Na kávě s vývojáři - update statů ve Warlords of Draenor

Systems Design Team zdroj

Sekundární staty

Stávající sekundární staty: hit, expertise, dodge, parry, crit, mastery, haste a spirit Jak už jsme oznámili na loňském BlizzConu, chystáme se poslat do zaslouženého důchodu staty, jako je hit, expertise, dodge a parry. Hit s expertise nepřidávaly hře žádný zajímavý herní mechanismus a dodge s parry se chystáme nahradit statem bonus armor. Se zbylými sekundárními staty - critem, mastery, hastem a spiritem - jsme spokojeni, a proto ve hře nadále zůstávají. Je ovšem nutné zmínit, že v nadcházejícím datadisku objevíte spirit pouze na specifických částech vybavení – na fingeru, necku, backu a trinketu, jeho síla ovšem bude mnohem vyšší. Dále očekáváme, že budou healeři preferovat předměty do těchto slotů právě se spiritem, ale zbylé části vybavení už budou sdílet s ostatními rolemi.

Nový stat – multistrike

Tento nový stat dá vašim kouzlům, schopnostem a auto-attackům dvě šance, že znovu zasáhnou váš cíl v síle 30% z původního kouzla, schopnosti nebo auto-attacku. Pokud sledujete novinky ohledně datadisku už od Blizzconu, tak víte, že jsme původně plánovali, že vaše šance na multistrike se rozdělí mezi dva rolly a její cap bude 200%. My jsme se to ovšem kvůli jednoduchosti rozhodli změnit a oba rolly mají šanci rovnou vašemu multistriku s capem na 100%. Příklad: Původní plán: Mage má šanci na multistrike 60%. Při vycastění Fireballu rollnula hra dvakrát a každý roll měl 30% (= 60% / 2) šanci na další zásah, přičemž tento mage mohl mít maximálně 200% šanci na multistrike. Současný plán: Mage má šanci na multistrike 60%, Při vycastění Fireballu rollnula hra dvakrát a každý roll měl 60% šanci na zásah, přičemž může mít tento mage maximálně 100% šanci na multistrike.

Nový stat – bonus armor

Už v minulosti měly některé předměty na sobě bonus armor, čímž byly velice atraktivní pro tanky. Když jsme nyní odstranili dodge a parry, rozhodli jsme se je nahradit právě opět bonus armorem. Tento stat naleznete pouze na fingeru, necku, plášti a trinketu, tedy podobně jako spirit. Bonus armor bude užitečný pro všechny tanky a bude pro ně také výrazně silnější než ostatní sekundární staty, takže předpokládáme, že ho tanci budou preferovat.

Zrušený stat – amplify

Tento mechanismus jsme měli možnost vyzkoušet již na trinketech ze Siege of Orgrimmar a proto jsme také na minulém BlizzConu oznámili, že se z něj stane samostatný stat. Náš původní plán počítal s tím, že by měl amplify zvyšovat efekty ostatních sekundárních statů. Během následného vývoje a dalšího testování jsme ovšem zjistili, že nefunguje tak, jak jsme si představovali. Hlavní problém byl, že se amplify velice rychle stal nejsilnějším statem pro všechny, a to i když jsme na něj aplikovali diminishing return efekt. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli ho nakonec do hry nepřidávat.

Zrušený stat – readiness

Stejně jako amplify, i readiness jsme měli možnost vyzkoušet na trinketech v Siege of Orgrimmar. Zprvu se zdálo, že vše funguje, jak má – redukce cooldownů je vynikající koncept, hráči ho přijali s nadšením a i když se několik problémů s vybalancováním objevilo, nejednalo se o nevyřešitelné záležitosti. Ovšem v průběhu vývoje jsme objevili háček. Readiness fungoval skvěle v malém množství, jako byl jeden či dva trinkety v SoO, problém ovšem nastal, když ho měl hráč na sobě více. Tuto situaci lze demonstrovat na příkladu s DPS rolí. Velká část DPS specializací využije potenciál readinessu při dočasných DPS cooldownech jako je Arcane Power, Vendetta, Recklessness, Dark Soul a podobně, jelikož vám je umožní používat častěji a většina z nich vám zvýší damage o zhruba 20 – 30%, což je poměrně velké číslo na dočasnou burstovací abilitu. A zde právě vzniká problém – readiness je nepoměrně lepší oproti ostatním sekundárním statům. Pokud byste stackovali co nejvíc critu a dosáhli 30% critu z předmětů, damage by se vám pasivně zvedla o přibližně 30%. Pokud by měly být všechny staty stejně silné, měli byste být schopni místo critu stackovat readiness a dosáhnout podobného nárůstu. Ale jak vám zvýšit o 30% damage tím, že vám umožníme používat +20% damage cooldown častěji? A co teprve pokud dosáhnete 100% uptimu, co pak? Experimentovali jsme s různými iterakcemi, ale nenalezli jsme variantu, kdy by byl readiness dostatečně vybalancovaný, takže ho prozatím odsuneme stranou. Je ovšem možné, že se jeho mechanismus objeví v omezeném množství na nějakém trinketu.

Nový stat – versatility

Odstranění readiness nám vytvořilo prostor pro stat jiný. Je pro nás důležité, aby cítili hráči rozdíl mezi jednotlivými sekundárními staty a měli tedy širokou škálu možností, ze které si budou moci vybrat. S touto myšlenkou v hlavě jsme vytvořili stat nový – versatility. A funguje poměrně jednoduše – 1% versatility vám zvýší o 1% damage, healing, absorby a sníží příchozí damage o 0,5%. Jedná se tedy o jasný a snadno pochopitelný boost vaší postavy, vaše sekundární zaměření a schopnost přežít - bonus k healingu poskytuje zlepšení self-healingu (například u schopnosti Recuperate). Budeme se snažit, aby se nejednalo o nejsilnější stat, co se týče samotné síly schopností, nýbrž aby dobře konkuroval ostatním sekundárním statům a vaší postavu učinil všestrannější. Očekáváme, že versatilitu budou vyhledávat především hybridi, kteří se budou chtít cítit trochu hybridněji.

Terciární staty

Většina předmětů ve Warlords of Draenor bude mít šanci na náhodný bonus ke statům v podobě státu terciárního.

Nový terciární stat – movement speed

První z nových terciárních statů je movement speed, který jak už asi tušíte, zvyšuje o malé procento pohyb vaší postavy. V minulosti byl k nalezení na enchantech a u různých classových schopností, ale nikdy ho nebylo možné získat ze samotných předmětů. Movement speed se bude stackovat s ostatními zrychleními, ale zároveň se chystáme ponechat maximální hranici zrychlení na poměrně nízké úrovni, jelikož chceme, aby se jednalo o drobný bonus a ne zásadní boost pro vaši postavu.

Nový terciární stat – avoidance

Dalším terciárním statem je avoidance, který do dnešní doby měli pouze peti. Snižuje damage z plošných (AoE) efektů a nutno podotknout, že v porovnání se sílou redukce u petů bude pro hráče snížení damage z tohoto statu značně nižší. Našim cílem je zmírnit efekt AoE spellů, ne vám umožnit stát v ohni a neřešit to.

Nový terciární stat – indestructible (dříve sturdiness)

Na BlizzConu jsme tomuto státu říkali sturdiness a jeho původní mechanismus snižoval míru ztráty durability na všech předmětech při smrti vaší postavy. My jsme se rozhodli toto upravit a nyní jeho existence na předmětu bude zamezovat snížení durability na tom konkrétním předmětu. K této iteraci jsme se přiklonili pouze kvůli přehlednosti, výsledný efekt by měl zůstat stejně silný.

Nový terciární stat – leech (dříve lifesteal)

Lifesteal je dalším statem, který jsme od BlizzConu přepracovali a přejmenovali - původně měl převádět procento z vaší damage do self-healingu. My jsme se ovšem rozhodli jeho efekt rozšířit i na healery, u kterých část jejich healingu půjde do self-healu. S touto změnou jsme museli upravit i jméno.

Možný terciární stat – cleave

Cleave byl sice na BlizzConu oznámen, ovšem od té doby jsme s ním narazili na několik problémů. Tím nejzásadnějším je jeho proměnlivá užitečnost u DPS rolí (na mnohých bossech, kde je jeden cíl je výrazně slabý), jeho stálá užitečnost u healerů a naopak jeho neužitečnost pro tanky. Tyto důvody nás vedou k obavě, že by se na předměty s cleave nahlíželo jako na předměty určené spíše pro healery, což je nežádoucí. Proto jsme ho raději prozatím odložili stranou, ale očekáváme, že ho tu a tam využijeme v budoucnu.

Kompletní seznam

Zde je tedy shrnutí všech statů, které plánujeme do Warlords of Draenor:

Sekundární staty

  • haste: (nezměněn) zvyšuje attack speed, casting speed a generování některých resource
  • critical strike: (nezměněn) zvyšuje šanci na kritický zásah, který udělá dvojnásobnou damage
  • mastery: (nezměněna) zvyšuje efektivnost vaší specializace
  • multistrike: (nový) poskytuje dvě šance pro vaše schopnosti udělující damage nebo healing aby byly aktivovány znovu se 30% účinkem
  • versatility: (nová) zvyšuje damage, healing, absorby a snižuje damage taken
  • spirit: (nezměněn, pouze pro healery) zvyšuje regeneraci many
  • bonus armor: (nový, pouze pro tanky) zvyšuje armor

Terciární staty

  • movement speed: (nový) zvyšuje rychlost pohybu
  • indestructible: (nový) zabraňuje předmětu ztrátu durability
  • leech: (nový) převádí část vaší damage a healingu do self-healu
  • avoidance: (nová) redukuje damage z AoE útoků



Naposledy upravil/a Astra 28.06.2014 v 09:15:41.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Geoffrey
Michal Kroupa

Geoffrey je autorem 31 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Geoffrey 27.06.2014 17:00

Tolik bych se toho nebál, jak už se píše ve článku, terciální staty budou jednak hodně náhodné a vzácné a jednak nebudou tak silné. Rozhodně se nestane, že by přehršel jednoho z nich činil postavu zbytečně moc silnou.

smiky 27.06.2014 16:53

leech na blood dk?? fuu heal sa bude dooost nudit asi ale aspon bude lachsie solnut starie dungy

27.06.2014 15:32

Takze vsichni pojedou multistrike a leech nebo avoidance

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet