Hry žijí dokud hráči platí
Single playerové hry mají tu nevýhodu, že je málokdo hraje víckrát než několikrát. Pokud nenabízejí nějakou speciální možnost na originální odreagování se nebo naopak multiplayer, většinou brzy omrzí. Studia vydávající tyto hry to většinou řeší chrlením dalších a dalších dílů. Tituly, které jsou v oblibě pořád jsou právě různé multiplayerové akce (Counter Strike, Unreal Tournament) nebo strategie, taktéž pro více hráčú (bude překvapením, když napíšu, že jde hlavně o věci z dílny Blizzardu – Warcraft a Starcraft?). Mimoto bych do této kategorie zařadil různé hry s jednoduchým nápadem a koncepcí, mezi něž v současné době spadají různí mobilní ptáci nebo webové hry typu Farmville a Mafia Wars. I k těm se v článku ještě vrátím. Do příchodu WoW plnilo jeho funkci částečně Diablo, mnoho hráčům se koncepce tohoto RPG v multiplayeru náramně líbila a skrz prastarý Battle.net mohli hrát se svými kamarády. Po příchodu WoWka se však postupně snižovala jejich populace, až nakonec skončila i oficiální podpora. Může se tohle stát i World of Warcraft? Blizzard pořád tvrdí, že jejich next-gen MMO známé zatím jako Titan nebude konkurenčním projektem, ale ani sami vývojáři si nemůžou být jistí reakcí komunity. Jsem přesvědčen, že mezi počtemKámen úrazu - Složitost nebo jednoduchost?
Trend, na který si mnozí často stěžují, je určitě přibližování hry širším masám. Hra je zjednodušována, to je jasné, ale právě díky tomu do hry přichází mnohem více nových tváří, je jich dokonce tolik, že vyváží případný odchod nespokojených „vanilla WoWkařů“. Tak i tak je ale World of Warcraft pro ty nejběžnější uživatele počítače velice složité. Ruku na srdce, kolik vašich rodičů / prarodičů / příbuzných by bez problémů dokázalo začít hrát WoW, bez jakýchkoli rad? Právě ve složitosti, kteří mnozí ve hře postrádají, může být časem kámen úrazu. Jelikož Blizzard zatím neplánuje nijak výrazně zlepšovat „dětskou“ grafiku (a tím i hardwarové nároky) (což je rozhodně kladný krok), bude hra čím dál více zastarávat a postupem času se objeví hry s podobným designem pouze v prohlížečích (a vsadím botu, že s tím bude mít co do činění Zynga a Facebook). Jak jistě víte, hry typu Farmville jsou zaměřeny ještě na šiřší masy hráčů (a tvrdé jádro je naopak odmítá), navíc po vás nechce měsíční poplatky, dokonce ani poplatky za pořízení. Háček je jinde – v mikroplatbách za větší či menší blbosti – některé jsou pouze vizuálního charakteru, díky jiným lépe porazíte ostatní.WoW a mikroplatby
WoW se zatím mikroplatbám docela vyhýbá. Vizuální věci jako pety nebo mounty si již nějaký ten pátek koupit můžete, ale nabídka je vše, jen ne širokká. Dle mého názoru, World of Warcraft bude postupně tlačeno do získávání ještě širšího hráčského publika, s čímž se chtě nechtě bude vázat zrušení měsíčních poplatků a zavedení mikroplateb. A to bude jeho zánik… Jenže by asi byl, i kdyby se to nestalo. Pokud se ve World of Warcraft zavedou mikroplatby ve velkém, bude to najednou hra úplně o čem jiném. Pokud se však nezavedou, časem hra začne upadat a stane se okrajovou záležitostí. Kdy? Podle mě to nezpůsobí ani Old Republic, ani Titan, stane se to v horizontu až několika let, ale časem World of Warcraft asi opravdu skončí. Nebo ne?Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Anstriber 16.05.2011 20:52
No já doufam že platby budou na dale sice mě to sere ale ma to poizitivni věc
Baldur 09.05.2011 10:40
Wow hlavně taky od dob TBC vyniká v progamingu. takovým pádem bych to na 15 let viděl, ale myslím, že tou dobou už bude od Blizzardu slibnější dílo. Co se týče mikroplateb, na to nikdy nedojde, ale mohli by pozměnit systém. např. ukončít měsíční placení a platit za každý nový patch.
Coxx 28.04.2011 13:33
Ellendway 28.04.2011 12:56
Varidas 28.04.2011 12:50
Guild wars 2, pokud se povede tak jak rikaj vývojari, tak to bude pro WoW asi největší rána, přece jen dymanické questy a eventy asi budou zajímavější,než nudné farmení questů s jednim nebo dvěma dynamickými questy po cestě a taky co sem zatim slysel, by na GW2 nemel byt mesicni poplatek coz je dalsi vyhoda.
hulka 27.04.2011 10:29
Proc je zatim WOW nejlepsi? Podivejte se na obrazky novy hry RIFT. Je tam hezci grafika, ale jinak je to uplne jako by to wowku z prdele vypadlo.
Toren 26.04.2011 19:16
Satan 26.04.2011 19:04
IMHO budú WoW a veškeré PC hry viac-menej vytlačené konzolami.Vezmite si už len také Nintendo WII...Ja sa budem určite radšej oháňať konzolovou sekerou napojený na snímače, než klikať na Stormstrike.
hulka 26.04.2011 16:45
Jasne, ze zkonci. Nic netrva vecne. Otazka je kdy. Je tezky rict jestli microplatby jo ne. Mam kamose co hraje na freecku, porad ho lakam at jde za mnou na offic. Ale rika, ze kdyz si hru koupi v obchode, tak za ni nechce uz platit zadny dalsi poplatky. Prej ze chce hrat a pokud by to bylo tak, ze vsechno muze ziskat hrou, ale slozite a tezce, nebo zaplacenim lehce, tak by to bral vic nez mesicni pousal. Dalsi vec, vsimnete si tech vsech her o kterych tady pisete nebo zname. EQ, Aion, Lineage atd... Vsechny jsou si v podstate podobny, (interface, napln, aj.), ale WOWko hraje nejvic hracu.Cim to je? A nevim jestli by moje mama nebo nedej boze babicka, me samotnymu je pres 40, chteli takovou hru hrat. Proc bych mel hrat nejakou hru ala Farmvill nebo Mafie z Facebooku? Zkusil jsem to, a je to oo nicem. Chvili to pobavi a pak nic. Nijak zasadne to svym hranim a sikovnosti neovlivnim, nemuzu se zapojit do boje s kamaradama a pak jim hned vynadat jak hrali spatne Ty hry jsou spis do skoly nebo do prace, naklikat co potrebujes a jit delat neco jinyho. Zustanu u Wowka a pockam s cim prijdou. Az bude neco jinyho, tak zkusim neco jinyho. Je to hra a ne zivot. Zabave zdar.
majmo 26.04.2011 14:12
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet