Jak si vede Legion po dvou týdnech?

  Legion    recenze   

Přiznávám se, že z počátku, jsem se stavěla vůči Legionu skepticky. A víte to i díky článku Příběh World of Warcraft teprve začíná. Jenomže tam jsem rozebírala příběh a charaktery, zatímco Bellatrix si do merku vzala právě gameplay. Já v betě pobíhala po lokacích a snažila se vykutat všechno vizuální, Bellatrix procházela questy, herní mechaniky a end game. Ovšem v betě můžete úspěch hry jen předpokládat. Legion už je venku dva týdny a tak je načase si trochu shrnout, jak se hře daří. Po fiasku jménem Warlords of Draenor jsem už zapomněla, jaké to je ve hře trávit hodiny a stále mít co dělat. Naposledy jsem něco takového zažila v Mists of Pandaria. Trvalo mi dva měsíce čtyři hodiny denně dostat všechny reputace na Exalted. Každý den jsem poctivě farmila a ani jednou jsem nic nevynechala. Mnoho lidí na to nadávalo, ale já se neskutečně bavila a vždy jsem měla jistotu, že se pro mě ve hře něco najde.

 

Pak přišel Landfall a s ním dlouhá questová linie. Opět další týdny plné farmení, daily questů a nového kontentu. Poté přišel Isle of Thunder plný rare elit, opět daily questů, Throne of Thunder (který je pro mě dodnes jeden z nejlepších a nejúžasněji vyvedených raidů), mounti a peti. Escalation bylo více o grindění, ale i tak mě ta nesmírná variabilita různých úkolů v Barrens bavila. A po zběsilém vydávání patchů přišel Siege of Orgrimmar, který s námi zůstal až do Warlords of Draenor. A už jen reputace s Emperor Shaohao byla předzvěstí toho, jak budou vypadat reputace ve Warlords of Draenor: grindění.

 

Jsem maniak, co se týče reputací. A daily questů. A sběratelství mountů a petů. Warlords byl jediný datadisk, kde nemám ani jednu reputaci na exalted. Mounty mám snad jen ze Stables v Garrisonu a občasný drop z nějaké rare elitky. V grindění nevidím smysl. Pokud je mezi tím nějaký kontent, proč ne, ale ne tímhle způsobem. Takže po víc jak roce a půl jsem zapomněla, jaké to je se ve hře bavit a nebát se, že po levelování v zónách nebudu mít co dělat. Proto jsem na Broken Isles nespěchala. Prošla jsem každý sebemenší quest v každé zóně až vůbec žádný nezbyl. I přes své pomalé tempo jsem vyexpila asi za čtyři dny. Tři večery po práci a jeden den o víkendu. Jak na mě hra zatím působí?

 

Levelování

Blizzardu se něco neskutečně povedlo. Vždy nám bylo diktováno, do jaké zóny se máme vydat a do kdy tam máme zůstat, abychom se mohli přesunout dále. To vždy zapříčinilo, že spousta zón byla využita jen při levelování a hráči pak do konce datadisku navštěvovali už jen tu konečnou… pokud zrovna nefarmili suroviny. V tu chvíli si Blizzard řekl: zkusíme to jinak. Skrze Class Hall si tedy můžete zvolit jednu ze čtyř zón, kam se vydáte. Je jedno kam. Potvory vždy budou na tom samém levelu, co vy a obtížnost taktéž. Může se stát, že potkáte hráče rozdíleného levelu? Ano, můžete být 102. level a potkat hráče na levelu 108, který už má za sebou většinu lokací. Nikdo vám nediktuje, kam se máte vydat jako první. Takže s každou další postavou si můžete říct: tady jsem byl poprvé, tak to můžu vzít naposledy. Tahle zóna mě nebavila, udělám ji jako první. A pokud zapomenete na quest, můžete se o pár levelů později vrátit a získáte tolik procent XP, kolik si váš level zaslouží. A co na konečném levelu? Všechny zóny budou též level 110! Blizzarde, palec nahoru.

 

Lokace

Mou první lokací byl Stormheim. Nejen proto, že miluji Gilneas a chtěla jsem vědět, jak bude příběh se Sylvanas a Gennem pokračovat, ale také proto, že mám slabost pro datadisk Wrath of the Lich King. A Stormheim je něco jako Grizzly Hills a Howling Fjord v jednom. Akorát majestátnější a se spoustou nových prvků. Rozhodla jsem se to tedy vzít zprava doleva a skončit Azsunou. Co mě mile překvapilo, bylo, že každá lokace má nějakou svou unikátní mechaniku. Například ve Stormheimu se po skalách až na nejvyšší vrcholy pohybujete za pomoci háků. Takovou zábavu při procházení lokace jsem dlouho nezažila. A snad poprvé Blizzard využil dungeony nejen na mlácení bossů. Blizzard vzal například Maw of Souls a udělal z něj jednu z questových lokací. Další plus ode mě.

 

Highmountain zase prochází mnohým fázováním a příběhové zvraty vás občas sesadí ze židle. Kdo potkal Ebonhorna, zřejmě ví, o čem mluvím. Val'sharah vám zase vyrazí dech, kolik starých známých potkáte a kolik toho budete muset obětovat… a hlavně kolik toho nenávratně ztratíte. Les je nádherný a o to více s ním kontrastuje teror Noční můry, která pohlcuje všechny, kteří se s ní zavázali bojovat. A Azsuna? Ze začátku vás nebude bavit, ale jakmile se dostanete k modrým drakům a k univerzitě, tyhle pocity pominou. Hlavně univerzita a hledání Tidestone of Golganneth je protkána zajímavými questy a mechanikami. Například jeden z questů je kreslení run na podlahu nebo procházení příběhu z pohledu jiné postavy. Legion už tedy není jenom „přines, zabij, najdi".

 

Class Halls

Myslíte si, že příběh datadisku budete prožívat jen na Broken Isles? Vaše Class Hall pro vás budou nejen místem, kde budete posílat followery na mise, které vám mohou přinést Artifact Power či nějakou další výhodu. Nebude to jenom místo, kde budete upravovat a vylepšovat svůj Artefakt. Všechna povolání od shamanů přes rogue až po rytíře smrti se pokouší zachránit Azeroth. A každý svým vlastním způsobem. Ať už budete questové linie dělat během levelování nebo až po nich, rozhodně se budete bavit. A hlavně nebudete poletovat jen po novém kontinentu. Questy u shamanů vás pošlou například do Silithusu nebo Vortex Pinnacle. Hlavní dějovou linku však nemůžete dokončit ihned a proto budete vyhnáni zpět k levelování. Doufám jen, že s příchodem dalších patchů budou questové linie pokračovat, protože už teď jsem nadšená z potkávání starých známých. Class Halls mají z Garrisonů zatím jen mise a followery… A co víc, potkáváte zde hráče vašeho povolání, takže potkáte plno hráčů jak Aliance, tak i Hordy. Jednoduše se tak nestane, že budete jen sedět a zabarikádujete se před světem. Nehledě na to, že mise nejsou levné a Order Resources se také neshání zrovna lehce. Tady, na rozdíl od Draenoru, žádný Lumber Mill mít nebudete.

 

Profese

Taky vás nebavily profese? Jediná, která mě kdy začala pořádně bavit, byl Cooking díky Mists of Pandaria. Měli jste vlastní zahrádku, o kterou jste se starali, různé daily questy a mohli jste poté učit i malého pandarena Nomiho, kterého nyní potkáte i v Legionu. Blizzard to konečně vzal trochu jinak a ne jen sbíráním surovin a vyráběním. Lepší musíte je získat z questů od vašeho trenéra v Dalaranu nebo sbíráním surovin. Takže se rozlučte s tím, že je budete mít hned. Pokud chcete lepší recepty, musíte se snažit!

 

Endgame – co dál?

Jakmile jste level 110, říkáte si: „Tak a co teď?" Vyskočí na vás Emissary questy. Jak je odemknete? Všechny reputace na Friendly. A zbývá vám Suramar, kam se vydáváte záhy a zjišťujete, že to není procházka růžovou zahradou. Možná je to tím, že jsem casual hráč, ale při prvním escort questu jsem se pořádně zapotila. Keep it up, Blizzard! Díky škálování zón nebude vaší jedinou lokací Suramar. Na konečném levelu jsou všechny zóny také 110. Broken Isles tedy budete procházet celé a do každé z nich se vrátíte. Jak je budete navštěvovat? World questy se budou ukazovat v každé zóně a budou mít omezenou dobu trvání. To znamená, že na vás nebudou čekat věčně. A jejich variabilita je neskutečná. Není to jen prachsprosté „zabij a přines“, jak jsem již zmínila výše, ale například musíte jezdit po celé lokaci na mana saberovi a sbírat zdroje many. Co za questy dostanete? Opět je to různé. Někdy goldy, někdy část vybavení či suroviny, které můžete prodat v aukci. A pokud v dané zóně uděláte 4 World questy, můžete si vybrat z odměn ze tří frakcí. Obdržíte tak reputaci a truhlici s odměnami. 

 

Dungeony jsou samozřejmostí. Ty na vás budou na konečném levelu čekat vždycky. A tentokrát nejen jejich heroic verze. Jsou něčím zajímavé? Ano, každý dungeon je něčím unikátní. Maw of Souls byl využit jako questová lokace. Eye of Azshara má zajímavé mechaniky bosů (například Lady Hatecoil vypouští do vody elektrický proud a vy musíte vylézt na ostrůvek). A z Halls of Valor vám spadne čelist. U profesních questů se mnohdy zaseknete na hodně dlouho, a také budete létat po Broken Isles a hledat itemy, které by vám zvýšily Artefact Power. Sice zatím uplynuly jen dva týdny od vydání, ale já věřím, že Legion bude a pro mě už nyní je lepší než Warlords of Draenor. A pokud Blizzard bude stále vydávat content a nenechá nás se nudit… pak jim nesmírně fandím a vzkazuji: jen tak dál, hoši!


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Esperanta 30.09.2016 19:08

Larisa
Může mi pls někdo vysvětlit, jak se dají za tři večery po práci a jeden den o víkendu udělat všechny questy na Broken Isles??? :-O já to hraju už 19 dní každý večer několik hodin a jsem na levelu 107 a mám hotové jen zóny Valsharah a Azsuna, začínám Stormheim... dejme tomu že část herního času věnuju ještě pořád Garrisoně ve WoDku a část času rozvoji všech profesí ale i tak nechápu že tolik questů se dá stihnout za tak krátkou dobu... ?!!
Já to jela pořád. Furt, furt a furt. Přišla jsem z práce a sedla na to. Nebo prostě umím expit rychle? Nemám tušení. Každopádně to jde!

Merneron 19.09.2016 17:19

Larisa
Může mi pls někdo vysvětlit, jak se dají za tři večery po práci a jeden den o víkendu udělat všechny questy na Broken Isles??? :-O já to hraju už 19 dní každý večer několik hodin a jsem na levelu 107 a mám hotové jen zóny Valsharah a Azsuna, začínám Stormheim... dejme tomu že část herního času věnuju ještě pořád Garrisoně ve WoDku a část času rozvoji všech profesí ale i tak nechápu že tolik questů se dá stihnout za tak krátkou dobu... ?!!
JA som tiež nepochopil ako niektoré DHčka dali svoju order kampaň za 3 dni ale zase nonlifery existujú. Ja to hrám od spustenia a mám hotovú každú zónu i dungeon niekoľko krát za sebou a nerobím iba Broken Isles, chodím do práce a venujem tomu tak 6 hod v priemere denne podľa toho kedy a ako...takže ono sa to dá keď je čas, chuť a vôľa.

Zug 19.09.2016 12:01

Jo no. Já jsem pořád v první lokaci.

Larisa 19.09.2016 00:18

Může mi pls někdo vysvětlit, jak se dají za tři večery po práci a jeden den o víkendu udělat všechny questy na Broken Isles??? :-O já to hraju už 19 dní každý večer několik hodin a jsem na levelu 107 a mám hotové jen zóny Valsharah a Azsuna, začínám Stormheim... dejme tomu že část herního času věnuju ještě pořád Garrisoně ve WoDku a část času rozvoji všech profesí ale i tak nechápu že tolik questů se dá stihnout za tak krátkou dobu... ?!!

Esperanta 15.09.2016 20:45

kritik
...
Budu dělat vždycky reporty po dvou měsících, jak to vypadá a jestli hra stále baví a má co nabídnout.
everald
A co farmení surek, výroba itemů a následný prodej? To už penízky nevydělá?
Hráči už v Garrisonech tolik nekempí. Vydělávat to něco může, ale v aukci se teď suroviny z Broken Isles dají prodat za opravdu dobré peníze v aukci. Na surky to sice může být dobré, ale jsou to surky na datadisk dozadu.
kritik
...když tu máme asi 80+ zon tak je obrovskej nevyužitej potenciál, v každym datadisku je problém že se plácáme pořád ve stejných zonách každej den 2 roky a je to pak nepopsatelná nuda...
Safra, kdyby využili ty staré zóny, bylo by to boží. Taky jsem na to myslela. Snad to jednou udělají.
Muradin
Tak World questů je podstatně víc a zas tak rychle je člověk jen tak nemůže udělat. Navíc si i člověk může vybrat jestli chce world bosse, klasickej q, pet battle a podobně. K tomu všemu další přibudou už patchi 7.1. Zase tolik bych se nebál. V jiných zónách by to bylo fajn, ale Blizzard zase nemůže dělat vše najednou. Uvidíme jak to půjde dál.
Nehledě na to, že s každým patchem World questy mohou přibývat nebo se obměňovat.

Muradin 15.09.2016 15:17

kritik
Máte pravdu začátek datadisku se povedl, ale wod taky všichni vynášeli do nebes v prvních týdnech až se tomu musel člověk smát, co se týče world questů mám pořád stejnej názor, ano jsou lepší klasický daily ale aby to vydrželo delší dobu tak nestačí jenom těch 5 zon, to strašně rychle omrzí a dělat stejnej quest podesátý to už prostě zábava není bylo by potřeba je rozšířít do celýho světa, když tu máme asi 80+ zon tak je obrovskej nevyužitej potenciál, v každym datadisku je problém že se plácáme pořád ve stejných zonách každej den 2 roky a je to pak nepopsatelná nuda, jestli to nerozšíří na víc zón tak world questy v současný podobě nemůžou uspět, kdo něvěří tak si to můžem povědět za pár měsíců,a celkově hodnotit datadisk to bych si teď vůbec neodvážil, čas ukáže ..
Tak World questů je podstatně víc a zas tak rychle je člověk jen tak nemůže udělat. Navíc si i člověk může vybrat jestli chce world bosse, klasickej q, pet battle a podobně. K tomu všemu další přibudou už patchi 7.1. Zase tolik bych se nebál. V jiných zónách by to bylo fajn, ale Blizzard zase nemůže dělat vše najednou. Uvidíme jak to půjde dál.

everald 15.09.2016 08:10

Právě kvůli těm goldům hráči Garrisony opouští a nevrací se do nich. Ale občas z misí můžeš přinést nějakého peta nebo mounta, takže bych to i tak sledovala.A co farmení surek, výroba itemů a následný prodej? To už penízky nevydělá?Báglíky z tailoringu - cca 1300gLektvary z alchemky - cca 15gBubny z leather - cca 6g(Hadry na disenchant z každé profese na tvorbu) weapon echant - cca 1100ga to vše prosím zadarmo, protože Gar resource se generují z misí i daily z bedny a TRADE POST za resky nabízí SUROVINY.Případně se ty rare surky dají nakoupit za Primal spirit (zběr surek a mise)Atd. atd.

MPosp 15.09.2016 07:33

kritik
... když tu máme asi 80+ zon tak je obrovskej nevyužitej potenciál ...
S tímto naprosto souhlasím! Hrál jsem WoD jako první datadisk naostro a ke konci mi vadilo čím dál víc to nahánění reputací a sběr baleful tokenů pouze a jenom v džungli. Pro odreagování jsem si dodělával jiné Q různě po Draenoru, i když jsem z nich v podstatě neměl, jen jsem se potřeboval projít i jinde.Nemám teď na WoW tolik času, abych si ho předplatil, tak občas vlezu na nejmenovaný český vanilla server a tam si užívám plnění questů jako nikdy předtím! Tak to má vypadat, nechápu proč se to od té doby tolik zjednodušilo. Žádné modré fleky na mapě a šipky k nim, každý Q má cíl v jiné lokaci, takže pěkně po svých přes půlku světa ... díky absenci QuestHelperu musím číst texty úkolů a zjišťovat si co a jak a to cestování navrch mě vtahuje do světa Warcraftu daleko víc než cokoli jiného. Právě proto, že dnešní podoba hry je tak povrchní vůči starým událostem a starému světu, by měl Blizzard spustit vanilla servery, aby si později příchozí mohli zažít to, co provází vás všechny už 10 let. V současné podobě hry to STRAŠNĚ chybí!!! A nové datadisky by měly do těch původních lokací hráče zavést znovu a připomínat jim ty příběhy. U ostřílených harcovníků se dostaví nostalgie, u těch nových zvědavost ... Je to prostě nevýslovná škoda, když člověk čte na fóru, jak nově příchozí mládež do hry zajímá akorát jak co nejrychleji vyexpit. A vysvětlujte jedincům současné generace, kteří chtějí mít všechno hned, o co přicházejí ...

kritik 15.09.2016 05:05

Máte pravdu začátek datadisku se povedl, ale wod taky všichni vynášeli do nebes v prvních týdnech až se tomu musel člověk smát, co se týče world questů mám pořád stejnej názor, ano jsou lepší klasický daily ale aby to vydrželo delší dobu tak nestačí jenom těch 5 zon, to strašně rychle omrzí a dělat stejnej quest podesátý to už prostě zábava není bylo by potřeba je rozšířít do celýho světa, když tu máme asi 80+ zon tak je obrovskej nevyužitej potenciál, v každym datadisku je problém že se plácáme pořád ve stejných zonách každej den 2 roky a je to pak nepopsatelná nuda, jestli to nerozšíří na víc zón tak world questy v současný podobě nemůžou uspět, kdo něvěří tak si to můžem povědět za pár měsíců,a celkově hodnotit datadisk to bych si teď vůbec neodvážil, čas ukáže ..

Esperanta 14.09.2016 20:36

Muradin
Musím souhlasit. Legion je pro mě zatím nejlepší datadisk. Ano je to pouze začátek a lecos se může změnit, ale jestli to tak půjde dál tak pro mě je to jasné. Obsahu je tolik a já nevím co mám dělat dřív. Zatímco dříve to bylo spíš Tak udělám jednu část Q linie a zbytek příště tak teď udělám obě, protože vím že mám furt co dělat.Já bych řekl, že si klidně můžeme dovolit říct, že Legion bude lepší. Třeba to tak nebude ale třeba zase jo. Už jen to lore, které ve WoD stálo za to jen snad jen ve Spires of Arak.Z lokací musím speciálně vypíchnout Suramar. Podle mě výborná lokace. Příběhy jednotlivých Nightborne jsou vážně zajímavé a jak pomalu připravujete odpor je zábavné.Děkuji za článek.
Zatím jsem mile překvapena. Profesní questy, Class Hall kampaň, Suramar zabije hodně času a World Questy se pořád mění. Taky nevím, kam dřív skočit, což jsem s WoD neměla. Doexpila jsem a zakempila v Garrisonu.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet