Coffee with the devs: Mists of Pandaria PvP #1

//pic/news/newsmop11
Teď, když už je Mists of Pandaria několik týdnů venku, bychom se s vámi chtěli podělit o tom, jak Blizzard hodnotí nynější stav PvP - co jim přijde, že funguje dobře, co by chtěli vylepšit a na čem nyní pracují. Rozdělím to tady na tři části - na diskusi o Matchmaking Ratingu (MMR), o problémech s vybalancováním povolání a o tom, co chystají do budoucna.
Ghostcrawler zdroj

Matchmaking Rating

Určitě vám je jasné, že jsme MMR zavedli do hry kvůli tomu, aby proti sobě stáli stejně zkušení hráči. Každý hráč má své vlastní hodnocení (MMR), které se postupně s každou hrou mění podle toho, proti komu hráč vyhrál a prohrál. Řazení hráčů podle jejich MMR je klíčové, abychom zabránili tomu, že nováček bude stát tváří v tvář nějakému expertovi. Stejně tak se stará o to, aby si hráči na všech úrovních své vítězství poctivě zasloužili. MMR nemá být jakýmsi PvP skórem, jeho účelem má být čistě matchmaking. Často nás hráči žádají o resetování jejich MMR a i když jsme to jednou plánovali (dokonce jsme to tehdy i předem oznamovali), není to zkrátka alternativa ratingu, které se s každou sezónou resetuje. Některým z vás vadí, že hráči na vysokém ratingu přestanou hrát, protože už nebudou mít důvod, možná si i bez boje uloví Gladiátora. I přesto, že jsme si tohoto problému dobře vědomi, nemyslíme si, že resetování MMR je správným řešením. Jelikož je MMR měřítkem hráčových zkušeností, nemyslíme si, že by dávalo smysl resetovat ho s každou PvP sezónou nebo na konci datadisku. Je velice nepravděpodobné, že by se váš skill drasticky za krátké období změnil, takže není důvod měřit MMR pokaždé znovu. Pokud bychom MMR resetovali, tak čeho byste byli svědky, by byla hromada her, kde by zkušení hráči rozdrtili zelenáče a to tak dlouho, než by se MMR zkalibrovalo zpět na podobné hodnoty jako před resetem. To je docela hodně bolesti za prakticky nulový zisk. Mějte na paměti, že Conquest point cap, Elitní odměny a Glaidátor tituly nemají s MMR nic společného. Tyhle věci jsou závislé na vašem Team Ratingu a ten se mění tak rychle, jak jen stíháte odehrávat hry v arénách. Podívali jsme se ovšem na to, jak měříme Team Rating. Dospěli jsme k závěru, že náš výpočetní vzorec by mohl lépe počítat s potenciálem pro zlepšení v průběhu sezóny. I když se pravděpodobně vás skill v průběhu sezóny nezmění, váš gear určitě ano a to by mělo mít značný dopad na relativní sílu vašeho týmu. Momentálně pracujeme na změně, která umožní Team Ratingu růst tím rychleji, čím déle sezóna trvá. Aspoň tedy pokud budete vůbec hrát. Nemáme pro vás ještě žádné detaily, ale jde nám prakticky o to, že hráči, kteří budou hrát i v pozdějších fázích sezóny, budou moci dosáhnout na vyšší Team Rating a na odměny, které by jim v případě nehraní byli nepřístupné. Jako příklad si vezměme tým Tlustých Prsních Řízků s Team Ratingem 2700 a tým Fanklub Seňora Manuela s Team Ratingem 2500. Tým Tlustých Prsních Řízků se rozhodne, že jejich Team Rating je dostatečně vysoký, a přestane až do konce sezóny hrát. Fanklub Seňora Manuela bude ovšem pokračovat ve hraní a díky nově zabudované inflaci se jejich rating postupně vyšplhá, dejme tomu, o 300 bodů výš. A tak se dostanou v žebříčku nad tým Tlustých Prsních Řízků. Kdyby se tým Tlustých Prsních Řízků rozhodl zase hrát, i oni by mohli z této nové vychytávky těžit. Budou se ale muset aktivně zapojit a budou zase muset začít vyhrávat, aby svého protivníka dohnali. Tenhle systém vás nebude nutit hrát každý den, abyste obhájili svoji pozici v žebříčku, ale měl by zabránit tomu, aby se někdo po chvíli hraní rozhodl vysedět zbytek sezóny na výsluní předních pozic a pak na konci sezóny si jen přišel vyzvednout sladkou odměnu. Až budeme blíže k dokončení tohoto systému, dáme vám k dispozici více detailů. Věříme, že tato změna v Team Ratingu bude mít podobný efekt jako "rating decay", o který jste nás někteří žádali, ale bude pro hráče podstatně příjemnější. Nebude vám připadat, že musíte hrát a hrát, abyste neztratili své místo (resp. své momentální skóre). Hráči, kteří budou i nadále aktivně hrát, dosáhnou za odměnu na vyšší Team Rating. V pokročilých fázích sezóny by pak měly být i vyšší části žebříčku podstatně aktivnější. Abychom podpořili tuto změnu, přidáme v 5.1 možnost vylepšení item levelu vašeho gearu za pomoci Valor, Justice, Honor a Conquest pointů. To by mělo motivovat i třeba takové Gladiátory, aby pokračovali v hraní a i nadále si své sety vylepšovali pomocí Conquest pointů.

Greg "Ghostcrawler" Street je vedoucí systémový vývojář pro World of Warcraft. NIKDY ve hře nepředstíral, že je ženská, aby dostal loot navíc.

Naposledy upravil/a Astra 10.11.2012 v 09:37:11.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Bakda 10.11.2012 10:48

Rofl tým Tlustých Prsních Řízků

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet