně doufáme, že se všem bude líbit. Budeme tu až do časných ranních hodin, takže se nemusíte bát, že uprostřed něčeho důležitého přestaneme.
Ve spoileru je Live chat, můžete si tak podle libosti odkrýt a zakrýt automaticky aktualizované okno.
Novinky
- Moonkin Hatchling bude nový "charita" pet, podobně jako Pandaren Monk. Již brzy v prodeji.
- Demon Hunter je nová classa pro Diablo III.
- PvP Arena Battles pro Diablo III.
- DotA pro Starcraft II jako minihra.
Raids & Dungeons Panel
Vylepšené mapy
- 2D mapy pro každý dungeon byl první krok.
- Detaily o bossech byly přidány do hry - lore, alibity, loot.
- Již nechceme, abyste naagrovali bosse a umřeli, protože nevíte co dělá.
- "Nechceme Vám říct jak boss pracuje, ale chceme Vám dát nápad, jak to asi bude fungovat."
- 3D portréty bossů jsou dostupné.
- Fungují jak v dungeonech, tak v raidech.
- Staré dungeony byly přetvořeny tak, aby byly méně časově náročné a nebyly tak zmatené. Například Maraudon a Uldaman byly opravdu, opravdu dlouhé.
- Kupříkladu některé dungeony budou rozděleny do takzvaných křídel. Uldaman má nyní dvě oddělená křídla. Ironaya bude posledním bossem v prvním křídle.
- Maraudon byl převeden také do dvou křídel. Byl rozdělen do "živého" křídla a spodního, kde je Princess Theradras.
- Ostatní budou zkráceny nebo ustřihnuty. Sunken Temple byl změněn tak, že mu zmizelo jedno patro.
- Wailing Caverns bludiště bylo odstraněno a bossové byli prostě posunuti. Nebylo to vůbec těžké, protože bossové neměli své vlastní místnosti.
- Tuny nových věcí bylo přidáno do hry. "Snažte se být co nejtišší, aby Vás tento velký drak nezabil." "Hráči mohou létat v boji ve vzduchu."
- Jedna z nejdůležitějších věcí pro nás byla ta, abychom přiblížili raidování opravdu každému. Systém Normal/Heroic, který je nyní funguje opravdu skvěle. Stále v něm pokračujeme.
- Souboje v Ulduaru na Heroic fungovaly skvěle, proto se Blizzard rozhodl vytvořit něco podobného. Vytvořit celou instanci na Heroic (Trial of the Crusader), ale jelikož to byla "osina v zadku", rozohodli se udělat dynamický heroic raid jako je Icecrown Citadel.
- S novým systémem se můžete připojit do jakéholiv raidu a nezáleží co zabili. Ale vy daného bosse můžete zabít pouze jednou týdně.
- Heroic boje fungují podobně jako na Wrath of the Lich King - Pokud jednou zabijete bosse na heroic, vytvoříte jak raid ID, tak vaše ID. Nicméně, pokud bossové na heroic budou moc těžcí, můžete je zabít na normal s jiným raidem (nemůžete zabít bosse na normal a heroic v jednom týdnu).
- Nové úkoly a bossové budou dostupní.
- Všechny dungeony v Cataclysmu mají úkoly hned na začátku. Již nejsou částí dlouhých úkolů.
- Instance byly přetvořeny a aktualizovány. Nic jako Naxxramas ve Wrath of The Lich King.
- Firelands jsou na Elemental Plane of Fire. Všude bude láva.
- Ragnaros bude kompletně předělán.
- Instance má 7 bossů.
- Plane of Fire je outdoor oblast, něco jako boj o horu Hyjal.
- Na severu je Sulfuron Keep, do kterého vstoupíte, pokud budete chtít bojovat s Ragnarosem.
- Blizzard chce vypouštět každý 5-man dungeon s příchodem patche.
- Bude to pokračování příběhů z Vashj'ir a Throne of the Tides.
- Abyssal Maw je v Elemental Plane of Water.
- "Nothing like The Oculus".
- Dungeon má 4 bosse.
- Určité oblasti, ve kterým budete bojovat. Po dokončení se přesunete do jiné.
Otázky & Odpovědi pro Raids & Dungeons
Bude v Cataclysmu lepší ochrana proti Ninja lootování?
Nastalo dost změn, kterých si všimnete. Loot systém byl upraven tak, aby se nemohlo rollovat na itemy, které nemohou nosit (Rogue nemůže použít Need na Cloth, Mail nebo Plate, atd.).
Jak to bude s 10-man a 25-man raidy? Říkáte, že budou mít stejnou obtížnost. Jak se Vám to povedlo vyvážit?
Vyvážit raidy je velmi obtížné, ale je to naše nejvyšší priorita. Souboje by měly mít podobnou obtížnost. Zabere to nějaký čas, ale naši vývojáři na tom pracují.
Legendární zbraně se stejným 10-man a 25-man lockem, který bude v Cataclysm, je nějaká šance, že upravíte Ulduar a Icecrown Citadel tak, aby se daly Shadowmourne a Val'anyr získat v obou obtížnostech?
Půjdeme zpátky a upravíme drop? Zajímavý nápad. V pondělí to předložíme v kanceláři.
Upravujete také BRD v Cataclysmu?
Upravili jsme mnoho dungeonů, protože 20 sekund spánku a 10 sekund bez zbraně je opravdu otravných. Ale bohužel BRD je jiné kafe, takže jsme přidali portály, které budou portovat do různých lokací dungeonu (něco jako Ulduar, ICC). Také jsem je přidali do Shadowfang Keepu a Deadmines. Hřbitovy jsou nyní také velmi blízko portálům. Chceme, abyste bojovali, ne běhali...
Máte nějaký plán udělat legendarní itemy "Guild Bound" kvůli achievementům?
Nemáme to zatím v plánu. Nápad tu samozřejmě byl, ale je to hrozně složité. Stále budou pouze pro jednu osobu... Zatím!
Otázky & Odpovědi pro povolání
Chystáte se zavést možnost změny classy? Hraji Warriora již dlouho a chtěl jsem si zkusit Paladina.
Ani ne. Nechceme přidat úkol, který by vás změnil na jinou classu. Chceme udělat každou classu tak, aby se s ní majitel bavil a ne aby se cítil méně OP než s jinou.
Racialky jsou nyní opravdová pohroma. Haste nebo dýchání pod vodou (underwater breathing). Chcete někdy udělat to, aby se k nim dostal každý a takové věci, jako underwater breathing, by bylo spíše pasivní pro danou rasu?
Úpřímně ne. Pokud budete Troll Mage a aktivujete Haste a dostanete fear, budete si přát "Aw, chtěl bych být zase undead."
Takže to nebude stejné. Neustále myslíme na to, abysme vybalancovali všechno stejně. Například jsme změnili Worgenskou racialku - 1% damage boss, protože jako pasivní byla moc silná.
Můžete dát Gobliny Alianci a Hordě Murloky?
Murloci jsou pro nás moc speciální. Nemůžeme je někomu dát.
Proč musíme dát PVP talenty, abychom dosáhli 31 talentů? Jako třeba Shaman a jeho redukce magickým kouzlem?
No... Není to také pro PvE? Pokud netankujete, tak většinu útoků, které dostanete, bude právě magických. Někdy to opravdu pomáhá healerům a šetří jejich manu.
To je jeden z důvodů, proč jsme talenty změnili. Nyní můžete lehce pomoci healerům, zvýšit šanci na přežití, aj.
Death Knight
Jako DK mám špatné zkušenosti s tankováním. Mnoho lidí mě vykoplo z raidu kvůli tomu, že jsem právě Death Knight.
Má guilda používá Death Knighta jako tanka. Je to možná proto, že jste začal na levelu 55. Právě proto byste měl soutěžit. Avšak myslíme si, že jste nyní tankování schopni. Snažili jsme se, aby talenty byly zábavné a jedinečné pro každého tanka, stejně jako Mastery.
Druid
Na fóru se objevily dvě skupiny. Jedna uznává novou druid formu a druhá zastává názor, že změna z Nomnomnom byla špatná.
Mluvili jsme o vytvoření glyphu, který by dovoloval starou formu. Osobně jsem miloval Nomnomnom, ale lidé nám řekli, abychom to přeci jen změnili.
Hunter
Hunter je jediná classa ve hře, která má minimální vzdálenost pro střelbu. Docela to obtěžuje, protože všichni ostatní mohou stát přímo za bossem a používat ranged kouzla. Proč hunteři nemohou dělat to samé?
Je to určeno classou. Velký hit box pro bosse je problém, který stojí za vyřešení. Ale můžete střílet za běhu, mágové to dělat nemohou. Ostatní casteři nemohou dělat nic, když běží s bodu A do bodu B. Jiná classa, jiné problémy.
Paladin
Proč jste přidali Holy Power?
Chtěli jsme, aby hraní za paladina bylo zábavnější. Na rozdíl od rogueho je můžete nebo nemusíte používat. Kdyby rogue nepoužíval combo body, neudělal by nic.
Priest
Jako Discipline, Power Word: Shield je právě příliš silný. Plánujete to nějak upravit abych jen nespamoval tento spell?
Toto je nejspíše na live serverech, že? Není to úplně nejlepší, ale na Cataclysmu se to změní.
Rogue
Máte nějaký plán jak upravit Offhand zbraně. Protože nyní můžeme používat pouze dýky, což není tak úžasné, jak si myslíte. Chceme meče nebo něco takového!
Chceme mechaniku rogueho změnit tak, aby už nezáleželo na zbraních co jsou v mainhand nebo v offhand. Nebo jen trochu změníme zbraně.
Warlock
Momentálně Demon Soul zní jako trinket a nezdá se, že by byl příliš zábavný. Proč jste si mysleli, že warlock potřebuje další schopnost jako Demon Soul?
Je to designerský záměr pro většinu povolání. Nechceme dát každému další kouzlo jako "Frostbolt". Chceme, aby hráči používali kouzla ve specifických situacích.
Warrior
Proč se Inner Rage změnila z pasivní na aktivní schopnost?
Inner Rage byla řešením warriorů, kteří generují příliš mnoho rage. Myslíme si, že teď bude pro protection užitečné jedno tlačítko navíc. Pokud to bude problém a warrioři to nebudou potřebovat nebo používat, tak to můžeme vždy změnit. Musíme vidět veškerou provázanost se staty a jak to bude pracovat s haste a na vyšším level gearu a tak podobně.
Open Q&A
Máte nějaké plány se spojováním guild v Cataclysmu (bez ztráty guild reputace atd.)?
Zatím ne. Ale v Cataclysmu to bude jednodušší a to vše kvůli novému Guild UI.
Lich King má opravdu dobré kouzla, které by mohl Death Knigh používat. Dáte nám něco jako Defile nebo Infest?
Právě jste odhalil kouzla pro level 90. Díky.
Nějaký plán pro legendární DPS dagger?
Ani ne. Nemůžeme udělat mnoho legendárních itemů a přizpůsobit je všem. Včera jsme ale oznámili Staffku.
Budu moci stále farmit starší legendární itemy?
Ano, všechny kromě Atiesh, protože portál do Karazhanu je opravdu důležitý na levelu 85.
Ještě nikdy jste nepřidali losa jako mounta. Je to kvůli tomu, že nesnášíte Kanadu?
Dobře... Diskutovali jsme o tom. Ale nikdy nemůžete dostat to, co chcete.
Uvidíme ještě někdy Emerald Dream?
Můžeš s tím počítat, ale to až časem. Ale určitě uvidíme Dream a Nightmare.
Bude nová legendární zbraň dostupná jak na 10-man, tak na 25-man? A budou se její staty zvyšovat s příchodem nových věcí?
Chceme, aby se legendární zbraně objevovaly jak v 10-man, tak ve 25-man. Chtěli bychom to, co říkáte, zvyšování statů, ale je to čím dál tím těžší.
Budou další věci jako heirloomy? Myslím tím Pety, achievementy atd.?
Určitě v budoucnu. Teď je většina věcí z archaeology tzn. "Account Bound".
Horda má nyní dva úžasné bojové pokřiky. Nechcete něco přidat také Alianci?
"Have mercy!" Zkoušeli jsme něco Alianci přidat, ale nic jako "For the Horde!" jsme nenašli. Stále se snažíme něco najít.
Chtěl bych další sloty pro charaktery. Prosím, dejte jich nám více!
Opravdu potřebujete všech 10 postav, které tam teď máte? Mohu Vám nabídnout dalších 10 postav za 15$ za měsíc. Je to něco, o čem teď mluvíme. Musíte prostě počkat.
Nechcete přidat okno pro tabady?
Něco takového chceme udělat. Jediný důvod, proč to ve hře ještě není, je ten, že tabard je "click on-use". Chceme udělat něco jako s tituly.
Plánujete něco jako "skříň" pro všechny úžasné věci z eventů?
Doufáme, že se to objeví již v Cataclysmu, ale stále tam je dost problémů.
Questy a Lore
- Aspektů bude opět 5 - Thrall bude (není to doslovně potvrzeno) Aspektem Země a Kalecgos Aspektem Magie - jen zatím nevíme kdy.
- Garrosh bude tedy asi warchiefem i po Cataclysmu, jeho osobnost se bude ale ještě dále vyvíjet.
- Outland a Northrend by se časem měly dočkat změn, aby nezamrzly v čase.
- Me'dan se dočká své chvíle, ale zatím nevíme kdy.
- Nový Starý Bůh Nezoth/Ni'zoth, který bude mít něco společného s Emerald Nightmare.
- Možná se dočkáme RP rozhraní (vlastní popis postavy apod.).
Questy a Lore Q&A
Bude něco v CoT po příchodu Cataclysmu?
Můžeš s tím počítat. A BUDE TO SAKRA DOBRÝ.
Jsem velký fanoušek Surfangsů, ale nikdy jsem nevěděl, z jakého klanu pocházejí.
- Metzen: Blackrock.
- Jste si jistý?
- Metzen: 80%
Co se stalo s Kul Tiras?
Něco jsme si schovali do dalších patchů. Něco určitě s Kul Tiras v budoucnu bude.
Dáte casterům legendární zbraň?
- Metzen: Co chceš? Co by tě udělalo šťastným?
- Velký klacek.
- Metzen: Staffka!
Neustále se tu mluví o nové legendární zbrani. Přidáte Medivhovu staffku zpět do hry?
Ne.
Jak se trollové dostali k Moonkinům?
Uděláme lore pro trolly druidy, ale nejsem si jistý, zda to dodáme do Cataclysmu. Ale v budoucnu vám to vysvětlíme.
Budou mít paladini ze Silver Hand, Argent Crusade, aj. nějakou úlohu v Cataclysmu?
Argent Crusade nyní čístí Plaguelandy, které byly jejich operační základnou. Snaží se spolupracovat s Cenarion Circle a očistit celou zemi.
Bude tam nový dungeon?
Zatím ne.
Video záznam
Na BlizzConu se toho událo opravdu hodně, že? Pokud jste si nezaplatili stream, máme pro Vás sestřih některých přednášek.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Ellendway 28.10.2010 08:50
Radiaw 27.10.2010 23:05
Mám namysli, kde najdu ty bojové pokřiky hordy? Zkoušel jsem /charge u svého Taurena, je to bojový pokřik Horďáka a nic nového :-)
Ellendway 27.10.2010 22:54
Radiaw 27.10.2010 22:40
Horda má nyní dva úžasné bojové pokřiky. Nechcete něco přidat také Alianci?Have mercy! Zkoušeli jsme něco Alianci přidat, ale nic jako For the Horde! jsme nenašli. Stále se snažíme něco najít.Tohle je kde?
Radiaw 27.10.2010 22:19
Já nechápu proč prostě neudělají nějaky epický quest, aby povyšili tu legendárku na lvl 85. Sežen tunu matroše, zabi DW na HC atd atd ... někdo se na to tuším i na Blizzconu ptal.
Ellendway 27.10.2010 15:36
Už nám to pomaličku roste!
Ellendway 25.10.2010 16:26
drvic10k 25.10.2010 07:00
Souboje v Ulduaru na Heroic fungovaly skvěle, proto se Blizzard rozhodl vytvořit něco jiného.to je sarkazmus? lebo inak je ta veta dost nezmyselna
REALDRUID 24.10.2010 16:55
Ellendway 24.10.2010 16:54
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet