Jak může pomoct epidemie ve WoW vědcům?

/pic/uploaded/epidemie_zulgurub
Pamětníci si určitě vzpomínají na dobu, kdy byl spuštěn Zul'Gurub. V té době hrálo World of Warcraft zhruba 6,5 miliónu lidí. Poprvé jsme se mohli utkat s Hakkarem, který dával jednu nákazu po svém posledním vydechnutí, která nikdy neměla opustit brány dungeonu, přesto se tak stalo. Kletba buď hráče zabila, nebo byla přehealována a vyprchala. Mnozí hráči si ale uvědomili, že když se portnou pryč, kletba jim zůstane. Však známe paladiny, ti hodí bublu + HS a jsou "statečně" pryč. :)
Mor se tak šířil napříč Azerothem pouhým kontaktem s nakaženou postavou. Malé levely umíraly okamžitě a ty vetší (lvl 50+) to dost pocuchalo. Blizzard okamžitě reagoval tak, že dal určité oblasti do karantény. To však nestačilo k zabránění šíření nákazy, jež zasahovala nejen hráče, ale i NPC. Našli se hráči, kteří se museli jít podívat, co se děje, jiní zmateně před nákazou utíkali. Objevili se i lidé, kteří se úmyslně nechali nakazit a šířili nákazu dál. Tato epidemie hned upoutala mnohé vědce včetně epidemioložky Niny Feffermanové, kterou ihned zaujalo to, že se hráči ve hře chovají tak, jako při reálné epidemii. Od té doby zkoumá tento problém. O své poznatky se podělila i na právě končící herní konferenci GDC.
World of Warcraft byl unikátní svým složením. Nebyla to typická skladba hráčů: byli zde vojáci, politici, školáci, matky... lidé ze všech oblastí společnosti. To ze hry udělalo perfektní nástroj pro studování chování při epidemickém poplachu.
Nina u této nákazy téměř před šesti lety byla a od té doby se snaží přesvědčit Blizzard, jestli by tuto situaci nemohl zopakovat. Pochopitelně Blizzard nesouhlasí, jelikož nekontrolované epidemie není právě to, čím by chtěli zatěžovat hráče. Ano, můžete nabmítnout, že před WotLK tu byla taková epidemie také, jenže ta byla řízena a kontrolována Blizzardem. Celý incident známý pod jménem Hakkar Blood Plague musel Blizzard vyřešit až hard restartem serverů. Feffermanová se nevzdává a nadále zkouší žádat Blizzard o další situace, ovšem objevily se tu námitky, do jaké míry je tato situace realistická. Přece když hráč ví, že riskuje jen život své postavy, tak si dovolí se neohroženě vrhnout do nákazy. Nemyslím, že by tohle dělalo mnoho lidí i v opravdovém životě. A jak se stavíte k epidemii vy? Pamatujete si ji z oficiálních serverů? Jak jste na ni reagovali? Myslíte, že výzkum epidemioložky Niny Feffermanové je blízko realitě?

Naposledy upravil/a Astra 04.03.2011 v 19:21:06.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Anstriber 04.03.2011 16:55

LoL jasně a nechcou rovnou tu nakazu udělát i v realu a za peníze prodavat proti latku?

Snake Plisken 04.03.2011 16:30

Corrputed Blood myslím.

Gortak 04.03.2011 16:22

a chcem sa spýtať ako sa volala tá nákaza?

Gortak 04.03.2011 16:20

tiež som vtedy wow ešte nehral a tento ,,event sa mi veľmi páči škoda, že zo Blizzard nemieni zopakovať tak aby to nemohli riadiť a bolo by to na fázové q a museli by ste pomôcť vyvinúť lieknákazu by mohli omylom vypustiť nemŕtvy...

Aruniel 04.03.2011 15:23

bohuzel jsem to nezazil, nicmene souhlasim s namitkami...osobne bych svou postavu klidne obetoval v ramci prineseni dalsi obeti pro naseho temneho boha.. odborar za Shadowpriesty

DeadUndead 04.03.2011 15:18

V té době jsme ještě nehrál, ale chtěl bych to strašně moc zažít

Ellendway 04.03.2011 15:13

Na Darkspearu se to neobjevilo. Je to možná tím, že jsme byli všichni slušní. Ale pamatuji si jiné věci jako tahání draků do Stormwindu u poté dvou denní kralování a 'ožranparty'. Proč to neudělat tak, že najednou dostanou všichni IK a dostanou nákazu a pomalu budou umírat

mato6666663 04.03.2011 15:05

ja som vtedy ešte wowko nehrával ale určoo chceem d

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet