Jaké nové rasy by mohl Blizzard v budoucnu přidat?

  nové rasy    battle for azeroth   

Nedávné oznámení, že další novou spojeneckou rasou (allied race) v Battle for Azeroth budou Mag'har orkové, znovu zažehlo diskuzi na téma "tak kterápak rasa bude další"? Zdá se totiž, že Blizzard se opravdu rozhodl vzít vážně svůj slib, že v průběhu nového datadisku přibude hned několik dalších spojeneckých ras. Takže... kterápak to bude příště?

 

V současné době jsou hratelné čtyři z dosud oznámených nových ras – Lightforged draeneiové a Void elfové u Aliance a Nightborne a Highmountain taureni u Hordy. V Battle for Azeroth se dostaneme k Dark Iron trpaslíkům (Aliance), Zandalari trollům (Horda) a Mag'har orkům (Horda). Šablona přidávání nových (sub)ras je zcela zřejmá. Všechny nové spojenecké rasy jsou odnože již existujících hratelných ras. Bude Blizzard v tomto trendu pokračovat? Ať už ano či ne, pojďme si společně rozebrat některé možné kandidáty.

 

Následující rasy už získaly svoji "novou verzi":

  • trpaslíci -> Dark Iron trpaslíci
  • noční elfové -> Nightborne
  • draenei -> Lightforged draenei
  • orkové -> Mag'har orkové
  • taureni -> Highmountain taureni
  • trollové -> Zandalari trollové
  • krvaví elfové -> Void elfové

 

Takže co ostatní rasy? Přijdou zkrátka, nebo by se jim také daly vymyslet dosud nehratelné verze?

 

Lidé

Zde by se asi nejvíce nabízeli Kul Tirané. Ti unikátní modely mají, i když jsou zatím vyhrazené jen pro NPC. Mohli by se ale snadno stát novou hratelnou rasou, protože v průběhu Battle for Azeroth se bude Aliance koneckonců snažit dostat Kul Tiras na svou stranu. A horďácký protějšek Kul Tirasu, Zandalari trollové, se hratelnou rasou rovněž stanou.

jwmvth98to_8b6798a4175d238fcc040608e1297c99f90583b4_1519669217_4175.jpg

afycugnygu_7cf4ba80f538f29a976a5c524597ff74b8ff972d_1519669276_9275.jpg

Další teoretickou hratelnou rasou by mohli být vrykulové, což jsou předchůdci lidské rasy, kteří navíc výrazně zasáhli do příběhu Legion díky Stormheimu.

mdiwnw038p_5ed5b8527fb4fea575bfdf86d2e30b4fc2f5f6ee_1519669257_1686.jpg 6j0ddtj0bu_9144298651ce8b99cc644910bfc19b4d709d6649_1519669234_2276.jpg

Gnómové

Gnómové jsou obecně poměrně přehlíženou rasou, takže je otázka, jestli vůbec bude chtít Blizzard nějakou jejich "verzi" přidávat. Pokud ano, nabízeli by se mechagnómové nebo leper gnómové.

zrgfoi3ha0_b1d3f5792848b8e032f49f02da2cd36dedbfa8d2_1519669289_6592.jpg ouvi6o4v1j_b17fb6191f92515f99ea5c2ad4cab5e39b7b6655_1519669237_8935.jpg

Draeneiové

Ačkoli draeneiové už jednu svoji verzi dostali, nelze nezmínit Broken draeneie, které si dost hráčů ve hře přeje. Blizzard kromě toho již v minulosti naznačil, že existující hratelné rasy dostanou více než jednu novou verzi.

1pkl0inofh_a7714746f47ac9801cd7eaf96f78ecb322eacabc_1519669311_6098.jpg

Worgeni

Jelikož jsou worgeni sami o sobě v podstatě subrasa lidí, dá se jim jen velmi těžko vymyslet další upgrade. Jelikož prvotní worgeni byli noční elfové, dalo by se uvažovat nad nimi. Taková subrasa by ale nebyla v ničem unikátní, jen by jejich druhá forma nebyla lidská, ale elfská.

 

Nemrtví

Mohly by se objevit "vylepšené" verze nemrtvých, jako je například Nathanos Blightcaller. I z příběhového hlediska by to dávalo dokonalý smysl – Sylvanas se koneckonců snaží, seč může, aby své nemrtvé udržela při životě a pokud možno je i posílila.

Nathanosovi Sylvanas poskytla jeho současnou podobu za pomoci rituálu, který byl popsán v povídce Dark Mirror. V Battle for Azerothu by – třeba díky azeritu – mohla mít dostatek síly na to, aby si vyrobila pár dalších takových Nathanosů.

g98wpo0dvi_63c1be75282782bf04e618a78d2afd8c50bd318b_1519669307_1737.jpg yyjscgdp2q_ade68f426dcbccefb46ea52406b354c08e097177_1519669246_1683.jpg

Goblini

Zde by se mohli nabízet gilgoblini, což jsou goblini žijící pod vodou. Jejich podstatná část se nachází ve Vashj'iru. V Battle for Azeroth můžeme už nyní očekávat nějakou tu mořskou tématiku, neboť byl potvrzen návrat královny Azshary. Takže co takhle i pár mořských goblinů?

rk9jv710ay_451186fbfb07f281da41bb09852d1e2f45a2de7f_1519669266_89.jpg

V souvislosti s gobliny se také spekulovalo nad přidáním rasy vulpera jako hratelné. Jejich modely a animace jsou totiž založeny právě na goblinech. Blizzard se ale poměrně důrazně ohradil, že propracovanost modelů není ani v nejmenším důvod předpokládat, že daná rasa bude jednou hratelná.

Pandareni

Nemám tušení. Pokud vás něco napadne, dejte mi vědět.

 

Další možné rasy

 

U jiných ras není vazba na již existující rasy tolik patrná nebo ani neexistuje, ale to neznamená, že by někdy v budoucnu nemohly být hratelné.

 

Nagy

Nagy jsou rasa, s nimiž se ve světě Warcraftu setkáváme už velmi, velmi dlouho, mají propracovaný příběh a není zrovna málo hráčů, kteří by si za ně rádi zahráli. A vzhledem k návratu Azshary v BfA by teoreticky šlo začlenit nějakou neutrální frakci nag do příběhu. Všechny nagy, se kterými jsme se dosud setkali, však byly nepřátelské. Je tudíž otázka, zda by náhle vzniknuvší frakce neutrálních nag nepůsobila až příliš nepřirozeně. Navíc, Aliance ani Horda by je jistě s otevřenou náručí nevítaly.

Přesto však nagy patří mezi rasy, které se nejčastěji objevují jako custom hratelné rasy na free serverech, což značí jednak hráčský zájem a jednak to, že není nemožné je implementovat jako hratelnou rasu. A to navzdory tomu, že od pasu dolů nejsou humanoidní.

zow4g3wf67_e1c45e3b4fae4802453c76f81b22a87f934461ed_1519669300_5301.jpg 1qgufl9umr_f19e17671240e275e5de3012d5e82c2750a08112_1519669229_7477.jpg

Démoni

Hratelní démoni jsou jedna z ras, kteří se pravidelně objevují snad v každém druhém "leaku" nového datadisku. Podobně jako u nag je tu tudíž patrný velký hráčský zájem o ně. A s koncem Legion by nebylo těžké vymyslet lore neutrálního uskupení démonů. Sargerasovi už neslouží, tudíž by se pár z nich mohlo rozhodnout, že vraždění smrtelníků není perspektivní kariéra a že chtějí zkusit něco nového. Nebo by mohli vzniknout podobnou cestou jako Lothraxion, nathrezim, kterého prostoupilo Světlo.

7zz6gvtu9l_0e395a5c1c63e27254f1056ccaf752f2baea2914_1519669284_9078.jpg

Ogři

Ogry nelze nezmínit, neb se jich hráči dovolávají snad od doby, co začaly vycházet WoW datadisky. Do příběhu by nemělo být těžké je začlenit, neboť se v něm projevují velmi často a nachází se všude možně po Azerothu. Jen by to chtělo ženský model...

n3kimdjp1n_8f632cabbf9b4ef22c02ed7ec058e4dc73431211_1519669295_6208.jpg zm9qt7s55i_ca67612059d635b42eeae534850a74dbf762fe33_1519669272_0139.jpg

Mok'nathal

Tito kříženci orků a ogrů jsou hráči rovněž velmi žádáni. Sice jde jen o jeden klan a z příběhového hlediska je jich tudíž velmi málo, ale totéž platí i pro některé již hratelné spojenecké rasy (např. Void elfy nebo Lightforged draeneie). Jejich nízký počet tedy žádnou velkou překážkou není.

srb0ed2if7_5262cc03f91fd34e955c57b9b48c9b519c91ed7e_1519669335_0656.jpg

Arakkoa

Arakkoa jsou nesmírně pozoruhodná rasa s propracovaným příběhem i modely. Kromě toho jsou humanoidní, takže by nejspíš bylo snazší aplikovat na ně hráčský armor v porovnání třeba s výše zmíněnými nagami. Problém by byl spíše se začleněním do současného příběhu – o arakkoa jsme slyšeli naposledy ve Warlords of Draenor. Na druhou stranu, Mag'har orkové budou také podle všeho z alternativního Draenoru... Takže pokud odtud Blizzard přivede jednu rasu, proč by nemohl i další?

2dsrr5kv76_290c90a2e242fedfaebd6fa8990cf9510f4bdc3f_1519669324_3333.jpg s6yb52mmxm_92ed11ccaf39541908e263a91a60bf0803be8092_1519669319_261.jpg

Tortollané

Jeden roztomilý tortollánek se objeví v Battle for Azeroth jako battle pet. Překvapilo by někoho z vás, kdyby se Blizzard nezastavil jen u toho...? Kromě toho, už máme pandy, proč bychom nemohli mít želvy.

ik2d6ca3yk_79ab5db72ad0daaa747df6ad2be459720ed5f8ef_1519669261_791.jpg

1r44pxwr73_d0cf6ce29d23961083ca206d40e98efb76afbf34_1519669223_0048.jpg

Court of Farondis

Ačkoli tuto alternativu nepovažuji za příliš pravděpodobnou, je poměrně zajímavá. Tito duchové nočních elfů s námi velmi úzce spolupracovali v Legion stejně jako třeba Highmountain taureni nebo Nightborne. Kromě toho mají nevyřízené účty s královnou Azsharou, která způsobila, že nyní přežívají v této neveselé existenci. Až se v Battle for Azeroth tedy dostaneme do bodu, kdy budeme muset s Azsharou změřit síly, mohli by se tito přízrační elfové chtít zapojit. Je ale otázka, jestli by někdo měl zájem hrát za rasu, která je až na přízračný stav stejná jako noční elfové. Ale ruku na srdce, mezi draenei a Lightforged draenei je snad ještě menší rozdíl. A hrát za duchy by s sebou mohlo nést velmi zajímavé možnosti raciálek nebo jiných herních mechanik.

hl2gy3be9e_551e45417e1497cab8b29b142dc54c292d48c3cb_1519669329_4555.jpg 4qxb16bya3_3c9699a50e0c00960898bc702c5e01e48c26260c_1519669212_9568.jpg

Vyčerpávající výčet možných hratelných ras i s argumenty pro a proti si můžete pročíst zde.

 

Láká vás vyhlídka některé zde jmenované rasy? Nebo máte vlastní návrh, který nepadl? Dejte nám vědět o svých favoritech do komentářů.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Sirena 26.02.2018 21:30

Ještě mě napadlo hozen a Jinyu, některé Qiraji (třeba ty typu battleguard Sartura), nerubian či klaxxi, taky na free serverech satyrové frčí, harpye, etherálové.. Ale ono by se vlastně dalo vyjmenovat všechno, že.. :-D

27.02.2018 02:40

podle me blizzard moc novy rasy pridavat nebude a bude se drzet jen tehle sub-ras k novym rasam by musel udelat kompletne novy modely pohybu,boje, tance atd..., preskinovat neco co uz ve hre je je mnohem jednodusi

Heakler 27.02.2018 14:59

Beeda2004 Ono totiž WoW běží na extrémně složitým enginu ve kterým se modely a jejich animace vytvářejí roky, že... Měli by si vzít příklad z Warhorse, kůže líný.

Jikonekt 27.02.2018 18:00

@Heakler Warhorse snad přidalo do hry nějaké nové rasy? :_) Nebo jen po sedmi letech vývoje vydali poměrně hodně zabugovanou a nedodělanou hru, kterou dodnes nedokázali opravit a jentak asi ani nedokážou :_) O jejich animacích, umělé inteligenci nepřátel a nebo strnulosti mimiky obličejů a očí raději nemluvit...
Ta hra je tedy velká a rozsáhlá a dala určitě spoustu práce, ale jako příklad skvělého technického stavu bych ji rozhodně nevolil :P A jako příklad přidaného obsahu také určitě ne, když je venku pár týdnů, žádný přidaný obsah není a dlouho nebude ajak jsme psal, zatím mají plné ruce práce s vychytáváním těch největších bugů.

Zug 27.02.2018 19:03

@Heakler Blizzard je hodně věcí, ale lenost mezi ně nepatří. Nová rasa je jednoduše zbytečná. Nevydělala by prachy, and thus, není potřeba na to plýtvat lidmi - dělat modely, animace, zajímavé lore atd. se prostě nevyplatí.
Buďte vděční za to, co máte. xP

Heakler 27.02.2018 20:35

@Jikonekt V souvislosti s tím, že v KCD nejsou žádné rasy (možná až na tu lidskou) jsem myslel animace. A chtěl jsem tím naznačit to, že v poměrně malém počtu vytvořili nejrealističtější RPG hru na trhu, udělali toho jak jen to šlo a hra se jednoznačně dá obsahově označit za dodělanou, proto fakt nevím kde bereš to že není dodělaná? Co tam mělo být to tam je. Předtím než dostali peníze na Kickstarteru a s tím i od Bakaly byl vývoj minimální.. Pomalu na tom makal jen Vávra aby měli aspoň něco k ukázání. S penězi teprve začal vývoj, tvrdit tedy že hru vyvíjeli celých sedm let je blbost. A co se bugů týče, vem si jak je to velká hra a kolik možností tam je? Ukaž mi hru, kde defakto cokoliv reaguje na cokoliv a i štít na zádech může přijít do kolize s větví svou vnitřní stranou? Takhle promakaný to nikde jinde není, aspoň ne v takovém rozsahu a to je i důvod většiny bugů, z nichž většina má zmizet v nadcházejícím patchi. DLC budou, to je potvrzené. A teď mi srovnej vytvoření modelu a jeho animací ve WoWku a třeba v tom Unreal Enginu? Zvlášť když grafika WoW taky není převratná. Tím ale nekritizuji hru, jen porovnávám grafický vzhled hry.

Heakler 27.02.2018 20:44

@Zug "Uděláme novou rasu s unikátní kostrou modelu a unikátními animacemi z rasy nehratelné nebo vezmeme model současných ras a reskinujeme je, přičemž to bude hned a vyděláme na tom stejně?! Yep, jdeme reskinovat!" Unikátní herní rasa jim vydělá minimálně stejně jako jedna reskinovaná o tom není pochyb. Otázka je zda nám dají hromadu reskinovaných ras nebo méně ale kvalitních a nových. Tohle je prostě lenost. Btw. Blizzard že není líný.. Stačí si vzpomenout na totálně nedokončený a nevyužitý Draenor..

Jikonekt 27.02.2018 21:12

@Heakler Proste si fanda KC a já ne... nebudem se tu presvedcovat, stejne by to nemelo smysl... podle mne je KC hra krasne vypadajici a rozsahla (mozna az moc, na tak maly studio ikdyz ke konci meli urcite 100+ lidi a i proto je tam tolik chyb, ze si ukousli moc veliky sousto), ale pro mne je ta hra strasne nezabavna a ne zrovna idelane udelana (treba to, ze kazdej rozhovor a kazda cutscena se tam loaduje pomalu jak celej level jiny hry).
A pro info KC nebezi na Unrealu, ale na CryEnginu. A srovnavat praci na WoW a hre jako KC uplne nejde... jedna je MMO a druha cistej pribehovej naskriptovanej single s nejakym tim open world. Jedna ma plno ras a rucne kresleny postavicky/modely a druha se snazi byt realisticka a pohyby resi pres motion capture. Proste je to jak michat jabka a hrusky.

Heakler 27.02.2018 23:34

@Jikonekt Jo za to zaměnění Unreal Enginu s Cry Enginem se omlouvám, moje chyba, to bude z toho jak ho v každým rozhovoru srovnávají. Jinak jo, já jsem fanoušek KCD protože na to jak to vypadalo beznadějně je to nejrealističtější středověká RPG hra(dost možná i jedno z nejlepších RPG, to se ještě uvidí) a to je něco co fakt bere. Já jsem hlavně nechtěl rozjet tak úplně diskuzi na srovnávání těch dvou her.. spíš jsem poukázal na úspěšnou českou společnost, která do své hry dala i ty nejmenší detaily a veškeré to co tam dát šlo tam dali. Ale dobře, asi jsem dal špatný příklad, který vyvolal něco co jsem úplně nechtěl. Především poukazuji na to, že modelování ve WoW je jednoduchý, i proto že to je stará hra ve které zůstává starý základ v novém kabátu. A tedy, že zpřístupnit rasu pro hráče není otázku toho jak je to obtížný ale o tom jestli to budou dělat v počtu měsíců nebo týdnů.. Ale nikomu nic neberu, kdo je spokojen budiž, já bych raději plnohodnotné nové rasy..

Jikonekt 28.02.2018 12:34

@Heakler Chápu a v celku i souhlasím. Já si také myslím, že za ty peníze, který jim hra generuje by mohli být činorodější i třeba jen v nových modelech setovek a nerecyklovat staré tiery, což je samozřejmě pohodlnější než vymýšlet stále nové. Aneb někdy jim stačí i jen malinko přebarvit jeden set a dát ho do hry třeba 5x.

Heakler 28.02.2018 15:59

@Jikonekt To je taky dobrý příklad. Prostě neříkám, kdyby tohle neustálý recyklování dělala nějaká menší společnost, tam se dá pochopit, že šetří a dělají kompromisy všude kde se dá. Ale u Blizzardu, který ze hry každý měsíc jen z poplatků těží pomalu 3 miliardy korun.. je to docela smutný..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet